Mida tähele panna A-kat autokooli valimisel?
Moderaator: Moded
Mida tähele panna A-kat autokooli valimisel?
Otsides autokoole A-kat lubade tegemiseks näen väga erinevaid hindasid. Tuntumad kohad pakuvad hinnaks ca 550€, kuid on ka kohti, kus hinnad 350€ juures. Kas tasub valida neid 350€ koolitusi või mida jälgida autokooli valikul?
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Mida tähele panna A-kat autokooli valimisel?
Ei näe küll midai erilist, mida selle A-kat õppe juures hästi või halvasti annab teha. Pigem on see ikka siuke asi, mis tuleb lihtsalt ära teha.
Ma täna teistkorda sinna minnes võtaks kõige odavama kindlasti.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 83
- Liitunud: 08 Veebr 2019, 11:48
- Tsikkel: BMW 1200GS Adventure
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Mida tähele panna A-kat autokooli valimisel?
Oleneb kui palju endal varasemat kogemust on. Lõppude lõpuks on teadatuntud vanasõna et iga ahv kiidab oma trikke (noh, natukene ropum variant). Ehk et mingeid soovitusi lugeda kuskilt on täpselt see, et üks kiidab, teine laidab jne. Pigem vaata mis sinujaoks oluline on, ehk et kas tahad käia kohapeal teooriat või teha seda e-õppes, uuri milliste ratastega ja kus õppesõit toimub (ehk ei oleks mingi "rimakas") jne.
Minu ainus kriteerium oli kiirus, ehk et tegin kiirkursusena ja seda pakkus ainult 1 autokool ning sellejärgi valisingi.
Mini Riga - 160cc Pitrpo - Honda Hornet CB600 F - Yamaha FZ1N - Bmw 1200GS Adventure
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Mida tähele panna A-kat autokooli valimisel?
Ma ei tea kas ajad on muutunud ca 10a+ a aga minu arust on autokoolides vahe küll. Mul õnnestus käia autokoolis kus:
-ei teatud midagi vastukeerimisest
-esipiduri kasutamine liigitati pigem ohtliku tegevuse alla
-loeti sõnad peale, et täiendavatel sõidukoolitustel ei käiks(siiski olen peale seda ca 4 korda motosurvivalil käinud + mõnel rinkakoolitusel)
-lisaks sõideti mulle tagant otsa ka veel kui laps ülekäigurajal ootamatult teele jooksis ja ma isegi sujuvalt ilma blokita pidama sain.
-sõiduõpetaja vahutas vihast autos ja kui nt nõmme mäest alla tulles ringilt teisest reast ehitajate teele keerasin või, et "vaata krt sul siin ju jalarauad käisid vastu maad" - täiega tundsin puudust, et see raadiosaatja tol hetkel kahepoolse sidega ei olnud (edit)
-jpm
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Mida tähele panna A-kat autokooli valimisel?
villy kirjutas: ↑27 Apr 2020, 11:46Ma ei tea kas ajad on muutunud ca 10a+ a aga minu arust on autokoolides vahe küll. Mul õnnestus käia autokoolis kus:
-ei teatud midagi vastukeerimisest
-esipiduri kasutamine liigitati pigem ohtliku tegevuse alla
-loeti sõnad peale, et täiendavatel sõidukoolitustel ei käiks(siiski olen peale seda ca 4 korda motosurvivalil käinud + mõnel rinkakoolitusel)
-lisaks sõideti mulle tagant otsa ka veel kui laps ülekäigurajal ootamatult teele jooksis ja ma isegi sujuvalt ilma blokita pidama sain.
-jpm
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Mida tähele panna A-kat autokooli valimisel?
Kui närvikava nt karjuvat õpetajat vastu ei pea, siis soovitan nt Motokaru, olen tuttavaltelt kuulnud palju positiivset tagasisidet, et väga rahulikult pidi kõik vajalik selgeks tehtama. Samuti õpetaja ka Motosurvivalis tegev, nii, et igal juhul soovitan.
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Mida tähele panna A-kat autokooli valimisel?
Mulle oleks nad võinud kasvõi kogu teooria ja praktika tundide mahu rääkida ainult vastukeeramisest, aga reaalses elus poleks sellest mulle mitte mnnigi kasu olnud, kuna algajana oli mul pigem tegemst sellega, et ristmikul normaalselt kohalt alati minema saada, või seal seisma jäädes ratast mitte pikali kukutada.
Vastukeeramisest sain aru ikkagi alles siis, kui esimesed korrad sai türisalu kurve painutatud koos teiste liiklushuligaanidega.
-
- Postitusi: 285
- Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
- Tsikkel: Tenere 700
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Mida tähele panna A-kat autokooli valimisel?
On koole, kes valmistab ette õpilasi maanteeameti eksamiks ja on koole, kes valmistab õpilasi ette saamaks mootorratturiks.
Õpilane saab täpselt nii heaks, kui hea õpetaja on. Ehk kui satud vennikese käe alla, kes ise reaalselt ei ole pädev siis palju õnne.
Märksõnad: kehaasend, pidurdustehnikad, vastupööramine jne ägedad sõnad.
Uuri kindlasti kas koolil on varustust pakkuda ka kasutuseks. Elementaarsed asjad nagu kiiver, pikad saapad, põlvekaitsmed, kindad.
Kõige rohkem esineb jalavigastusi (hüppeliiges) õppes KUI ei ole korralikke saapaid jalas.
On ka koole, kus õpilane maksab rattale ilmnenud vigastused kinni...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 83
- Liitunud: 08 Veebr 2019, 11:48
- Tsikkel: BMW 1200GS Adventure
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Mida tähele panna A-kat autokooli valimisel?
Sellele niipalju kommentaariks juurde, et nende 10 kohustuliku sõidutunniga (millest vist 2 ? on platsil) ei saagi valmistada inimest ette saamaks mootorratturiks (pigem on see väike reklaam-turunduslik trikk-väljend), vaid nende 10 tunni jooksul (sõltuvalt kas on varasem "vundament/kogemus" olemas või ei) saabki ainult valmistuda selleks et mnt eksam edukalt sooritada ja liikluses hakkama saada. Edukaks mootorratturiks saab ainult kogemuste, läbitud kilomeetrite ja jätkukursuste kaudu.
Mini Riga - 160cc Pitrpo - Honda Hornet CB600 F - Yamaha FZ1N - Bmw 1200GS Adventure
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 178
- Liitunud: 25 Veebr 2018, 22:14
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Mida tähele panna A-kat autokooli valimisel?
Kui Tallinnlane oled siis võta Motokaru ette ja teed rahulikult kõik asjad kenasti ära ja saad kõik teada mis esialgu vaja.
Tartus vast tasub pöörduda Motohundi poole.
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Mida tähele panna A-kat autokooli valimisel?
Ma mingi paaril korral närvihaige otsa sattunud, esimene kord kannatasin ära, sest lube tahtsin rohkem saada ja viina sai muresid uputada. Teinekord oli eelmise masu ajal kui töötukassa kaudu läksin C kategooriat tegema. Odiumi alampakkumisega riigihanke rahad oleks võind nälgivatele arengumaadele saata. See õpetaja oli küll kõike muud kui korras vend, lahku läksime kuskil Pässas kui tüüp mu nii endast välja suutis ajada, et parkisin tibukollase Scania kellegi haljasalale ja viskasin süütevõtmed nii kaugele hoovi kui suutsin. Paar kuud oli ähvardavaid telefonikõnesid, siis pask ladestus. C kati pole siiani viitsind ära teha. Seega nüüd tegin kodutööd, et mitte mingi labiilse närvikavaga õpetaja otsa sattuda, läksin Motokaru koolitusele. Raisarud paarist rohkemast sajalisest, hindan enda närve täna rohkem kui 200.- eurot
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
-
- Postitusi: 303
- Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
- Tsikkel: Honda VT600 Shadow
- Tänanud: 64 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Mida tähele panna A-kat autokooli valimisel?
Noh, minul just Odiumis sai A tehtud. Ei kurda üldse. Ja platsi sai ikka kordades rohkem kui 2h nühitud - sisuliselt enne, kui platsikava ära ei teind, liiklusse ei aetud. Ja platsikava, vähemalt ca 10a tagasi, oli ikka laialdane - kõik need kallakult kohaltäraminekud, slaalomid, kaheksad, aeglaselt sõit ja põiked... Ehk siis, sõiduõpetaja tahtis siklivalitsemisoskuses enne tänavaleminekut kindel olla. Ja teooriat sai kenasti netis õpitud.
Mingitest vastukeeramistest ei tea ma siiani uduumbegi, ükski kurv läbimata pole jäänud...
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Mida tähele panna A-kat autokooli valimisel?
Elus mõned korrad pihta ikka saanud, seda ma ei karda
Algul oli jutt a la et pean kinni maksma selle aja mis veokas seisis seal jms. aga no töötu käest raha nõuda.... tere tulemast järjekorda
Kool ise oli okey, teooria ja esmaabi olid ikka informatiivsed ja õpetlikud ( kui ma õigesti mäletan, siis mingi TIPi vanahärra viis teooriat läbi ja esmaabi andsid kiirabi töötajad isiklikult, tuues häid näiteid autojuhile elust enesest ) Kõik sujus, kuni algasid sõidutunnid
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Mida tähele panna A-kat autokooli valimisel?
Raha on ainult üks osa hinnangust...
3a tagasi hakkasin ka A kat tegema (mul juba 20a B olemas), võib öelda, et kui liikluses toimunu on hästi tajutav, liikluseeskiri selge (koos mõistete ja regulatsioonidega) siis suurem aur läheb ratta tunnetuse kätte saamiseks (oi kui kiiresti kulusid need 10 sõidutundi... ) ning lõpuks oli lubade tegemine vormistamise (ja raha maksmise) teema.
viewtopic.php?p=793883&view=single_post#p793883
Praegu alustasin 16a. tüdrukule A1 lubade saamise protsessiga, et ta arvutite ja mt nutiseadmete sisse ära ei upuks ning liikumise vabadust naudiks.
Enne kui ratast soetama hakkasin käisime temaga läbi liiklusseaduse punktid/mõisted, lahendas 3 LE testi nii, et võisin rahule jääda. <- seda oli vaja, et ma ratta ja varustuse tühja ei ostaks ning tüdrukul ajus toimuv ikkagi toetaks järgmisi tegevusi.
Siis soetasin talle 800€ Honda CBR125RW6 ratta ning hankisime ka hädapärase sõiduvarustuse ning platsile.
Mõned tunnid on platsil aerutanud ning suudab jälgida ümbrust (ehk kaks naist suudavad sõiduplatsil mitte üksteise pihta sõita nign kaks meest suudavad platsi serval paigale jääda ning ei närvitseks...) ning käed ei väsi enam 1-2h aerutamisest ära e. sõiduasend enam vähem. Paigalt ainult siduriga sõitma minna, no suudab ka gaasi andes aga siduri tunnetuseks pigem ilma gaasita. Suudab käike vahetada, mis ei olegi täitsa algajale nii kerge ülesanne, Jala maha toetudes järsult ümber keerata. Lisaks uss ja 8 tulevad välja. Järgmiseks hakkame harjutama kallakut, põikeid ja pidurdust. Lisaks ka n.ö. tänava situatsioonis keeramist.
Platsile minnes ja tulled on ta mu n.ö. seljakotiks ehk sõidame ka tänavaid läbi ning ta kirjeldab mulle sõiduajal mis märgid kus olid ja mida ta teeks... Sellega harjub ta tänava liiklusega + parema ratta tunnetusega (kuigi ei ole juht)
Kui need selged, siis läheme motokooli, milleks suure tõenäosusega saab Autosõit OÜ, sest neil on Rakvere piirkonnas A1 kategooria õppekava s.h. esmaõpe.
Motokoolis panustan pigem tänaval hakkama saamise õpetamisele ning parema käsitsemise õpetamisele, milles minul ei ole nii häid võtteid õppijale edasi anda. Minu eelnev töö on seotud sellega, et ta kalli raha eest ei aerutaks platsil saades ainult tsikli tunnetust, mida esmaõppijad üldjuhul teevad (2-3h läheb ainu üksi sellele, et rattaga esma võtteid teha - paigalt võtt, pööramine)
Lõpetuseks tahaks öelda, et enda kallal on vaja korralikult tööd teha, sest ega ükski kool pole ühtegi matsi rikkunud.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.