Mida tähele panna A-kat autokooli valimisel?


hmm
Postitusi: 464
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 121 korda

Re: Mida tähele panna A-kat autokooli valimisel?

Lugemata postitus Postitas hmm »

Raha on ainult üks osa hinnangust...
3a tagasi hakkasin ka A kat tegema (mul juba 20a B olemas), võib öelda, et kui liikluses toimunu on hästi tajutav, liikluseeskiri selge (koos mõistete ja regulatsioonidega) siis suurem aur läheb ratta tunnetuse kätte saamiseks (oi kui kiiresti kulusid need 10 sõidutundi... ) ning lõpuks oli lubade tegemine vormistamise (ja raha maksmise) teema.
viewtopic.php?p=793883&view=single_post#p793883

Praegu alustasin 16a. tüdrukule A1 lubade saamise protsessiga, et ta arvutite ja mt nutiseadmete sisse ära ei upuks ning liikumise vabadust naudiks.
Enne kui ratast soetama hakkasin käisime temaga läbi liiklusseaduse punktid/mõisted, lahendas 3 LE testi nii, et võisin rahule jääda. <- seda oli vaja, et ma ratta ja varustuse tühja ei ostaks ning tüdrukul ajus toimuv ikkagi toetaks järgmisi tegevusi.
Siis soetasin talle 800€ Honda CBR125RW6 ratta ning hankisime ka hädapärase sõiduvarustuse ning platsile.
Mõned tunnid on platsil aerutanud ning suudab jälgida ümbrust (ehk kaks naist suudavad sõiduplatsil mitte üksteise pihta sõita nign kaks meest suudavad platsi serval paigale jääda ning ei närvitseks...) ning käed ei väsi enam 1-2h aerutamisest ära e. sõiduasend enam vähem. Paigalt ainult siduriga sõitma minna, no suudab ka gaasi andes aga siduri tunnetuseks pigem ilma gaasita. Suudab käike vahetada, mis ei olegi täitsa algajale nii kerge ülesanne, Jala maha toetudes järsult ümber keerata. Lisaks uss ja 8 tulevad välja. Järgmiseks hakkame harjutama kallakut, põikeid ja pidurdust. Lisaks ka n.ö. tänava situatsioonis keeramist.
Platsile minnes ja tulled on ta mu n.ö. seljakotiks ehk sõidame ka tänavaid läbi ning ta kirjeldab mulle sõiduajal mis märgid kus olid ja mida ta teeks... Sellega harjub ta tänava liiklusega + parema ratta tunnetusega (kuigi ei ole juht)
Kui need selged, siis läheme motokooli, milleks suure tõenäosusega saab Autosõit OÜ, sest neil on Rakvere piirkonnas A1 kategooria õppekava s.h. esmaõpe.
Motokoolis panustan pigem tänaval hakkama saamise õpetamisele ning parema käsitsemise õpetamisele, milles minul ei ole nii häid võtteid õppijale edasi anda. Minu eelnev töö on seotud sellega, et ta kalli raha eest ei aerutaks platsil saades ainult tsikli tunnetust, mida esmaõppijad üldjuhul teevad (2-3h läheb ainu üksi sellele, et rattaga esma võtteid teha - paigalt võtt, pööramine)

Lõpetuseks tahaks öelda, et enda kallal on vaja korralikult tööd teha, sest ega ükski kool pole ühtegi matsi rikkunud.

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”