Uus(2020) piduritest ülevaatusel


Micy
Postitusi: 21
Liitunud: 25 Juul 2013, 14:17
Tänatud: 6 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Micy »

Sain täna Maanteeametilt vastuse:

Mootorratta pidurikatse mõõtemetoodikas toimus kevadel muutus selles osas, et pidurdusmaa mõõtmine asendati aeglustusmõõtja mõõtetulemuse fikseerimisega. Varasemalt kasutusel olev pidurite kontroll teekatsetuse metoodikal tuli sõiduk peatada 7 meetri jooksul kiiruselt 30km/h. Aeglustusmõõturi mõõtetulemus on võrdväärne varasema väärtusega ning Maanteeamet ei näinud kuidas antud katse saaks ohtlikumaks muutuda. Lisaks on tehnoülevaatuspunktidel võimalik mootorratta pidureid kontrollida rullstendil alates 26.08.2019. Seega kas mootorratta pidureid kontrollitakse katsepidurdamisega või staatiliselt rullstendis sõltub tehnoülevaatuspunkti otsusest, millist metoodikat kasutada. Kindlasti on rullstendil mootorratta pidurite kontrollimine palju ohutum, kuna sel juhul mootorratas seisab paigal ja oht saada vigastada on minimaalne. Osad tehnoülevaatuspunktid kontrollivadki sel põhjusel mootorratta pidureid ainult rullstendil.

Peale esimeste kukkumiste teadasaamist tühistati aeglustusmõõturi kasutamise kohustus teekatsetusel ja otsiti lahendust olukorrale. Aeglustusmõõturi kasutamine pidurite kontrollimisel teekatsetuse metoodikal oli kohustuslik 4 päeva alates 06.04.2020 kuni 09.04.2020. Alates 01.02.2020 tuli kasutada aeglustusmõõturit indikaatorvahendina kui teostati pidurite kontrollimine teekatsetuse metoodikal ja alates 09.04.2020 võis kasutada endist pidurite kontrollimise teekatsetuse metoodikat kus sõiduk tuli peatada 7 meetri jooksul kiiruselt 30km/h. Indikaatorvahendina kasutamise eesmärk oli tuua välja aeglustusmõõturi puudused teekatsetusel. Aeglustusmõõturi kasutamise juhend on koostatud koostöös Eesti Tehnoülevaatajate Liiduga.

Katset ei pea sooritama sõiduki omanik, tehnoülevaataja viib läbi kogu tehnoülevaatuse protsessi, kaasaarvatud pidurite tõhususe ja toimimise kontrolli.

Pidurite kontroll teekatsetuse metoodikal juhtunud õnnetuse tagajärgede eest vastutab sõidukit juhtinud juht.

Maanteeamet on väljastanud kirja seoses pidurdusaeglustus mõõturi kasutamisega 20.01.2020 milles kehtestati ajavahemik 01.02.-30.04.2020 piduriaeglustuse mõõturi kasutamise nn testperiood, mille jooksul tuleb ülevaatusel seadet kasutada indikaatorvahendina, kuna polnud võimalik Eestis kalibreerida pidurdusaeglustus mõõturit. 02.04.2020 on saadetud kõikidele tehnoülevaatuspunktidele kiri sisuga, et “Teekatusetusel pidurite kontrollimine aeglustusmõõturiga juhend” rakendatakse alates 06.04.2020. 09.04.2020 edastati teine kiri milles lükati edasi juhendi rakendamise tähtaega ja võis kasutada varasemalt kastusel olnud pidurite kontroll teekatsetuse metoodikat, milles tuli sõiduk peatada 7 meetri jooksul kiiruselt 30km/h.

Maanteeametile on teada antud 3-st või 4-st juhtumist, mis on toimunud teekatsetusel pidurite kontrollimisel aeglustusmõõturiga. Kahjuks puudub Maanteeametil sellekohane statistika mitu liiklusõnnetust on toimunud mootorratastega mitte korras pidurite tõttu.

Mootorrataste pidurisüsteemide rikete protsent on 0,15%.

Maanteeamet on soovitanud ja soovitab ka edaspidi kasutada mootorratta pidurite kontrollimisel pidurite rullstendi.

Carl Joosep Piirfeldt
Maanteeameti klienditugi

Viimati muutis Micy, 03 Juul 2020, 20:03, muudetud 1 kord kokku.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”