Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Kasutaja avatar

Hipponen
Postitusi: 123
Liitunud: 03 Aug 2016, 00:30
Tsikkel: Yamaha XJR1200
Asukoht: Tartu
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 10 korda
Kontakt:

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Lugemata postitus Postitas Hipponen »

Tere.

Käisin ka siis selle kadaliku läbi ja annan siia foorumisse ka võimalikult värske info.
Soetades Leedust uut ratast teadsin, et on esialgselt toodud USA-st, aga ei olnud teadlik sellest tüübikinnituse asjast.
Mõtlesin, et kui Euroopa Liidus juba arvel, et siis probleeme ei ole, aga selgus vastupidine.

Algas siis nii, et abikaasa läks üksi ARKi oma uut ratast registreerima ja tuli tagasi pisarates, et nõutakse tüübikinnitust ja see asi läheb ligi 1000 eurot maksma.
Loomulikult me seda maksta ei tahtnud ja hakkasime siis teemat lahkama. Suhtlesime ARKi, Eesti ja Euroopa Yamaha esindustega, Leedu ülevaatusega, SOLVIT-iga, foorumikaaslastega, Autotest OÜ, Ameerika auto ja ka advokaadiga.

Kes pikka teksti lugeda ei viitsi siis tüübikinnitusest me ei pääsenud.

Leedus küll tehti alates 2017 tüübikinnitus kohustuslikuks, aga seda ikkagi ei tehta.
Meil olid uued dokumendid, ülevaatuse akt ja kõik olemas, aga ülevaatuse aktil tüübikinnituse numbri lahter oli tühi.

Pilt
Pilt
Pilt

SOLVITi vastus:

Tänan Teid dokumentide eest!
Jah, ma olen suhelnud meie ekspertidega, kes omakorda on suhelnud Maanteeametiga.
Tõsi on see, et direktiiv ütleb, et teise EL liikmesriigi tunnistusi peab tunnustama, kuid samas peab liikmesriik ka tagama oma riigis registreeritud sõidukite ohutuse. Kuna Teie poolt ostetud sõidukil puudub tüübikinnitus ja sõidukil puudub ka Leedu siseriiklik üksiksõiduki kinnitus, kuna registreerimistunnistusel on vastav lahter tühi, seetõttu on Eestil kohustus olla kindel, et sõiduki registreerimisel täidetakse ka siseriikliku määruse nõudeid (Majandus- ja kommunikatsiooniministri 3. juuni 2011. a määruse nr 37 „Auto, mootorratta, mopeedi ja nende haagiste tüübikinnituse, üksiksõiduki kinnituse ja ümberehituse tingimused, nõuded ja kord” lisast 8 tõendatakse pidurdamise, heitmete ja müra nõuete täitmist direktiivi, E-reegli või muu normdokumendi kohase sertifikaadi, katsekoja katseprotokolli või kinnituse, valmistaja tunnistuse või § 4 lõike 7 kohase dokumentatsiooni esitamisega).
Leedu väljastatud registreerimistunnistusel puuduvad viited tüübikinnitusele (K. lahter tühi) ning täiendav informatsioon pidurdamise, heitmete ja müra nõuete täitmise kohta. Seetõttu on põhjendatud nõue algatada üksiksõiduki kinnituse menetlus, et teada saada, mis nõuetele sõiduk vastab. Nõuetele vastavuse korral omistada üksiksõiduki kinnitus.
Maanteeamet on Teile saatnud 17. juunil e-kirja, milles on antud juhised nõutavatest protseduuridest. Meie hinnangul on need vajalikud ja kooskõlas EL õigusega. Seega teeme meie Leedule ettepaneku Teie kaebus sulgeda nn selgitusena, mis tähendab, et meie hinnangul ei ole Euroopa Liidu õigust rikutud. Kui Teil on selle kohta vastuväiteid, andke palun teada. Kui soovite suhelda sel teemal meie ekspertidega, et olukorda täpsemalt selgitada, kui mina seda oskan, siis võtke palun ühendust Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi transpordiosakonnaga – Sven Nurk

Meie hinnangul on Leedul samad kohustused, aga me ei oska nende riigisisest korda kommenteerida. Katsetusi võib teha Leedus või ükskõik millises Euroopa Liidu riigis, aga tuleb jälgida, et katsetused teeks akrediteeritud tehniline teenistus. Leedus on teinekord tehtud ka lihtsalt tehnoülevaatuse piduri ja heitmekatsetus, aga need ei tõenda tüübikinnituse nõuetele vastavust. Tegelikult rohkem ja paremini oskab nendele küsimustele vastata Maanteeamet, kuna tüübikinnitus ja registreerimine on Maanteeameti pädevuses ja otsuse nõuetele vastavuse osas teeb ikkagi Maanteeamet.
Lisainfoks, et enamasti on vaja katsetulemused suurtelt katsekodadelt lihtsalt osta, kuna nad on vastavat tüüpi sõidukiga juba katsetused teinud ja konkreetset sõidukit ei ole otseselt vaja katsetada, aga see jah sõltub sõidukist, et kas katsed on varem tehtud või mitte.
Nii et küsige see igaks juhuks Maanteeametist üle. Tõsi ta on, et mitte kõik ei ole Euroopa Liidus nii lihtne, kui algselt paistab. Igal riigil on paraku ka oma nõuded ja alati ei pruugita teise riigi otsuseid pimesi tunnustada. Kui asi puudutab ohutust ja ka keskkonnakaitset, siis reeglid on kindlasti rangemad.

Soovin Teile edu ja loodetavasti saate asjad lõpuks ikkagi korda!

Yamaha Eesti esindus ütles, et nemad sellist sertifikaati väljastada ei saa ja Euroopa esindusest ei saanud vastust.

Läti ülevaatuse vastus:

Здравствуйте!
Почему вы не сделали этого "EB tipo patvirtinimo" на этом мотоцикле? (Точка К)
Сколько это будет стоить?
Спасибо за ваш ответ.

Здравствуйте,
Мы этого не делаем. Этот сертификат действителен только в Литовской Республике.

Ühesõnaga, et nemad seda ei tee ja seda nõutakse ainult Lätis.

Autotest OÜ-ga läks paar nädalat ja sain vastuse, et võimalik on saada sertifikaat.
Siis teine vastus oli, et Dekralis sertifikaati ei ole ja teisest kohast on võimalik saada ja see maksab 840 eurot.

Ameerika auto tahtis, et viiksin ratta Tallinna, aga Tartust ei tahtnud sinna sõita ja öeldi ka, et kui Dekralis ei ole siis nemad mujalt ei saa.

Maanteeameti viimane vastus:

Tere!
Lisatud dokument on Leedu ülevaatuspunkti poolt väljastatud; see dokument ei vasta nõuetele.
Müra ja heitmete piirväärtuste täitmist tõendav dokument peab olema direktiivi, E-reegli või muu normdokumendi kohane sertifikaat, katsekoja katseprotokoll, kinnitus või valmistaja tunnistus.
Eestis saab teste teha ka TÜV Eesti OÜ, Autotest OÜ või Ameerika Autoteeninduse OÜ kaudu.

Pealse seda tuli alla vanduda sellele EL-i ja Eesti bürokraatiale ja toimetusega edasi minna.
Kuna sai võetud ka Swedbank autolaen ja kui kuu ajaga masinat oma nimele ei registreeri tõuseb selle intress umbes 10%.
Swedbangalt saime kõigepealt kuu aega ja siis veel nädala pikendust, et asju korda ajada, aga rohkem ei oleks väga pikendust saanud.

Kokkuvõttes siis maksime Autotestile 840 euri (millest 140€ käibemaksu saime tagasi väikse skeemiga)
205 eurot maanteeameti tüübikinnituse riigilõiv.
160 eurot esmane arvele võtmine.
Kokku siis 1205 eurot ja nüüd lõpuks ratas arvel. :?

Kaalusime nii ratta Leedus arvel hoidmist, tagasi müümist ja palju muid variante, aga ei oleks ikkagi kas ära tasunud, liiga palju aega või ressurssi võtnud.
Info kõigile siis teadmiseks, et oskaks arvestada sellega edaspidi kui plaanite Leedust USA päritoluga ratast või autot osta.

Varasemalt: Honda CB1; Honda CB600F; Suzuki SV650; KTM 250 EXC-F Hetkel: Aprilia Tuareg 660 + Yamaha XJR1200 + Yamaha Bolt 950 '15 + Voshod 1969

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”