Sõidueksami sooritamine?

Kasutaja avatar

AndiKa
Postitusi: 109
Liitunud: 18 Juul 2020, 11:11
Tsikkel: Scout, ST1100
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Sõidueksami sooritamine?

Lugemata postitus Postitas AndiKa »

Aitäh, väga huvitav lugemine ja üldiselt on mul sarnased kogemused, aga ühe täpsustuse tahaks teha, nimelt suuna näitamise koha pealt.

cobravello kirjutas: 22 Juul 2020, 10:47

Olen 12a autoga sõitnud ja tsiklikooli tegin läbi 8a tagasi. Erinevused auto ja tsikliga sõitmisel on: kui teed ümberpõike parkivast autost, jalakäijast, poriloigust vms siis tsikliga pead suunda näitama isegi kui oma sõidurajalt välja ei lähe, aga siiski oma suunda muudad (autoga ei mahukski oma sõidurajale jääma).

Minu eksamineerija andis seljataga suunda kõigil ümberpõigetel, seda oli kuulda läbi side. Samas ega ma ei jälginud teda, võimalik et läks ka vastassuunda seda tehes.

Lisan ka väikse oma piirkondliku omapära kirjelduse. Paides, nagu järeldan kooli sõitudest, käiakse eksamil linnast väljas teatud standardseid marsruute sõitmas. Nimelt igal sõidutunnil küsis õpetaja: kas me Türil/Mäekülas/Öötlas/Tarbjal oleme käinud? Ja läksime alati uuele suunale. Nii et kuna olid topelt-tunnid ja kokku viis sõidukorda, siis esimene kord tegime ainult platsisõitu ja kõigil ülejäänud kordadel oli üks ja unikaalne suund linnast välja, sealhulgas 110 km/h lõik, mida vast ainult Tallinnas ja Jõhvis veel saab õppides kogeda. Paide linna sai muidugi käiatud korralikult ja eks seal on kohti, kus eksimused kerged tulema. Paide Keskväljaku ringristmik on nähtus, mida vist kuskil mujal ei kohta ja Rüütli tänaval on ristmik, kus vasakpöördeks valmistudes mõttelise telgjoone kõrval seisma jäädes oled tegelikult vastutulija jaoks vastassuunas - teed on lihtsalt erineva laiusega ja pisut nihkes. Muus osas, nagu asula ikka: tee ääres parkivad autod, ühesuunalised tänavad, jalakäijad ja kõik muu, mis algajat ratturit sõitmisel segab :D

Mul joppas eksamil Türi suunaga, mille pluss oli, et Paides linnasõitu praktiliselt polnud, see-eest sai seda teha Türil. Türi suuna "boonused" on Türi-Alliku kandis tähelepanu harjutus, kas oli asula märk või mitte ja sama Tori külas. Nimelt Türi-Allikul pole asula märki, seal oli ainult mingi paarisaja meetrine lõik piiratud kiirusega ja lisaks veel kitsas sild, millel ühele suunale antud ületamise eesõigus. Nii et kui sild õnnelikult ületatud ja väike piiranguga jupike ka, siis hoolimata näiliselt asulas sõimisest tuleb tegelikult kiirus üles võtta. Vastupidine on Tori küla, kus pikalt on asula ala seal, kus ühtegi maja tee ääres pole ja tekib tahtmine põldude vahel kiiremini sõita. Edasi saab raudteed ületada ja Türil on üks nigel koht, kus enne ülekäigurada on parklast väljasõit. Suur dilemma oli mul, kus peatuda, et jalakäia üle lasta. See polnud muidugi eksamineerija ega Türi linna kius vaid liiklusseaduse tundmise koht.

Õppesõidu ajal tundusid Kirna pinnavormid rasked. Ausaltöelda sõidaks autogagi alla 90-ne seal, kus tee läheb künka tipust alla ja laskumise lõpus on pime paremkurv, mille siseküljes majapidamine. Aga õppimise ajal sain seal liiga aeglase sõidu eest nuuti ja kuulda, kuidas äsja keegi eksmil läbi kukkus seal 70-ga sõidu eest, nii et eksamil sai see puhtalt tehtud. Natuke hirmus oli, et kui pimeda nurga tagant koer või laps teele jookseb või auto taluhoovist välja keerab aga saatus tahtis et seda ei juhtunud.

Huvitav on see, et nii B- kui eriti C-kati tegemisel on sõiduõpetaja mind manitsenud aeglasemalt ja ettevaatlikumalt sõitma, aga A-kati puhul oli vastupidi. "Anna gaasi, sa pead kiirendama kiiremini kui sõiduauto!" käis algul iga sõidutund ikka vestlusest läbi.

Sõit ise selline: https://www.relive.cc/view/vrqodnp7Wyv

Platsist ka paar sõna: tõesti, erinevalt riigiteatajas olevast eksami juhendist tuli kõik 7 harjutust läbi teha. Eks neid sai tambitud õppe ajal piisavalt ja eksamil polnud vähimatki probleemi, tee nagu tsirkusekoer selgeksõpitud trikke. Samas paistab, et kõigile pole seda närvikava antud, kuna eksamipäeva hommikul enne mind oli keegi platsil äkkpidurdust tehes külje maha pannud. Jutt oli selline, et esimesel katsel ei saanud kiirust üles ja anti teine katse. Teisel korral kasutas vanakooli nippi, et kui kole hirmus hakkab, siis pane külg maha ja mängi surnut. Must huumor muidugi. Nii et tegelikult algas mu eksam sellega, et lappisime McGyveri teibiga kooli ratast, et näidikuplokk ja esituli rattaga ühes tükis püsiks.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”