Amortide hooldus?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Daze
Postitusi: 50
Liitunud: 22 Apr 2014, 17:44
Tsikkel: velo
Asukoht: Tartu

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas Daze »

On kellelgi kokkupuudet yzf1000 tagumise amordi rebuildiga? Õli väljas ja tekkis mõte, et äkki saab korda teha ja ei pea kohe uut vaatama. On kellelgi kogemust?



Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1414
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Re: Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas Ronk »

Tegijaid jagub.

Aadu Sikk
Vugtec
Moto Works

Kui juppe veel saada, siis saab lappida kindlasti.


Teema algataja
Daze
Postitusi: 50
Liitunud: 22 Apr 2014, 17:44
Tsikkel: velo
Asukoht: Tartu

Re: Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas Daze »

Super! Eks pean siis uurima. Igaks juhuks veel uurin, kas äkki leidub Tartu kandis ka mõni tegija, kes hakkama saaks?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Brauer ehk?


RSTi
Postitusi: 57
Liitunud: 26 Mär 2019, 21:44
Tsikkel: CB1kR
Tänatud: 1 kord

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas RSTi »

Kuidas esiamortide nö "tava"hooldus käib. Kas selleks on remondikomplekt, või tellitakse simmerid, tolmukatted... eraldi kõik?


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas will111 »

õli, simmerid ja tolmukatted. võib need tellida eraldi, võid tellida koos. kui lähed kuskile töökotta vahetama siis ilmselt ei telli midagi vaid seal tellivad sepad ise.
amordihoolduse või nö. "tavahoolduse" juures nagu sa seda nimetad on kõige olulisem asi siiski õli vahetamine. Simmerid ja tolmukad vahetatakse üldiselt ikkagi siis kui näiteks üks toru on õlist kergelt niiske...või ka muidugi kõigi raskemate juhtude korral. aga no kui on plaanis amordi hooldust teha kord 5 aasta jooksul siis muidugi tasuks ehk tõesti vahetada kogu komplekt :D


RSTi
Postitusi: 57
Liitunud: 26 Mär 2019, 21:44
Tsikkel: CB1kR
Tänatud: 1 kord

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas RSTi »

Kui tolmukatted on pragudega, siis tasuks ka ikkagi oodata, kuni lekkima hakkavad ja siis kõik vahetada, või tasub hooldada juba enne?


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas will111 »

tolmukatted ei hakka kunagi lekkima. need on tolmukatted, sealt ei ole midagi lekkida. lekkima hakkab simmer, mis on tolmuka all. aga kogemus ütleb, et üldjuhul ei hakka need lekkima mitte selle tõttu, et tolmukate on kõik tolmu läbi lasknud.

minu hinnangul esiamordi hooldamise tähtsuse järjekord on selline: 1) õli - vahetada ALATI! kui just amort ei ole alles lahti käinud ja uut õli saanud 2) simmer - vahetada juhul kui lekib. juhul kui on põhjust uskuda, et neid pole väga pikka aega vahetatud ning juhul kui ei ole plaanis enam kunagi esiamorti hooldada ehk lahti võtta 3) tolmukate - kõige ebaolulisem asi funktsioonilit, aga tasub ära vahetada kui on selgelt läbi. seda on üldiselt ka näha kohe sedasama tolmukatet eemaldades.

vahetades esiamordi simmerid ja tolmukad ja pannes sinna sisse mingi üsna suvalise off-the-shelf toote, võib arvestada ka asjaoluga, et amort hakkab peale vahetust raskemalt liikuma/töötama. ja see erinevus võib olla vägagi selgelt tajutav. see on samuti üks põhjus miks mina simmereid "niisama" vahetama ei torma kui neid reaalselt vahetada ei ole hetkel põhjust. lisaks saab simmeri seisukorda tegelikult mingil määral ka visuaalselt kontrollida, seda muidugi ainult siis kui amort on juba lahti võetud.


RSTi
Postitusi: 57
Liitunud: 26 Mär 2019, 21:44
Tsikkel: CB1kR
Tänatud: 1 kord

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas RSTi »

Pole ise kunagi pidanud esiamorte asjadega, mida peaks tänavarattal regulaarselt lahti kiskuma. Mõte oli, et kuna kasutatud ratas, siis laseks õli ja kummiosad ära vahetada ja järgmised paar aastat, mis ehk seda ratast kasutab, ei peaks vähemalt selle peale mõtlema, ega õlilekkeid näpuga taga ajama.


oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas oil »

Igal juhul simmerid ja tolmukatted ka uued, kui juba tsikli koost võtad, amordid lahti teed. V.a. juhul, kui mingi väga X ratas pole, millel need jupid uipu kallid. Võib-olla siis hakkaks kalkuleerima, kui jupid üle saja euro lähevad näiteks. Jupid on paljudele mudelitele näiteks Motonetis olemas. Ei tea mis aasta cebar sul on, aga kui aasta klapib, saad päris poolmuidu hakkama: https://www.motonet.ee/et/varuosad/2104 ... 000-rr-04-

Ja õli muidugi see, mis konkreetsele mudelile soovitatud. Googeldamine ei tee paha, kuigi igaüks kiidab ikka seda õli, mis just tema arvates tippkiirust juurde andis.

Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas tito »

will111 kirjutas: 07 Sept 2020, 17:48

tolmukatted ei hakka kunagi lekkima. need on tolmukatted, sealt ei ole midagi lekkida. lekkima hakkab simmer, mis on tolmuka all. aga kogemus ütleb, et üldjuhul ei hakka need lekkima mitte selle tõttu, et tolmukate on kõik tolmu läbi lasknud.

minu hinnangul esiamordi hooldamise tähtsuse järjekord on selline: 1) õli - vahetada ALATI! kui just amort ei ole alles lahti käinud ja uut õli saanud 2) simmer - vahetada juhul kui lekib. juhul kui on põhjust uskuda, et neid pole väga pikka aega vahetatud ning juhul kui ei ole plaanis enam kunagi esiamorti hooldada ehk lahti võtta 3) tolmukate - kõige ebaolulisem asi funktsioonilit, aga tasub ära vahetada kui on selgelt läbi. seda on üldiselt ka näha kohe sedasama tolmukatet eemaldades.

vahetades esiamordi simmerid ja tolmukad ja pannes sinna sisse mingi üsna suvalise off-the-shelf toote, võib arvestada ka asjaoluga, et amort hakkab peale vahetust raskemalt liikuma/töötama. ja see erinevus võib olla vägagi selgelt tajutav. see on samuti üks põhjus miks mina simmereid "niisama" vahetama ei torma kui neid reaalselt vahetada ei ole hetkel põhjust. lisaks saab simmeri seisukorda tegelikult mingil määral ka visuaalselt kontrollida, seda muidugi ainult siis kui amort on juba lahti võetud.

Sa DIY videot amordi hooldusest ei tahaks teha?

Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1760
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas simp »

tito kirjutas: 07 Sept 2020, 18:42

Sa DIY videot amordi hooldusest ei tahaks teha?


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas will111 »

RSTi, amordiõli tuleks vahetada nii nagu sa vahetad ka mootoriõli. mõlemad on ju liikuvad mehhanismid ja ega see õli sela amordi sees ei käi ilu pärast. muidugi intervall ei ole ehk päris seesama, aga üle 10kkm minumeelest ei ole eriti mõistlik sama õliga lasta. seda ka siis kui sõidad üsna rahulikult ja üsna siledate teede peal (mida eestis tegelikult ju praktiliselt ei eksisteeri).
aga ma olen täiesti kursis, et suurem osa tsikliste usub, et amorti ei tule kunagi ratta eluea jooksul lahti võtta, kui just ei leki :D

tito, olen tahtnud teha...aga mul on hirrrrmus kehva viitsimine oma töid kaameraga salvestada. kunagi ja kuidagi nagu ei jõua selleni, et otsiks nüüd kuskilt kapist selle kaamera välja, paneks kuskile ilusti üles, paneks lindistama ja...pärast monteeriks ka veel :D + DIY video puhul peaks mõtlema enamvähem ikkagi läbi, mis juttu sinna kõrvale rääkida, mis keeles ja kui detailselt.

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

mis amordi sees oleva õliga juhtub? 10kkm, 50kkm?

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

RSTi
Postitusi: 57
Liitunud: 26 Mär 2019, 21:44
Tsikkel: CB1kR
Tänatud: 1 kord

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas RSTi »

Ok, aga seekord siiki ignoreerin ilmselt asjatundjate eksperthinnangut ja vahetan koos õliga ka kummirõngad ära, kui vahetamiseks läheb. Ei viitsi oodata, et lekkima hakkaks, et siis uuesti lahti kiskuda. 10k pärast seda õli kohe kindlasti uuesti vahetama ei hakka.

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas ranel »

Madlobster kirjutas: 07 Sept 2020, 21:24

mis amordi sees oleva õliga juhtub? 10kkm, 50kkm?

Haisema läheb ja see, mis amordist välja tuleb, meenutab kõike muud, kui õli.

Korraga muidugi mõistlik vahetada. Üks tegemine ju.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

tugevalt kahtlen, et minu 40k sõitnud apastraadil oleks kunagi amortide sees olevat mahla vahetatud.

Kas peaksin murelik olema?

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas ranel »

Madlobster kirjutas: 07 Sept 2020, 22:02

tugevalt kahtlen, et minu 40k sõitnud apastraadil oleks kunagi amortide sees olevat mahla vahetatud.

Kas peaksin murelik olema?

Jah. See õlivahetus ei maksa suht midagi. Nt Transalpile läks 1,1l sisse. Maksma läks ~ 15 eur.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas will111 »

Õliga juhtub põhimõtteliselt sama, mis mootoriõligagi. "kulub ära", väga detailidesse ilmselt pole selle koha pealt tarvis minna...suurim vahe on ehk see, et amordiõli sisse ei ladustu sisepõlemisprotsessist tahma. kuid ilmselgelt see ei tähenda, et amordiõli oleks igavene või "lifetime".

iga amordi stroke on ju õli jaoks töötakt. ja iga töötakti ajal siiski toimub ka erinevate metall ja muu materjali pindade hõõrdumine amordi sees...see peaks juba piisavalt selgitama miks seda õli on tarvis vahetada.

RSTi, eks see ole ilmselt õige otsus. Need rõngad ei maksa kuigi palju ning kui ei ole plaanis vähemalt iga 2a tagant amordihooldust teha siis tasuks need kindlasti hetkel ära vahetada.
Amordiõli vahetamise kohta kommentaariks veel niipalju, et otseselt mitte midagi ei juhtu kui see on seal sees 10kkm, 20kkm, võibolla isegi 40kkm. Aga pole isegi mitte unistada, et amort siis töötab optimaalselt või isegi selle lähedaselt. Kõige hullemad case'd, mida mina isiklikult olen kogenud on sellised, kus rattaga nö. külmalt sõitma hakates on näiteks amort üsna jäik, et järsemast august läbi sõites kaob rehvil teega konkreetselt kontakt. Ning kui teed pika sõidu ja annad tõsiselt kuuma, et amordiõli läheb kuumaks siis pole enam mitte mingisugust compressionit ega reboundi ollagi. Kes kuidas sõidab ja neid asju tajub, see on juba muidugi omaette teema. Kunagi peale kümne aasta pikkust sõidupausi esimest ratast ostes ja sellega mõnda aega sõites ma ei saanud alguses näiteks arugi, et ühe amordi sees praktiliselt ei olnud õli ja teises oli ehk pool kogusest. Ning, et see õli seal oli rohkem nagu vesi :D samas ka sõit ja sõidutempo oli tol ajal vähe teistsugune...

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Madlobster kirjutas: 07 Sept 2020, 22:02

tugevalt kahtlen, et minu 40k sõitnud apastraadil oleks kunagi amortide sees olevat mahla vahetatud.

Kas peaksin murelik olema?

Ma teeks ikka kõik kuluosad ka sama korraga. Puksid-simmerid-tolmukatted kui vaja.Eelmine aasta tegi siit foorumist Margus "Motokelo" mul selle töö ikka väga hästi ära. Ngu oleks teised amordid pannud. No läks rohkem kui 15€
viewtopic.php?f=14&t=529&p=772347&hilit ... lo#p772347
https://www.facebook.com/motokelo/

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ma veel lisaks nii palju, et isegi ilma midagi lahti võtmata ja juppe vahetamata (AT-l on õli väljalaskmiseks korgid, niiet amorti ei pea isegi prillidest välja võtma) on pärast u aastakese-poolteist sõitnud õli vahetust vahe täiesti tavalises linnasõidus tuntav, see ei ole mingi juuksekarva peenestamise jutt. Kui õlil on juba mitukümmend tuhat kellal, siis soovitan proovida, päris hea paugu ja taalri suhtega liigutus.

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Aga miks pereauto amortide sees keegi õli ei vaheta?

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1486
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 107 korda
Tänatud: 64 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

Tõlkida ei viitsinud aga - So what’s a reasonable interval? For sportbikes, simple replacement of fluids and seals at 10,000 miles will bring new life to the bike. Touring bikes and cruisers can probably double that interval before the service will offer noticeable improvements. But whatever the interval, it’s certainly not “never.”

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Madlobster kirjutas: 08 Sept 2020, 07:12

Aga miks pereauto amortide sees keegi õli ei vaheta?

sest sa vahetad oma pereautol amorte. eks mootorrattal saab ka sama teha.


kristjankk
Postitusi: 114
Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 22 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas kristjankk »

Suvaline odav pereauto amort ei käi isegi lahti sedasi, et ta oleks mõeldud sees oleva õli vahetamiseks.

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas ranel »

urmas66 kirjutas: 07 Sept 2020, 23:27
Spoiler
Madlobster kirjutas: 07 Sept 2020, 22:02

tugevalt kahtlen, et minu 40k sõitnud apastraadil oleks kunagi amortide sees olevat mahla vahetatud.

Kas peaksin murelik olema?

Ma teeks ikka kõik kuluosad ka sama korraga. Puksid-simmerid-tolmukatted kui vaja.Eelmine aasta tegi siit foorumist Margus "Motokelo" mul selle töö ikka väga hästi ära. Ngu oleks teised amordid pannud. No läks rohkem kui 15€
viewtopic.php?f=14&t=529&p=772347&hilit ... lo#p772347
https://www.facebook.com/motokelo/

No see on minu ja sinu vahe. Sina ostad teenust sisse, mina vahetan ise. Loogiline, et sul läheb kallimaks. Ma ei taha mõeldagi palju see motohobi mul maksma läheks, kui ostaks muudkui tööd sisse. Aga TA and AT saab jah õli vahetada ilma midagi lammutamata. Keera vaid punn lahti ja vahetad nagu mootoriõli.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

ranel kirjutas: 08 Sept 2020, 09:41
Spoiler
urmas66 kirjutas: 07 Sept 2020, 23:27
Madlobster kirjutas: 07 Sept 2020, 22:02

tugevalt kahtlen, et minu 40k sõitnud apastraadil oleks kunagi amortide sees olevat mahla vahetatud.

Kas peaksin murelik olema?

Ma teeks ikka kõik kuluosad ka sama korraga. Puksid-simmerid-tolmukatted kui vaja.Eelmine aasta tegi siit foorumist Margus "Motokelo" mul selle töö ikka väga hästi ära. Ngu oleks teised amordid pannud. No läks rohkem kui 15€
viewtopic.php?f=14&t=529&p=772347&hilit ... lo#p772347
https://www.facebook.com/motokelo/

No see on minu ja sinu vahe. Sina ostad teenust sisse, mina vahetan ise. Loogiline, et sul läheb kallimaks. Ma ei taha mõeldagi palju see motohobi mul maksma läheks, kui ostaks muudkui tööd sisse. Aga TA and AT saab jah õli vahetada ilma midagi lammutamata. Keera vaid punn lahti ja vahetad nagu mootoriõli.

No õli saab igal rattal kasvõi välja valada ja uuega asendada,aga kui see 40tkm sees olnud,siis on seal ka puksid ja simmerid vaja vahetada. Mul oli sama teema. Ja see töö läks mõnikümmend €+osad,mis olid mul olemas. Ehk lasin teha,sest polnud omal kõiki riistasid olemas ja aega ka polnud. Minu hobi ei ole mulle suht midagi maksma läinud,sest teen ka 99% kõik ise. Olen sellel rattal peale selle ühe amordi tegemise lasnud teha klapiregulli ja ketivahetuse eelmine suvi + õlivahetus siis ka samas ning rehvivahetused vajadusel.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas oil »

Ei saa märkimata jätta, et päris hea, kui saab vahetada ilma lahti kiskumata.

Muide, kui juba eest amorditorud ära võtta, ilmselt mõnel juhul ka lenks ja esituli, siis on mõistlik vaadata ka lenksulaagrid üle. Mul olid juba kulumisjälgedega, alumine roostene. Ühe joonega hea teha neid töid.

Ja siis kuna esiratas ka alt ära, saab juba esirattalaagrid ka üle vaadata :) Paar-mõni eur tükk ning jääb kuskil pärapõrgus logisevate laagrite seiklus olemata.

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

mx77 kirjutas: 08 Sept 2020, 08:22
Madlobster kirjutas: 08 Sept 2020, 07:12

Aga miks pereauto amortide sees keegi õli ei vaheta?

sest sa vahetad oma pereautol amorte. eks mootorrattal saab ka sama teha.

Ma pigem mõtlesin niipid, et ühtede amortidega sõidetakse sadutuhandeid ja TÜV raputi näitab, et kõik on ok.

Aga jah tundub, et sellel talvel proovin näpu õliseks teha või siis viin kellelegi, kes oskab ilma torutangijälgedeta seda tööd teha.
Tagumine amort siis sama asi v?

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Erinevaid miks ja milleks kommentaare kokku võttes, ei ole keegi välja toonud kõige elementaarsemat põhjust miks vahetada esiamortides õli.
Nimelt klassikalised teleskoop amordid sõltumata tüübist peidavad endas spiraalvedrusid. Kõik mis liigub, see kulub, seega lisaks loogilistele kuluosadele, puksidele ja tihenditele kulutab ka amordi sees olev vedru ennast vastu amordi toru seina. See aga tekitab õli sisse metsikus koguses metalli mis ladestub amordi põhja ja liigub töö käigus läbi klappide/kolbide kulutades neid.

Ühe viimase 20kkm hoolduse käigus tuli amortidest välja reaalsed metallthelbed 1x1mm.
Allpool videos selgelt näha, kuidas esmalt väljub puhas õli ja siis lõpus raskem metallik õli.

Tagaamordi ja autoamortide puhul ei ole midagi peale tihendi ja juhtpuksi kulumas, seega ei ole ka metalli mis amordi seesmiselt hävitaks.

PiltPilt
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”