Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
Eiffel
Postitusi: 3
Liitunud: 26 Aug 2020, 17:09

Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas Eiffel » 30 Aug 2020, 12:17

Tervitused

Küsiks ennetavalt juba veidi nõu. Olen vaadanud erinevaid rattaid ning nii palju kui hetkel infot saanud olen, siis pikka kasvu inimesel pigem olla ettevaatlik ratta valimisel. Olen varasematest postitustest nii palju välja lugenud, et roni peale ja proovi ja siis alles otsusta, aga sellest sõltumata võtaks paar head nõuannet millise ratta poole üldse vaadata.

  1. Kui pikk ja kui raske sa oled - 198cm ja 70kg
  2. milline on sinu sõidukogemus ja millistes tingimustes - Hetkel olematu kogemus - algaja kõige otsesemas mõttes.
  3. vanus - 29a
  4. juhiloa kategooria ja staaz - A2 - staazi nii palju, et rattakooliga algus tehtud
  5. millistesse tingimustesse ratast otsid - Tingimused 75% linnas 25% maantee
  6. palju sul selleks raha eraldatud on - Kuni 3500eur
  7. kui hakkad sõpradega koos sõitma, millised tsiklid neil on. - Pole rattahuvilisi sõpru
  8. mitmekesi ja kui pikalt kavatsed sama tsikli seljas sõita. - Üksi ning tõenäoliselt pikemad sõidud 2-4h pikkused (Eestis linnast linna jms.

Lisan siia, et visuaalse hinnagu põhjal eelistan naked või klassikalist.



Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1267
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 133 korda

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas Krl » 30 Aug 2020, 12:35

Vaataks mingi cruiseri. See näeb pikemat kasu võitja all viisakam välja.
Vana warrior või midagi sellist.

Eks eksperdid oskavad siia lisada, miks see alagajarattaks ei sobi, aga mõõtude kohapealt tundub parim lahendus.


kurikristjan
Postitusi: 1248
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas kurikristjan » 30 Aug 2020, 12:57

Mina ei valiks cruiserit, kui siis ainult teiseks rattaks. Ja seda ainult cruiseri teistmoodi sõiduomaduste pärast, sõitma õpib millegi rohkem kallutava ja kergemini juhitavaga paremini. Kaal pole argument.
Mul on eluaeg olnud kõike muud, kui cruiser tüüpi rattad, tuttavate omi olen proovinud, sõidujulgusele mõjub suht hävitavalt esimene kord, kui igasugused detailid nagu nt jalarauad või -plaadid maas lohisevad suht väikeste kiirustega juba. Need rattad jäägu pensionäridele või hingelt aeglastele, või neile kes tahavad ainult otse sõita.
Miks karvikute kamp cruiseritel bikereid nokib, ongi see, et sõites neil lõbu vähe on. :ner:

Mina pakuks just naked/klassiku nagu algne soov, sest see on lihtne allrounder mis teeb peaaegu kõike, mida võid tahta. Vaata nt XJR1200/1300, Bandit, GSX1400. Mul omal on SV1000N ja olen rahul, aga olen vaid 187 pikk.
Suurem matkaenduro pole ka paha valik.
Kui raha rohkem, siis nt minu järgmine oleks BMW K1200/K1300R.

29 ja A2 - sul siis B loa staazi vähe? Mul õde sai kohe puhta A...


Teema algataja
Eiffel
Postitusi: 3
Liitunud: 26 Aug 2020, 17:09

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas Eiffel » 30 Aug 2020, 13:00

kurikristjan kirjutas:
30 Aug 2020, 12:57

Mina ei valiks cruiserit, kui siis ainult teiseks rattaks. Ja seda ainult cruiseri teistmoodi sõiduomaduste pärast, sõitma õpib millegi rohkem kallutava ja kergemini juhitavaga paremini. Kaal pole argument.
Mul on eluaeg olnud kõike muud, kui cruiser tüüpi rattad, tuttavate omi olen proovinud, sõidujulgusele mõjub suht hävitavalt esimene kord, kui igasugused detailid nagu nt jalarauad või -plaadid maas lohisevad suht väikeste kiirustega juba. Need rattad jäägu pensionäridele või hingelt aeglastele, või neile kes tahavad ainult otse sõita.
Miks karvikute kamp cruiseritel bikereid nokib, ongi see, et sõites neil lõbu vähe on. :ner:

Mina pakuks just naked/klassiku nagu algne soov, sest see on lihtne allrounder mis teeb peaaegu kõike, mida võid tahta. Vaata nt XJR1200/1300, Bandit, GSX1400. Mul omal on SV1000N ja olen rahul, aga olen vaid 187 pikk.
Suurem matkaenduro pole ka paha valik.
Kui raha rohkem, siis nt minu järgmine oleks BMW K1200/K1300R.

29 ja A2 - sul siis B loa staazi vähe? Mul õde sai kohe puhta A...

Puudub B-kat. Kavatsen ära lõpetada, aga auto juhtimine pole kunagi olnud see "vau" asi minu jaoks.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1267
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 133 korda

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas Krl » 30 Aug 2020, 13:19

BMW s1000RR oleks teine soovitus.


will111
Postitusi: 3723
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 226 korda

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Aug 2020, 14:42

Selliste mõõtude juures ainult matkakad või klassikalised/naked tüüpi rattad mõistlik option.

Nii või naa pead hakkama kostumeerima. Regullitavad jalarauad, lenksu asendi muutmine. Küll siis saad juba asja enamvähem paika.
Kui sõit on 75% linnas siis kas V2, R3 või mõni R2 mootor. Äärmisel juhul ka miskid ühesilindrilised aga minule isiklikult väga ei meeldiks küll näiteks ühesilindrilisega 2-4h pikkust maanteesõitu teha :D

Kasutaja avatar

Üllar
Postitusi: 123
Liitunud: 21 Dets 2005, 16:02
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas Üllar » 30 Aug 2020, 14:49

Kui ikka nii pikk mees siis valiks enduro tüüpi ratta.
Ma 172 ja 70 a.,aga sobivad kõrgema rattad.
Hondad on head africa crf 1000,crosstourer1200 ,transalp.
Bmw 1200gs väga mugav aga kallis.Moto guzzi norge ka.
Ise honda varadero xl 1000 alates 2010.Meeldib 98 nj vääne ja hea teelpüsiv us.
Edu sulle tsiklisõidul.

Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1677
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 108 korda
Tänatud: 188 korda

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas Maaks » 31 Aug 2020, 08:36

Ma 195cm ja minu jaoks on FZS600 (viimased 12a, ratas aastast 2000) täitsa talutav ratas olnud. Praeguses seades 70kW, aga saab legaalselt paigaldada lasta 35kW piiraja. Mul mingi aeg plaan tast niikuinii loobuda, Tallinnas Nõmmel saaks katsuda, vaadata. Esimeseks rattaks minu arvates päris hea valik.

Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600, Yamaha FZ8SA
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 6345
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 830 korda
Tänatud: 682 korda
Kontakt:

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 31 Aug 2020, 10:34

Maaks kirjutas:
31 Aug 2020, 08:36

Esimeseks rattaks minu arvates päris hea valik.

Selles esimese ratta küsimuses sekundeerin. Tõesti hea valik.

Kasutaja avatar

VonAxxel
Postitusi: 6
Liitunud: 03 Apr 2013, 13:25

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas VonAxxel » 31 Aug 2020, 10:46

Pean sind kurvastama!
Ise olen 195 pikk ja kaalu 120. Leida ratast tehaseseadistuses, et sellel mitte väljanäha nagu karu jalgrattal on problemaatiline! Seda enam A2 kategooriaga. Toon välja 3 marki, mis on mõeldud ka pikematele inimestele, kui keskmised jupatsid! suzuki B-king ( täitsa talutav ); Aprilia RST Futura ( B-kingist kehvem ) ja cruiseritest Yamaha Road Star 1700. Yamaha Warriori võid äraunustada, kui just jalatugesid ei taha esiratta kinnituste peale monteerida. Aga edu sulle otsimisel.


v301060
Postitusi: 431
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Bobik 103
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas v301060 » 31 Aug 2020, 11:31

VonAxxel kirjutas:
31 Aug 2020, 10:46

Pean sind kurvastama!
Ise olen 195 pikk ja kaalu 120. Leida ratast tehaseseadistuses, et sellel mitte väljanäha nagu karu jalgrattal on problemaatiline! Seda enam A2 kategooriaga. Toon välja 3 marki, mis on mõeldud ka pikematele inimestele, kui keskmised jupatsid! suzuki B-king ( täitsa talutav ); Aprilia RST Futura ( B-kingist kehvem ) ja cruiseritest Yamaha Road Star 1700. Yamaha Warriori võid äraunustada, kui just jalatugesid ei taha esiratta kinnituste peale monteerida. Aga edu sulle otsimisel.

Pealkiri on Algaja ratas pikka kasvu sõitjale
Seega pakutud 3 tsiklit ilmselt ei sobi, B-King algajale on lausa vastutustundetu soovitus.
Selle peale, et näed välja nagu "karu jalgrattal", lihtsalt sülita! Sõidad ju enda, mitte teiste pärast?
Sõitsin kunagi KTM 390Dukega ja oli mugav, kuigi mõõdud tollal 190/110.

HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600


Kiks
Toetajaliige
Postitusi: 44
Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
Tsikkel: zr-7, nc700sd
Tänatud: 1 kord

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas Kiks » 01 Sept 2020, 13:27

Iga ratta peale füüsiliselt istuda ei saa, selleks olen leidnud sellise koha https://cycle-ergo.com/ ehk annab esmase aimduse.
Mida pikem sõitja, seda rohkem krõnksus üldjuhul oled. Välimuselt suurel rattal võib istumisasend olla äärmiselt piinarikas, kui 3 tundi sundasendis oled. Hüpeldes (al-la orienteerumine) kannatab kägardumise ära - veri liigub aktiivselt. Omaosa annavad ka pükstelõige ja kaitsmete olemus, mis võib pitsitama hakata ja jalad surisema panna.


Teema algataja
Eiffel
Postitusi: 3
Liitunud: 26 Aug 2020, 17:09

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas Eiffel » 02 Sept 2020, 20:26

Kiks kirjutas:
01 Sept 2020, 13:27

Iga ratta peale füüsiliselt istuda ei saa, selleks olen leidnud sellise koha https://cycle-ergo.com/ ehk annab esmase aimduse.
Mida pikem sõitja, seda rohkem krõnksus üldjuhul oled. Välimuselt suurel rattal võib istumisasend olla äärmiselt piinarikas, kui 3 tundi sundasendis oled. Hüpeldes (al-la orienteerumine) kannatab kägardumise ära - veri liigub aktiivselt. Omaosa annavad ka pükstelõige ja kaitsmete olemus, mis võib pitsitama hakata ja jalad surisema panna.

Suured tänud selle lingi eest. Ei teadnud antud lehe olemasolust ning annab visuaalselt üpris hea ettekujutuse juba enne kui millelelegi peale istuma minna. (w)

Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1677
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 108 korda
Tänatud: 188 korda

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas Maaks » 03 Sept 2020, 08:54

See on äge leht, aga ei anna päris tunnet! Ratas proovi kindlasti füüsiliselt järgi. Ma "istutasin" ennast oma praeguse ratta ja siis ühe Honda otsa, mida hiljuti proovisin. Päriselus tundus Honda väga vale :-( (vähemasti minu jaoks). Kahjuks (või õnneks :mrgreen: ) ei võimalda programm sõitja kaalu panna arvutusse.

yamaha.png
honda.png

Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600, Yamaha FZ8SA
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1694
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 158 korda
Tänatud: 76 korda

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas pühak » 03 Sept 2020, 12:05

Istumiskatse, veel parem sõidukatse tuleb igal juhul teha. Mul pikkust "vaid" 187cm, aga kuna mul keha lühike ja jäsemed pikad, siis tüüpilise bike või nakediga sõites on mul põlved lõua all. Isegi krokodill enduurokaga sõites on jalad ebamugavalt kokku pakitud.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Prets
Postitusi: 342
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas Prets » 03 Sept 2020, 12:08

Veel üks asi, mida see sait täpselt ei anna, aga mis eriti baigilistel ja nakeditel probleemiks on, on see, et kus need põlvekoopad on ja mis asendis. Osadel lõikab selle põlveõõnsuse serv täpselt reide või kuskile sisse ja siis väga kahtlane istumine.

(Olen 202 ise pikk, seega tean seda valu ja võlu)

(togi)
Kasutaja avatar

simo5555
Postitusi: 51
Liitunud: 22 Apr 2010, 11:57
Tsikkel: Honda vfr800

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas simo5555 » 14 Sept 2020, 20:38

Ise olen 191 pikk ning ma omale välistasin Banditi, Horneti, ER6, FZ6 ja enamik teisi 600cc naked rattaid. Nende puhul kannatas sadulas mingi 10 minutit olla enne kui põlved valutama hakkasid. Tõstetud sabaga Kawasaki zr7 oli päris mugav ning sellega kannatas ka pikemaid sõite teha. Hetkel vfr800 ja see on ka väga mugav. Niisamuti tundus sadulas väga hea ka aprilia shiver. Cycle-ergo.com-is on tähtis, et pane sinna ka reie sisemõõt - see võib päris palju mõjutada. Käi ka motopoodide vahet ning istu mõnele selga (pikana elades on see ka tihtipeale omaette katsumus: motopoes ei saa vahest omale meelepäraseid rattaid rahulikult uurida. Müügimehed kipuvad ikka sulle suuri endurokaid peale pressima).


will111
Postitusi: 3723
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 226 korda

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas will111 » 15 Sept 2020, 06:12

Üldiselt, custom jalarauda saab vast tellida tegelikult pea kõigile vähegi populaarsetele mudelitele tänapäeval. Või siis saab lasta need isegi kellelgi teha. Kõrge ülaosa vastu aitab lenksu liigutamine, teistsuguse kujuga lenks või näiteks regullitavad cliponid.
Loota, et mõni tootja toodabki ratast stx pikale inimesele on üsna naiivne. Nii ehk naa saab tegelikult õige ja just sinu jaoks õige ergonoomikaga ratta ainult "kostumeerides", sõltumata isegi sellest, kas oled keskmisest pikem või lühem tükk

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 640
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Algaja ratas pikka kasvu sõitjale

Lugemata postitus Postitas Ain » 15 Sept 2020, 12:57

simo5555 kirjutas:
14 Sept 2020, 20:38

Ise olen 191 pikk ning ma omale välistasin Banditi, Horneti, ER6, FZ6 ja enamik teisi 600cc naked rattaid. Nende puhul kannatas sadulas mingi 10 minutit olla enne kui põlved valutama hakkasid. Tõstetud sabaga Kawasaki zr7 oli päris mugav ning sellega kannatas ka pikemaid sõite teha. Hetkel vfr800 ja see on ka väga mugav. Niisamuti tundus sadulas väga hea ka aprilia shiver. Cycle-ergo.com-is on tähtis, et pane sinna ka reie sisemõõt - see võib päris palju mõjutada. Käi ka motopoodide vahet ning istu mõnele selga (pikana elades on see ka tihtipeale omaette katsumus: motopoes ei saa vahest omale meelepäraseid rattaid rahulikult uurida. Müügimehed kipuvad ikka sulle suuri endurokaid peale pressima).

Aga mis neil müügimeestel muud üle jääb? ER6 ilmselgelt 190 ja peale väike ja koomiline.. Ise alustasin DL650-ga ja täna sõidan Crosstoureriga. Muidu paras aga lenks võiks kõrgemal olla..

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero7 ja Packtalk Bold JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Bold JBL sideseadmed, lisad ja varuosad:
Cardo ametlik edasimüüja Eestis




Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”