Turist T200 1974

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Turist
Postitusi: 158
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist » 06 Sept 2020, 22:07

Paistab nii, et probleem on kõrvaldatud.
Kahjuks küll probleemi põhjust ei õnnestunud tuvastada, sest ei tahtnud nii palju aega selle peale kulutada, et iga väikese muudatuse järel jälle minna mootorit kuumaks sõitma ja vaatama kas mõjus.

Mõõtsin kontaktide vahe üle, oli lubatud vahemikus (0,4...0,7 mm lubatud, oli seal 0,7 mm lähedal) ja muutma ei hakanud.
Süütemoment oli juhendiga võrreldes natuke varasem, oli u. 5 mm, aga ette nähtud on maksimaalselt 4 mm, panin sinna 4 mm kanti, võibolla mõni kümnendik vähem (min. oli vist 3,6 lubatud). Mingit spetsiaalset täppsimõõteriista ei kasutanud, tegin küünla avasse pandud pliiatsile nihikuga mõõdetu põhjal märgid peale.
Küünla elektroodide vaheks oli soovitatud 0,5-0,6 mm. Oli võibolla veidi üle 0,6, panin 0,5...0,6 vahele.
Panin teise mootori küljest võetud küünlajuhtme ja piibu.
Karburaatori segunõela panin maksimaalselt üles, varem oli keskel.
Panin lisaks paagis olnud u. 5L bensiinisegule 1:20 lisaks 5L suhtega 1:16. Kokkuvõttes võis siis paagis olev segu olla 1:18. Liigset suitsemist ei olnud näha. Muidu juhendi järgi on ette nähtud sissesõidul 1:20 ja peale sissesõitu 1:25.
15-20 km sõitsin kiirusega 60-70 vahel. Varasemalt on selle ajaga juba hakanud probleem ilmnema, eriti arvestades seda, et pool sellest distantsist oli tuul otse vastu ja kiiruse hoidmiseks pidi gaasi päris palju peal hoidma. Peale 20 km sõitmist hakkasin kiirust ka üle 70 laskma, vahepeal ka 80. Peale mõningast linnakiirusel sõitmist läksin jälle maanteele ja vahepeal sai ka 1-2 km gaas põhjas sõita. Tavaliselt maanteel üle 70 km/h eriti ei tahagi sõita, aga mootori proovile panekuks sai proovida kiiremat. Kokku tuli 125 km sõitu ja probleemi ei esinenud. :bsmile:

Härradele sinise-punase vilkuriga autoga pakkus ka see masin (masina ja juhi kooslus) huvi kui parajasti maanteel sõitsin. Võibolla esialgu olid ainult vilkurid sees, aga kuna üle 60 km/h sõites peegel hakkab värisema ja sealt midagi väga täpselt ei näe, :D siis võibolla ma ei pannud vilkureid kohe tähele ja tähelepanu äratas kusagilt tuvastamata suunast kostuv sireen. Kuna eestpoolt ühtegi vilkuritega masinat ei paistnud ja kõrvalteid polnud, siis see pani pingsamalt peeglisse vaatama ja seal võis tõesti näha vilkureid sähvimas (natuke võtsin ka kiirust maha ja see parandas nähtavust peeglist). Kontrolliti joovet, juhiluba ja seda kas masin on mu enda nimel. Kõik oli korras ja sõit võis jätkuda.




hmm
Postitusi: 136
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas hmm » 07 Sept 2020, 10:22

Sa keerasid segu väga rikkaks (nõel kõige üleval e. stopperseib kõige alumises sälgus) + rasvaseks (1:16...18 tänapäevaste õlidega on ikka väga rasvane...). Võib öelda, et sõitsid mootori külmseadetes e. toorega.
Lisaks NGK küünal "6".
Kogu see kompott kokku jahutas silindris toimunu korralikult maha.
Sellistes seadetes peaks küünal süsimust ja tugevalt tahmunud olema. Kas sa oled kindel, et lisaõhku kuskilt ei võta?
Kas sõitsid "uue" karpaga?

Oleks vaja kuidagi tuvastada, kas REAALSELT säde tekib, kas aga on see kuidagi võimalik?

Selleks on olemas ümber küünlajuhtme pööratav tahhokas või veel parem stroboskoop.
See tahhoka reageering on aeglane - loendab vist 1sek jooksul küünlajuhtmes impulsse ja sealt arvutab mootori pöörded... kui seal midagi pole, siis lülitub 5sek jooskul töötundide näitamisele.
Stroboskoop väreleb koheselt.

Kõige kindlam on panna uus küünal, see näitab ka segu olukorda, kui kontrollimiseks välja võtad.

Ma nüüd tuula tehasejuhendit pole sirvinud, kuid kas tõesti 0,4-0,7mm on kontaktivahe ja nii suures vahemikus?
0,35-0,45mm peaks "tavaliselt" vanadel vene masinatel kontaktivahe olema, kuid tõesti, oleneb kondekast (0,22uF reeglina), mis peaks jääma vahemikku 0.17-0.30 uF (400V), genekast ja süütepoolist.

Nüüd kui masin sõitis 120km 70..80 km/h ning suuri probleeme polnud, siis võiks süüte ahela probleemid mingiks ajaks lõppenuks lugeda ning keskenduda küttesegu paika saamisele.

Aga kui sõidab on ju hästi, lihtsalt mõtetult palju kütet ja õli läheb... kuid, kui sõita saab ja rahul oled - anna takka. 8)


Teema algataja
Turist
Postitusi: 158
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist » 07 Sept 2020, 19:08

Raamatus on jah antud kontaktivaheks 0,4-0,7 mm. Algul panna 0,7 mm ja kui aegamööda nuki vastas käiv pind kulub ja vahe väiksemaks muutub, siis 0,4 mm juurde jõudes peaks jälle reguleerima.
Lisaõhu kohta ei oska midagi öelda. Pole veel ka küünalt vaadanud, enne sõitma minekut tegin võimalikult puhtaks. Varem oli igatahes nii, et küünlaga "6" oli väga hea, "7" kiskus mu arust veidi liiga tumedaks (7 oli paras siis kui leegitoru oli lindiga sisse mähitud).
Karburaatori panin jah praegu selle vähe kasutatud, millel alles piiraja peal oli, aga üldiselt vist vahet ei ole, sest esialgu ainult karburaatori vahetusega seoses midagi ei muutunud.
Kondeka mahtuvust ma ei tea, JAWA oma on.
Võibolla järgmisel korral proovin kuidas siis on kui nõela siiski veidi allapoole lasen, seda on vajadusel lihtne pärast tee peal tagasi panna. 120 km sõitmine sellise masinaga on füüsiliselt paras katsumus. Lenksa kõrgus ja/või asend ei sobi hästi, selg jääb ülevalt/keskelt haigeks. Ega juhitavus ka kõige parem pole, tuleb ikka tänapäevaste masinatega võrreldes rohkem vaeva näha, et soovitud trajektooril püsida. Päris kindel pole, aga selline tunne, et klaasi külge panek mõjutas seda pigem negatiivselt (klaas kinnitub lenksa külge), vähemalt tuulise ilma korral. :bsmile:

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5407
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1155 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 08 Sept 2020, 09:47

Roolikannu vaata ja tagaratta jooksu ka, kui ei püsi teel. Ma ei mäleta,et oleks maanteel keerulisem olnud kui muu rattaga. Ikka täitsa lõdvalt sai üksi sõites olla,ka klaasiga. Kui keegi taga,siis natuke võib häirida,aga muidu sõitis ta mul otse normaalselt. Ainuke nö ohtlik asi oli pehme liiv-kruus,sest ratas on väike. Saaremaal oli ohtlikud kohad kus asfalt lõppes ja kruus algas,aga ka kruusateedel sai 70-80km/h sellega sõidetud, nende karvasemate rehvidega.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

morse
Postitusi: 715
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 86 korda
Tänatud: 98 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas morse » 08 Sept 2020, 11:03

Urmase võrdlus oli omal ajal näiteks Kavross, teemaalgataja võrdlus on võibolla GSiga :)

Aga laagreid tasub ikka vaadata jah. Lisaks ma hetkel unustasin ära, et mis rehve sa kasutad? Head ümara profiiliga rehvid annavad palju juurde.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5407
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1155 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 08 Sept 2020, 16:47

morse kirjutas:
08 Sept 2020, 11:03

Urmase võrdlus oli omal ajal näiteks Kavross, teemaalgataja võrdlus on võibolla GSiga :)

Aga laagreid tasub ikka vaadata jah. Lisaks ma hetkel unustasin ära, et mis rehve sa kasutad? Head ümara profiiliga rehvid annavad palju juurde.

Kavross on vist ainuke ratas ,millega tolleaegsetest pole kordagi sõitnud :D

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

morse
Postitusi: 715
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 86 korda
Tänatud: 98 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas morse » 08 Sept 2020, 17:50

no sel juhul Izh :D


Teema algataja
Turist
Postitusi: 158
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist » 13 Sept 2020, 21:30

Rehvid:
taga: https://biker.ee/phpbb/download/file.php?id=15158&t=1
ees: https://biker.ee/phpbb/download/file.php?id=15354&t=1
Mõlemad uued. Rõhud tehase juhendi järgi: ilma kaassõitjata ees 1,0 bar, taga 1,5 bar. Juhtitavusele kindlasti mõjuvad kehvasti amordid (üsna kiirelt käivad üles-alla), amortide kinnituskohtade kummipukside mitte väga hea seisukord, esikiige telje (nö. poldi) kulumine. See telg on määritav (määrdenippel oli küljes), aga see vist pole peale tehasest väljumist määret näinud, oli üsna roostes ja olid näha kulumisrandid. Talvel tegeleks sellega. Tagumist kiiget pole veel lähemalt uurinud, roolikannu samuti mitte.
Nüüd vaatasin kuidas küünal välja näeb peale seda eelmist u. 125 km sõitu rikkama ja õlisema (1:18) seguga. Elektroodid ja isolaator täitsa head (?), neid ümbritseval metallosal on tahma näha.

IMG_4826.jpg

hmm
Postitusi: 136
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas hmm » 14 Sept 2020, 09:06

Küünal ongi 1:18 õli-bensiini nägu - suht tahmane/rasvane, vähenda õli kogust küttesegus ja pilt läheb ilusamaks. Pane 1:25 ning sõida 50+ km ja vaata siis küünalt.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5407
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1155 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 14 Sept 2020, 10:50

Amordid on sellel tegelikult ka uuena suht väetid. Ei pruugi isegi korrast ära olla. Samas lahti nad saab ja õli võib parema tänapäevase vastu vahetada.Pukse peaks ka ju mingeid sinna saama.
Küünal on jah natuke rasvasem,kui võiks ideaalis olla, aga ei ole ka midagi hullu. Mina jätkaks seguga a´1:20(kas see ei olnudki tehase soovituslik?) ja ei vaevaks oma pead rohkem, kui sõidab.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5407
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1155 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 15 Sept 2020, 15:50

Uurisin mitte vene rehve rollerile ja Contist oli valikus 4.00-10 K62, mis välimuselt natuke retro, aga otse sealt tuli vastus,et koroonaga seoses neid ei toodeta ilmselt mitte enne järgmist kevadet.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Turist
Postitusi: 158
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist » 15 Sept 2020, 18:13

Äkki tahad seda, ma 1 tellisin selle, hind on koos saatekuluga: https://www.reifendirekt.co.ee/product/ ... 4/R-307492

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5407
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1155 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 15 Sept 2020, 22:33

Turist kirjutas:
15 Sept 2020, 18:13

Äkki tahad seda, ma 1 tellisin selle, hind on koos saatekuluga: https://www.reifendirekt.co.ee/product/ ... 4/R-307492

Ma tellisin ka need 2tk sealt ära, äkki tuleb ikka.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5407
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1155 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 17 Sept 2020, 21:07

urmas66 kirjutas:
15 Sept 2020, 22:33
Turist kirjutas:
15 Sept 2020, 18:13

Äkki tahad seda, ma 1 tellisin selle, hind on koos saatekuluga: https://www.reifendirekt.co.ee/product/ ... 4/R-307492

Ma tellisin ka need 2tk sealt ära, äkki tuleb ikka.

Täna tuli meil,et on teele pandud. Ehk jõuavad kohale ka.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Turist
Postitusi: 158
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Turist T200 1974

Lugemata postitus Postitas Turist » 19 Sept 2020, 22:37

Nüüd lasin segusiibri nõela 1 astme võrra allpoole ja lisasin paagis olnud u. 1:18 segule juurde 1:25 segu. Umbes pool paaki oli enne sees, seega nüüd peaks olema paagis segu 1:21...22. Täna peale sõitu kuuma mootoriga ei hakanud küünalt vaatama, homme teen seda.
Varem olin mõne korra 100-125 km sõitnud. Arvasin, et enam küll ei viitsi nii pikka sõitu teha, aga siiski täna sai veelgi rohkem sõidetud: 167 km. Käisin Pärnus motohooaja lõpetamise sõidul. :lol: Ametlik sõit oli veidi üle 50 km. Tee ääres olnud pealtvaatajatest mööda sõites mitmed pöidlad tõusid püsti, paar korda ka mõlema käe omad korraga. :bsmile:

Vahepeal käis ikka korralik kütmine ja pigistasin ka viimast välja. 90 km/h sai mitu km sõita, korraks max. 95 km/h (tuul oli tagant). Mõtlesin, et peale seda sõitu on mootor küll ära küpsenud, kolvile auk sisse sulanud vms :D , aga polnud häda midagi, tuksus edasi:




Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”