Keti hooldus ja eluiga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8330
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 102 korda
Tänatud: 231 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Piipz » 14 Sept 2020, 14:56

scottoileri mõte on jälle teine, ta peseb ketti, mitte ainult ei määri. st selle võib ka heaks kiita



Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 552
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas romulus » 14 Sept 2020, 16:24

Kuna see reklaam hakkas silma BMW pressiteatena, siis uurisin nt F800GS user manuali - praegune "tavaline" rõngastihenditega kett ei ole siiski hooldevaba, 1000km takka on puhastus ja määrimine ette nähtud. See uus tuleb esialgu tänavaratastele, saab näha kas nad julgevad siis manuaalis ka öelda, et "pole vaja määrida ega puhastada". Ning kas seda ka nt F seeriale paigaldama hakatakse. Kui seal mingit hullu hinnavahet ei ole, siis ma vist proovin järgi kunagi. Ehkki jah, määrimisest päris vist ei pääse, sest kuiv kett teeb tõesti rõvedat häält ja sellest see pinnakate ei päästa.

https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... anguage=en

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61

will111
Postitusi: 3722
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 226 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 14 Sept 2020, 17:40

Eks need, kes räägivad hooldevabadusest, peavadki silmas seda, et sisemised liikuvad tiftid ja bushingud on püsimääritud ja kinnised. Loomulikult see ei tähenda, et mõistlik oleks sõita paarkümmend tuhat kunagi ketti välispidiselt õlitamata. ja loomulikult seda teab ka tootja.

Näis jah kuidas selle hinnavahega tuleb aga ma usun, et esialgu tuleb ikka hind ka "ebamõistlik". nagu peaaegu kõigi uute asjadega :D


Dusterx
Postitusi: 266
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 15 Sept 2020, 11:33

Mina olen viimasel ajal sõitnud irise kettidega, kestavad umbe hästi ja hinnaskaala on ka hea. Kuna kasutus on kergenduurol, mis saab kõike ja kõige ropemaid tingimusi üldse, siis tänaval peaks asi ikka eriti hea olema.


morse
Postitusi: 715
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 86 korda
Tänatud: 98 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas morse » 15 Sept 2020, 12:25

ADVrideris oli selle bemmi ketist juttu ja kui üldiselt öeldakse, et hind pole teada, siis kusagilt käis läbi mingi 600 tuuris number (ma eeldan, et USD'd ja hind BMW ketiringile koos hammakatega). Aga see info on nüüd küll selline naised saunas rääkisid...

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5407
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1155 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 15 Sept 2020, 12:42

Paned automaat õlitaja ongi iga kett hooldevaba :D

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 639
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 79 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Ain » 15 Sept 2020, 12:54

kuidas muidu automaat õlitusega kasutajatel kogemus on? Palju eluiga on? Mul endal oli kunagi Scottoiler DL650-l ja kett oli ok veel 33k.

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero7 ja Packtalk Bold JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Bold JBL sideseadmed, lisad ja varuosad:
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 379
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, 650IE
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas zorten22 » 15 Sept 2020, 12:59

Aga palju siis ikkagi saab sõita, kui ketiga peale pingutamise, mitte midagi ei tee?

...
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2366
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 49 korda
Tänatud: 182 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas ranel » 15 Sept 2020, 13:28

zorten22 kirjutas:
15 Sept 2020, 12:59

Aga palju siis ikkagi saab sõita, kui ketiga peale pingutamise, mitte midagi ei tee?

Scottoileriga 18.5k. Võibolla oleks saanud rohkem, aga rehvivahetus tuli peale.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5407
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1155 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 15 Sept 2020, 14:00

@zorten22 Kui pead silmas õlitajaga,siis see oleneb ikka rattast ja ratta võimsusest ning mis oludes sõidad. 35kw ratas linnas-maanteel versus 100kw kruusateed ja metsarajad on sama keti eluiga võibolla poole erinev. Ega siis õlitaja seda eluiga ei suurenda, hoolsalt ise õlitatdes saab ka sama tulemuse,kuid õlitjaga on lihtsalt mugav, ei pea ühe ebamugava tegvusega tegelema. Mina õlitasin käsistsi enne iga sõitu kodukandis ja reisil õhtul ning päeval peale tankimist kui olid transiidi päevad.
Ma sõitsin enda rattaga 26-28000 umbes(ei pannud täpselt kirja) ja kett oli enne mind peal. OEM Yamu kett ja hammakad olid. Üle poole oli käsistsi õlitamine ja viimased 6-7tkm õlitajaga. Lasin ketti pesta ühe korra,kui kett oli õlist,kruusast ja sopast juba ümar ning käisin rehvivahetuses.
Nüüd õlitajaga võtad ratta ja lähed kohe sõitma ja kett on koguaeg puhas ka.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 379
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, 650IE
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas zorten22 » 15 Sept 2020, 14:06

Täiesti õlitamata, puhastamata jne. Ainult pingutamine, kui selleks vajadus tekib. Pole elus ühtegi ketti veel puhastanud, aegajalt määrinud küll. Et palju siis see vahe ikkagi tuleb, olgu siis kas 35 või 100kw kruusateepill.

...
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5407
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1155 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 15 Sept 2020, 15:46

zorten22 kirjutas:
15 Sept 2020, 14:06

Täiesti õlitamata, puhastamata jne. Ainult pingutamine, kui selleks vajadus tekib. Pole elus ühtegi ketti veel puhastanud, aegajalt määrinud küll. Et palju siis see vahe ikkagi tuleb, olgu siis kas 35 või 100kw kruusateepill.

Arvad ,et keegi on tõesti seda proovinud?

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2366
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 49 korda
Tänatud: 182 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas ranel » 16 Sept 2020, 09:15

zorten22 kirjutas:
15 Sept 2020, 14:06

Täiesti õlitamata, puhastamata jne. Ainult pingutamine, kui selleks vajadus tekib. Pole elus ühtegi ketti veel puhastanud, aegajalt määrinud küll. Et palju siis see vahe ikkagi tuleb, olgu siis kas 35 või 100kw kruusateepill.

Kusagilt ammu lugedes jäi millalgi silma, et baigi all pidavat 525 kett kestma umbes 5k, kui 0 hooldust.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121

morse
Postitusi: 715
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 86 korda
Tänatud: 98 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas morse » 16 Sept 2020, 09:38

Siis sa peaks vähemalt iga tankimise ajal ketti pingutama. Ma miskipärast arvan, et baigilise all kestaks kauem...




Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”