Räägiks läbisõidust
-
- Mode
- Postitusi: 888
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 39 korda
- Kontakt:
Re: Räägiks läbisõidust
Läbisõit vs kulumine.
Mul vb oleks ka paar mõtet, mida jagada.
1) ühe tuntud rasketes piirkondades reisija mõte jagada ehk kõigepealt - mida raskemad olud, seda kiiremini laguneb. Mida kiiremini sõidad, seda kiiremini laguneb. Ja offroad ratastel on absoluutselt kõik "kulumaterjal" - ka raam, sest mingil hetkel tekib piisavalt väsimust ja see on sült.
2) Läbisõit vs kulumine - on selline piiratud kulumine, mida me näeme igapäevastes kulumaterjalides ja siis on ka sügavam kulumine, mis seostub ka pigem vananemisega. Tihendid vanuvad, plastid lähevad rabedamaks ja keermed on ära juba.
Minu hoolduskogemus ütleb suhteliselt üheselt seda, et heade teede peal sõites ja korralikult hooldatuna on tänapäevased rattad päris pikaealised (kui pidada silmas võimalikke läbitud km). Isegi sellised vihatud tootjad, kellede rataste kohta räägitakse pidevalt iseeneslikke plahvatusi ja seda, kuidas iga tanklas nuuskamise järel peab jälle hooldust tegema - on ennast tõestanud sellega, et tegelikult on omaniku hooletus viinud nad viimase piirini. Ilma igasuguse perspektiivi tundeta masinate hooramine ja väärkasutamine ja siis nende hoolduse pealt kokkuhoid on tavainimese loomuses. (nähtavasti suur osa ka teadmatusest)
Väga odavatest ja lausrämpsmaterjalidest toodetud sõidukitest ma ei oska väga rääkida, neid olen ainult põgusalt näppinud ja isegi poe-uuena on mõned neist nii nutused, et ei hakka ma neid ka hilisemas nende elutsüklis puutuma.
Aga illustratsiooniks ja võrdluseks mõni number ka siia:
2018a AT AS - sõiduks euroopas tänavatel/teedel - remondi ja hoolduskulu 30 tuh km peale ainult mahlad/filtrid ja üks ketivahetus.
2019a AT AS - reisiks Mongoolia ja Pamiir jms - pärast 15tuh km reisi hoolduskulu (kõik mis vähegi liigub välja vahetada).
2010a KTM 990 adv r - 106 tuh km. sõitnud euro teedel ja pisut kruusateid. originaal sidur, teine veepumbavahetus (profülaktika) ja muidu ainult tavahooldused - 3x ketikomplekt.
2007a KTM 990 adv S - 60 tuh km sõitnud venemaa avarustes ja balkanit jms. 1 raamivahetus, 2x mootorivahetus, 2 purunenud tagaamorti, 3 või juba 4 piduriketaste vahetust, 3 sadulat, lugematul arvul suunatulesid ja plastikuid.
2016a tänavaratas - pärast rajapäevi jms jäetud õli vahetamata - õlitusdüüsid ummistunud - rõhk madal, ketipingutid umbes ja 16tuh km peal saab inimene teha mootoriremonti ja huvitub "tjuunimisest".
Näide ka dakarilt - säästlik sõitja esikümne piirimailt - sõidab 1000km päeva ära ja tagarehv on selline, et "kõlbab veel" ja ratas vajab ainult pesemist ja filtrite/õlide vahetust järgmiseks päevaks ja jälle valmis.
Mittetehnikasõber sõitja teisest sajast - 500km läbimisel on vaja laenata katkestajalt teist tagarehvi ja jõudes hooldusesse ootab ees juba mootorivahetus.
...
Kui oled lenksus ja lõhud, siis pead hooldama ja kinni maksma selle lõbu.
kui oled ostja - siis lase üle vaadata - aga hooldatud ja hästi sõitnud ratas on kindlasti paremas seisus kui sitasti hoitud ja vähe sõitnud.
Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.