AGM akule lisalaadimist külmaga?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Turist
Postitusi: 301
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 29 korda

Re: AGM akule lisalaadimist külmaga?

Lugemata postitus Postitas Turist » 20 Veebr 2021, 23:37

Ilmselt see, et Webasto ka tarbib akult elektrit (mitte küll väga palju, aga 20-30 W võimsusega ikka). :)



Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7537
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 169 korda
Tänatud: 239 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas mx77 » 21 Veebr 2021, 08:52

urmas66 kirjutas:
20 Veebr 2021, 19:48

Mersul webasto soojendab ainult salongi ja käivitus peale seda,kui webasto oli mingi 40-50min sees olnud täiesti vabalt ka -27 juures.

Mis Mersu ja kuidas see lahendatud on? Kas tal on siis Air Top peal?

Turist kirjutas:
20 Veebr 2021, 23:37

Ilmselt see, et Webasto ka tarbib akult elektrit (mitte küll väga palju, aga 20-30 W võimsusega ikka). :)

Kui on vedelikusoojendusega "webasto", siis üks suur tarbija on auto oma ventikas, mille see lahendus sisse lülitab.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8387
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 103 korda
Tänatud: 245 korda
Kontakt:

Re: AGM akule lisalaadimist külmaga?

Lugemata postitus Postitas Piipz » 21 Veebr 2021, 11:20

Korras ja täislaetud aku kestab iga ilmaga ja pikalt. Meie talve juures tegelikult ei pea tavaolukordades aku pärast üldse põdema, kui autol endal laadimine on korras ja aku väga vana pole.

Mis puutub aga webastosse, siis tasub jah silma rohkem peal hoida, sest kui aku on pooleldi laetud, siis ta jäätub -25C peal. Seda olukorda aga meie kliimas väga tihti vist ette tulla ei saa?

Isiklikult laen auto akut talvel korra kahe nädala jooksul, kuid see ei ole sellepärast, et ma kardan, et aku ära jäätub vms, see on pigem sellepärast, et ma olen akupede ja kõik mu majapidamise akud peavad perfektsed olema.

Laadijatest: üks väga hea, kompaktne ja universaalne laadija on see: https://patareid.ee/est/noco-genius5-5a ... akulaadija (tava-aku, liitumaku, agm aku, 6v aku ja ka täiesti tühjaks lastud aku)

Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

Kasutaja avatar

Teema algataja
bitter
Postitusi: 1727
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 64 korda
Kontakt:

Re: AGM akule lisalaadimist külmaga?

Lugemata postitus Postitas bitter » 21 Veebr 2021, 11:26

Piipz kirjutas:
21 Veebr 2021, 11:20

Laadiatest: üks väga hea, kompaktne ja universaalne laadija on see: https://patareid.ee/est/noco-genius5-5a ... akulaadija (tava-aku, liitumaku, agm aku, 6v aku ja ka täiesti tühjaks lastud aku)

Kas kaablid on plast- vōi kummikattega?

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 711
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 86 korda

Re: AGM akule lisalaadimist külmaga?

Lugemata postitus Postitas Ain » 21 Veebr 2021, 11:31

BMW-l on webasto tehasest peal, AGM aku ja pole vajadust juurde laadida olnud. Käivitused nagu suvel. -25 juures oli veidi teine hääl käivitades. Aknaid ei ole pidanud kraapima. Tuttaval Audi ja kuna naine sõidab valdavalt linnavahel siis peab juurde laadima aegajalt.
Aga huvitav kuidas webasto ainult salongi soojendab.. see siis nagu salongi lisasoojendiks pandud? Ja kui soojendab ainult salongi siis kuidas saab see mõjuda mootori käivitusele.. Avensisel oli ka soojendi tehasest peal. Tööle hakkas siis kui auto käima pandud. Aga soojendas kogu süsteemi. Oleks teinud lisainvesteeringu oleks eelsoojendina ka saanud kasutada. Täna ikka eelsoojendi kindlasti top seade asjadest mis igal juhul autol peaks peal olema...
Endal kog tehnika laadimiseks see: https://www.tooriistapood24.ee/et/a/12- ... -20-telwin

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero7 ja Packtalk Bold JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Bold JBL sideseadmed, lisad ja varuosad:
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1620
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 87 korda

Re: AGM akule lisalaadimist külmaga?

Lugemata postitus Postitas Vint » 21 Veebr 2021, 14:35

Mersu on üldse olnud "eriline" nende poolest, võimalusi ka muidugi mitmeid, kuidas teha.
Näiteks esimese põlvkonna W638 omas ei läind tehase soojendus isegi peale, kui paagis oli viimase veerandi jagu kütust. Ajastamise võimalus puudus samuti.
Praegune Corolla oma, soojendab kogu süsteemi kuni 40 kraadini, käiva mootoriga 60'ni. ( Ja puhub sooja õhku ka sisse )

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5730
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1275 korda
Tänatud: 290 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 21 Veebr 2021, 23:59

mx77 kirjutas:
21 Veebr 2021, 08:52
urmas66 kirjutas:
20 Veebr 2021, 19:48

Mersul webasto soojendab ainult salongi ja käivitus peale seda,kui webasto oli mingi 40-50min sees olnud täiesti vabalt ka -27 juures.

Mis Mersu ja kuidas see lahendatud on? Kas tal on siis Air Top peal?

Turist kirjutas:
20 Veebr 2021, 23:37

Ilmselt see, et Webasto ka tarbib akult elektrit (mitte küll väga palju, aga 20-30 W võimsusega ikka). :)

Kui on vedelikusoojendusega "webasto", siis üks suur tarbija on auto oma ventikas, mille see lahendus sisse lülitab.

V250 2018 kui Vito Tourer 119 2017 on nii. Ja GLE coupe 2019 350d on ka nii. Seade neil webasto kuid webasto juhtaju on asendatud juhtimisega mersu ajust. Pult, taimer ja kõik jutud kuid mootorit soojendab ainult töötava mootoriga. Webasto töötab korraga 50min või kui tamerit kasutad, siis ise valib välis temp järgi aja. Tuled autosse, salong soe, paned käima mootori temp on 0. Peale käivitamist hakkab suts aja pärast jahedamat puhuma ja siis hakkab jälle soojenema. Soojeneb suht kiirelt 4-5km pärast on juba 60-70 kraadi. Palusin mersus seda ümber seadistada, aga ei saa. Ainuke mida valida saab on webasto töötamise tsükkel ühe korraga kuid max 50min. Volvo XC90 soojendas kõike kuni 60 kraadini.
E: See Vindi mainitud veerand paagi teema on ka neil autodel nii. Veerand paagi pealt hakkab kütte tuli põlema ja siis ei toimeta ka küte.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 849
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1301ADVs, 701Rally
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 32 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Snowhite » 22 Veebr 2021, 08:26

mx77 kirjutas:
21 Veebr 2021, 08:52
urmas66 kirjutas:
20 Veebr 2021, 19:48

Mersul webasto soojendab ainult salongi ja käivitus peale seda,kui webasto oli mingi 40-50min sees olnud täiesti vabalt ka -27 juures.

Mis Mersu ja kuidas see lahendatud on? Kas tal on siis Air Top peal?

Turist kirjutas:
20 Veebr 2021, 23:37

Ilmselt see, et Webasto ka tarbib akult elektrit (mitte küll väga palju, aga 20-30 W võimsusega ikka). :)

Kui on vedelikusoojendusega "webasto", siis üks suur tarbija on auto oma ventikas, mille see lahendus sisse lülitab.

Õige - ja see viimane võib olla mõnel sõidukil äärmiselt suure tarbimisega. Autod on erinevad ja igal mudelil ka varustusest sõltuvalt võib olla täiesti erinev tarbimine, kuna mõnedel kliimat aktiveerides käivitatakse terve CAN võrk ja veel mõned lisaseadmed.
Väga jämedakoeliselt on minu tagasihoidlik (15+a) kogemus nende eelsoojendite ja elektriga selline, et kui on lühikeste sõitudega masin, siis aku on 2-3a max. Kui on sooja paigaldatud ja pikkade otste masin, siis on raske vahet teha, kas üldse soojendi kasutamine mõjutab. Enda pealt ühte toodet testides sai üks talv tehtud meeletult kasutuskordasid ja mõõdistusi audi peal. 3.0tdi - iga päev vähemalt 3x eelsoojendamist 30minutit tsükliga. Sõidud linnas ja mitte ükski sõit ei olnud üle 30 minuti. (sõiduaeg = kütmisajaga max) Aku tulemusi mõõtes ei olnud tal vaja ei enne laadimist ega pärast ega lisalaadimist. Kolisin ja sõidud läksid lühemaks - test jätkus samal ajal. Sõidud olid 15 min ainult. St, et nädala lõpul oli vaja üks pikem sõit teha (1,5-2h järjest mnt) ja jälle oli aku norm seisus. AGA! - kui jätsin vahele sõidu, siis nädala vahetusel -25ga masinat enam käima ei saanud ja aku läks pärast seda kiiresti vussu. Ju külmus mingi osa temast tookord läbi ka siis.

PS! - vedeliku eelsoojendit kasutades on tark/mõistlik/kasulik seda ajastust planeerida selliselt, et sõidukisse minnes, soojendi veel käib. Näiteks 10 minutit veel otsa ka sõidu ajal. Siis aitab ta palju kiiremini mootoril soojeneda ja segab ühtlaselt seda külma mis sealtpoolt liikvele tuleb. Keskkonnale hea ja tegelikult ka soojendile, sest diiselsoojenditel on põlemiskambri jääkide puhastus, ehk suurem tarbimine ka väljalülitusel ja hea oleks siis, et mootor käib ja pinge kõrge.
:bsmile:

PPS! - meil seisab garaazis rattaid, lead, gel ja Lipo akudega. Kõigil kontrollin kuus korra seisu. kuna pesa temperatuur on väga ühtlane, siis senini pole mingit mõõdetavat tühjenemist täheldanud akudel. Küll aga on rattaid, mis seistes söövad meeletult. Näiteks ducatid, BMW-d, mõni yamu jne. Lihtsalt mingi osa elektroonikast on koguaeg "ärkvel" ja umbes kuu ajaga on võimalik aku kutuks saada. Enda suur elektroonikahunnik 1290adv - aku on täpselt samas seisus praegu, mis oli sügisel seisma pannes. Ei ole midagi maha ega juurde tekkinud selle ajaga (mitte, et pettumus aga ise oleks arvanud, et kuna palju elektroonikat, siis sööb ka. Aga ei.)

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7537
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 169 korda
Tänatud: 239 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas mx77 » 22 Veebr 2021, 09:01

urmas66 kirjutas:
21 Veebr 2021, 23:59

V250 2018 kui Vito Tourer 119 2017 on nii. Ja GLE coupe 2019 350d on ka nii. Seade neil webasto kuid webasto juhtaju on asendatud juhtimisega mersu ajust. Pult, taimer ja kõik jutud kuid mootorit soojendab ainult töötava mootoriga. Webasto töötab korraga 50min või kui tamerit kasutad, siis ise valib välis temp järgi aja. Tuled autosse, salong soe, paned käima mootori temp on 0. Peale käivitamist hakkab suts aja pärast jahedamat puhuma ja siis hakkab jälle soojenema. Soojeneb suht kiirelt 4-5km pärast on juba 60-70 kraadi. Palusin mersus seda ümber seadistada, aga ei saa. Ainuke mida valida saab on webasto töötamise tsükkel ühe korraga kuid max 50min. Volvo XC90 soojendas kõike kuni 60 kraadini.
E: See Vindi mainitud veerand paagi teema on ka neil autodel nii. Veerand paagi pealt hakkab kütte tuli põlema ja siis ei toimeta ka küte.

Oot, aga kuidas see töötab siis? Mida Webasto soojendab - vedelikku või õhku? Kui vedelikku siis peaks ka mootor soojenema. Võib-olla on tehase Webasto võimsus nii väike valitud, et mootori jahutusvedelik soojeneb nii vähe, et temperatuurinäitaja nõel ei tõuse veel?

Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 849
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 1301ADVs, 701Rally
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 32 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Snowhite » 22 Veebr 2021, 09:45

mx77 kirjutas:
22 Veebr 2021, 09:01
urmas66 kirjutas:
21 Veebr 2021, 23:59

V250 2018 kui Vito Tourer 119 2017 on nii. Ja GLE coupe 2019 350d on ka nii. Seade neil webasto kuid webasto juhtaju on asendatud juhtimisega mersu ajust. Pult, taimer ja kõik jutud kuid mootorit soojendab ainult töötava mootoriga. Webasto töötab korraga 50min või kui tamerit kasutad, siis ise valib välis temp järgi aja. Tuled autosse, salong soe, paned käima mootori temp on 0. Peale käivitamist hakkab suts aja pärast jahedamat puhuma ja siis hakkab jälle soojenema. Soojeneb suht kiirelt 4-5km pärast on juba 60-70 kraadi. Palusin mersus seda ümber seadistada, aga ei saa. Ainuke mida valida saab on webasto töötamise tsükkel ühe korraga kuid max 50min. Volvo XC90 soojendas kõike kuni 60 kraadini.
E: See Vindi mainitud veerand paagi teema on ka neil autodel nii. Veerand paagi pealt hakkab kütte tuli põlema ja siis ei toimeta ka küte.

Oot, aga kuidas see töötab siis? Mida Webasto soojendab - vedelikku või õhku? Kui vedelikku siis peaks ka mootor soojenema. Võib-olla on tehase Webasto võimsus nii väike valitud, et mootori jahutusvedelik soojeneb nii vähe, et temperatuurinäitaja nõel ei tõuse veel?

Klapp on vast vahel. paljudel EUR 6 autodel täna see mure, et mootorit ei saa eelsoojendada. Saabki ainult endale salongi eelsoojenduse.
OEM lahendus on ka jääksoojuste ära kasutamiseks ja seal oma veepump ja termoklapp siis süsteemis. Jube nõme, mõeldes, et milleks see EUR... norm nagu võiks ju olla. Aga eks propaganda kirumisele ole omad kohad ja foorumid.

:bsmile:

Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 570
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 24 korda

Re: AGM akule lisalaadimist külmaga?

Lugemata postitus Postitas romulus » 22 Veebr 2021, 10:55

E39 webasto kütab seisusoojendina ka ainult salongi. Klapid on vahel, mis mootorisse sooja vedelikku ei lase. Sõidu ajal soojendab kõike. Ja seisu ajal võtab päris palju akut, ilmselt seesama salongi ventikas. 15min sõitudega ära ei lae piisavalt. Kusjuures tühjema aku naljakas sümptom on see, et auto käima saab, kuid webasto ise ei käi ka sõidu ajal siis, seal aku pinge kontroll peal. Eelmine talv käisin webasto remondis selle tõttu, õnneks avastasid nad enne lahti kiskumist et aku lihtsalt nõrk. Nüüd hoian akut kenasti täis ja probleeme pole. Aga nii lühikeste sõitudega seisusoojendina ei kannata kasutada.

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5730
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1275 korda
Tänatud: 290 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 22 Veebr 2021, 10:57

mx77 kirjutas:
22 Veebr 2021, 09:01
urmas66 kirjutas:
21 Veebr 2021, 23:59

V250 2018 kui Vito Tourer 119 2017 on nii. Ja GLE coupe 2019 350d on ka nii. Seade neil webasto kuid webasto juhtaju on asendatud juhtimisega mersu ajust. Pult, taimer ja kõik jutud kuid mootorit soojendab ainult töötava mootoriga. Webasto töötab korraga 50min või kui tamerit kasutad, siis ise valib välis temp järgi aja. Tuled autosse, salong soe, paned käima mootori temp on 0. Peale käivitamist hakkab suts aja pärast jahedamat puhuma ja siis hakkab jälle soojenema. Soojeneb suht kiirelt 4-5km pärast on juba 60-70 kraadi. Palusin mersus seda ümber seadistada, aga ei saa. Ainuke mida valida saab on webasto töötamise tsükkel ühe korraga kuid max 50min. Volvo XC90 soojendas kõike kuni 60 kraadini.
E: See Vindi mainitud veerand paagi teema on ka neil autodel nii. Veerand paagi pealt hakkab kütte tuli põlema ja siis ei toimeta ka küte.

Oot, aga kuidas see töötab siis? Mida Webasto soojendab - vedelikku või õhku? Kui vedelikku siis peaks ka mootor soojenema. Võib-olla on tehase Webasto võimsus nii väike valitud, et mootori jahutusvedelik soojeneb nii vähe, et temperatuurinäitaja nõel ei tõuse veel?

Nagu Snowhite kirjutas,siis ongi klapp vahel. Märg Webasto, aga marki ei tea, aga sel pole vahet. Mootor on käega katsudes jääkülm ja salongis 22kraadi sooja. Sooja puhub läbi auto soojenduse. Oli omale ka üllatuseks,aga nii kahjuks on. Samas pole ka probleemi peale selle,et kui väga külm,siis hetkeks läheb salong nats jahedaks. Samas kui kütust vähe ja webasto ei tööta,siis ei lähe mootor linnavahel sõites 2,2l V-klassil ja Vitol piisavalt soojaks(need identsed 140kw 4WD autod tehniliselt), GLE V6 läheb ka ilma webastota soojaks igast poosist.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
bitter
Postitusi: 1727
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 64 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas bitter » 22 Veebr 2021, 11:32

mx77 kirjutas:
18 Veebr 2021, 12:22

Sellisega 100 Ah akut laadida ... :lol:

Selgus, et aku on siiski 90A (ja laadija 3,5A). Aga analoogse 600mA laadijaga olen varem (lisa)laadinud 75 Ah akut. Kui kiiret ei ole, siis väikese vooluga aeglane laadimine akudele ju meeldib.

Olen lugenud, et pidurdusjõu regenereerimissüsteemiga autod ei lase akut päris lõpuni täis laadida, jäetakse mingi varu pidurdamise jaoks ka.

Viimati muutis bitter, 22 Veebr 2021, 14:45, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar

Monstro
Kaupmees
Postitusi: 104
Liitunud: 21 Dets 2004, 10:17
Asukoht: kadriorg
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

Re: AGM akule lisalaadimist külmaga?

Lugemata postitus Postitas Monstro » 22 Veebr 2021, 11:42

bitter kirjutas:
21 Veebr 2021, 11:26
Piipz kirjutas:
21 Veebr 2021, 11:20

Laadiatest: üks väga hea, kompaktne ja universaalne laadija on see: https://patareid.ee/est/noco-genius5-5a ... akulaadija (tava-aku, liitumaku, agm aku, 6v aku ja ka täiesti tühjaks lastud aku)

Kas kaablid on plast- vōi kummikattega?

Kaablid on nö. plast, kuid probleeme pole siiani olnud. Kui kummikattega, siis väga hea laadija ka Ctek Polar. Selle 0,6A laadijaga ära küll hakka 90Ah akut laadima.

Mootorrataste lisavarustus www.motokaup.ee ja akud/laadijad www.patareid.ee
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5730
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1275 korda
Tänatud: 290 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 22 Veebr 2021, 17:48

bitter kirjutas:
22 Veebr 2021, 11:32
mx77 kirjutas:
18 Veebr 2021, 12:22

Sellisega 100 Ah akut laadida ... :lol:

Selgus, et aku on siiski 90A (ja laadija 3,5A). Aga analoogse 600mA laadijaga olen varem (lisa)laadinud 75 Ah akut. Kui kiiret ei ole, siis väikese vooluga aeglane laadimine akudele ju meeldib.

Olen lugenud, et pidurdusjõu regenereerimissüsteemiga autod ei lase akut päris lõpuni täis laadida, jäetakse mingi varu pidurdamise jaoks ka.

Lase kuskil aku test ära teha ja saad teada, mis see aku ensest kujutab. Test eeldab muidugi enne seda pikka laadimist korraliku laadijaga seal kohapeal. Tänapäeva akudel on selline tore omadus, et nad vahel koolevad ka nii ära, et ei saa enam isegi täkku andes käima. Ehk ära oota seda hetke ära :) ja selle laadijaga sa seda asja paremaks ei tee.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Turist
Postitusi: 301
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 29 korda

Re: AGM akule lisalaadimist külmaga?

Lugemata postitus Postitas Turist » 22 Veebr 2021, 18:23

Mul on midagi sellist: https://i2.wp.com/carnovato.ru/wp-conte ... 949025.jpg
Hea asi, annab küll juba üsna hea pildi aku seisukorrast, sest koormab akut 100 A-ga. Näiteks ühte 60 Ah akut koormasin kõigepealt 2 minutit (5 sek kaupa) selle 100 A-ga, siis tühjendasin 2,5 tundi 60 W kaugtule pirniga ja isegi peale seda veel 1 minutilist koormamist 100 A-ga andis ikka veel normaalselt voolu välja. Teine aku "kustus" juba peale 45 sekundilist koormamist ära- aku oli 2 a vana, aga sai ühe korra tarbija järele jäämise tõttu täiesti tühjaks ja seisis niimoodi 1,5 nädalat ja tundub, et sellest piisas ära rikkumiseks.

Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”