Motoaku laetus
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2464
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 205 korda
- Kontakt:
Re: Motoaku laetus
Tsikli elektrisüsteem ei suuda akut kunagi lõplikult ja korrektselt "täis" laadida. Olgu selleks kasvõi Tallinn-Berliin ots. Põhjus on lihtne - seal puudub igasugune laadimiskontroll. Pole ka võimatu, et pika otsa korral laetakse aku hoopis "üle". Aku pluss ei ole eraldatud üldisest elektrisüsteemi plussist ja sestap ei ole tsikli elektrisüsteemis laadimine võrreldav ühegi laadijaga. Ei veneaegse "jõulaadijaga", kus määrad ise laadimisvoolu ega ka tänapäevase "targa" laadijaga, mis kõigepealt analüüsib ja siis laeb erinevatel režiimidel. Kui tahad akut päriselt "täis" laadida, siis peaks vähemalt paar korda aastas seinakontaktist toimiva laadijaga (näiteks sügisel peale hooaega ja kevadel vahetult enne hooaega). Ja muide - ka neil laadijatel on tubli täislaadimise erinevus. Meil on teeninduses erinevad CTEK-i, Optimate, Victroni ja Noco laadijad ning võrdlus on seega olemas. Tuleb tunnistada, et juba tootja enda erinevatel laadijatel on tublid erinevused ja veelgi enam on vahe erinevate tootjate ja laadijatel. Siiani on parimaks ja vastupidavaimaks osutunud Ctek-i 3.8 ja 5.0 laadija ja kõige kehvemaks mingi pisike Victroni mudel, mille tähistust peast ei tea. Suureks abiks on laadija peal olev astmeline indikatsioon või lausa numbriline näit nii pinge kui voolu väärtuse osas. Selle järgi saab kogemuse olemasolul hinnata nii aku korrasolekut kui aku hetkeolukorda (laetud/tühi).
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.