ratas ja varustus välismaale minekuks
-
- Postitusi: 465
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 122 korda
Re: ratas ja varustus välismaale minekuks
Vähe infot, kuhu rändad ja mis kogemusi otsid. Siin peaks ka sellel teemal suhteliselt palju juttu ka olema.
Ratas pole teema, sõida millega tahad, kas või võrriga, kui tahtmist ja oskusi on.
Kuid et tühja juttu kohe ei hakkas ajama ja uut tegelast interneti uputada.
Kõige olulisem on teada enda oskusi ja ratta seisukorda, sellest oleneb väga palju kuidas ratast koormad. Mida uuem ratas, seda vähem kola seda rohkem raha + kindlustus kaasa:
Tegelikult on see väga suur isiklik asi, mida kaasa võtta... kuid põhimõte on lihtne. Jaota asjad nt kolme suurde teemasse ja sea neile eesmärk nign kriteeriumid - seejärel maht+kaal ning vajadusel kompenseerimise võimalused (ostan kohapealt, võtan riski, saadetakse järgi jne...)
- Enda ohutus ja heaolu
- aluspesu, vahetusriided (juba selle pärast, et pärast vihma või kuuma ilma kuivad asjad selga panna). Kui euroopas liigud, siis tegelikult on riidepoed ju olemas, seega ei tasu väga palju asju kaasa võtta...
- soojad riided + vihmariided + elektroonika vihmakaitse (telefon/GPS jne)
- Hügieenivahendid
- Ülim kriitilised asjad, et ratas liikumisvõimelisena hoida:
- rehiparanduse komplekt + rehvi maha/peale, täispumpamise asjad - täitsa üllatuslikel kohtadel võid mõne poldi või asjanduse saada.. nt kiirteel...
- Elementaarsed võtmekomplektid, millega olulised poldid/mutrid jne saaksid korrastada - ei räägi mootoriremondiks vajalike asju... + keermeliim, traat/nipukad, teip, mõned üldlevinud poldid/mutrid, kummikindad/ilma veeta kätepesuvahend.
- Igaks juhuks ketilukk + mõni lüli (kuid see on nüüd isiklik hinnang, sest suure tõenäosusega ei juhtu ketiga midagi, kui oled selle korras hoidnud)
- Elektripirnid + oleneb rattast, siis ka küünal/küünlad, mõni el.juhe võiks ka igaks juhuks olla.
- Kui mahub, sii miinimum kogus kriitilisi vedelike, mida läheb kohe vaja või üldlevinumates tanklates pole võtta (Brakecleaner on soovitav, tihendisilikoon nt reinozil), et masin saaks 50km sõitu jätkata.
- Mugavusvarustus... seda tuleks piirata siis mahu ja kaaluga. nt USB laadimine/akupank jne..
Mina ise olen käinud mööda maanteid rändamas Tatrates ja peamiselt 1958a. vossiga... ning hoidnud varustuse miinimumi peal e. 2x 35L pehmet külgkohvrit.
Esimesel aasatal oli kaasa 5L kütust, magamiskott ja magamismatt - neid ma järgmisel aastal neid kaasa ei võtnud, sest renditube 15-30€/ööpäev on väga palju saada ning telki kohe mitte polnud soovi ronida. Söök sama lugu, alates tanklatest lõpetades restoranidega.
Kerge + tühjema rattaga on palju parem sõita, kui koormatud/raske kolliga.
Muide oma kraami pakkimine on veel omaette teema - mis, kus, kuidas, järjestus jne
Muide esimesele reisile minnes on täpselt sama tunne, kui läksid ARKi eksamile - on ju õpitud, proovitud jne aga ikkagi kripeldab e. on ju kõik läbmõeldud, kontrollitud, pakitud, kuid kas ikka... Kripeldus kaob, kui sinisele EESTI sildile on kriips peale tõmmatud ja muu riigi kiri ette tulnud... peale seda on rahulik tunne.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.