Keti hooldus ja eluiga


oil
Postitusi: 783
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas oil »

ruitlane kirjutas: 14 Apr 2021, 12:00

Keti pingus kõigub, korra on lõtk 3-4 cm, siis keeran pukil pisut ratast ja on ainult poolteist senti. Kett pekkis? Tagumine hammakas tundub silmalke ok, esimest ei tea. Mis teha? Uus kett? Koos hammakatega?

Minu arust on nii, et kui kett on külm ja määre pole korralikult kõikjale jõudnud, siis hoiab ta end natuke pinges. St ei jookse ühtlase sirgena, vaid lülid on natuke sik-sakitades üles-alla. Mõne koha peal mõni lüli hoiab tugevamini end nurga all ja sellest juba võib ka tulla ebaühtlaselt veninud keti visuaal.

Mul on kõikidel tsiklitel kulunud esimesed hammakad kiiremini kui kett ja tagahammakas. Enduurodel läheb mul kaks esihammakat ja siis alles kett ja tagahammaks järele.

Hetkel ka esihammakas selline, et kuu aega veel sõidan, siis vahetan esimese ära ning võib-olla sügisel kogu komplekti, võib-olla mitte ja läheb veel üks aasta otsa. Ratas saab kõvasti liiva ja muda ning ka trassil sõitu, seega kiirem kulumine OK ning ei maksa ka suurt midagi talle jupid.

Igaüks hooldab, peseb, kuivatab nii nagu ise õigeks peab ning ilmselt seda, kuidas kõige parem on, lõpuni selgeks ei vaieldagi. Ise pesen survekaga valimatult seda ketti ja hammakaid. Liiva ja kõike muud jätkub ja jätkub sealt maha uhada. Siis lasen pool päeva kuivada. Seejärel lasen kohapeal kuuenda käiguga (tsikkel rippu üles tõmmatud) minuti käia, viskab keti kuivaks täielikult ning siis määrin Motuli aerosoolõliga. Tähele olen pannud, et kauem ei tohi niisama seista lasta tal - rooste läheb kogu see kupatus.

Survekaga pesen seepärast, et sõidan tihti ja eluilmaski ei viitsiks mingite vahenditega ja madala survega teha. See võtaks sõidulõbu ära. Täiesti suva, kui see peaks mingil määral keti eluiga lühendama.

EI pretendeeri, et mu käitumisviis on õigeim, aga ketikomplekt peab vastu sõidukaaslaste masinate omadest kauem. Esimene hammakas on 13 hammast ja umbes sama palju eurosid, loogiline et kiiremini kulub.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”