WP 4860 MXMA CC Amortide õlivahetus ning seadistamine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
sander
Postitusi: 376
Liitunud: 23 Apr 2004, 13:42
Tsikkel: Husqvarna

WP 4860 MXMA CC Amortide õlivahetus ning seadistamine

Lugemata postitus Postitas sander » 21 Juul 2021, 19:38

Tere,

Oman KTM SX144 2008 aasta ratast. Vahetasin õli, mis läks edukalt, kui nüüd mure - amordid ees liiga jäigad, maandudes põrutab käsi. Bladderis oli esialgu rõhk 1.2bar, kuid langetasin seda 0.9 peale ning amordid läksid pehmemaks. Compression adjusteri keerasin 0 ning amordid läksid pehmemaks ning viimasena mängisin rebound adjusteriga, mida keerasin vähemaks - ktm soovitab 21 klikki, mul pigem 15. Sõites amordid pehmemad, kui nüüd tunne, et kurvis on esiots liiga vedel. Amortidesse lisasin 370ml SAE 5 õli + siis õli inner cartridges.
On kellelgi kogemus, millises seades antud vedrud kõige paremad?

MANUAAL ANTUD AMORTIDE SEADISTAMISEST KTMi POOLT:

STANDARD ADJUSTMENT – FORK125/144 SX250 SXWP 4860 MXMA CC WP 4860 MXMA CC
14.18.7D.01
Compression adjuster 14 clicks
Rebound adjuster21
Fork oil SAE 5

AMORDID: WP 4860 MXMA CC 14.18.7D.01
RATAS: KTM SX144 2008
VIDEO ÕLI VAHETUSEST:




Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 170
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 22 korda

Re: WP 4860 MXMA CC Amortide õlivahetus ning seadistamine

Lugemata postitus Postitas Irual » 22 Juul 2021, 11:47

Spoiler
Näita
sander kirjutas:
21 Juul 2021, 19:38

Tere,

Oman KTM SX144 2008 aasta ratast. Vahetasin õli, mis läks edukalt, kui nüüd mure - amordid ees liiga jäigad, maandudes põrutab käsi. Bladderis oli esialgu rõhk 1.2bar, kuid langetasin seda 0.9 peale ning amordid läksid pehmemaks. Compression adjusteri keerasin 0 ning amordid läksid pehmemaks ning viimasena mängisin rebound adjusteriga, mida keerasin vähemaks - ktm soovitab 21 klikki, mul pigem 15. Sõites amordid pehmemad, kui nüüd tunne, et kurvis on esiots liiga vedel. Amortidesse lisasin 370ml SAE 5 õli + siis õli inner cartridges.
On kellelgi kogemus, millises seades antud vedrud kõige paremad?

MANUAAL ANTUD AMORTIDE SEADISTAMISEST KTMi POOLT:

STANDARD ADJUSTMENT – FORK125/144 SX250 SXWP 4860 MXMA CC WP 4860 MXMA CC
14.18.7D.01
Compression adjuster 14 clicks
Rebound adjuster21
Fork oil SAE 5

AMORDID: WP 4860 MXMA CC 14.18.7D.01
RATAS: KTM SX144 2008
VIDEO ÕLI VAHETUSEST:

Esmalt peaks vedru jäikuse ja eelpinge ideaalselt paika saama, siis alles lahti-kokku seadistust tootja soovitatust erinevaks keerama. Vedru mõjutab üllatavalt palju.

Edu, L


will111
Postitusi: 4044
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 251 korda

Re: WP 4860 MXMA CC Amortide õlivahetus ning seadistamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 23 Juul 2021, 03:06

Vedru eelpinget sellel amordil seadistada ei saa. Kui just ei pane ise mingit spacerit sinna sisse. Aga ega seda eelpinget pole ka erilist pointi seal muuta.

Aga olen nõus, et vedru jäikus on ikka see, mis määrab ära, kas amort on liiga jäik või liiga pehme. Compression ja rebound mõjutavad peamiselt siiski vaid liikumiskiirust.
Endal on üel rattal all sama amort ja samuti on seal sees liiga jäik vedru, aga olen õppinud sellega elama. See, et bladderi pressure sul jäikust eriliselt mõjutab on üldiselt illusioon. Vähemalt 1.2 vs 0.9 puhul küll. Compression adjuster samuti amorti (vedru) pehmemaks teha tegleikult ei saa, rebound ammugi mitte! Kõige rohkem (peale vedru enda jäikuse loomulikult) mõjutab hoopis õli kogus amordis. Võid proovida seda vähem panna torusse kui manual ette näeb - välimisse muidugi, mitte cartridge'i. See mõjutab amordi käigu umbes nii viimast kolmandikku või natuke rohkem.

See, et esiots vedel on kui compi nulli keerad ja reboundi ka suht maha...no see on üsna loogiline. Ega ta saakski ju midagi muud olla. Comp nulli keeramine tegelikult väga mõistlik ei ole. Reboundi maha keeramine ka kindlasti mitte. Mida jäigem vedru, seda rohkem reboundi ju tegelikult vaja oleks. Ainuke PÄRIS lahendus on siiski vedrud ära vahetada, lahjemate vastu. Ning siis keerata comp ja rebound juba korrektselt paika.

Kuid alustuseks siiski tuleks panna nipukas ümber toru ja mõõta mõne sõiduga ära, palju reaalselt käiku ära kasutad.
Üldiselt ise ütleks, et ega need ka kõige õnnestunumad amordid ei ole WP'l. Isegi kui seal kaalu ja sõidustiili kohta täpselt õige vedru sees on. Amort ise on just väiksemate bumpide neelamisel suht kehvavõitu. Enda KTM puhul pole just selle komponendiga ratta juures kunagi päris rahul olnud aga elab üle. Mingi hetk proovin pehmema vedru ka ära :)

Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”