amordi sirgeks ajamine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
will111
Postitusi: 4044
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 251 korda

amordi sirgeks ajamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 25 Juun 2020, 18:17

Kas keegi on kuskil (tallinnas või harjumaal eelistatult) edukalt amorditoru sirgendada lasknud? Mõtlen siis sisemist ehk kroomtoru.
Mis koht oli, mis toru painutamise teenuse hind umbkaudu tuli ja kas tulemus jäi kasutatav?




Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 2861
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 139 korda

Re: amordi sirgeks ajamine

Lugemata postitus Postitas franz125 » 25 Juun 2020, 18:37

Biker24 kunagi küll pakkus seda teenust,kuidas see tänane kontor toimetab ,ei tea.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2312
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 148 korda
Kontakt:

Re: amordi sirgeks ajamine

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 25 Juun 2020, 19:24

15-30 eur toru kui ei ole vorpi sees ja kui on standardmõõdus toru a´la 41,43,45,48 jne mm. Tulemus jääb korralik, sest kasutame painutamisel hülsse, mis ei lase toru ristlõikel deformeeruda (kui seda juba varem kõveraks minekul muidugi juhtunud ei ole) Üldiselt olen ajanud sirgeks 0,5mm paindetäpsusega ehk kui paned lauale ja hakkad veeretama, siis max mahub banaani alt läheb 0,5mm lehtkaliiber. See on ka paljude tehase manualide lubatud maksimaalne paine. Kõik täpsemad üksikasjad alles siis kui patsient peos ja kõverus mõõdistatud. Vorpidega painded ei ole sirgestatavad ja kindlasti on veel nüansse, mis välistavad sirgestusegevuse.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Teema algataja
will111
Postitusi: 4044
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 251 korda

Re: amordi sirgeks ajamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 25 Juun 2020, 20:54

standardmõõt (peast hetkel ei mäleta 100% aga vist oli 41 või 43), teravat nurka sisse keeranud ei ole või vähemalt silmaga ei ole see kuidagi tajutav. aga ega vist pikka juttu siis polegi, toon mingi aeg toru kohale ja saab täpsema diagnoosi panna.

välimist alum. toru (tegu siis USD amordiga) ilmselt painutama ega sirgestama pole mõtet hakata? aga see pole niivõrd oluline ka antud hetkel.


Loadära
Postitusi: 436
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 107 korda

Re: amordi sirgeks ajamine

Lugemata postitus Postitas Loadära » 22 Juul 2021, 12:28

Ahoi,

kergitaks korra vana teemat, et kas keegi teab veel kedagi, kes amorditoru painutusega tegeleks? Tegu on siis 31mm (välismõõt) toruga, sestap kahjuks ülalmainitud Streetmoto aidata ei saa...

Või kuidas sellise sirgestamise tööprotsess üldse välja võiks näha, kui saladus pole...mingi hüdropress+ abivahendid, et ei rikuks ülejäänud toru?
Sest kuna tegu sellise peenemapoolse toruga, mis ehk väga räiget jõudu ei eelda...ning paindekohad pole väga hullud ja "tööpiirkonnast" väljas, ehk siis kuskil alumiste "prillide" all- hullemal amordil u.2mm, teisel u.1mm "küüru" u.50cm torupikkuse kohta, simmerid peavad endiselt kenasti jne...siis oleks valmis ka selleks, kui ehk mõni muidu pädevam "metallitöömees" võtaks, siis natuke nagu ka eneseharimise huvides, eksperimenteerida!?

20210721_171301.jpg

...ning kui jutt juba painutamise peale läks, kas siis esiratta võlliga kannatab ehk sama teed minna?
Võll iseenesest ka selline suht õbluke, d=12mm/l=205mm, paar cm jagu keeret otsas...ehk siis tõenäoliselt poleks selline ka treialile mingi tuumafüüsika, aga ilmselt seal pigem takistuseks mingid õige materjali/pinnatöötluse jne probleemid?

20210721_170335.jpg

Ühesõnaga tänud ette, kui keegi sarnaste teemadega kokku puutunu pisut kaasa mõelda/öelda viitsiks!
:bsmile:

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5704
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 405 korda
Tänatud: 266 korda

Re: amordi sirgeks ajamine

Lugemata postitus Postitas yeekim » 22 Juul 2021, 12:36

biker24 tegeles ka sirgestamisega kunagi....
Palju see võll muidu netiavarustes maksab?

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Loadära
Postitusi: 436
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 107 korda

Re: amordi sirgeks ajamine

Lugemata postitus Postitas Loadära » 22 Juul 2021, 15:26

yeekim kirjutas:
22 Juul 2021, 12:36

biker24 tegeles ka sirgestamisega kunagi....
Palju see võll muidu netiavarustes maksab?

edu

Ahoi,

kuna tegu on mingi totaka Brasiilia toodanguga, mis mandri-euroopas suht vähelevinud, küll aga UKs neid rohkem, siis ainuke hinnanäide hetkel ka sealtpoolt-

https://www.ebay.co.uk/itm/265218462046 ... Swr-dg4c-k

...ehk et "netohinna" £15 neelaks veel kuidagi alla, aga kui sinna lisandub 21naela vms transa + tollikulud, siis ilmselt saaks poest juba uuegi sama suurusjärguga!?
Poodi aga minna praegu üldse ei tahaks...või kui, siis ainult nelipaki järgi tegijale, kes selle sirgendada võtaks :mrgreen:

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)

Turist
Postitusi: 436
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 49 korda

Re: amordi sirgeks ajamine

Lugemata postitus Postitas Turist » 22 Juul 2021, 15:35

Loadära kirjutas:
22 Juul 2021, 12:28

...ning kui jutt juba painutamise peale läks, kas siis esiratta võlliga kannatab ehk sama teed minna?
Võll iseenesest ka selline suht õbluke, d=12mm/l=205mm, paar cm jagu keeret otsas...ehk siis tõenäoliselt poleks selline ka treialile mingi tuumafüüsika, aga ilmselt seal pigem takistuseks mingid õige materjali/pinnatöötluse jne probleemid?

Ma olen ühele rattale lasknud treialil teha, ei lasknud mingit spets pinnatöötlust teha ega ei olnud mingeid erisoove materjali osas. Mainisin, et tegu on mootorratta detailiga. Pole mingeid probleeme sellega seoses märganud. Põhimõtteliselt peaks saama lasta ka roostevabast teha kui on soov (kuigi seda pidi olema kehvem treida/keermestada).


joel
Postitusi: 1591
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 62 korda

Re: amordi sirgeks ajamine

Lugemata postitus Postitas joel » 22 Juul 2021, 16:25

Selle võlli lükkab vabalt pressi all sirgeks, pole mingit mõtet uut teha või isegi uut osta, kui just a la viieka eest kohe letis pole. Põhimõtteliselt saab tõenäoliselt ettevaatlikult tegutsedes isegi alasi ja kuvaldaga asja piisavalt sirgeks, aga pressi all on muidugi viisakam seda teha ja on väiksem tõenäosus päris kringliks keerata või laagrivõrude alt mõlki lüüa.

Joel

Teema algataja
will111
Postitusi: 4044
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 251 korda

Re: amordi sirgeks ajamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 23 Juul 2021, 03:17

võlli sirgendades tuleb kindlasti vaadata, et ei vigastaks neid osasid, kus peal laager asetseb. mujalt (keskelt) saab võimalikud defektid pärast ilusti välja töödelda.


Loadära
Postitusi: 436
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 107 korda

Re: amordi sirgeks ajamine

Lugemata postitus Postitas Loadära » 24 Juul 2021, 00:07

Ahoi,

ja tänud julgustamast, ning kuigi siin maal mul eriti vahenditega hõisata ei ole, on siiski mõningased edusammud toimunud!

Või noh, hüdropress oleks siin kuskil põllumajandus e. rasketehnikatöökojas leidunud, aga see pidi mingi Xkümmend tonni surujõuga ja nupust opereeritav olema, mitte tungraua moodi mqnuaalselt pumbatav, seega vist pisut üledimensioneeritud mu "projekti" jaoks :mrgreen:

Aga kuna pressilt läkski mu mõte tungraua peale, siis meenus kaubikus vedelev 3t tummisem tungraud ja nii lihtsalt tegingi siin käepäraste vahenditega pressi "pööratud" versiooni, ehk siis 100×100 prussi kruvisin katusefermi alla kinni, alla mingi tugevamast puidust ristiklots "tallaks" (kuna pildil näha olev, rauahunnikust leitud tööstuslikku mõõtu laagrisaale oli ikka liiga tugev ja tahtis võllile jälge jätta!), ehk umbes selline süsteem sai...no et kui 12+m laia fermi koos katusega juba tõstma hakkaks, siis peaks see võll juba ammu teistpidi hukas olema:

20210723_205105.jpg

...ning kui alul oli veel selline tõrge, et võll ei tahtnud tungi sileda talla peal "küür" ülespidi hästi jääda, vaid hakkas surve all end "eest ära" keerama, siis õnneks leidus võlliga sarnase mõõduga metallifrees ja sai mingile taas rauahunnikust leitud tummisemale mutrile süvend sisse lastud ja seda siis tungi peal vahepuksina kasutatud:

20210723_203834.jpg

Suurest mutrist tehtud "tungimispuksi" eelis oli veel seegi, et laagrisaale koht mahtus kenasti sinna mutriaugu kohale ja ei olnud ohtugi sealt seda vigastada. Sest tegelikult esmane hägune telehvonipilt võllist loodil on tiba petlik- võll ei olnud mitte lihtsalt "küürus" vaid pigem "s" kujuline- just kummagi laagrisaale kohalt mõlgiga, nagu klaaspinnal keerutades selgus...ahjaa, et tulemuse kontrolliks saigi siis kuskilt kolahunnikust paksemast klaasist kapiuks leitud, ja väga hea sai! Nii võll, kui pildil näha olev piduriketas- isegi see oli avariiga mõlgi saanud, kuid nüüd sai kruustangide vahel (mõistagi kaht paksemat niiskuskindla vineeri tükki kruustangi mokkade pehmenduseks kasutades!) ka see kenasti ideaali tagasi!

20210723_205932.jpg

No ja et pisut teema pealkirjaga ka ikka haakuks, siis ilmselt võtan need amordid ka juba ise oma tungi abil ette. Katsun siin nüüd kuskilt mingi 30-32 kanti puidufreesi leida, selle abil teeks amorditorudele kumbagi otsa tugiklotsid...ning vb siis jupi mingit 35-40 toru, mille siseläbimõõt siis just sinna 32-34mm kanti vms oleks, et mahuks veel vana siselohviga seest "pehmendama", et siis sellisel moel "pressimispunkti" alla sobiva raadiusega "kand" teha?!

:bsmile:

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”