DR 650 1994 käigukasti remont
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 921
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 436 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
DR 650 1994 käigukasti remont
On müügis üks täpselt selline DR650 mida osta tahaks.
Aga sellel ragiseb müüja sõnul kolmas käik. Nagu ma lugenud olen, siis täpselt see probleem, mis DRe kimbutas, enne kui 2004 aastal Suzuki selle vea tekkimise võimaluse kõrvaldas.
Enivei, erinevaid foorumeid kammides on jäänud mulje, et tegemist tõsise veaga, mille parandamise eest võetakse seal suurusjärgus 4000 daala.
Aga ehk ei ole asi nii hull? Ehk võtab keegi kohalik meistrimees või DR650 omanik sõna ja ütleb, et "phääh, see pole mingi probleem, 150 eurikut ja kägukas on parandatud"
Või on siisk inii, et kui juba see käigukasti probleem tekkinud, oleks mõistlik sellest konkreetsest rattast mööda vaadata?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6637
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 659 korda
- Tänatud: 406 korda
Re: DR 650 1994 käigukasti remont
No kui Sa selle maailma parima tsikliehitaja kätte viid, siis saad ka rohkem maksta
Ise tehes sõltub ainult varuosade hinnast:mis REAALSELT katki on+ "kohustuslikud" hooldusosad, tihendid, rõngad jne....
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: DR 650 1994 käigukasti remont
94' aasta DR on mootorilt hoopis teine loom, mis 1996+ DR'id. Vanemate mootoritega pole kokku puutunud, kuid ühe XF''i mootori(peaaegu identne mootor uue DR'i omaga) olen laagri kokkujooksmise tõttu juppideks võtnud ja uuesti kokku pannud. Kuna vahetasin mootoris ainult laagrid ja kõik tihendid + simmerid, siis läks materjalide kogukuluks ca 200EUR. Töö tegin ise, kuid arvestuslikult kuskil 10 tundi olin käed mootori küljes.
Samas sellel talvel sai üks vanem XT mootor algselt silindripea tihendi vahetuseks lahti võetud, kuid otsustasin kontrolli mõttes ka alumise poole üle vaadata. Kokkuvõttes sai üle uue kolvigrupi/hülsi ning ka alumises pooles palju kahjustunud juppe välja vahetatud. Kogukulu läks 1000EUR kanti, kuid tagantjärgi oleks võinud veelgi põhjalikumalt teha.
Ise tehes pead kindlasti arvestama ka sellega, et esimest korda tehes pruugi kõik 100% õigesti minna, kuid mootori lahti võtmine + edukalt remontimine on suhteliselt rewarding töö. Samuti abiks on lammutused, kus varuosasid saab uute OEM varudega võrreldes kordades odavamalt.
-
- Postitusi: 1179
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: DR 650 1994 käigukasti remont
Mul oli '93 DR (st. enne mudeliuuendust) ja ükskord jäärajal lumes kurve paarutades sain ka kolmanda käigu hammasrattal paar hammast maha. Probleem tekib täpselt 2-3 vahel - teine jäi aeglaseks, kolmas kohati (veel) ei jaksanud ja siis koormad üle ja kui veel rapsima ka hakkab, siis...
Pmst on küll nii, et "phääh, see pole mingi probleem" - ostad uue hammaka ja tihendikomplekti ja laod kokku tagasi. Lihtne mootor. See on selline roigas, et pole mõtet kapitaalremonti teha ja "tuhandeid" alla panna. Laias laastus tihendikomplekt kuni 100eur ja embkumb hammasratas 132eur või 283eur. Mina ostsin tookord ebayst terve kasutatud käigukastikomplekti mõnekümne eur eest, aga see oli hea juhus.
AGA sel mootoril on veel paar nüanssi. 1. Õrn koht on nukkvõll ja nookurid - õlirõhk on niigi madal ja kui on mingigi probleem (nt õlikanali ummistus vms), siis nukkvõlli õlitus ei toimi = rikutud nukkvõll, nookurid JA silindripea liugpinnad (!) Ehk siis on kogu topend ptsis. 2. Kui nukkvõlli kett on liialt veninud, siis ta hakkab kulutama üht teatud õlitorukest, ja kui see toruke juba katki kulub, siis loe uuesti punkt 1 Kontroll/defekteerimine on lihtne - kas klapivahed on paigas ja ega nukaketi pinguti pole lõpuni väljas. Ehk, lisaks eelnevale, vajadusel hullema ärahoidmiseks, on vbl vaja vahetada ka nukkvõlli kett. Kui need asjad on OK, siis ta kannatab rappimist küll ja veel. Ehk kokkuvõttes, kui sul on endal käed küljes ja saad vanaraua hinnaga...
Kickstart varianti ma ei võtaks. Mnnini mudas seda naba kõrguselt käima tampida - mkm. XT on hoopis kergem vändata.
G
-
- Postitusi: 1179
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: DR 650 1994 käigukasti remont
ps:
Esimesena ma vaataks üle selle DR800! See on äge ratas - selle BRAAAAAAP on võrr_ratt_uuu!!!!! Ja see kaalub üles tema mõningase kohmakuse Kõva ratas. (Vennal oli hulk aastaid).
Tenere 660 on rohkem matkakas - lai radikas ees, ei kannata külitamist.
Nendest suzu 650-st puht tehniliselt eelistaks uuemat XF-i. See käigukastiveaga, selle hinnaga, unusta ära.
G
-
Teema algataja - Postitusi: 921
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 436 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: DR 650 1994 käigukasti remont
Tänud põhjaliku selgitustöö eest grahv ja ott.
Võtan siit siis lisaks muudele mõtetele kaasa teadmise, et kui DR, siis võiks olla vähemalt 96+ aasta väljalase. Või kui on vanem, siis jah, lisaks käigukastile kontrollida/lasta kontrollida ka klapivaheisid ja nukaketi pingutit. Abiks!
Või siis võtta XF feewind, millel juba on see uuemat tüüpi DR mootor. Kõlab hästi. Aga.....pagan kuidas mulle see Freewindi pegasolik kerekuju ei sümpatiseeri. Ja DRi puhul paelub mind just see suur järelturg kõiksugustele vidinatele, millega seda ratast enda käe järgi modifitseerida. A no ma veel otsin lisamaterjali XFi kohta. Mine tea, äkki hakkab meeldima ja murendab kinnsiideed DRist.
Tenere jah...mul endal tekkis kah see pelgus, et ta rohkem matkamiseks maanteedel ja kõrbeväljadel aga kitsale, metsas looklevale rajale ei passi. Muidu tundub hea pakkumine küll olevat see 19 aastat ühe omaniku käes olnud ratas. Märksa usaldusväärsem kui viimase kah aasta jooksul kuus korda omaniku vahetanud sõiduk.
DR BIG noo jah, see on lahe mammut tõepoolest. Aga et mu ratta ost on kannustatud eelkõige just TET-e sõita, siis katsuks ikkagi esimese hooga midagi kergemat (saga mitte liiga kerget ja väikest) soetada.
Re: DR 650 1994 käigukasti remont
Spoiler
Nozzu kirjutas: ↑22 Aug 2021, 23:27Tänud põhjaliku selgitustöö eest grahv ja ott.
Võtan siit siis lisaks muudele mõtetele kaasa teadmise, et kui DR, siis võiks olla vähemalt 96+ aasta väljalase. Või kui on vanem, siis jah, lisaks käigukastile kontrollida/lasta kontrollida ka klapivaheisid ja nukaketi pingutit. Abiks!Või siis võtta XF feewind, millel juba on see uuemat tüüpi DR mootor. Kõlab hästi. Aga.....pagan kuidas mulle see Freewindi pegasolik kerekuju ei sümpatiseeri. Ja DRi puhul paelub mind just see suur järelturg kõiksugustele vidinatele, millega seda ratast enda käe järgi modifitseerida. A no ma veel otsin lisamaterjali XFi kohta. Mine tea, äkki hakkab meeldima ja murendab kinnsiideed DRist.
Olen isegi mõelnud XF'i uuema DR'i vastu vahetada, kõrgem kliirens, kergem, VÄGA palju aftermarket varuosi ning natuke lihtsam sisselase(2 karburaatori asemel 1 ja palju vähem plastikut mida lõhkuda.
Samuti on seda mudelit toodetud aastast 1996-2020, mis tagab varuosade saadavuse ka kaugemasse tulevikku. Suureks miinuseks, vähemalt EU rahvale on see, et antud mudeli tootmine meie turule lõpetati EU regulatsioonide tõttu 2003 aastal ning 96+ aasta DR'i siitmailt leida on pea võimatu. Aastate jooksul on Eestis mõned üksikud müügis olnud. Mobile.de's müüdavad on ebareaalselt kallid.
Edu!
-
Teema algataja - Postitusi: 921
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 436 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: DR 650 1994 käigukasti remont
Spoiler
ott kirjutas: ↑23 Aug 2021, 09:00Nozzu kirjutas: ↑22 Aug 2021, 23:27Tänud põhjaliku selgitustöö eest grahv ja ott.
Võtan siit siis lisaks muudele mõtetele kaasa teadmise, et kui DR, siis võiks olla vähemalt 96+ aasta väljalase. Või kui on vanem, siis jah, lisaks käigukastile kontrollida/lasta kontrollida ka klapivaheisid ja nukaketi pingutit. Abiks!Või siis võtta XF feewind, millel juba on see uuemat tüüpi DR mootor. Kõlab hästi. Aga.....pagan kuidas mulle see Freewindi pegasolik kerekuju ei sümpatiseeri. Ja DRi puhul paelub mind just see suur järelturg kõiksugustele vidinatele, millega seda ratast enda käe järgi modifitseerida. A no ma veel otsin lisamaterjali XFi kohta. Mine tea, äkki hakkab meeldima ja murendab kinnsiideed DRist.
Olen isegi mõelnud XF'i uuema DR'i vastu vahetada, kõrgem kliirens, kergem, VÄGA palju aftermarket varuosi ning natuke lihtsam sisselase(2 karburaatori asemel 1 ja palju vähem plastikut mida lõhkuda.
Samuti on seda mudelit toodetud aastast 1996-2020, mis tagab varuosade saadavuse ka kaugemasse tulevikku. Suureks miinuseks, vähemalt EU rahvale on see, et antud mudeli tootmine meie turule lõpetati EU regulatsioonide tõttu 2003 aastal ning 96+ aasta DR'i siitmailt leida on pea võimatu. Aastate jooksul on Eestis mõned üksikud müügis olnud. Mobile.de's müüdavad on ebareaalselt kallid.
Edu!
Tänud lisainfi eest. Ise pooldan kah DRi just nendel, sinu poolt välja toodud põhjuste - vähem plasti ja lai järelturg.
Aga vot, seda ei teadnudki jah, et noid siia ei turustata. Nüüd siis selge, et pole mõtet väga oodata 96+ mudelit vaid tuleb vanematega leppida.
-
- Postitusi: 497
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 47 korda
Re: DR 650 1994 käigukasti remont
Nüüd siis selge, et pole mõtet väga oodata 96+ mudelit vaid tuleb vanematega leppida.
Vanemad on ka erinevaid. On esigondliga (ja suurem paak) ja ilma, mootor on sama. Esigondel on suht väike aga annab üllatavalt hea tuulekaitse, sobib ka pikemaks sõiduks. Viies käik on ka nii tehtud, et 90 +/- ei piina.
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6637
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 659 korda
- Tänatud: 406 korda
Re: DR 650 1994 käigukasti remont
Seda piinamist/mittepiinamist saab väga lihtsalt lõppülekandega lahendada.
edu
EDIT: dr BIG. Seda annab väga edukalt "koorida", kui TET eesmärgiks on. Oli isegi siin foorumis keski tegelane, kes lihtsa vaevaga miski 20kg saleduskuuri läbi tegi. Ja paak ei pea ka 100t mahutama....
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
Teema algataja - Postitusi: 921
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 436 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: DR 650 1994 käigukasti remont
Ehhh....läheb küll juba käigukasti remondi teemast väga kaugele aga...kuna eksperdid on siia teemasse kogunenud siis....praegu tuli pakkumine hoopis KLX650 le.
Kui ma õigesti aru olen saanud, siis reastades rattaid vasakult paremale, asfaldilt muda suunas, oleks järjekord selline: KLR650 -> DR650 -> KLX650
Ehk siis jällegi DR oleks selline mõnus all around lahendus, samas KLX võiks ju olla täitsa arvestatav alternatiiv. Või mis?
Re: DR 650 1994 käigukasti remont
Hetkel on Leedus üks 96 aasta DR650 pakkuda. Pildil tundub päris sile kuid leedukatega muidugi ei pruugi kõik alati väga libedalt minna. Aga see on muidugi ilmselt ka eelarvest väljas. autoplius.lt lehelt võid muidugi isu tekitamiseks piiluda.
Edu otsingutel,
Lear
-
Teema algataja - Postitusi: 921
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 436 korda
- Tänatud: 78 korda
- Kontakt:
Re: DR 650 1994 käigukasti remont
Tänud!
Aga see paraku jääb välja jah eelarvest. Lisaks veel arvelevõtmine ning leedukatega jändamine. Lätist julgeks enne võtta, nainegi sealt toodud
Re: DR 650 1994 käigukasti remont
Remontisin kunagi ühe DR 650 mootorit, vist oli mudeliuuenduse järgne. Mäletan, et käigukasti ühel hammasrattapaaril olid hammaste tööpinnad "ussitanud". Panin uued, miljonit ei maksnud. Ja veel seda, et mingi hammasratas oli võlli peal pinguga, ehk siis vaja korralikku tõmmitsat ja pressi. Suurema haamriga sai ka, aga siis sai mingi stopperseib kannatada...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.