Mootorratta legaalne ümberehitus

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


kristjankk
Postitusi: 88
Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas kristjankk » 14 Okt 2021, 17:19

Siin võiks küsida, et milline konkreetne E tähis ja kuidas ta seal peab olema, kas pressitud, graveeritud või needitud sildiga. Aliexpress on muide ka täis E tähisega sumpasid ja tulesid :D

Reaalsuses võib see E märgi asi enamvähem toimida, sest ülevaatajal ja politseil on üldse väga keeruline tuvastada sõiduki originaalsust või vastavust tehase olukorrale. Siiski mul on hüpotees, et täiesti legaalne sumpsi vahetus eeldab ümberehitusluba.

Lugege näite siit: https://www.tehnoulevaatus.ee/uudised-t ... mentaarid/
"Heitgaaside väljalaskesüsteem peab vastama valmistaja poolt ettenähtule. Erandina võib mootorsõidukile paigaldada valmistaja poolt ettenähtust erineva heitgaaside väljalaskesüsteemi toru otsa, kui see on paigaldatud pärast valmistaja poolt ettenähtud heitgaaside toksilisuse vähendamise seadmeid ja summutisüsteemi ning sellega ei muutu valmistaja poolt ettenähtud heitgaaside väljalaskesüsteemi omadused"




Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1742
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 212 korda
Tänatud: 422 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Jesper » 14 Okt 2021, 17:43

E-tähis ei ole mitte kleepekas summuti peal, vaid sertifitseering - tootja tassib heaks kiidetud katselaborisse vastava margi-mudeli tsikli koos selle summutisüsteemiga, millele ta heakskiitu taotleb ning seal siis kitlites onud-tädid mõõdavad igatpidi, kas asendusosa vastab seaduses ette nähtud nõuetele või mitte. Kui esialgne heakskiit on saadud, siis peab tootja garanteerima ka selle, et kõik liinilt edaspidi tulevad tooted on katsetatuga identsed, selleks on jälle terve posu reegleid ja protseduure. Toodet turustades on sinna peale märgitud konkreetse sertifikaadi number, mille järgi saab siis vajadusel mööda ahelat lõpuni tagasi minna kuni mõõteprotokollideni välja, aga kuna selle protseduuri läbi viimine igal ülevaatusel on täiesti ebareaalselt ajamahukas, siis on mõeldud välja E-tähis, et normaalses elus vähe lihtsamini hakkama saada. Kui see kõik on olemas ja korras, siis järelikult on ühtlasi ka täidetud see seadus, mida sa tsiteerid.

Nüüd kui sina ostad poest toote, siis müüja kinnitab sulle, et kleepeka taga on tõepoolest reaalne sertifikaat, kui hiljem selgub, et ei ole, siis see ei ole enam üldse TÜV teema, vaid minimaalselt Tarbijakaitse, võimalik et ka Tehnilise Järelevalve Ameti ning pahatahtliku võltsingu korral, mille tõttu inimesed kannatada said, ka prokuratuuri teema.

Aliexpressi puhul oled importija sa ise, seega pmst vastutad ka kõige eest ise. Summuti on selline võrdlemisi kosmeetiline vidin, aga kui sinu mingite võlts-E hiina junnide pärast miski maha põleb või kellelegi pähe kukub, siis parimal juhul saad kõvasti rahakotti kergendada ja halvimal juhul ruudulise päikese.

Lihtsalt, kuna iga kord on seda eelnevat juttu tüütu toksida, siis lihtsam on öelda "E-tähisega".

Viimati muutis Jesper, 14 Okt 2021, 17:46, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7775
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 215 korda
Tänatud: 292 korda
Kontakt:

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas mx77 » 14 Okt 2021, 17:44

kristjankk kirjutas:
14 Okt 2021, 17:19

Siin võiks küsida, et milline konkreetne E tähis ja kuidas ta seal peab olema, kas pressitud, graveeritud või needitud sildiga. Aliexpress on muide ka täis E tähisega sumpasid ja tulesid :D

Ära muretse, küll need ülavaatuse mehed teavad, kuids legaalne E-tähis välja näeb.


kristjankk
Postitusi: 88
Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas kristjankk » 14 Okt 2021, 18:20

Kõik see on väga ilus, aga loota, et keskmine ülevaataja sellest ka nii aru saab ning kõike teab, küll ei maksa.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1742
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 212 korda
Tänatud: 422 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Jesper » 14 Okt 2021, 18:27

Ülevaatajate koolitamine ei ole jällegi tarbija mure. Aga pigem ma näen siin mitte muret puudulike seaduste pärast, vaid soovi ühest küljest "äss" olla ja TÜV punkti pöörduks pauguga lahti lüüa ning teisest küljest soovi selle eest mitte Akra vaid Ali hinnakirja järgi maksta.

Viimane soov eraldi on iseenesest täiesti fain, nagu ma juba mainisin, ma olen selle külma duši isiklikult kätte saanud, aga Eestis on sul vähemalt võimalik targu talitades endale meelepärase kompotiga 99,99% tõenäosusega ilma probleemideta liikuda. Ole õnnelik, senikaua kuni veel nii saab, mitte ära nõua mingit saksa tüvi stiilis sumpsi uhamist siia... Sest siis jääb sulle alles AINULT Akra hinnakiri.


kristjankk
Postitusi: 88
Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas kristjankk » 14 Okt 2021, 18:46

See kes näeb igal pool teiste soovi "äss" olla, peaks äkki hoopis endasse vaatama.

Asi on selles, et ma pole kindel kas Eestis TÜV sertifikaadi asi ikkagi pädeb. Meie määrustes ja tehnonõuetes ning liiklusseaduses pole sellest juttugi. Isiklikult ei tean kahte juhtumit kus TÜV jutu peale saadeti pikalt. Need kaks on otseallikast, kui kuuldused on olnud rohkemgi.

Võib juhtuda hoopis nii, et keegi oma kalli TÜV sumpsiga vahib pika näoga ülevaatuspunkti uksetaga ja on ali mehega ühel pulgal, kuigi papp välja käidud.

Üks oli Simonsi summuti sõiduautol ning teine oli ümberehituse teema, kus ark ütles, et neid ei koti mingi TÜV, vaid peab olema kas tootja või ametliku esinduse heakskiit. Viimast esindus ei väljasta, pole olemas sellist asja, ning kusagilt autotootja peakontoris mingit heakskiidu saamise kohta saate ise aru.

Mul on juba tunne, et peaks kuhugi transpordiameti tehnoosakonda hüpoteetilise päringu tegema, et selgust saada.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1742
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 212 korda
Tänatud: 422 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Jesper » 14 Okt 2021, 19:08

TÜV-heakskiit on Saksa siseriiklik leiutis, obv ei koti see Eestis kedagi.


kristjankk
Postitusi: 88
Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas kristjankk » 14 Okt 2021, 19:47

Selles kontekstis on TÜV ehk ECE sama asi, ECE sert siis ongi see kuulus E märk, millest sumpade ja muuda komponentide juures räägitakse. Kui custom või tuuning asju otsida, siis ongi sinna tihti märgitud TÜV ECE approved ja minu näidete puhul see meie riigis ei mõjunud, kuigi oli EU heakskiit, aga ei olevat tootja poolt ettenähtud ja kogu lugu...

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1742
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 212 korda
Tänatud: 422 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Jesper » 14 Okt 2021, 20:13

Ei ole sama asi, aga noh, las ta jääda, ma olen juba kõik lahti seletanud, mis siin teemas seletada on. Sa lihtsalt tahad viriseda, et "Eestis on kõik halvasti" ja edasised selgitused on puhas aja raiskamine.

Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5788
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 428 korda
Tänatud: 278 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas yeekim » 14 Okt 2021, 20:14

TÜV on Saksas(ja ka mujal maailmas) tegutsev erafirma! https://en.wikipedia.org/wiki/Technisch ... ungsverein
Ainult teda E-märgisega siduda on.....
Selles suhtes on meil veel suht lõdva, enamasti piisab ausõnast ja E-märgisest :)
Aga kui hakata jälle "Saksa" juttu ajama siis seal on ABE (allgemeine Betriebserlaubnis), ehk pea iga "tjüüngu"vidin, mida soovid oma mootorsõitukile külge kruvida või asendada, peab omama sert.paberit +sissekandmine teh passi (eingetragen)

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!


kristjankk
Postitusi: 88
Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas kristjankk » 14 Okt 2021, 20:28

Ma näen, et mõnda meest ei huvita asja sisuline pool vaid terminoloogia kallal norimine ja soov viimane sõna öelda. Mind huvitab rohkem asja sisuline pool ja minu hüpotees on endiselt sama, et E märki summutil ei muuda Eestis ühtegi summutit legaalseks, heal juhul võib see olla ümberehitusloaga võimalik, mille aluseks saab see paljuräägitud E märk olla.

Õnneks on meil võimalik selle E märgi asja kergelt kontrollida. Piisab päringust transpordiametile :)

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7775
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 215 korda
Tänatud: 292 korda
Kontakt:

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas mx77 » 14 Okt 2021, 20:35

kristjankk kirjutas:
14 Okt 2021, 20:28

Ma näen, et mõnda meest ei huvita asja sisuline pool vaid terminoloogia kallal norimine ja soov viimane sõna öelda. Mind huvitab rohkem asja sisuline pool ja minu hüpotees on endiselt sama, et E märki summutil ei muuda Eestis ühtegi summutit legaalseks, heal juhul võib see olla ümberehitusloaga võimalik, mille aluseks saab see paljuräägitud E märk olla.

Õnneks on meil võimalik selle E märgi asja kergelt kontrollida. Piisab päringust transpordiametile :)

Ise sa tõid selle TÜV sisse, selle asemel, et sisust rääkida. Eks sa tee päring ja anna teada.
Sul küsimust endal ei tekkinud, kuidas ülevaatuse töötaja saab mäletada nende kõikide kümnete mootorrataste tehasesummutite kuju ja väljanägemist? Näiteks isegi minu tänavaratas tuli tehasest kolme erineva sumpsiga.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1742
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 212 korda
Tänatud: 422 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Jesper » 14 Okt 2021, 20:36

Sisuline pool on see, et kui sul on ECE-R92 (nn suur "E") sert olemas, on sul ka sõidukitootja kinnitus nõuetele vastavuse kohta, sest see on üks asi, mille summutitootja peab serdi taotlusele lisama. Mis puudutab 97/24/EC (väike "e") serte, siis ma ausalt pole viitsinud kunagi seda 500-leheküljelist dokumenti läbi lugeda, aga peaks olema nii, et kinnitust asendab põhjalikum kontroll. Samas ma pole vabas looduses veel ühtegi järelturu süsteemi selle serdiga näinud (küll aga OEM omi), sest ÜRO reeglite järgne sertifitseerimine on ilmselt kordades odavam. TÜV on veel täiesti kolmas asi ja selle kohta ma ei tea midagi, ega taha ka kunagi teada.

Viimati muutis Jesper, 14 Okt 2021, 20:41, muudetud 1 kord kokku.

kristjankk
Postitusi: 88
Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas kristjankk » 14 Okt 2021, 20:41

Oskad hästi guugeldada, kiitus.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1742
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 212 korda
Tänatud: 422 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Jesper » 14 Okt 2021, 20:44

Ei, ma päriselt tegin selle süsteemi toimimispõhimõtted endale umbes 10a tagasi selgeks, kuna oli mõte, et võiks ise mingeid vidinaid toota. Pärast selle kokku löömist, mis rahasummasid on nende E-de hankimiseks vaja, läks see mõte üsna kiiresti üle :) Nüüd enam ei imesta selle üle, miks E-ga junn kordades kallim on kui suvaline. Täpsed sertide numbrid pole obv peas, õnneks.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7775
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 215 korda
Tänatud: 292 korda
Kontakt:

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas mx77 » 14 Okt 2021, 20:47

Eks selle E ga junni taga on ka natuke tootearendust ja testimist. Hiinlased viskavad enam vähem silma järgi midagi valmis ja rohkem neid ei huvita.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1742
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 212 korda
Tänatud: 422 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Jesper » 15 Okt 2021, 10:11

Jesper kirjutas:
14 Okt 2021, 20:36

Samas ma pole vabas looduses veel ühtegi järelturu süsteemi selle serdiga näinud (küll aga OEM omi)

Tähelepanelik lugeja saatis selle jutu peale pildi :)

image.png

Nagu selgub, siis on ikka mõlemat varianti liikvel, Triumph pole just kõige massilisem mark ka, seega arvata on, et neid on veel.


kristjankk
Postitusi: 88
Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas kristjankk » 15 Okt 2021, 11:00

See viimane lause seal on huvitav :) emissiooninõuetele vastavus.
Eesti kontekstis pole oluline, kuna siin tsiklite heitgaase nagunii ei mõõdeta.
Iseasi on muidugi see, et kas ja kuidas ta heitgaaside koostist saaks päriselt mõjutada, sest siis peaks selle püti sees olema katalüsaator. Mingil põhjusel siiski on tootja pidanud selle info sinna panema.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 6066
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1421 korda
Tänatud: 363 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 15 Okt 2021, 14:50

yeekim kirjutas:
14 Okt 2021, 20:14

TÜV on Saksas(ja ka mujal maailmas) tegutsev erafirma! https://en.wikipedia.org/wiki/Technisch ... ungsverein
Ainult teda E-märgisega siduda on.....
Selles suhtes on meil veel suht lõdva, enamasti piisab ausõnast ja E-märgisest :)
Aga kui hakata jälle "Saksa" juttu ajama siis seal on ABE (allgemeine Betriebserlaubnis), ehk pea iga "tjüüngu"vidin, mida soovid oma mootorsõitukile külge kruvida või asendada, peab omama sert.paberit +sissekandmine teh passi (eingetragen)

edu

Isegi valuveljed autole peavad seal omama ülevaatuse läbimiseks vastavusserti. Ostsin firma RIAL veljed(AMG velje sarnansed),mis on saksas toodetud MB jaoks ja nendel on selline number peal. See oli kirjas ka tootetutvustuses.

Mercedes-Benz B-varuosa vastavalt CE1400/02
Paigaldatuna vastavad veljed Saksamaa TÜV ettekirjutustele/nõuetele!

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 4177
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 268 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas will111 » 15 Okt 2021, 17:17

väga paljude rataste tehase püttide sees on katalüsaator. näiteks mul oli kunagi ammu sv650, ma arvan midagi 03 või 04. Ja selle tehase sumps sisaldas katti. mõjutada saaks ja mõjutabki täpselt nii, et selle arrow püti sees katalüsaatorit ei ole, nagu seda pole ilmselt peaaegu mitte üheski aftermarket/tuuning pütis...või siis variant 2, et midagi on kuid palju väiksem/kergem kui tehasest.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 6066
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1421 korda
Tänatud: 363 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 16 Okt 2021, 21:12

will111 kirjutas:
15 Okt 2021, 17:17

väga paljude rataste tehase püttide sees on katalüsaator. näiteks mul oli kunagi ammu sv650, ma arvan midagi 03 või 04. Ja selle tehase sumps sisaldas katti. mõjutada saaks ja mõjutabki täpselt nii, et selle arrow püti sees katalüsaatorit ei ole, nagu seda pole ilmselt peaaegu mitte üheski aftermarket/tuuning pütis...või siis variant 2, et midagi on kuid palju väiksem/kergem kui tehasest.

Kataka olemasolu on seotud ikka vastavusest EURO normatiiviga. Ma võin eksida, kuid katalüsaator on bensukal vist alates EURO2 normidele vastavatel bensu mootoritel ja EURO4 diiselmootoritel. Enne seda polnud neil vajadust. Sõbra Honda X11 2001 omab igaljuhul katakat ja minu Yamaha TDM 97 on ilma. Autodel on tuuning katalüsaatrorid üldjuhul kergemad ja kallimast materjalist ning ka mõõtmetelt väiksemad,kuid teevad oma töö ära. Lisaks kannatavad need ka tugevamaid lööke ja põrutusi-vibratsioone.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1742
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 212 korda
Tänatud: 422 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Jesper » 16 Okt 2021, 22:30

Jah, saastamine on veel eraldi teema. Ülevaatusel see õnneks seni kedagi ei huvita, ARKi angaari ilmselt oleks rektaaltervishoiu mõttes nutikam töökorras katiga minna, samas ega ma hetkeseisu ei tea ka. Ühe fordiraipe suutsin 7 aastat tagasi sealt küll edeva sportsummiga läbi tirida, pühalikult tõotades, et esimese asjana panen originaali tagasi. Tutkit ma panin :ner:


kristjankk
Postitusi: 88
Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas kristjankk » Täna, 10:49

Mootorrataste katalüsaatorid on üldse huvitav teema, mis ei tundu transpordiametit väga huvitavat. Tean mitmeid rattaid, millel on tegelikult katalüsaatorid, aga passis või transpordiameti andmete järgi pole. See on muidugi positiivne, sest siis saab südamerahuga sellega ära võtta :D
See on taas järjekordne näide sellest, kuidas mingis valdkonnas aetakse juuksekarva lõhki, aga siis teises olukorras ei suudeta isegi tuvastada kas mingil masinal on katalüsaator või mitte.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 6066
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1421 korda
Tänatud: 363 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas urmas66 » Täna, 11:39

kristjankk kirjutas:
Täna, 10:49

Mootorrataste katalüsaatorid on üldse huvitav teema, mis ei tundu transpordiametit väga huvitavat. Tean mitmeid rattaid, millel on tegelikult katalüsaatorid, aga passis või transpordiameti andmete järgi pole. See on muidugi positiivne, sest siis saab südamerahuga sellega ära võtta :D
See on taas järjekordne näide sellest, kuidas mingis valdkonnas aetakse juuksekarva lõhki, aga siis teises olukorras ei suudeta isegi tuvastada kas mingil masinal on katalüsaator või mitte.

Ma ei oska öelda oma kogemusest, aga uuemate EURO4 ratastega ei tohiks ilma katita küll läbi saada, kui reegleid järgida. EURO6 autodele igaljuhul pannakse täna saba taha ja toimub ühendus OBD kaudu ehk kõik vajalikud vidinad peaks küljes olema. Võibolla ka eelmistele versioonidele, aga mul pole selliseid.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Prets
Postitusi: 473
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Mootorratta legaalne ümberehitus

Lugemata postitus Postitas Prets » Täna, 11:54

Väiksema töömahuga mitte niiväga üleforseeritud rattad ei tooda nii palju heitgaase, et neil seda katti vaja oleks, vähemalt EURO4-ga mitte. EURO5 võib-olla muutis seda, aga ma ei usu.

(togi)
Vasta

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”