Rumalad või segased küsimused jms

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded


grahv
Postitusi: 1175
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas grahv »

Krl kirjutas: 19 Okt 2021, 09:43

Need releed, mida kasutada tahan, on ka kõik reguleeritavad, aga mitte numbrilise skaalaga.

Miks sa siis numbrilist ei osta... Peaks ju märksa lihtsam olema kui vanu pliidiplaate koju tassida.
Esimene ettejuhtuv (kui numbrite vahelt kriipsude lugemine pole probleem): https://www.elektrikaup.ee/mootorikaits ... ory_id=225

G




joel
Postitusi: 1797
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 108 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas joel »

Mootorikaitselüliti on ju ahela katkestamiseks, mis ei pidavat olema praegune eesmärk. Või pidasid silmas sellise abil "kalibreerimist"?

Joel
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Vint »

:) Kas on kõrini saanud elektriklibi juurde jooksmisest, et sellist hoiatus süsteemi teed?
Muide, automaatkaitsmeid on erineva reageerimise kiirusega. Aeglased on rohkem tööstuse jaoks mõeldud, a'la mootori käivituse moment jne aga sobib ilusti kodusesse kasutusse. Täpsemat markeeringut nüüd enam peast ei mäleta, müüja oskab kindlasti ( paremini ) sind suunata valiku osas.

Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1485
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 106 korda
Tänatud: 64 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

B-tunnusjoonega kaitselülitid on ettenähtud elamusiseste elektriliinide kaitseks. Seal on tarbijateks tavaliselt valgustid, erinevad küttekehad ja teised väikese käivitusvooluga seadmed. Lüliti rakendub viiviseta 3 kuni 5-kordse nimivoolu juures. Suurema voolu juures peab kaitselüliti rakendusaeg olema alla kümnendiku sekundit.

C-tunnusjoonega kaitselülitid on mõeldud toiteliinide kaitseks. Sellised kaitselülitid rakenduvad 5 kuni 10-kordse nimivoolu juures.

D-tunnusjoonega kaitselülitid on ettenähtud suure käivitusvooluga tarbijate kaitseks. Need rakenduvad 12,5 kuni 20-kordse nimivoolu juures. Ning peavad taluma kuni kümnekordset nimivoolu.


will111
Postitusi: 5254
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

ma eeldan, et nimivooluks peetakse seda konkreetse kaitsme nö. speci..a'la 16A kaitsme nimivool on siis 16A?

paistab, et ma pean ühe B joone kaitsme omal C joone vastu vahetama, kuna üks suure trahvoga võimendi lööb käima pannes tihtipeale korgi välja ja ma unustan alatasa selle "manuaalset soft starti" käivitades kasutada :D


kalleu
Postitusi: 477
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: on
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas kalleu »

Teemasse ka - kas tavalisel köögipliidil on tõesti nii suur käivitusvool, et kui kaitsmekilbis on kõik muud asjad B16 siis pliidil vaatab vastu 3xC16? Mis ime asi seal sees niimoodi käivitub?

Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Vint »

Ega seal ei käivitu suurt midagi. Aga- igasugune seadme lülitamin võtab hetkeliselt rohkem vool kui järjepidev tarbimine. Jutt käib tegelikult väiksemast ajavahemikust, kui sekund.

Lihtsustatult- tasane teepind, lükkad autot. Liikuma saamiseks pead kõvemini lükkama, kui saad juba mingi hoo üles on lihtsam lükata. Põhimõte suht sama.

Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 368
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 58 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Henn »

Teemasse ka - kas tavalisel köögipliidil on tõesti nii suur käivitusvool, et kui kaitsmekilbis on kõik muud asjad B16 siis pliidil vaatab vastu 3xC16? Mis ime asi seal sees niimoodi käivitub?

Pliidil on mitu rauda tules ja üks faas ei kannata seda voolu. Kui ma nüüd küsimusest õigesti aru sain.

Kasutaja avatar

Hendel
Postitusi: 30
Liitunud: 08 Apr 2021, 20:38
Tsikkel: Beta RR430
Tänanud: 46 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Hendel »

Koormuse monitoorimise teemal teooriat. enamus DIN lati arvestid annavad välja impulsi, kiirust läbiva voolu kohta. sinna järgi nt odavama otsa siemensi LOGO 8 kontroller. millel 4 programeeritavat väljundit.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7331
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Kes pole veel aru saanud siis kõik maskide, COVIDi, vaktsineerimise jutud kustuvad siit havi käsul ja adminnide tahtel maagiliselt, muidu saab internet täis. Facebookis, Delfis, Postimehes ja kõikides "alternatiivkanalites"on seda piisavalt. Siia ei tule. Diktaatorid otsustasid nii, kaevata võib ... oot, kurat, polegi kellegile kaevata. Rääkige millest muust iganes. :bsmile:

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

will111
Postitusi: 5254
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

mõtlesingi tükk aega, et kuidas plats nii puhas on...aga ei, sobib. ega ei viitsiks küll seda nuttu ja hala veel ühest kanalist lugeda :D


Prets
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Prets »

Millal ilm nii ilusaks läeb, et saab tsikliga maakodus käia ja asju vedada ja värki? Hetkel nagu metsavahel kurvides jääd juba maas, natuke iffy tundub.

(togi)

motoreis
Postitusi: 238
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas motoreis »

Prets kirjutas: 25 Okt 2021, 13:13

Millal ilm nii ilusaks läeb, et saab tsikliga maakodus käia ja asju vedada ja värki? Hetkel nagu metsavahel kurvides jääd juba maas, natuke iffy tundub.

Nädalavahetuseks 30-31 oktoober lubab Lõuna Eestis sademetevaba ilma ja tavatult palju sooja, umbes 12 kraadi.

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1196
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 168 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Turist »

Väike elektriküsimus. Kui 3-faasilise elektrimootori iga faasi vool oli ampertangidega mõõdetult 2,3 A, siis kui suure võimsusega see töötab? 2,3x400=920 W või on seal 3 faasi tõttu veel mingi "konks" sees?


will111
Postitusi: 5254
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

P = √3 × pf × I × V

pf power factor, võid selle ka 1'ga asendada, siis saad võimsuse, mis siseneb vooluringi, mitte võimsuse mis teeb efektiivselt tööd. ja pinge minuteada on faasil ikkagi 240v, mitte 400.

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1196
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 168 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Turist »

Ametlikult peaks olema 230V ühel faasil ning faaside vahel 400 V (ehk see 400 mu arvutuses oligi sisuliselt √3 x V). Siis nagu peakski u. 920 W tulema ja oligi vaja teada palju reaalselt elektrivõrgust tarbib ehk seda "pf" ei arvesta.

Kasutaja avatar

sepprait
Postitusi: 72
Liitunud: 28 Apr 2013, 17:38
Tsikkel: Suzuki DR750S
Asukoht: Tallinn, Valga
Tänanud: 1 kord

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas sepprait »

Faaside vahel 400V ja faas-neutraal 230V

Turist kirjutas: 25 Okt 2021, 23:49

Ametlikult peaks olema 230V ühel faasil ning faaside vahel 400 V (ehk see 400 mu arvutuses oligi sisuliselt √3 x V). Siis nagu peakski u. 920 W tulema ja oligi vaja teada palju reaalselt elektrivõrgust tarbib ehk seda "pf" ei arvesta.

Peaks siiski tulema u. 1590W, sest kasutad 400V toitepingena.

P = √3 × pf × I × V
P= 1,732 x 1 x 2,3 x 400

kiiretes olukordade aitab ka google.

https://www.rapidtables.com/calc/electr ... lator.html

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1196
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 168 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Turist »

Tundub tõesti, et aluseks tuleb võtta faasidevaheline pinge (nn. liinipinge) ja see tuleb veel √3-ga läbi korrutada. Samas peab ka võimsusteguriga läbi korrutama, seega reaalselt tarbitav võimsus tuleb väiksem. See võimsustegur on antud mootoril 0,71. Seega 2,3 A korral peaks tarbima 1131 W.
Need "pf" ja "V" on Eestis nagu natuke võõrad tähised, leidsin eestikeelset infot ka:

Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg (38.94 KiB) Vaadatud 1784 korda

Lisan ka pildi mootori andmesildist:

IMG_7199.jpg

1,1 kW näitab siis reaalselt välja antavat võimsust maksimumkoormusel (3A). Eks ma ajasin esialgu asju natuke segi ja arvasin, et 1,1 kW on maksimaalne tarbitav elektrivõimsus.


will111
Postitusi: 5254
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 »

tarbitav võimsus ei saa mitte kunagi ega mitte kuidagi olla väiksem kui kasulik ehk tööd tegev võimsus! alati on vastupidi ning power factor on nende kahe jagatis

ma väga arvutada siin ei viitsi aga kui sul mootori peal on kirjas 1100w ja mingi arvutus andis sulle 1130w seinast ning mingi teine arvutus andis 920w mootori kasulikuks võimsuseks siis nende kahe väärtuse vahe ongi sinu mootori võimsustegur/power factor ning asi ants

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1196
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 168 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Turist »

Kas autol võib asulas halva nähtavuse korral lisaks lähituledele kasutada ka udutulesid ka sel hetkel kui vastu tuleb teisi sõidukeid?
Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos esituledega udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral. Justkui keelatud ei ole? Kas nende udutulede arv on ka kuidagi piiratud? :roll:


oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas oil »

Turist kirjutas: 28 Okt 2021, 17:58

Kas autol võib asulas halva nähtavuse korral lisaks lähituledele kasutada ka udutulesid ka sel hetkel kui vastu tuleb teisi sõidukeid?
Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos esituledega udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral. Justkui keelatud ei ole? Kas nende udutulede arv on ka kuidagi piiratud? :roll:

Tuleks meeles pidada, et udutuled valgustavad vaid vahetult auto ees olevat ala, millest on 0 kasu mistahes ohu tekkimisel. Nimelt ei jää aega pidurdamisele või põikamisele mõtlemisekski, kui takistus ilmneb udutulede valgustatuse alas.

Udutulede kasutamine teeb tõestatult sõitmise ohtlikumaks, kuna autoesine on liialt valgustatud ning silmad ei suuda 40-50 m kaugusest pimedusest seetõttu piisavalt hästi objekte eristada. Parim, mis saavutatakse, on eeskätt vihmamärjal teel vastutulijate pimestamine, kuna vesiselt asfaldilt peegeldub valgus veel iseäranis hästi.

Udutulesid kasutan ise auklikul metsateel, siis on just vajalik näha nina ees olevat auku või kändu ning kiirus selline jooksutempos.

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1196
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 168 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Turist »

Jah, tean et praktikas suhteliselt mõttetud tuled, aga huvitaks seaduslik pool. Kas ka asulas vastutuleva autoga kohtudes võivad põleda (lisaks lähituledele) ja kas võib rohkem kui 1 paar. :D

Kasutaja avatar

outlaw
Postitusi: 48
Liitunud: 05 Mär 2016, 20:32
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas outlaw »

krt kas polnud nii, et udutulesid võis kasutada ainult valgustamata teel, pimedal ajal, vihma, udu või lumesaju korral? parandage kui eksin


taxx
Postitusi: 103
Liitunud: 02 Juun 2019, 16:34
Asukoht: Tallinn & Hiiumaa
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas taxx »

Esimesi udutulesid võid kasutada koos lähituledega halva nähtavuse korral, ehk siis kui nähtavus on alla 300m, pimedust ei loeta halvaks nähtavuseks. Asulas sees võib kasutada esimesi udutulesid, keelatud on kasutada asulas tagumist udutuld.

Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 503
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas claw »

Lugege ikka värsket liiklusseadust, palun. Mitte, et ma muudatuste üle rõõmus oleks, aga kord on ajas muutunud.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7183
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1851 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

claw kirjutas: 29 Okt 2021, 13:31

Lugege ikka värsket liiklusseadust, palun. Mitte, et ma muudatuste üle rõõmus oleks, aga kord on ajas muutunud.

Minu teada oli selline lahendus juba ammu, ka enne viimase LS jõustumist

§ 42. Udutulede kasutamine
(1) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos esituledega udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral.

(2) Eesmisi udutulesid võib kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel.

(3) Tagumisi udutulesid võib kasutada sõidu ajal ainult asulavälisel teel udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral või kui sõidutuulest ülestõstetud lumi, tolm või pori halvendab oluliselt tulede nähtavust tahapoole.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2480
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 339 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Maaks »

claw kirjutas: 29 Okt 2021, 13:31

Lugege ikka värsket liiklusseadust, palun. Mitte, et ma muudatuste üle rõõmus oleks, aga kord on ajas muutunud.

Urmas juba viitas kehtivale sõnastusele, panen ka varasema (2002a Liikluseeskiri) sõnastuse. Kokkuvõttes pole si**agi muutunud :|
§ 180. Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal ainult koos lähituledega või lähitulede asemel, kui nähtavus on halb.
§ 181. Tagumised udutuled võivad põleda sõidu ajal ainult asulavälisel teel, kui:
1) nähtavus on halb;
2) sõidutuulest ülestõstetud lumi, tolm või pori halvendab oluliselt tulede nähtavust tahapoole

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 503
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas claw »

Hetkel võib ju sõita udukatega lähitulede asemel, ei pea olema sadu ega halb nähtavus. Paar muudatust tagasi vms, võis nendega sõita ainult halvanähtavuse korral. Kas ma eksin?

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6603
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 638 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Esimesi udukaid võib kasutada päevasõidutuledena.

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1196
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 168 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Turist »

Mingil perioodil tõesti vist ka ei võinud eesmisi udutulesid valgel ajal kasutada lähitulede asemel, aga see oli suhteliselt lühikest aega nii.
Samas nagu meenub mingist ajast nõue, et teise sõidukiga kohtudes võis põleda ainult 1 tuledepaar, seda nõuet hetkel ei paista kusagil olema ja huvitaks, et kas ka lisaudutulesid võib kasutada teise sõidukiga kohtudes, näiteks siis lähituled +2 paari udutulesid. :D

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”