Ratas Soome registris- head/vead?


kristjankk
Postitusi: 117
Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 22 korda

Re: Ratas Soome registris- head/vead?

Lugemata postitus Postitas kristjankk »

Olen seda teemat natuke uurinud viimasel ajal, võib minuga ühendust võtta soovi korral.

Toon siia välja ka paar olulist infokildu, mida olen saanud uurides teiste kogemusi ja soomlastega suheldes ning guugeldades. Ei pretendeeri absoluutsele tõele, sest omal nahal veel järele proovinud pole, kuid see on plaanis.

*Arvele võtmisel Soomes tuleb tasuda ühekordne maks, mis on üle 700 mootori korral 24% sõiduki turuväärtusest ehk siis uue ja kalli motikaga ei tasu minna. Väiksema kubatuuri korral makse väheneb. Teadaoleva näite puhul tuli turuväärtus nende jaoks oluliselt väiksem kui on müügihinnad reaalselt.
*Korvilt ei nõuta mingeid sertifikaate, see tohib olla ise ehitatud, kontrollitakse visuaalselt, eeldatavasti tehakse ka pidurdustest sõidu pealt. Loomulikult peavad olema tuled ja viled korras ning silmnähtavalt hea ja tugev konstruktsioon.
*Kui õigesti mäletan, siis juhul kui korvis pole üle ühe istekoha, siis ei pea korvirattal isegi pidurit olema. See tuleks üle kontrollida või siis lähtuda sellest ideest, et korvirattale piduri panemine on nagunii hea mõte. Ja ka see teadmine pole paha, et korvis võib mitu istekohta olla :)
*Kindlustus võib kujuneda kalliks ca 200-300€ aastas ja see siis tava, mitte kasko.
*Soomes ei pea mootorrattad käima tehnoülevaatusel. See tähendab, et pärast arvele võtmist pole temaga tarvis enam Soome minna. Ja saab ka immuunsuse Eesti ülevaatuse ees :D kui on plaanis edaspidiseid ümberehitusi.
*Kogu protsessi juures on mingeid riigilõive ja tasusid, aga need ei ole sadades, suurim kulu on esimesena mainitud maks.

Suures plaanis tundub olevat igati hea mõte külkaga tsikkel Soome registrisse panna. Suurim kulu ühekordne maks ning edaspidi kindlustus, natuke raha "teenib" tagasi ülevaatuse puudumine.

Ja mis veel oluline. Soomes pole ARK süsteem nagu meil, neil seal käib arvele võtmine nagu ülevaatuspunktides. Enne kui ratast ehitama hakata, tasuks kasvõi mõne tuttava soomlase kaudu mõne sellise asutusega ühendust võtta ja need punktid üle käia, mis välja tõin.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”