Kuidas välismaalt tsiklit ostes mitte petta saada.

Siin müüakse mootorrattaid, maksirollereid ja traike.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
  • Kuulutus peab vastama reeglitele
  • Kuulutuse "upitamine" pole lubatud, kuulutust saad "tõsta" vastavalt reeglitele 21 päeva pärast
  • Postitusele piltide lisamiseks vaata siia
  • Päevade arv viimasest postitusest, peale mida postitus kustutatakse, on 60 päeva.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 6458
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 877 korda
Tänatud: 762 korda
Kontakt:

Kuidas välismaalt tsiklit ostes mitte petta saada.

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Kuna kaasmootorratturid ikka aeg-ajalt satuvad olukorda, kus raha läheb kaotsi ja kaupa polegi (vt. mis elus päriselt juhtus https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=111222) siis otsustasin kommuuniliiklmetele väikese juhendi teha. Loodetvasti tuleb otsingust välja ja aitab kedagi tulevikus.

Kontrollimise osas on domeeniostingu tööriistad abiks ka veebilehtede äratundmiseks, mis liiga hea hinnaga muud kaupa müüvad. Ärge alahinnake skämmereid, ka paarsada Eurot on hea päevateenistus.

Kuidas ära tunda pettust netist tsikli ostsmisel.

1. Tsikkel on natuke (või natuke rohkem) alla turuhinna arvestades läbisõitu, vanust ja varustust.
2. Müüja on silmapaistvat abivalmis kauge maa tagant kontakteeruva osjta suhtes
3. Tsikkel pole otseselt müüja valduses või kasutada, müüb abikaasa/poja/sõbra tsiklit.
4. Müüja ja tsikkel asuvad erinevas geograafilises asukohas
5. Sul pole enne ostu võimalik tsiklit üle vaadata
6. Pärast tsikli müüki saad sa selle tagasi anda, kui see sulle ei sobi
5. Tsikkel tarnitakse sulle kolmanda isiku poolt (transpordifima)
6. Transport toimub müüja kulul
6. 100% ettemaks (deposiidiga kolmandale isikule)
7. Kui skeemis osaleb ükskõik milline ettevõtte siis tal on tõeliselt korralik kodulehekülg
8. Müüja soovib läbipaistvuse ja selguse huvides dokumentide vahetust
9. Enamus suhtlusest käib telefoni teel
10. Raha kantakse kuhugi mujale, mõnda teise riiki
11. Arvel toodud ettevõtte nimi ei kattu 1:1 avalikes andmebaasides leiduvaga
12. E-postiga saadetud dokumentide kvaliteet on silmapaistvalt hea

Kokkuvõtlikult on nii, et kui punktid 1-4 on olemas siis on garanteeritult pettus. Selliseid skeeme punutakse üle maailma ja neil on kõigil sarnased tunnused, erinevused vaid detailides. palun silmas pidada, et ülalolev skeem võib üksikute punktide osas varieeruda aga punktid 1, 3, 4, 5, 6 on alati olemas.

Mida kontrollida:
1. Veebileht
- võta lahti https://whois.domaintools.com/ ja sisesta sinna domeeninimi ntx. https://whois.domaintools.com/getsite.com
Vaata, kui vana see domeen on, tavaliselt paar kuud vana. Aastaid tegutsenud ettevõttel on aastaid vana domeen.
- Otsi infot selle ettevõtte kohta avalikest allikatest ja veendu, et see info mis veebilehel kirjas on vastab sellele, mis registrites toodud on. Võta registris olev e-mail ja telefon ning kontakteeru nendel, vaata, kas saad sama info, kas nad on päriselt olemas, kas nad teevad päriselt seda, mis lehel kirjas on? Ära usalda ühtegi numbrit ega aadressi, mille müüja sulle annab või mille saad müüja allikatest.
- Juba paar aasta aktiivselt tegutsenud ettevõtte kohta peab tulema netist palju erinevat infot. Kui ettevõttel puudub digitaalne jalajälg siis see on enam, kui kahtlane.
- Võta lehelt About Us osast mõni isleoomulik lause ja kasuta fraasiotsingut. Vaata, mis välja tuleb. Sama fraasiga ei tohiks samasugust lehte tulla.
Mina tegin näitek sellise otsingu: https://v.gd/QlSfwO
Pane tähelele, et Google ütleb sulle "In order to show you the most relevant results, we have omitted some entries very similar to the 1 already displayed. If you like, you can repeat the search with the omitted results included." Ja sina tahad näha kõiki tulemusi.
Minu tulemus nägi välja midagi sellist.
image.png
2. Dokumentid (ilmselt JPG kujul).
- Vaata, kas isiku dokumentides toodud nimi ja sõiduki dokumentides toodud nimi ikka on sama? Ilmselt on, sest kui fototöötluse oskused on pisut üle algaja omade siis on see lihtsalt tehtav. Seega, see ei tähenda vähimatki.
- Kontrolli, kas passis toodud tsikkel on ikka sama mida müükase. https://en.vindecoder.pl/VBKLET401GM792106. Kontrollisid? Tore. Nüüd unusta see ära, sest sa ei tea, mismooodi see dokument täpselt välja näeb. 99% tõenäosusega näed sa elus seda esimest korda.
- Kui dokumentide visuaalne kvaliteet on väga hea siis see on enam, kui kahtlane. Pea meeles, et tavaline kodanik teeb kodus pildi oma nutitelefoniga mite lauaskänneriga. Viimased on haruldus.
- Võta dokumendipidi fail metadata lugejaga lahti ja vaata, millise programmiga on need dokumendid tehtud ja mis kuupäeval.
Tööriist mida sa otsid on: exif reader. Neid on netis hunnikus, võta mõni ja ava pilt sellega.
Min kasutasin: http://exif.regex.info/

Otsi üles "Creator Tool" ja kui see on midagi muud, kui telefoni nimi siis seda on väga suure tõenäosusega töödeldud, kui seal on Adobe Photoshop, siis seda on raudselt töödeldud. Edasise võid vahele jätta aga kui siiski tahad siis järgnevana vaata, kas Create Date, Metadata Date ja Modify Date on täpselt sama. Kui ei ole, siis seda on raudselt töödeldud.

3. Kontrolli kuulutuses leiduvaid pilte.
Kõige vähem usaldusväärne ja keerulisem teha aga kontrollida tasub.
https://www.duplichecker.com/reverse-image-search.php
Lae alla mõni pilt kuulutuselt ja sisesta see otsimootorisse. Peaksid saama sama kuulutuse samast kohast ja ligikaudu samas ajas. Või üldse mitte. Kui pilte hakkab tulema erinevatest allikatest ja aegadest siis on pettus. Sama käib kodulehel leiduvate piltide kohta, nii leiad kiirelt sama pettuse erivnevad lehed

Kuna suur osa minu igapäevasest tööst on kasutajakogemus ja teenusdisain siis ma saan aru, kuidas isegi kogenud inimesed selle pettuse võrku langevad: see on hästi disainitud. Korralik müügiprotsess, mille eesmärk on ABC (aways-be-closing). Seega ma otsustasin professionaalsest kretinismist tingituna vaadata, kuidas see sama asi näeb sorteerituna tabelis. Kaaludes käitumislike tõenäosusi. Kolm veergu: väga tavaline, vahel juhtub, ebatavaline. Enamus JAH märkeid peab olema esimeses veerus, sest inimkäitumine on sarnastes oludes on sarnane ja ettearvatav. Seega, vähemalt 2/3 esimeses veerus, 1/4 teises ja veel vähem viimases veerus.

Minu tabel tuli selline.



Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, kasutajaliideste- (UI) ja kasutajakogemuse disain. (UX) .http://www.digitalfruit.ee


Vasta

Mine “Mootorrataste müük”