Kergenduro valimine
-
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Kergenduro valimine
Tere.
Tegelt ega see valik nii lihtne polegi. kõigepealt esimene reegel mudavurride puhul; uus tsikkel on ikka tutt uus tsikkel, mida uuem seda parem. üle kahe MY vana on pigem juba vana. viimase 2 aastaga muidugi pole midagi suurt muutunud, murranguline aasta oli 2017/18 (2t puhul 2020) uus platvorm tuleb 2023. võimalusel osta poest uus! teine reegel; korossikas ei ole endurokas!, kolmas reegel; karpa aeg on möödas, sissepritsega peab tsikkel olema. (väikse mööndusena ütleks, et Beta uued 2t karpaga tsiklid on tegelt väga head kui viitsid nõela ja tüüsidega tegeleda)
Kõige universaalsem niisama ringi sõitmise ratas on ilmselt fe501, 500exc. sellega on võimalik suht sportlikult singleid sõita ja ka ümber maakera matkatsikleid on nendest küllaga tehtud. (ei ole "peaaegu sama" nagu 450 krosar!!!) (KTM) mootori ehitus on suuresti erinev 450-500 vs 250-350 4t. suurtega kannatab pikemalt cruisida. sirge peal gaasi andes on palju lõbusam kui väiksema nelariga.
Kui tahta natukene sportlikumalt igal pool sõita, ka võrdlemisi keerulisi singleid ja metsarada algab maja tagant või rajale sõitmiseks on buss/käru olemas, on kõige universaalsem 350-400 4t enduro. (ma ise valiks 390 Beta ilmselt) enamvähem kannatab ka jäärada sõita kuigi eriliselt lõbus ei ole. (jäärajal on lõbus 450 4t KROSSIKAS millega aga kuskil mujal algajal lõbus ei ole!) endurorajal kurve võttes ei ole sellist "raske pommi" tunnet nagu 450-500-sega samas tundub samasugune pomm peale 250-300 2t tsikli proovimist.
Kui tahad sõitma õppida ja pigem ainult sportlikult singleid sõita, endurot/hardendurot harrastada, vahest harva ka krossirada külastada... ühesõnaga trenazööriks, siis on parim 250-300 2T enduro. ükski teine tsikkel ei tundu nii kerge ja väle suunda muutma kui kahetaktiline.
Ktm/Huski/gasgas 300TPI on muidugi võimeline ka lühimatkaks, linnas sõitmiseks, niisama töristamiseks, jäärajale, põhimõtteliselt igale poole aga on siiski hardcore enduro pill ja eelised tulevad välja alles keerulisel rajal ja peale mõningast harjutamist
Ehk et lihtsustades, kas 450-500 4t enduro või 250-300TPI 2T enduro.
Tegelt ega see valik nii lihtne polegi. kõigepealt esimene reegel mudavurride puhul; uus tsikkel on ikka tutt uus tsikkel, mida uuem seda parem. üle kahe MY vana on pigem juba vana. viimase 2 aastaga muidugi pole midagi suurt muutunud, murranguline aasta oli 2017/18 (2t puhul 2020) uus platvorm tuleb 2023. võimalusel osta poest uus! teine reegel; korossikas ei ole endurokas!, kolmas reegel; karpa aeg on möödas, sissepritsega peab tsikkel olema. (väikse mööndusena ütleks, et Beta uued 2t karpaga tsiklid on tegelt väga head kui viitsid nõela ja tüüsidega tegeleda)
Kõige universaalsem niisama ringi sõitmise ratas on ilmselt fe501, 500exc. sellega on võimalik suht sportlikult singleid sõita ja ka ümber maakera matkatsikleid on nendest küllaga tehtud. (ei ole "peaaegu sama" nagu 450 krosar!!!) (KTM) mootori ehitus on suuresti erinev 450-500 vs 250-350 4t. suurtega kannatab pikemalt cruisida. sirge peal gaasi andes on palju lõbusam kui väiksema nelariga.
Kui tahta natukene sportlikumalt igal pool sõita, ka võrdlemisi keerulisi singleid ja metsarada algab maja tagant või rajale sõitmiseks on buss/käru olemas, on kõige universaalsem 350-400 4t enduro. (ma ise valiks 390 Beta ilmselt) enamvähem kannatab ka jäärada sõita kuigi eriliselt lõbus ei ole. (jäärajal on lõbus 450 4t KROSSIKAS millega aga kuskil mujal algajal lõbus ei ole!) endurorajal kurve võttes ei ole sellist "raske pommi" tunnet nagu 450-500-sega samas tundub samasugune pomm peale 250-300 2t tsikli proovimist.
Kui tahad sõitma õppida ja pigem ainult sportlikult singleid sõita, endurot/hardendurot harrastada, vahest harva ka krossirada külastada... ühesõnaga trenazööriks, siis on parim 250-300 2T enduro. ükski teine tsikkel ei tundu nii kerge ja väle suunda muutma kui kahetaktiline.
Ktm/Huski/gasgas 300TPI on muidugi võimeline ka lühimatkaks, linnas sõitmiseks, niisama töristamiseks, jäärajale, põhimõtteliselt igale poole aga on siiski hardcore enduro pill ja eelised tulevad välja alles keerulisel rajal ja peale mõningast harjutamist

Ehk et lihtsustades, kas 450-500 4t enduro või 250-300TPI 2T enduro.

5248653
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.