Mootorratturite reisikirjad

Motomatk on see, kui laed mootorrtta varustust täis ja lähed ümbermaailmareisile. Või siis Võrusse. Kui plaanid motomatka ja otsid infot või kaaslast. Just tulid pikemalt tripilt ja soovid oma ägedast matkast mootorratta sadulas muljeid jagada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

motikamees
Postitusi: 160
Liitunud: 24 Veebr 2004, 03:55
Tsikkel: Seven Fifty
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas motikamees »

Rääkides veel tüüpidest, kelle arusaam sõiduilmast on tavapärasest pisut erinev: https://www.youtube.com/watch?v=Qc_IKEdptq0

See tüüp, Ed March, on ikka päris uskumatu karakter ja väga huvitava huumorisoonega - tasub uurida!



Hetkel: Honda Seven Fifty
Varem olnud: IZ-56, Bmw F650GS, Bmw K75, Yamaha TDM850, Honda Seven Fifty, Yamaha XJ600N, Jawa 634 & 638.


hmm
Postitusi: 249
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas hmm »

motikamees kirjutas: 13 Jaan 2021, 10:22

Rääkides veel tüüpidest, kelle arusaam sõiduilmast on tavapärasest pisut erinev: https://www.youtube.com/watch?v=Qc_IKEdptq0

See tüüp, Ed March, on ikka päris uskumatu karakter ja väga huvitava huumorisoonega - tasub uurida!

just 3n tagasi sai selle mehe tegemisi vaadatud youtube kanalis, kus ta Alaskalt L-ameerikasse sõitis (koos tüdruksõbraga...).
Kokkuvõtvalt - 3/4 sõidust oli lahe ja põnev e. uudne. Lõpuosas vaim väsis, sest muutus igavaks (üks ja sama seltskond, ühed ja samad mured) - seda oli kurb vaadata.
Just sellepärast ise ei soovikski üle 2-3n reise. Need pikematel reisidel olevad tegelased peavad ikka seltskondlikult väga küpsed/sobivad olema...

Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 446
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: Honda XLV 750R, Yamaha TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 37 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Parim matk on üksi tehtud matk. Aga tüüp on hea näide, et matkamiseks ei pea omama suurt ratast.

http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021

Kasutaja avatar

daub
Postitusi: 659
Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
Tsikkel: F6C 1500
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas daub »

Tema tegemisi isegi mõned aastad jälginud. Sai ka värskelt välja antud dvd tellitud. Minu lemmik on siiani Vietnami tripp. Nalja nabani.

Kui sa tahad igal juhul kruusa vältida, siis leiab kruus su üles.
Pilt
Kasutaja avatar

Metsmaa
Postitusi: 26
Liitunud: 25 Mai 2014, 17:13
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Metsmaa »

Kaks saarlast on hetkel motomatkal. Eesti > Läti > Leedu > Poola > Slovakkia > Unagri > Horvaatia > Sloveenia > Austria > Tšehhi. Postituse kirjutamise hetkel oleme Ungaris Balatoni järve ääres.

Kirjutan reisi ajal päevikut https://metsmaa.ee/blogi/paevik-tsiklit ... vaatiasse/

Kasutaja avatar

Bad Boy
Postitusi: 520
Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
Tsikkel: jah
Asukoht: siin ja seal
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Bad Boy »

Saabusin kah hiljuti järjekordselt Poola tripilt.
Pikalt kirjutada ei viitsi, pilte leiab tumblerist aga mõned märkmed siiski:

Seekord sai siis Poolat uuritud rohkem piki rannikut kuni Ostwall fortificationis maa all ära käies tsikli ninaga kodupoole keerasin.
Elbagi kanal oli yllatavalt lahe, koht kus laevadest korraks rongid saavad, Gdanskist ylevalpool pika poolsaare tipus asuv Hel oli kah lahe koht, Marborok kindlus ja miski Disney stiilis tondiloss väärivad kah mainimist. Hel ja Marborok muidugi parajad turistikad.
Teede valikuks nagu ikka gpsis toll&motorways off ja voimalikult väiksed teidpidi edasi.
Läti oli ainuke kes ennast tähtsana tahtis tunda ja naabreid koinida mingite mõttetute andmetekogumis ankeetidega, isegi sms tuli sinna ja tagasiteel selle täitmise vajaduse kohta. Mis siis et see tehtud oli.. Aga poriste ratastega tsiklimehed ei huvita õnneks kedagi :D
Lätis endiselt hoitakse teerullide pealt kokku sest esimene kruusakas kuhu sai hooga sisse lennatud oli selline lahtine kividega liiv mis seisma jaades oli kodarateni.. Leedus aga seeest ei hoita kokku teerullide pealt, neil on need kitsad ja lastakse põiki yle tee ja tagasi nii et tee on mõnusalt treppis ja keskelt liivane :D

Poola teedel on seal paras kaos aga kõik toimib ja ytleks et liiklus viisakam-tähelepanelikum kui meil, mõnede eranditega.. Muide minu UK spidoka järgi on poolakad kyll korralikud liiklejad, linnas kõigil ilusti 50 ja maanteel 70.. :mrgreen:

Poolakad on ka avastanud uue meetodi liikluse rahustamiseks, kui on vähegi kuvilisem tee küngaste vahel ja ees pikk kolonn traktori vms taga ja siis kui tuleb pikem sirge on selle keskele “ohutussaar” ehitatud.. et sa ikka 3x mõtleks kas on sul ikka vaja sellest kombainist mööda saada.. ja nii ongi võimalik et gps näitab 110km läbimiseks 4.5 tundi, asfaldil.. :D

Igatahes panin miski slideshow clipi kah kokku tripi kohta:

_________________
Just Do it,

http://badtolka.tumblr.com

hmm
Postitusi: 249
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas hmm »

Kriban ka siis väikese kokkuvõtte ka siia.
Pikemalt siin: https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Kolm 1973a. ratast (2x iz jupiter3 ja jawa 360) bussi ja Slovakkia linnakesse Holic. Rattad maha ja tiirule.
Ratastega sõitsime 2232km Leedus, Slovakkias, Austrias, Sloveenias, Itaalias, Horvaatias, Bosnia ja Hertsogoviinas, Ungaris. Lisaks bussis veel 2x1560km Eesti, Läti, Poola, Tsehhi.
Zuumige geoape linki, näete täpsemalt meie radu. Kui kuskil on triip e. netti polnud, siis triibust vasakul ja paremal käänuline tee on meie rada: https://tracking.geoape.com/?track=FB7Lju5MPi

Meid juhatas waze, mis oli seadistatud: väldi tasulisi, kiirteid, kruusateid, sõiduk mootorratas. Teed mida ta pakkus sõitmiseks olid lihtsalt ägedad v.a. kui tal polnud midagi pakkuda nt Ungari... Bosnia ja Hertsogoviinas läks ta oma pakkumistega ekstreemseks ka, kus lihtsalt 50m tunnelist juhatas kõrvalt läbi hoovide... tee läks sirgelt, kuid tal oli vaja ikkagi üks haak tee kõrvalt teha jne. Lõpuks tuli vägivaldselt lubada kiirteid, siis pakkus ilusti tavalisi teid. Ungari teedest oli juba juttu, ülejäänud riikide teed olid siledad.
Kohad - mägikülad klassikaliselt head. Aadria mere äär no super. Soe meri, söögid ja radler. Lisaks väga palju turiste, seega majutuse hinnad laes ning raske leida. BIH Mostra vanalinn ka hea, kuid igal reisil külastatav Bratislava jääb alati meelde murevaba pidutseva rahvaga, Pubi Rock Polina, kebab jne.
Ilmad olid päiksepaistelised, soojad e.+35 keskmiselt - seda me siit ju otsima tulimegi ja võime kinnitada, et lõunas on päike olemas ning pakub oma soojust korralikult.
Pilte siia ei lingi, neid näete FB-s, kuid kokkuvõtva video ikka (3h videot oli vaja 4min teha.... seega palju mõnusaid kaadreid jäid välja):
https://youtu.be/ErXp56nbwRE

Eks seal ole ka teisigi videosid reisist...

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 6525
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 898 korda
Tänatud: 787 korda
Kontakt:

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Spoiler
Näita
hmm kirjutas: 16 Aug 2021, 23:39

Kriban ka siis väikese kokkuvõtte ka siia.
Pikemalt siin: https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Kuhu te kaubiku parkisite tsiklisõidu ajaks?


Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, kasutajaliideste- (UI) ja kasutajakogemuse disain. (UX) .http://www.digitalfruit.ee


hmm
Postitusi: 249
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas hmm »

Macintosh kirjutas: 17 Aug 2021, 11:14
Spoiler
Näita
hmm kirjutas: 16 Aug 2021, 23:39

Kriban ka siis väikese kokkuvõtte ka siia.
Pikemalt siin: https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Kuhu te kaubiku parkisite tsiklisõidu ajaks?

SLovakkia ja tsehhi piiripunkti ehk seal kus GeoApe Ahv seisma jäi.
Seal selline rekkajuhtide puhkemaja GAS Truck Centrum, sinna parklasse.
Midagi ei maksnud, kuid ega keegi seal seda valvanud ka. Kogu reisi oli huvitav, et kas ikka alles - no aga näe alles oli. 8)

Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 580
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye
Asukoht: Tartu
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 41 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Raki »

Viskan selle aasta Itaalia reisist mõned videod kokku.

Ärge muretsege, iga päeva kohta päris eraldi osa ei tule. Mida päev edasi, seda vähem käsi kaamerat haaras :)

https://ragnarnakus.blogspot.com/

TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye

Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 580
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye
Asukoht: Tartu
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 41 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Raki »

Teine osa valmis:

https://ragnarnakus.blogspot.com/

TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye

Kasutaja avatar

Hendel
Postitusi: 15
Liitunud: 08 Apr 2021, 20:38
Tsikkel: F650GS Dakar
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Hendel »

Tobias van der Zwan (hollandlane vist) matkas Eestist läbi :)
https://youtu.be/N5swYo1QA54

Kasutaja avatar

vx800
Postitusi: 168
Liitunud: 12 Apr 2004, 21:13
Tsikkel: Zr7
Asukoht: tallinn-rapla / Jawa suzuki vx800 honda nx650 suzuki dr350 suzuki xf650 tdm850 zr7
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas vx800 »

IMG-7ae651676cdfbb382ece02d783d2e91f-V.jpg

Temal läks gaasikal veel hästi. Mitte nagu Šveitslasel kes sinna oma uue AT ära uputas.

mees jääb alati iseendaks

morse
Postitusi: 1028
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 174 korda
Tänatud: 151 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas morse »

Ma avastasin eile, et mitmeid tiire teinud matkamees RTWPaul sõitis ka äsja Eestist läbi. See Eesti kutt Romet (Bikeris kasutaja memento või memento13 vist), kes oma EXCga Tallinnast TETi lõpuni läbi sõitis ja siis veel Aafrika lõunatippu küttis, oli ta vastu võtnud. Nad käisid ka TETil.

Paul kirjutas oma reisikirjas, kuidas ta kuulikindel kõrgsurvepump Lõuna-Eestis siiski saba andis (ta oli siis juba üksi). Mingi 20 tsiklit olla mööda sõitnud ta ebemeteks kistud matkarattast. Aga lõppkokkuvõttes jäid head MX-mehed oma võistlusbussiga seisma ja viisid ta Adrenaline Arenale. Seal olla tšempion Karel ja ennekõike tema mehhaanikud tsikli nelja tunniga tasuta korda teinud (pumba viga oli algselt välistatud, kuni tuli välja, et viga on siiski pumbas).

Mingis mõttes oli hea meel, et ta tsikkel Eestis katki läks. Nii suur lugejaskond sai Eesti kohta nii hea loo :bsmile:

ADVrideris RTWPauli lõim on "Epic Rides" alafoorumis.

Kasutaja avatar

Hendel
Postitusi: 15
Liitunud: 08 Apr 2021, 20:38
Tsikkel: F650GS Dakar
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Hendel »

morse kirjutas: 27 Okt 2021, 20:03

Mingis mõttes oli hea meel, et ta tsikkel Eestis katki läks. Nii suur lugejaskond sai Eesti kohta nii hea loo :bsmile:
ADVrideris RTWPauli lõim on "Epic Rides" alafoorumis.

Leitsin üles selle teema. Tänan :D
https://advrider.com/f/threads/a-world- ... t-43160087


morse
Postitusi: 1028
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 174 korda
Tänatud: 151 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas morse »

Hendel kirjutas: 27 Okt 2021, 22:04
morse kirjutas: 27 Okt 2021, 20:03

Mingis mõttes oli hea meel, et ta tsikkel Eestis katki läks. Nii suur lugejaskond sai Eesti kohta nii hea loo :bsmile:
ADVrideris RTWPauli lõim on "Epic Rides" alafoorumis.

Leitsin üles selle teema. Tänan :D
https://advrider.com/f/threads/a-world- ... t-43160087

Tänud!
Keda huvitab, siis enne teele asumist ta tegi sellest EXC500 matkapillist video ka:

Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 580
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye
Asukoht: Tartu
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 41 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Raki »

► Näita Spoilerit
Kas just reisikiri aga lõikusin kolmanda osa kokku:

https://ragnarnakus.blogspot.com/

TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye


Rasmusk
Postitusi: 208
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Rasmusk »

Väga tore Itaalia reisikiri. Lihtsalt pisike ääremärkus. Schuberti avatavate kiivritega ei tohi lahtise lõuakaitsmega sõita. Kiiver peab olema suletud.
Viimati muutis Rasmusk, 05 Jaan 2022, 17:50, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2663
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas ranel »

Rasmusk kirjutas: 04 Jaan 2022, 14:09 Väga tore Itaalia reisikiri. Lihtsalt pisike ääremärkus. Schuberti avatavate kiivritega ei tohi lahtise nokaga sõita. Kiiver peab olema suletud.
Kas on üldse mõni avatav kiiver, millega lahtise nokaga sõita tohib?
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121

Prets
Postitusi: 511
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 41 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Prets »

Kusjuures väga suur osa. Nolani uuemad on kõik P/J, Cabergi avatavad on vist kõik P/J jne. Neil kõigil on eraldi nõkats, mis lukustab vajadusel ülemisse asendisse ja sellega on saadud legaalsus.
(togi)
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 2923
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 151 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas franz125 »

ranel kirjutas: 04 Jaan 2022, 16:35
Rasmusk kirjutas: 04 Jaan 2022, 14:09 Väga tore Itaalia reisikiri. Lihtsalt pisike ääremärkus. Schuberti avatavate kiivritega ei tohi lahtise nokaga sõita. Kiiver peab olema suletud.
Kas on üldse mõni avatav kiiver, millega lahtise nokaga sõita tohib?
Shark Evoline näiteks.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

urmas66
Postitusi: 6264
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1501 korda
Tänatud: 376 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Rasmusk kirjutas: 04 Jaan 2022, 14:09 Väga tore Itaalia reisikiri. Lihtsalt pisike ääremärkus. Schuberti avatavate kiivritega ei tohi lahtise nokaga sõita. Kiiver peab olema suletud.
Mul on Nolan ja ma soojal suvel, linnas sõites, tõstan lõua alati üles.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1025
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Mul scorpion adx. Olen väga rahul sellega, aga ma pole kuulnudki et mis värk selle lahtise lõuaga sõitmise keeluga on? Ei tohigi teha nii? Mis juhtub?
Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a

Prets
Postitusi: 511
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 41 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Prets »

Osad avatava lõuaga kiivrid on ilma J sertifikaadita, ehk ei vasta ECE nõuetele lahtise lõuaga sõites. Eestis vast ei tee keegi midagi, a kuskil Itaalias või muul motolembesemal maal võid vasta näppe sellega saada.
(togi)
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 2512
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 375 korda
Tänatud: 412 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

sinilind123 kirjutas: 05 Jaan 2022, 14:25 Mul scorpion adx. Olen väga rahul sellega, aga ma pole kuulnudki et mis värk selle lahtise lõuaga sõitmise keeluga on? Ei tohigi teha nii? Mis juhtub?
Näiteks jetiga sõites on väga hea kui kiivril on nokk, varjab päikest ja ka veepritsmeid.
Kui aga vette kukud suure kiirusega ja nokk on ikka kiivriga kõvasti üks tükk, siis krt tahab pea otsast ära väänata.
Eks see üles tõstetud lõug on samamoodi palju altim kuhugi kinni jääma ja arukarpi sellega seoses oluliselt rohkem väänutama, rääkimata kiivri enda konstruktsiooni lõhkumisest ja läbi selle oluliselt kergemast purunemisest.

Kuulamine nõuab pingutust, paljast kuulmisest pole midagi kasu. Part kuuleb ka.
Ühiskonnas tuleb ikka aidata kõige viletsamaid, et nad võimalikult palju suudaks paljuneda!


motoreis
Postitusi: 74
Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
Tsikkel: Honda CB500X 2019, 36000km ls
Tänanud: 69 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas motoreis »

Raki kirjutas: 20 Sept 2021, 20:41 Viskan selle aasta Itaalia reisist mõned videod kokku.
Kui palju rataste transport Itaaliasse ja tagasi maksis?
Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 580
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye
Asukoht: Tartu
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 41 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Raki »

motoreis kirjutas: 06 Jaan 2022, 11:44
Raki kirjutas: 20 Sept 2021, 20:41 Viskan selle aasta Itaalia reisist mõned videod kokku.
Kui palju rataste transport Itaaliasse ja tagasi maksis?
Miski 500 EUR edasi tagasi äkki. Oleks paaris arv rattaid olnud, oleks hind omajagu odavam.

https://ragnarnakus.blogspot.com/

TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye


hmm
Postitusi: 249
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus Postitas hmm »

hmm kirjutas: 16 Aug 2021, 23:39 Kriban ka siis väikese kokkuvõtte ka siia.
Pikemalt siin: https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Eks seal ole ka teisigi videosid reisist...
Pikkadel talveõhtutel alustasin reisimaterjali kokkuladumist päevade lõikes. Muidu loete siin ainult elektriarveid ja rumalaid küsimusi :?
Eelnevalt on tehtud lühike ja vahetu tekstiline kokkuvõte, mida saab lugeda 16.augusti postitusest, kuid teen ka natuke pikema (kes pole seda veel motokuuris

Lisaks tekstilisele kirjutisele kompunnin kokku päevade lõikes videomaterjali. Esimene lühike kogureisi kokkuvõttev video posti alguses viites e. selles 16.augusi postis)

Sinna sõit transitis geoape teekond

Ratastega sõitsime 2232km Leedus, Slovakkias, Austrias, Sloveenias, Itaalias, Horvaatias, Bosnia ja Hertsogoviinas, Ungaris. Lisaks bussis veel 2x1560km Eesti, Läti, Poola, Tsehhi.
2021_motoreis.png
Zuumige geoape linki, näete täpsemalt meie radu. Kui kuskil on triip e. netti polnud, siis triibust vasakul ja paremal käänuline tee on meie rada: https://tracking.geoape.com/?track=FB7Lju5MPi

Mina panin jawasse 78L kütust, mis teeb 3.5L/100km. Izhide kütuse liitreid ei lugenud, kuid igal tankimisel panid nad keskmiselt 11L, kui mina 6. Seega arvestuslikult oli neil 5.5 L/100km.
Kütusesse õli kulus 2l e 1:35le umbes.

Ratastega eriti midagi ei juhtunud, kuid väike kokkuvõte ka kohendamistest, sest tegu on ikkagi 1973a masinatega ning reisi eelneval perioodil pea iga mutri ja detaili ise rattal paiganud... v.a. vallo muidugi, kelle sõiduki korrastas ermo...
Jawa360:
1. Qmount juhtmevaba laadimine jupsis. Viga lahendatud, lüliti nupu silikonistkate takistas korralikult ümberlülitamast USB<-> juhtmevaba Qi. Eemaldasin selle kattekese, sest ega see nüüd asja vihmakindlamaks ei tee - ülejäänud korpusel tihendid ju puuduvad.
2. Mootorratta enda AGM aku kuumutasin Eestis üle (vihmaülikond oli akukarbis) ehk hakkas lekkima. Eks tuleb aku väljavahetada, kuid reisi see ei seganud...
3. Lenksul oleva tuledelülitis toitevoolu juhtme kiud läksid vastu lenksu e. mõned kaitsmed kõrvetas läbi - huvitav viga, mis ilmnes alles reisil, kuigi asi oli juba aprillis kokku pandud ja puutumatuna olnud... Tegelikult peaks kogu lüliti välja vahetama, sest signaalinupp pani enne reisi jehhat.
4. Vasak amort ajas simmeri vahelt õli välja, kui bussis oli lenksust kinni tõmmatud.
5. Käivitamine on problemaatiline, ehk kohati jookseb täis või ei saa kütet peale - ei saa alati aru, mis sellega on, ihgatahes igal seismisel sulgen kütusekraani. Lisaks teatud pööretel või siis kui siiber on 1/3 lahti ja koormust pole, hakkab karpa siiber resoneerima nagu oleks detonatsioon silkudes - seega karpa vaja uus vaadata.
6. Vahepeal oli vaja ka kontrollida, kus kohast õliloik alla tuli - õhupuhasti tühjenduse avast ehk tagasi löödud küttesegu immitses puhastist välja. No korralikult tuli sealt õli.
7. Lenksukate e. Lennuk esimene kinnituse aasad tulid hüplevatel Hungari teedel pesast välja ning esitule element tuli oma pesast lahti.
8. Siduritrossi kiud läksid automaatsiduri juures lahti - panin originaalse vana trossi tagasi, mille võtsin igaks juhuks kaasa.

Izhid... Ermo Vl kütust tangitud pea 2x rohkem e. küttekulu kuskil 6 kandis.
Paaril Korral kuumenes mootor üle, kui julmadel 1-2 käigulistel tõusudel hullatud sai või väga kuuma ilmaga 90km/h sai sõidetud. Masinal korrigeerisime karpa nõela madalamaks.

Vallo Izhi küttekulu kuskil 5 kandis. gaasitrossi käepideme poolne ots läks lahti, sai trossiparanduse kmpl uus ots paigatud.
Spidomeeter andis lõplikult otsad. Tühikäigu pöörded panime kõrgemaks, et vasak silku ei koriseks. Leegikad keerasid ennast lahti. Lähituli väga nigel e. Pole piisavalt valgustse jõudu. Täistuli väga ok.

Igatahes suhteliselt käte määrimise vaba sõit (kui arvestada päevi ja km. Teisisõnu käed puhtad, valge särk seljas. Kuid summutite kohale pakikale midagi kinnitada pole mõtet, sest see lõhnastatakse korralikult...

Rahast... kokkuhoid ei olnud eesmärk, laristamine ka, pigem tegime enda jaoks mõistlikke kulutusi, et reis meeldejääv ja huvitav oleks. Ööbimiste eest maksime keskmiselt 60€ öö vähemalt kolme magamise koha eest.
Ühised kulud (üks meist maksis kõigi kolme sarnase teenuse eest nt majutus, sarnase maksumusega söök, bussi kütus) kokku 1269,43€ e. 423,14€ igaüks. Lisaks igaühe isiklikud kulud nt ratta küte, näksimine, jook jne. Minul oli see kuskil 276€. Seega kogu reisi kulu oli 700€. Loomulikult on izhi mehed palju rikkamad.
Aga ei tasu unustada, et reisile eelnes masinate ostmine/korrastamine, mida saab ka rahas mõõta.

Kõigi kolme sõitja kiivris oli kaks päeva varem ostetud Midland BTX2 pro S kahene komplekt + minu BTX2 proS, mida olin kaks aastat kasutanud. Kolmel esimesel reisipäeval nuputasime, kuidas need süsteemid konverentsi kõne peale tööle saada, kui kolmandal päeval lugesin uuesti kasutusjuhendit (lol) . Lisaks vaja taustal olevat heli nt raadio gps jne tugevamaks keerata. Seda saab teha äpiga, kuid enne vaja peakomplektide soft updateda, mis meil polnud tehtud.

Videod... gopro funkas ka hästi, kahjuks fikseerisin ISO 400 peale ning pimedas filmitud videod jäidki pimedaks... No oleks võinud ka sõidu väliseid videosid teha. Reisi jooksul 3h jagu sõitu... see vajab korralikku montöörimist, et hea vaadata oleks. Materjali pea 200gb. ...
Hoolikas peab olema ka näppudega, et objektiivi ei määriks. Lisaks igal kiivri peast võtul vaja gopro obje puhtaks teha. Nii mitmel korral oli obje must ning videod hägusemad.
Videote muutmine ja üleslaadimine oli aja ning andmemahukas. 1:30min lõik oli keskmiselt 3gb ja no nii 20...50min kulus video ettevalmistamiseks üleslaadimiseks, selle pärast reisil õhtuti seda teha ei saanud/ei viitsinud/jne.
See ongi marejal, mille nüüd päevade lõikes 7-8min videotena välja toon, kuigi iga päev filmisin seal 15-25min jagu

Internett: mina kasutasin mobiilset netti roaminguna kuskil 3GB. Kaardil 6.5gb roaming EUs. BIH ostsin 4kohaliku raha eest data sim kaardi, kuid seda ei suutnud korralikult tööle saada. BIH pole ka EUs.
Majutuses ikka kogu aeg WiFi kasutusel, et mobiilset andmesidet säästa.

Meid juhatas waze, mis oli seadistatud: väldi tasulisi, kiirteid kruusateid, sõiduk mootorratas. Teed mida ta pakkus sõitmiseks olid lihtsalt ägedad v.a. kui tal polnud midagi pakkuda nt Ungari... Bosnia ja Hertsogoviinas läks ta oma pakkumistega ekstreemseks ka, kus lihtsalt 50m tunnelist juhatas kõrvalt läbi hoovide... tee läks sirgelt, kuid tal oli vaja ikkagi üks haak tee kõrvalt teha jne. Lõpuks tuli vägivaldselt lubada kiirteid, siis pakkus ilusti tavalisi teid. Ungari teedest oli juba juttu, ülejäänud riikide teed olid siledad.

Kohad - mägikülad klassikaliselt head. Aadria mere äär no super. Soe meri, söögid ja radler. Lisaks väga palju turiste, seega majutuse hinnad laes ning raske leida. BIH Mostra vanalinn ka hea, kuid igal reisil külastatav Bratislava jääb alati meelde murevaba pidutseva rahvaga, Pubi Rock Polina, kebab jne.

Majutused olid tegelikult head, kuid oli ka üllatusi, lisaks läbitavad teed no nii google järgi taastatud visioonid... ehk hinnangulised kaugused:

1. päev: 5. august.
Alustasime reisi eestist ja ühehooga oli plaanis keks Poola sõita, kuid....
Peatus oli vaja teha, sest Transitil katkes roolivõimu rihmaratta leevendi... tuli sõit katkestada ning leida msinale remondi koht. Õhtul sõitisme siis ööbimiskohta.

Selleks oli Leedus, Marijampole, BHB hotel- väga OK koht.
1. Päeva video:


2. päev. 6. august.
Hommikul ilmateade vihjas, et hakkab sadama... kuni kella 9 tibutas õrnalt ning ega polnudki kavas eriti ennast riidesse panna, vaid ehk viskan ainult vihmaülikonna.. otsustasin viimaks, et panen ikka korralikult motovarustuse selga - hea oli, sest õnnestus ka külg maha panna.
Enne ärasõitu hakkas akna all mingi trall - leedu piirikad tegid paraadi...
Fordi juurde saabudes oli masin korras. Rattad pakkisime bussi ja teele.

2. päeva video:


Kuna ega pikalt sõita jõudnud, sest pimedas läks asi ekstremseks, siis otsustasime teha peatuse ja selleks oli:
Slovakkias, Holic piiripunkti rajatud GAS Truck Centrum - ka OK

3. päev 7. august.
Hommikul ärkasime, sõime lobi ja rataste selga.
Teekond kulges läbi Austria erinevate külavahe teede Ungari Sopranosse - tegime söögipausi ja siis edasi. Teekond muutus mägisemaks ja mõnusamaks. GRAZ linnas avastasin enda ratta alt korraliku õliloigu... kontrollides osutus see õhupuhasti avast tilkunud ülejäägiks... mitte käigukasti õliks... kiivril visiir heledaks ja mägedesse. No need olid mäed... pimedas ja kui 30km/h kiirusel oli tõus 1m/sek. Minghi hetk tegi Ermo peatuse, sest mootor läks kuumaks. Jahtusime ning asusime teele... laskudes ütles ka Vallol Gaasitrossi rutska poolne ots üles.. paikasime ka selle. Mul oli piduritega jama... tahtsin paremaid ning tuli natuke peale keerata. Lõpuks jõudsime ööbimiskohta. Päevaseks sõiduks korralikud 510km 8 ) :

3. päeva video:


Öösel ehk teisisõnu 02:00 paiku jõudsime Sloveenija Cerklje külas Hostel Mamas House- Ülduhul Ok, kuid seal on saada ainult madratsi koht, olimegi krt teab mitu inimest katuseall... aga puhatud ja pestud sai. Saab selels kohas ka virtuaaltuuri teha: https://www.hostel-mamashouse.com/virtual.html


4 päev 8. august.
Hommikul masinad tööle ja kohalikku pagari juurde keha kinnitama. Pärast seda otse üle mägede Italliasse Trieste linna. Sõitsime nõks edasi Muggia randa. lesisime, ujusime, nautisime Aadria mere sooja soolast vett ning vaateid.Egas midagi võtsime suuna läbi Sloveenia küngaste Horvaatia suunas. Kell hakkas jälle õhtut lööma ning ega eriti kuskil öömaja läbi bookingu ei leidnud. Õnneks/kahjuks jne oli KRK saarel mõistliku hinnaga tuba saada. Sõitsimegi sinna.
KRK saarelt tuli korralikult turiste ära - tee oli suhteliselt umbes just välja sõidul. No seda hotelli oli ikka raske leida, kuid pärast mitut kõnet leidsime. Päeva teekonnaks tagasihoidlikud ~250km

Horvaatia KRK saarel KRK - Hostel/restoran "KRK" - No Vanalinnas, huvitav... wc ja pesuruumid ühised, tuba palav... kuid hommikusöök hinnas - kes mida siis sõi.... Juurdepääsu otsisime ikka mitukümend minutit, sest KRK vanalinna on keelatud mootorsõidukitega siseneda aga hotellikülastajatele tehti erand. http://www.hostel-krk.com/eng/accommodation.html
Ööbimine sisseseatud, seadsime oma sammud öisesse KRKi vanalinna ja sadamasse - kuskil sadamakai restos tegime joogid söögid kuniks see 00 paiku suleti - koroona piirangud.

4. päeva VIDEO veel koostamisel
Kuid mõned klipid;
Rieka:
https://www.youtube.com/watch?v=bTBXd7b1wtY&list=PLHOLLDFsxg9OeqNd6IIHMyR1dKvgVcBYZ&index=4
Mööda rannikut KRKi poole:



5. päev 9. august.
Hommikul hosteli juures oleval restos kõht täis. Rattad pakitud ja sõitu. Kuna päev oli ikkagi väga palav, siis sõitsime T-särgis. Me olime ju kuumas eesti päikese käes ju korralkult päevitunud - no ei olnud ikka.... see Horvaatia päike põletas 1h oluliselt rohkem... esimeses söögikohas panin tagi selga ja motopüksid jalga.
KRK-sit välja sõites oli samuti tee umbes ~5-10km - tegime julma ja tee kesktriibust sai meie sõidutee. Umbe mineku põhjuseks oli ühel paati vedanud treileriga masin oli tõusul ära koolenud...

Kuid rannikule jõudes ranna äärne tee oli omas headuses.
Sõitsime Starigradi ja nautisime seal vee mõnusid. Enam edasi ei sõitnud.... Päevasõiduks tagasihoidlikud 190km.

öömaja läbi bookingu enam ei saanudki, vaid tuli ukselt uksele Zimmeri silte otsida... Horvaatias - Starigrad 7CWQ+J3. Kahjuks sellesse majja google mingeid hotelle või muud majutust ei anna aga Zimmer oli ukseküljes, puhata saime. Vanamemm pakkus 60€ eest kaks tuba 4 vodiga.. Masinad parkisime viinamarjade alla.
Õhtut natisime söögi/joogi kohtades kuniks saime, sest ka seal panfi söögikohad 0000 kinni.

5. päeva VIDEO veel koostamisel

6. päev 10. august.
Järjekordne kuum päev - sõitsime ja nautisime ranna äärseid vaateid. Hommikusöögiks kohalikult ostetud arbuus + puu otsast võetud mandlid.
Plaan oli Omišis võtta öömaja ning pikemalt nautida aadria mere hüvesid. Hüvesid nautisime, kuid öömaja saamine meil ei õnnestunud. Kuna kell veel väga õhtut ei peksnud otsustasime Bosnia ja Hertsogoviinasse sõita... Splitist ida poole kiigates oli taevas tume. Sõitisme läbi 7km tunneli, peale tunnelit oli taevas korralikult tume ja kohati sähvis ka äike. Õnneks vihma ei saanud... Mostra linna jõudes öömaja leidsime lihtsalt. Piiriületus oli ka väga valutu.
Mõned kunagi üleslaetud videod:




Selle päeva sõidu pikkuseks tuli 294km

ööbisime Bosnia ja Hertsogoviina, Mostra linnas BeB mostar - vist oli see... Kuid Koht oli hea, kuid vist seal olid mingid putukad, mis tekitasid punne nahale....

6. päeva VIDEO veel koostamisel

7. päev 11. august.
Hommikul väike turistikas ehk vaadatud seda Mostra linna kuulsat silda kahe kloostri vahel... siis väike kohalik lobi ja teele. No temperatuur oli ikka korralikult seal +37...38 kraadi juures. Visiiri ei saanud praokile jätta, sest silmamunad hakkasid praadima... Mööda jõe äärt mägede vahel sõites oli temp ok ja vaated võimsad. Kahjuks nett mängis mäkra, siis oletan sõidetud teid Bosnia ja hertsogoviinas.
Waze juhatas väga huvitavatesse kohtadesse - üle mägede väikeste teede. Kohtasime ka põlengut, kuid kohalikel oli sellest suva... Aga mis seal ikka vurasime ka meie edasi.
Gradiška linnast ületasime piiri. Tagasi BIH ei keeranud vaid otsisme 100km kaugusel Kutinas öömaja.
Peamiselt sõitime M16 mööda + mõned mõnusad haagid... ehk km tuli seal 360km juures.
Öösel jõudsime ööbimiskohta Horvaatias, Kutina, Guest House Kosec- super, lihtsalt väga hea koht!!

7. päeva VIDEO veel koostamisel

8. päev: 12. august.
Öömajast võtsime suuna Bratislava peale. Esimeseks sihtkohaks valisime Keszthely linna järve kaldal. No Horvaatiast Ungarisse jõudes oli kohe aru saada, kus teedesse on investeeritud... Ungari oli küll tasane aga väga tihedate muhkude/lohkudega. Kohati oli raske sadulas püsida - lihtsalt viskas õhku. Sellise rappumise peale lõi jawal lenksu katte "lennuki" esimesed nagad pesast välja ja esitule rippu - õnneks panin nipuka sinna enne julgestuseks... Egas midagi asjad oma kohale tagasi ja edasi.
Keszthelys läksime esimesse randa... koerte ujutamise randa... Njah.. seal kinnitasime keha ja sõitsime edasi.
Bratislavas öömaja oli muidugi oma ette ooper. kuid õhtu jällegi mmmm super. Hommikul ~4 paiku jõudisme majutusse tagasi.
sõitsime sellel päeval ~440km
Õhtul jõudsime Slovakkia, Bratislavava Pull studioa Hostel - No krt... vanamees rendib ühte tuba oma korteris, kus on 3x nari. Info on ka segane bookingus... Ega midagi eriti polnud valid ka, sest suht öiseks hakkas juba minema...
Öösel otsustasime minna Bratislava peale hängima ning lõpetasime kuskil bubis hommiku pool kolm...

8. päeva VIDEO veel koostamisel

9. päev: 13. august.
Mõned tunnid maganud asusima Hommikul teele ehk liikusime Fordi juurde, lihtne 110km ratastega... Bussi juures e. Slovakkias, Holic piiripunkti rajatud GAS Truck Centrum pakkisime rattab bussi, väike söök ja kodu poole vurama. Plaanisime Leedus Marijopele kohas uuesti majutust leida aga ei õnnestunud.
Tagasisõit Transitiga:
https://tracking.geoape.com/?track=AbeWykhvbM

Tagasi sõitsime ilma ööbimiseta otse Riiga, sest Mariapole-s olid kella 02.30ks kõik voodikohad hõivatud... 14.08 hommikul 06.00 jõudsime jawa.lv poe juurde. Cirkelks transitile paak täis ja endale söök ning panime mõneks tunniks silma kinni. Hommikul 10 paiku avastasime, et jawa pood tehakse 11 lahti... no ei jäänud ootama, vaid liikusime Royal Enifeldi läti esindusse interceptorit kiikama. Salong ja service väga viisakad, masinad kah. Natuke juttu ning kodu poole teele 300km sõita Tallinna ning 100 veel Rakverre.


Ilmad olid päiksepaistelised, soojad e.+35 keskmiselt - seda me siit ju otsima tulimegi ja võime kinnitada, et lõunas on päike olemas ning pakub oma soojust korralikult.
Järgmine aasta püüame uuesti sarnase tegemise ette võtta, kuid siia teised kohad ning ehk ka teised rattad.
Vasta

Mine “Motomatkamine”