Priimuste teema

Motomatk on see, kui laed mootorrtta varustust täis ja lähed ümbermaailmareisile. Või siis Võrusse. Kui plaanid motomatka ja otsid infot või kaaslast. Just tulid pikemalt tripilt ja soovid oma ägedast matkast mootorratta sadulas muljeid jagada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2663
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas ranel »

sepp kirjutas:
ranel kirjutas:

Sain oma coleman dual fuel kätte, mis on mõeldud unleaded kütuse jaoks. Tundub enamvähem sama nagu gaasipriimus selle vahega, et umbes minut läheb kauem käima ja vahel peab tankima. Kogu kupatus on enamvähem sama suur, kui 450g balloon aga natuke laiem.

6:40 läks 700ml vett keema.
coleman.jpg

Muljeta nyyd siis,et kuidas rahul oled,kuidas töökindlus jne.

Ootan reaalset külma testimiseks, aga ülirahul. Enam gaasi peale tagasi ei taha küll minna. Tanklas lased priimuse nagu bensupaagi täis.



http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2663
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas ranel »

Kuna tundub, et seda reaalselt külma võib ootama jäädagi, siis lükkasin priimuse sügavkülma. Ilma igasuguse düüside eelsoojenduseta.

Pilt

Pilt

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 926
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: R1200GS, te300i, Husqvarna 701
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 32 korda
Tänatud: 57 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas KIBU »

kuidagi lahjalt kütab. kord sattusime kuskil Tornio jõe ääres koos kämpama ühe Kataloonia motomatkajaga kellel oli sarnane colemani pliit. mäletan, et enne kui sõber oma omnifueli undama sai, oli mehel viinerid tomatikastmes pastaga juba soendatud. pärast söömist tegi meile kolmele kohvi ja valmis sai seegi kiiremini kui mina oma gaasi priimusega oleksin saanud.
700ml (kas nö toasoe?) ja 6,5 minutit tundub kuidagi kaua. millist potti kasutad?
kas sooja ilmaga on leek sama madal kui pildil või pilt petab vms? palju pliidi kaal on tõhjana?

5248653
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2663
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas ranel »

Ausalt ma ei mäleta, ma proovisin seda vett keema ajada päris kaua aega tagasi. Kraanist ma seda vett võtsin. Kui vaadata pilti, siis see aeg on ilma igasuguse tuulevarju jne. Leek on madal, aga võimas on tõesti. Väga kerge on panni külge asju kõrvetada. Ma ei teagi, palju see tühjana kaalub. Umbes pool paaki kütet täis näitab kaalu peal 1100g.

Edit: Vahepeal tegin uue katse. Nädal aega sügavkülmas. Välja võttes oli -22c. Ilma igasugu pastadeta jne läks kenasti tööle. Super asi külmas võrreldes gaasiga.

Viimati muutis ranel, 14 Jaan 2018, 19:18, muudetud 1 kord kokku.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8488
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 269 korda
Kontakt:

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Mulle pakub praegu see komplekt väga huvi (kliki pilti kui tahad lisainfot)
Pilt
Hetkel meie poodides veel saada pole.
Tundub, et just täpselt see, mida olen otsinud e. käib gaasiga, on madal e. stabiilne ning on koos tuulekaitsega.

Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 580
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye
Asukoht: Tartu
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 41 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas Raki »

Spoiler
Näita
Piipz kirjutas:

Mulle pakub praegu see komplekt väga huvi (kliki pilti kui tahad lisainfot)
Pilt
Hetkel meie poodides veel saada pole.
Tundub, et just täpselt see, mida olen otsinud e. käib gaasiga, on madal e. stabiilne ning on koos tuulekaitsega.

Paistab päris tip top jah olevat. Lõkke peale vist küll neid notsikuid ei pane, aga lõkke jaoks mul ka eraldi komplekt olemas.

Peaks vist proovi mõttes tellima selle.

https://ragnarnakus.blogspot.com/

TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8488
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 269 korda
Kontakt:

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas Piipz »

siis ma ootan su proovi ära, tahaks oma silmaga näha seda ;-)

Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 926
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: R1200GS, te300i, Husqvarna 701
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 32 korda
Tänatud: 57 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas KIBU »

Spoiler
Näita
Piipz kirjutas:

Mulle pakub praegu see komplekt väga huvi (kliki pilti kui tahad lisainfot)
Pilt
Hetkel meie poodides veel saada pole.
Tundub, et just täpselt see, mida olen otsinud e. käib gaasiga, on madal e. stabiilne ning on koos tuulekaitsega.

ilus näeb välja! need aukudega tuulekaitsed päriselus väga hästi ei tööta kahjuks. puhub liiga läbi. soolokasutuseks võiks vähemalt 1 liitriga piirduda. kui supp üle keeb on sellise kinnise põletialusega päris jama. 0,5l purgisupi jaoks sobis min. 0,7L Primuse pott.
eelmine mudel paistis igaljuhul pildilt palju ägedam kui päriselus kasutada oli. kardan et sellega on sama. :)

5248653
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8488
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 269 korda
Kontakt:

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Päris hea trikk mu tädimehe poolt:

Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4049
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas Kirs »

Tädimees on vist päris gaasipliiti näinud :P

SERTÃO

ott
Postitusi: 76
Liitunud: 04 Juul 2017, 14:38
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas ott »

Kerge idee osta bensiini peal töötav priimus, täpsemalt hiina päritolu. Samas teemas on juba mõned neist ka läbi käinud, kuidas praegustel omanikel need vastu pidanud on?

Mõned tehnilisemad küsimused kah:
Kas töötavad sama edukalt ka tavalise (95/98) bensiiniga või peab kasutama mingit “puhtamat” mahla?
Kas saab kasutada ka väga madalat kuumust (nt. Toitude hautamiseks) või on oht, et seljuhul jahtub süsteem maha ja hakkab leeki sülgama?

Tänud!

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2663
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas ranel »

Spoiler
Näita
ott kirjutas: 28 Mär 2021, 09:15

Kerge idee osta bensiini peal töötav priimus, täpsemalt hiina päritolu. Samas teemas on juba mõned neist ka läbi käinud, kuidas praegustel omanikel need vastu pidanud on?

Mõned tehnilisemad küsimused kah:
Kas töötavad sama edukalt ka tavalise (95/98) bensiiniga või peab kasutama mingit “puhtamat” mahla?
Kas saab kasutada ka väga madalat kuumust (nt. Toitude hautamiseks) või on oht, et seljuhul jahtub süsteem maha ja hakkab leeki sülgama?

Tänud!

Hiinakat mul pole. On eri mudelid, osad töötavad, osad mitte tankla bensiini pealt. Saab kasutada hautamiseks, kui käima ära saad, siis kasutad nagu gaasipriimust. Tanklabensiiniga on kohati lausa tunda, kui selline kibe maitse tuleb toidule juurde. Lisaks olenevalt tanklast mõni bensiin tahmab päris koledalt. Bensiinipriimustesse soovitatakse mida madalama oktaanarvuga bensiin, seda parem. Müüakse ka puhastusbensiine jms, need vähemalt potid jätavad oluliselt puhtamaks.

Kui sul pole plaan kasutada alla 10c, siis soovitan gaasi. Bensiin eelkõige siis, kui jahedas lollikindlat lahendust vaja külmas või mingil põhjusel gaasi keeruline leida.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 320
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, CRF250L
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas Kalts »

Olen üle 15 a. benapriimust kasutanud, esimene oli Optimus Svea, siis Nova ja praegu on frankenpriimus: Primuse multifuel põleti Nova raamis. Primuse enda raam on pakkimise mõttes täielik nurisünnitis.

Autobena unusta parem ära, see ajab kõik umbe, jube kokteil. Diisliga üsna sama lugu, lisaks tead küll kuidas traktorid lõhnavad... mulle meeldib, aga mitte süües. Kaasaegset "rohelist", biodiisli lisandiga diislilaadset kütust, pole julgenud proovidagi. Puhastusbena või spetsmärjuke on parim, aga raske tööstusbensiin e. lakibensiin/white spirit sobib soojema ilmaga ka. Kunagi kümmekond aastat tagasi oli igas tanklas sobivat grilli süütevedelikku saada, veidi parafiini lõhnaline, sisuks n-parafiin. Soojema ilmaga toimis ideaalselt, külmaga oli startimine vaevarikas.

Hautamine sõltub priimusest kuid veelgi enam potist-pannist: kui see on õhukese põhjaga ja roostevabast või veel hullem, titaanist, siis ei taha paksema hautamine eriti õnnestuda. Hautamiseks peab poti põhi olema hea soojusjuhtivusega ja suhteliselt paks.

Ahjaa, unustasin kõige olulisema: tuulekaitse. Ilma selleta on vähegi tuulisema ilmaga küttekulu taevas, nii otseselt kui muus tähenduses :wink:

Spoiler
Näita
ott kirjutas: 28 Mär 2021, 09:15

Kerge idee osta bensiini peal töötav priimus, täpsemalt hiina päritolu. Samas teemas on juba mõned neist ka läbi käinud, kuidas praegustel omanikel need vastu pidanud on?

Mõned tehnilisemad küsimused kah:
Kas töötavad sama edukalt ka tavalise (95/98) bensiiniga või peab kasutama mingit “puhtamat” mahla?
Kas saab kasutada ka väga madalat kuumust (nt. Toitude hautamiseks) või on oht, et seljuhul jahtub süsteem maha ja hakkab leeki sülgama?

Tänud!

--
Vallo

Kasutaja avatar

urmas66
Postitusi: 6264
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1500 korda
Tänatud: 376 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Aviobensiin või teise nimega puhastusbensiin on vast sellistes priimustes kasutamiseks. Tänane auto bena on vast täiesti välistatud oma lisaainete rohkuse pärast.
Aga mis peale Raneli mainitud madalate temperatuuride on priimuse eelis gaasipliidi ees? Mul endal selline suurem pliit mille peal võib ka suurema panniga praadida ja sõbral see väike ballooni otsa pandav, mis on tõesti väike ja ei võta üldse ruumi, kui selle madalama aballooni võtad.
priimusega peab ka pudeliga bena kaasa võtma või on ühe täitmisega võimalik pikemalt läbi saada?
Tuulekaitseks kasutan mina teibiga "tuunitud" pappkasti(külgesid). Kokku pannes ei võta kohvripõhjas üldse ruumi.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2663
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas ranel »

Nagu enne ütlesin, siis saab tankla bensiini kasutada, aga kõigile priimustele see ei sobi. Minu omale sobib ja töötab kenasti(coleman 533). Mul on mõeldud ainult bensiini põletamiseks. Muid kütuseid ei toeta. Vastavalt sellele ka ehitus.

Eelised
•töötab iga temperatuuri peal
•rõhku saab juurde pumbata (külmas/mägedes teema)
•kütust saada kõikjalt ning ei pea taarat kaasas tassima/eraldi otsima
•süütad nagu gaasipriimust ikka.
•võimsad 3kW jne
•konkreetsel minu omal sisse ehitatud tuulekaitse. Ei pea mingite papitükkidega ega katedega jamama.

Miinused
•gaasipriimus puhtam ainete ja põlemise poolest
•suurem, kui gaasipriimused/piiritusepõletid
•bensiini hais

Muidu soojaga kasutan ise ka ikka gaasi. Kui ette teada, et külmad olud, siis bensiinipriimus kaasa.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 320
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, CRF250L
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas Kalts »

Vaatasin Coleman 533 pilte ja ei saa aru kus see sisseehitatud tuulekaitse on?
Mul on tuulekaitseks paksemast fooliumist silinder mis ulatub kuni poti kaaneni.

Ma pole ka muud kui bena põletanud, diislit jms. olen ainult huvi pärast proovinud.
Kaasaegne autobena aga ummistab kõik mu priimused. Mitte esimese korraga,
sõltuvalt priimusest kolm-neli korda ja aurusti umbes. Ilmselt mingi ehituse erinevus.

Mäletan, et sõitsin aastaid tagasi 3 nädalat Eesti-Läti-Leedu rattamatkal ja ei
pidanud Novat mitte kordagi puhastama. Süüa tahtis 3 inimest ja kütuseks kasutasin
mainitud n-parafiin grilli süütevedelikku...

--
Vallo

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2663
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas ranel »

Kalts kirjutas: 29 Mär 2021, 11:14

Vaatasin Coleman 533 pilte ja ei saa aru kus see sisseehitatud tuulekaitse on?

coleman.PNG
coleman.PNG (97.67 KiB) Vaadatud 1183 korda

Vot nii lihtsalt on lahendatud tuule käes probleem. Norra rannikul töötab kenasti ilma ühegi lisatuulekaitseta, saab vast ka meie tuulevaiksel alal hakkama.

Kütuse osas, ma olen max liitri põletanud seal puhastatud bensiini. Ülejäänu on vene 92 või siis lääne 95. Umbes 10l kütet kokku olen sealt läbi põletanud. Päris palju kasutanud just sooja vee tegemiseks pesemiseks, kuna on piisavalt võimas, siis suva järve ääres saab jooksvalt sooja veega end üle loputada.
Senimaani töötab kenasti. Puhastama pole pidanud.

Üks miinus tuli meelde veel, et pumba üks tihend on ära väsinud, aga matkaspordi kaudu sain uue komplekti tihendeid 10 eur eest asemele.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

urmas66
Postitusi: 6264
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1500 korda
Tänatud: 376 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

See leegi tuulekaitse hoiab leegi põlemas, aga kui on tugev tuul, siis Kaltsi kirjeldatud ja ka minul olev analoogne pappkastist,aitavad ka veel-toidul palju kiiremini soojeneda. Sellega hoiad kokku nii kütust(gaas või bena)ja aega ka ilmselt. Lisaks muidugi kulinaarne pool, kus ühtalsem soojus poti all annab alati parema tulemuse. Ehk sa ei pea hoidma liiga tugevat tuld poti all ja seega saad peale veekeetmise ka midagi maitsvat teha.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2663
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas ranel »

urmas66 kirjutas: 29 Mär 2021, 19:43

See leegi tuulekaitse hoiab leegi põlemas, aga kui on tugev tuul, siis Kaltsi kirjeldatud ja ka minul olev analoogne pappkastist,aitavad ka veel-toidul palju kiiremini soojeneda. Sellega hoiad kokku nii kütust(gaas või bena)ja aega ka ilmselt. Lisaks muidugi kulinaarne pool, kus ühtalsem soojus poti all annab alati parema tulemuse. Ehk sa ei pea hoidma liiga tugevat tuld poti all ja seega saad peale veekeetmise ka midagi maitsvat teha.

No hetkel on probleem, et kommenteeritakse omal kasutusel olevate lahenduste põhjal, aru saamata, mismoodi sel seadmel üldse leek on.
Kui nüüd hoolega vaadata, siis leek jääbki plekkide varju ja seetõttu töötabki kenasti ka tuulega.
Erinevalt gaasipriimusest, mille leek ülatub päris kõrgele, on sel leek hoopis selline. Seetõttu polegi vaja pappkaste lammutada ja kaasa vedada.

coleman2.PNG
coleman2.PNG (356.83 KiB) Vaadatud 1147 korda

Jah, mul on gaasipriimus ka. Seda ei saa tuule käes ilma plekkideta pm kasutada.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 320
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, CRF250L
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas Kalts »

Kui aega ja raha tekib, siis proovin tolle Colemani ära, kasvõi selleks, et su väidet kontrollida :wink:
Mul pole seni priimust olnud millel on aurustiks lihtne toru. Näinud olen muidugi varemgi.
Ja mis see üks lisapriimus priimusepedele ikka teeb, ainult rõõmu :mrgreen:

--
Vallo

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2663
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 255 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas ranel »

Kalts kirjutas: 30 Mär 2021, 18:43

Kui aega ja raha tekib, siis proovin tolle Colemani ära, kasvõi selleks, et su väidet kontrollida :wink:
Mul pole seni priimust olnud millel on aurustiks lihtne toru. Näinud olen muidugi varemgi.
Ja mis see üks lisapriimus priimusepedele ikka teeb, ainult rõõmu :mrgreen:

Eks sa proovi. Mina olen väga rahul sellega. Ainult EU-st seda pole saada, pead USA-st tellima.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121

ott
Postitusi: 76
Liitunud: 04 Juul 2017, 14:38
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Priimuste teema

Lugemata postitus Postitas ott »

Sai siis ostetud Hiina päritolu "multifuel" priimus, mida vajadusel saab kasutada nii gaasi kui erinevate vedelkütustega. Kiiret taustauuringut selgus, et tegu on hiina "firmakaga", mis on turul olnud juba 10+ aastat, maksma läks ennem uut tulumaksu seadust ca 50EUR koos saatmisega. LINK

Alates kevadest on põleti saanud umbes 3-4 nädala jagu aktiivset kasutust, 2 nädalane reis EU's kasutasin ainult gaasi, ning kodumaal matkates olen vedelkütust kasutanud. Olen kasutanud hetkel peamiselt kas lakibensiini või tavalist 95 tanklakütust. Peab tõdema, et 95'ga tundub pliit natuke effektiivsemalt töötavad, lakibensiiniga on oht, et vahepeal tekib põlemise käigus kerge "flare", mis küll toidutegemist ei häiri.

Esimesed katsed vedelkütusega olid muidugi natuke kaootilised, kuna opereerimine nõuab siiski natuke kõhutunnet ja valel ajal/liiga palju kütust peale andes tuletab pliit korraliku leegipahvakaga meelde, et midagi sai nüüd valesti. Tunnetuse kätte saad, siis peale korraliku eelsoojenduse töötab põleti väga sarnaselt gaasipriimusele. Erinevus siiski, et leegi võimsuse reguleerimise ampluaa on kitsam kui gaasipriimusel, liiga vähe kütust andes on oht, et kerge tuuleiil võib tule ära kustutada ning kraani täiesti lahti keerates ei suuda põleti kõike kütust effektiivselt põletada ja suure tõenäosusega viskab korraliku leegi õhku.
Madalal kuumusel "simmerdamiseks" kasutatakse nippi, et pannakse pudelile sisse võimalikult vähe rõhku, ise seda küll proovinud pole.

Ainuke probleem millega tegelema olen pidanud on see, et kütusevooliku ühenduskoht pudeli juures kippus teatud asendis lekkima. Selle parandamiseks võtsin vooliku ühenduse küljest lahti ja lisasin sinna ühe extra o-rõnga. Samuti tugevdasin vooliku rohkem painduvamaid kohtasid termokahanevaga, et nende eluiga pikendada.

Suures plaanis olen pliitaga täitsa rahul, eriti meeldib mugavus, et saab kasutada nii gaasi kui bensiini. Talvisel ajal on bensiin asendamatu, kuid ka soojemate ilmadega on bensiini kasutamine elamus omaette. On ju maru romantiline teha toitu selle sama kütusega, mis su tsiklit edasi liigutab.
Manused
HTB1egBQPSzqK1RjSZPxq6A4tVXah.jpg_640x640Q90.jpg_.webp
Vasta

Mine “Motomatkamine”