sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele
Re: sõiduvarustuse kohta huvitav artikkel - eriti algajatele
Võibolla siis täpsustan, et kiivri eesmärk ei olegi ise iga hinna eest terveks jääda.
Kiiver peab pea terveks jätma... ja selle saavutamine ei tähenda alati absoluutselt jäika ja purunemiskindlat koorikut.
Absoluutselt jäiga ja purunemiskindla kooriku puhul põrkaks kiiver jäigalt takistuselt lihtsalt tagasi... ning murraks ilmselt mootorratturi kaela.
Korraliku kiivirikooriku puhul on jäikus ja elastsus sobivas tasakaalus.
Peale avariid (kus kiiver saab löögi) pead nagunii kiivri pensionile saatma.
Mäletan, et nõuka ajal tehti ka ise kiivreid ning uhkustati, kuidas isetehtu pidas kuvaldalöögile paremini vastu kui poe oma.
Reaalses õnnetuses jättis siiski see "kehv poekiiver" pea tervemaks. Ehk siis sama loogika, odav/kehv kiiver võib mingis "testis" tugevam olla,
kuid kvaliteetne kraam säästab reaalses elus rohkem tervist. Kas ta ka ise seejuures katki läheb, ei oma enam rolli.
Ja katki minemine all ei pidanud ma silmas kildudeks lendamist... mingi teraviku läbitungimist vms... pigem nähtavaid pragusid jne.
PS! Kummagi eelkõneleja "argumendid" ei lükka ümber... ega lähe isegi ju vastuollu minu väitega:
"Ehk siis... parem katkine kiiver ja terve pea kui katkine pea, kuid terve kiiver."
Kiiver peab pea terveks jätma... ja selle saavutamine ei tähenda alati absoluutselt jäika ja purunemiskindlat koorikut.
Absoluutselt jäiga ja purunemiskindla kooriku puhul põrkaks kiiver jäigalt takistuselt lihtsalt tagasi... ning murraks ilmselt mootorratturi kaela.
Korraliku kiivirikooriku puhul on jäikus ja elastsus sobivas tasakaalus.
Peale avariid (kus kiiver saab löögi) pead nagunii kiivri pensionile saatma.
Mäletan, et nõuka ajal tehti ka ise kiivreid ning uhkustati, kuidas isetehtu pidas kuvaldalöögile paremini vastu kui poe oma.
Reaalses õnnetuses jättis siiski see "kehv poekiiver" pea tervemaks. Ehk siis sama loogika, odav/kehv kiiver võib mingis "testis" tugevam olla,
kuid kvaliteetne kraam säästab reaalses elus rohkem tervist. Kas ta ka ise seejuures katki läheb, ei oma enam rolli.
Ja katki minemine all ei pidanud ma silmas kildudeks lendamist... mingi teraviku läbitungimist vms... pigem nähtavaid pragusid jne.
PS! Kummagi eelkõneleja "argumendid" ei lükka ümber... ega lähe isegi ju vastuollu minu väitega:
"Ehk siis... parem katkine kiiver ja terve pea kui katkine pea, kuid terve kiiver."
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.