Õli ventilatsiooni voolikust
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Õli ventilatsiooni voolikust
Suur tänu sellise asjaliku info eest!2715 kirjutas: ↑14 Okt 2022, 14:04Ilmselgelt tuleb võtta kui 8 bar välja ei puhu ilma dekompressioonita.
Kui puhub välja 10-12 on juba enamvähem.
Klappidega on muidu enim probleeme neil väikestel suure pöördega mootoritel.
See dekompressiooniga mõõtmise on väga tundlik klapivahede ja mehhanismi kulumise suhtes kuna klapp sulgub hiljem ja silindrisse jääb kokkusurutavat õhku vähem.
Mingisugusegi näidu saamisel kasvõi 2 bar peab ta siiski suutma käivituda ja kui ta korra läks või lubas siis pole see takistuseks.
Neljataktisel on käivitumisel suur probleem karburaatori seadete paigast ajamine ja isegi mässad teinekord paar tunnikest enne kui käima saab ja aru mis on valesti.
Inimesed on ka leidlikud ja kui unustatakse süüteanduri pistik näiteks külge panna siis vänta lüües on korra säde ja siis arvatakse kohe et karburaator uputab üle et küünal märjaks läheb ja ühe paugu paneb summutisse.
Lõpuks krutitakse kõiki kruvisid ja enam ei saadagi käima kui juhe tagasi pannakse...
Paljud annavad käivitamisel gaasi ja siis ei lähegi käima sest pole vaakumit mis õhuklapist lisakütust imeb.
Saab aga seda kütust palju ei lähe ka gaasi andmata jälle käima.
Pakun välja sellise tegevuskava:
Esiteks mõõta kompressioon laiali lükatud vastukaaluga dekompressiooniga ja kui näit on üle 8 bar ja vänt jala all kohe läbi ei vaju võiks käivitada.
Teiseks võtta karburaator silindri otsast lahti ja kas gaasi keerates kiirenduspump pritsib?
Kui ei tuleb karbuss laiali võtta ja puhastada.
Kui pritsib proovida 10 matsu lüüa gaas maas ja õhuklapp välja tõmmatuna.
Kordagi ei luba siis keerata 2-3 korda gaasi põhja et kiirenduspump pritsiks lisakütust ja kui nüüd lubab või läheb on õhuklapi süsteemis viga.
Kui aga ei jää käima gaasi maha lastes ei anna tühikäigusüsteem kütust.
Karburaator on mul lahti käinud ja puhtaks tehtud, kiirenduspump pritsis ka ilusti.
Eile proovisin karburaatoril ka seda kütusekruvi keerata igatpidi aga ei midagi. Pigem oli sedasi, et bensiini haisu viskas üles kõvasti, kui peale pikka väntamist siis gaasi põhja vajutasid ja lõid siis korra sutsatas aga rohkemat mitte. Järelikult nagu ujutab üle vms?
Küünla säde oli ilus. Proovisime korra ka lükates, selle käima lükkamine pole just väga lihtne, mootori sai korra ikkagi ringi aga ei midagi. Ja just peale seda käima lükkamise proovi ma veel proovisin vändaga lüüa ühe korraliku löögi, vot siis korraks ta läks käima aga suri ka siis välja, sest ma ei jõudnud nii kiirel kohe gaasiga mängima hakata, et elus hoida.
Olen juba leppinud sellega, et tegemist seal on ja raha sinna samuti läheb, võibolla oleks pidanud ostma siis ikka korras masina aga noh, nii ta mul tehtud sai, lohutan end sellega, et niipea ma seda müüma ei hakka, suuruselt on paras ja kui nüüd masina korda saan siis vähemalt endal ka hea ja rahulik tunne kui ikka enda korda tehtud ja uued jupid peal (mootorijupid, kiige/lingi laagrid ja puksid, ratta laagrid, amortide hooldused (esimesed lekivad) jnejne.). Lisaks oled oma silmaga mootori üle näinud ja tead mis olukord seal sees on.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.