Kuhu on kadunud noored sõitjad?

Milline on sinu vanus?

16-19
1
1%
20-30
13
11%
31-40
54
44%
41-50
38
31%
51+
16
13%
 
Hääli kokku: 122
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2456
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

will111 kirjutas: 16 Nov 2022, 23:29
just umbestäpselt sellised asju ma mõtlesin tõepoolest. muidugi ma ei imestaks absoluutselt ka selle üle kui näiteks mingid teatud materjalid on kehvema kvaliteediga, nõrgemad, väiksema vastupidavusega...
suht ilmselge on see, et kui sa võtad arvatavasti ükskõik millise tootja mingi premium mudeli (loe sisuliselt siis kõige kallima/parema) ning sama tootja mingi odava otsa või odavaima mudeli siis neil on MÄEKÕRGUNE vahe, mitte lihtsalt töömahus või mingites numbrites vaid praktiliselt kõiges...ja seda on puhtalt silmaga näha juba isegi siis kui sa pole veel ratta selga istunud ega meetrit sõitnudki.
Siinkohal olen täiesti nõus. Lisaks pealevaatamisele saab kvaliteedivahest aru mistahes sõlme tehniliselt näppides. Suvaline näide töökojast: kui "suurel" tsiklil võtad esiratta alt, siis on lahendus loogiline ja jäik. Võtad pisikesel Indias valmistatud tänava KTM-il esiratta alt ja veereb laiali mitu puksi, pidurisadul sobitub ainult seibide vahendusel, rattavõll on "nukumõõdus" ja käe vahel kõveraks painutatav jne... Kuskilt peab ju tulema entry-level ratta odavam maksumus. Toota 300-ne või 600-ne mootor on suht sama kulukas, järelikult peab omahinna erinevus tulema mujalt: insenertehnilised lahendused on lihtsamad ja odavamad, materjalid on odavamad, tööjõud on vastav tootmispiirkonnale, mille näeb igaüks ära VIN koodi algustähisest. Valdav osa pisikest kubatuuri valmistatakse kas Indias, Indoneesias, Malaisias jne... Tänu sellele on kahjuks vastupidavus ikka tublisti nigelam, seda enam et noored oskavad kohe neid eriti innukalt lõhkuda, sest vaja on kindlasti proovida nendega hüpata, esi-ja tagarattal sõita jne (räägin ka iseendast minevikus). Aga vastukaaluks - just sealt tulevad ka sõiduoskused ja tunnetus.

Aga teemasse ka - meil pole mõtet võrrelda Eesti ei lõunapoolsete riikidega, sest seal on kliima erinev, ega ka põhjapoolsematega, sest seal on selle valdkonna kultuur ja üldine elatustase miskit muud. Ütleks nii, et noort sõitjat ei peleta mitte sõiduki hind, vaid huvipuudus. Miks peaks sõitma mootorrattaga kui saab autoga, mis on kordades mugavam. Kellel tõsine huvi, see saab kätte ka sobiva tsikli ja olenevalt sellest kuidas vanemad või autokool talle asju selgitavad, siis alustatakse kas väiksest kubatuurist, kust jõud üle käib ja oskused paranevad või siis kohe suurega, mis mingil hetkel ära karistab või pärsib sõidukiga ümberkäimist päris pikalt. Mul ka üks lastest 100% autoinimene, teisel autodest suht savi - tahab tsikliga sõita, aga vanus ei luba veel tänavale.

Rääkides motopoe leti tagant nähtavast, siis noort sõitjat ikka väga ei kohta. Keskmine motopoe kliendi vanus silma järgi on ikka 30+ Ja kui nüüd selekteerida välja need üksikud noored, siis vabandage otsekohesust, aga teadmised ja arusaam sõitmisest ja tehnikast piirduvad enamasti internetitarkustega. Väga keeruline on selgitada teinekord elementaarseid asju, sest internet on asjad vääralt hallollusesse kinnistanud. Aga vaikselt hakkame harjuma, sest see vist ongi tulevik, kus inimene sõidab mootorrattaga ainult sel eesmärgil, et oma Youtube channelisse võimalikult palju tellijaid saada ning mida mahlakam sõnavara kiivrikaamerasse jõuab, seda suurem tellijate hulk :-) Seejuures on ületamatuks probleemiks väikesest tõusust ülessaamine või paarikümne cm sügavusest poriloigust läbisõit :-)
Viimati muutis StreetMoto, 18 Nov 2022, 13:48, muudetud 1 kord kokku.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”