Kuhu on kadunud noored sõitjad?

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Milline on sinu vanus?

16-19
1
1%
20-30
11
10%
31-40
48
44%
41-50
34
31%
51+
14
13%
 
Hääli kokku: 108
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1924
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 227 korda
Tänatud: 489 korda

Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?

Lugemata postitus Postitas Jesper »

A kust sa võtad, et noortel tehnikahuvi pole? Ma justkui näen aina vastupidist, Robotexil on rohkem osalejaid-pealtvaatajaid kui sellel igakevadisel Pärnu paraadil näiteks. Ja kõik tahtjad ei mahu juba ammu sinna ära, tehakse eelvoore jms. Lisaks robootika on ainult üks tehnikahuvi vorm, krt otse keskkoolist kargab ka vahel selliseid tegelasi välja, et hirm tuleb peale, stiilis jootekolb on vöö peal kabuuris, 3D printer koguaeg soojas ja nelikopter lendab halona pea kohal. Ma olin sama vanalt omaarust päris badass, kuna olin ühe FM saatja kokku keevitanud :wack:

Las noored leiutavad ise enda tuleviku, pole vaja neid sundida "meie moodi" elama. Kui Jumal annab ja Tuuletallaja kõiki välja ei vihasta, siis äkki lubavad papidel ka 20-30-40 aasta pärast oma vokid käima lüüa ja metsavahel paar tiiru teha :)



Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 576
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 48 korda

Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Eks vihastumine on iga indiviidi erabisnes, kuid täites poole p*rsega pedagoogilist ametikohta, näen ka sinu poolt kirjeldatuid üsna tihti AGA neid on kahjuks ülejäänud massiga suhtes 1:15, vahel vähemgi.
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Hooaja välisel ajal kompenseerin sõidunälga mölisemisega.
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1924
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 227 korda
Tänatud: 489 korda

Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ei usu, et neid tõsihuvilisi kodus muterdajaidki kogu elanikkonnast rohkem on või on kunagi olnud. Lihtsalt näiteks 2000ndatel oli see ikka pigem sundseis, kui naaberauuli kosja sõita tahtsid ning raha eriti polnud, pidid oma Sierra või Kadetti all roomama, aga kohe kui mingi siledam pill hoovi ilmus, kadus enamikul see suur ja sügav tehnikahuvi nagu kevadine lumi :)

Krt ma isegi mõtlen KTMi kõrval pidevalt, et lükkaks raisa mingi kontrollitud meelsusega asutuse uksest sisse ja ise keskenduks sõidutrennile, anoh jah, siis jälle vilgub kõrvaltoast tuluke, et mutrikeeraja aku on täis, kella vaadates selgub, et unejutuni on veel aega, jne... Ise liigitan seda rohkem Stockholmi sündroomiks ja peaveaks, millest oleks targem noored ja rikkumata hinged üldse eemal hoida.

Tort
Postitusi: 1911
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 149 korda

Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?

Lugemata postitus Postitas Tort »

Jesper kirjutas: 18 Nov 2022, 14:56 A kust sa võtad, et noortel tehnikahuvi pole? Ma justkui näen aina vastupidist, Robotexil on rohkem osalejaid-pealtvaatajaid kui sellel igakevadisel Pärnu paraadil näiteks.

Las noored leiutavad ise enda tuleviku, pole vaja neid sundida "meie moodi" elama.
No mul poisil juba lasteaias robootikakatsetused ja see on tee pigem progemise juurde. Kadetil pori sees mobiilivalgel pooltelge vahetada, et teises alevikus kumerusi katsuda saaks, on kuskil maakohas ilmselt siiani teema.

Minu nentimus ei olnud kirjutatud nostalgilises ja etteheitvas mõttes üldse, kuna kuskile elu-eest tsikliga sõitmisest lihtsalt sõitmise pärast ei saa ma ise siiani aru. Ja nahkvestidest jne.

peetersell
Postitusi: 40
Liitunud: 04 Dets 2020, 09:19
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?

Lugemata postitus Postitas peetersell »

Siin mitu teemat juba ristunud aga.
See kallis vs odav teema - see on ju lihtsalt suures pildis standardi küsimus, millise standardi tootja iseenesele defineerib ja määrab.
KTM india on täitsa omaette üksus ja sealpool ei olegi eesmärk sama standardit hoida, nagu "päris" KTM-il. Seal on eesmärk võimalikult odavalt tarbitav ratas toota.
Liialt ei viitsinud kodutööd teha, aga enamus KTM-i mudelid Indias vist soodsamad kui samaväärsed rivaalid Jaapanist näiteks.

Lihtne ja labane näide teise tootja kohapealt - Honda cbr1000 vs 500ne. See, et ühel mudelil täpsemalt disainitud õhuvool mootorisse ja kiige peenemalt poleeritud ja võimsam starter on - see ei peegelda standardit, millele tooted vastama peavad. Kestavad mõlemad rattad ju täpselt samamoodi. Tahaks arvata vähemalt.
Muidugi ei ole kõik tootjad samamoodi ja mõned teevad rohkem järeleandmisi kui teised hinna alla toomiseks.

Ja kui 7ne täislaetud pemm võtta vs suva plank 3ne - siis 7ne ei ole ju kuidagi vastupidavam/pikema elueaga. Tihtipeale vastupidi.
Automaailmast veel - on väidetud, et tänapäeval on soodsam autodesse suuri ekraane toota ja sinna võimalikult palju funktsiooni ära mahutada, kui kvaliteetsetest materjalidest päris nuppe interjööri disainida ja paigutada.

Pmst yeekim võttis juba enne mu jutu kahe lausega kokku :mrgreen: , aga trükkisin siin valjuhäälselt oma mõtted välja.

will111
Postitusi: 4889
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 323 korda

Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?

Lugemata postitus Postitas will111 »

peetersell, eks me kõik tahaks arvata. aga ega alati ikka nii ei ole...muidugi kui sa võtad ja räägidki puhtalt ja ainult ja 100% kestmisest või veel eriti spetsiifiliselt, et kas ühe ja teise kiige kestab samamoodi (kuigi nad on täiesti erinevad, erinevalt disainitud, võibolla isegi erinev materjal jne) või mitte, siis jah see vastus võib küll loomulikult ka olla, et tõepoolest kestavad mõlemad kiiged sama kaua. või näiteks kestavad mingid laagrid sama kaua...aga võibolla siiski ei kesta? või siis äkki on nii, et kui selle jõuetu odava ratta laagrid tõstaksid 3 korda võimsama masina sisse vastavatesse kohtadesse siis ei kestaks sama kaua.

ratta juures on ikka palju muid osi ja detaile ka, ja paljud neist saavad PALJU rohkem mehaanilist liikumist ja kulumist tunda kui kiige või õhuvoolu kanal. sellega võiks justkui nagu kõik nõustuda, ainult et paistab siin on palju neid, kes vist ei nõustu. noh jah...vaielda ka ei viitsi, tüüpidega kes võtavad ja hakkavad lambist rääkima mingist autotööstusest ja eestis valmistatud lennukidetailidest. whatever ühesõnaga :D

ja teisalt, kulumine või siis pöördevõrdelist mingi detaili füüsiline vastu pidamine on vaid üks paljudest parameetritest. eriti mootorratta puhul. kiige ja kiige võivad küll pidada sama kaua vastu, kuid funktsionaalselt olla ikka täiesti öö ja päev erinevad. optimeeritud õhuvoolu kanal vs. mingi suvaline auk kuskil suvalises kohas plastiku sees võib samuti tähendada täitsa mõõdetavaid eeliseid eelnimetatu kasuks.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1924
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 227 korda
Tänatud: 489 korda

Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Tort kirjutas: 18 Nov 2022, 17:44No mul poisil juba lasteaias robootikakatsetused ja see on tee pigem progemise juurde.
Ega sõidukite tuunimine progemisest tegelikult väga ei erine, lihtsalt flash kiibis baitidega kabetamise asemel peab nukkvõllile lihvketast näitama, raha kulub rohkem jne, aga mõtteviis ja üldine protsessitsükkel on väga sarnased. Mingitel silla-inseneridel või südamekirurgidel pole seda luksust, et teeme valmis, dünome, ahcrap natuke läks mööda, proovime uuesti :) Neil peab kõik kohe esimese korraga töötama, mis toob ühtlasi kaasa ka selle, et sildade projekteerimine pole kellegi hobi, sest see ei ole fun.
Kasutaja avatar

Stinger
Postitusi: 196
Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
Tsikkel: Honda CB500X
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 53 korda

Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?

Lugemata postitus Postitas Stinger »

Tort kirjutas: 18 Nov 2022, 17:44 Kadetil pori sees mobiilivalgel pooltelge vahetada, et teises alevikus kumerusi katsuda saaks, on kuskil maakohas ilmselt siiani teema.
Ole tänatud, tükk aega ei saanud naeru pidama :D

Aga üldiselt oleks ka imelik kui põlvkondade vahetuses midagi ei muutuks. Kui mõnel vanakooli tsiklimehel on põhimõte et elektritsikkel = kumminaine = alkovaba õlu, siis pealetulevale põlvkonnale kes on harjunud bolti tõuksiga suristama on elektritsikliga sõitmine täiesti loogiline järgmine samm ja kui ei ole huvi pikemate matkade järgi siis sellest enamasti ka piisab. Oma 13a tütar just hiljuti rääkis et plaanib tsiklilube teha, kui küsisin miks siis vastus oli et tundub cool. Tal muidugi sünnistsaati tsiklid hoovipeal ja eks keskond ka mõjutab.
Yamaha Tenere 700 2021; Honda Dominator NX650 1994 - poolik projekt
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
Kasutaja avatar

AndiKa
Postitusi: 101
Liitunud: 18 Juul 2020, 11:11
Tsikkel: Scout, ST1100
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?

Lugemata postitus Postitas AndiKa »

Stinger kirjutas: 19 Nov 2022, 09:20 Aga üldiselt oleks ka imelik kui põlvkondade vahetuses midagi ei muutuks. Kui mõnel vanakooli tsiklimehel on põhimõte et elektritsikkel = kumminaine = alkovaba õlu...
Huvitav, kas sarnane halvakspanu uuenduste vastu oli ka siis, kui hobuse kõrvale aurumasin ilmus ja kui alfaisastest aurukatla-kütmise-meeste asemele ilmusid noorsandid, kes oma traktori sisepõlemismootori vändast käima lõid? Ma ei pea silmas tagurlikke britte, vaid kontinentaal-eurooplasi ja eriti Eestimaa ja Liivimaa masinamehi.
Kasutaja avatar

Mrtn5
Toetajaliige
Postitusi: 149
Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
Tsikkel: 790ADV, Versys X300
Asukoht: Tln
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Kuhu on kadunud noored sõitjad?

Lugemata postitus Postitas Mrtn5 »

Macintosh kirjutas: 17 Nov 2022, 09:32 Meil müüdi küll Kawasaki Versus X-300-t mingi paar aastat aga niipalju kui mina tean siis selle jätkuvalt müügil hoidmise muutis otstarbetuks ostjate silmapaistvalt vähene huvi. Müüdi 3-4 aastat vist ja kokku registris neid vaid 7.
Seega mul ca 15% turuosa :), aga masin küll välismaalt pärit. Iseenesest ok allround lahja pill, suurema klaasiga saab mnt-d sõita mõnusalt. Mul ootab just TETi vaikset põristamist veel, et seal vanust koguda.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”