Erinevad mootorratta tüübid?
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7420
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1097 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Erinevad mootorratta tüübid?
Liigitus on põhiliselt paigas aga peensusi on lisandunud ja täpsustunud. Ma lõplikule loetelule ei pretendeeri aga tänane loetelu võiks olla midagi sellist nagu allpool toodud. Kusjuures mõned rattad kuuluvad mitmesse alamaklassi sõltuvalt sellest, kes ja kuidas liigitab.
Kaheksa põhiklassi:
- standard
- kruiiser
- tuuring
- sport
- off-road
- dual-sport
- kustom
- maxiroller
** Standard: põhitunnuseks on suurema plasti ja klaaside puudumine
- naked / roadster
- klassik
- uus-klassik
** Kruiiser: põhitunnus madal sadul ja jalad ette isteasend
- chopper
- bobber (kuulub ka kustom jaotusesse)
- euro-bobber
- power kruiiser
** Tuuring: põhitunnus mugav, hea tuulekaitse ja rohke pagas
- bagger
- dresser
** Sport : põhitunnuseks on ... et saab kiiresti sõita
- supersport
- streetfighter (võib klassifitseeruda ka klassikute alla)
- sport-tuuring (võib klassifitseeruda ka tuuringu alla)
- drag
- söerada (speedawy)
** Off-road
- krossikas
- skrambler
- trial
- enduro
- rally-raid
** dual sport elik on/off-road elik adventure sport
- adventure
- supermoto
** kustom, siia alla kuulub kõik, mida on võimalik ise (koduses garaaazis) kokku ehitada või siis relakaga mitte-ehitada
- brat
- kohvikuratas
- träkker
- skrämbler (kuulub ka jaotusesse off-road)
- bobber
- chopper
- rat
Ja siis on veel mingi hulk rattaid, mis on millegi alamliik aga mida keegi pole vaevunud eraldi klassiiftserima:
* külgkorviga ratas
* trike
* tagurpidi trike
Mõned liigitajad klassifitsserivad elektrirattad veel erladi klassi aga minu arusaamise kohaselt pole see õige, sest põhiline liigitus toimub kasutusala, isteasendi ja väljanägemise alusel.
Omakorda naljakas jaotus on "klassik", sest sinna alla võivd kuuluda enam-vähem kõik liigid tsiklitest, kui neil on piisavalt vanust. Kuigi, enamasti liigitatakse klassikute alla UJM tüüpi rattad.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.