Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7420
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1097 korda
Tänatud: 1117 korda
Kontakt:

Re: Arutelu: asjaarmastajast meistriks.

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

oldbanana kirjutas: 16 Mär 2023, 19:19
Pole vist eriti reaalne kuskile töökotta nn praktikale minna pooleks aastaks vōi aastaks, olgu siis kasvøi tasuta ja peale seda olla siis nii pädev, et kōlbaks oma töö ja eest ka raha küsida?
Moodsas maailmas on kõik võimalik. Oskus koosneb tavaliselt kolmeast osast: teadmised, oskused (töövõtted) ja kogemus. Esimese kaks saad koolist või raamatust või internatiavarustest või praktikas. Kogemustega on see tore asi, et moodsal ajal kogemust omandada pole selleks päris füüsilist kogemust tarvis (ärge nüüd seda sõna sõnalt võtke, vaadake avarama pilguga) - paljud asjad on õpitavad nii, et kohe kätt külge ei pane vaatad konkreetse asja YouTubest ära, saad sealt põhilised töövõtted ja võimalikud probleemkohad ja siis lähed teed oma garaazis järgi. 2/3 vigadest jäävad kohe tegemata. Ma olen enamus asju oma tsiki juures suutnud ise ära teha. Mitte päris kõike, sest osasid asju ei soovi ise teha ja tihtipeale on vaja eritööriistu, mille hankimine ühe töö jaoks pole otstarbekas.

Aga sinu algne küsimus: kuna tsiklimehaanikutest on pidevalt puudus siis see on reaalne küll. Sa pead siinjuures arvestama, et sa pead selle koolituse, mis sa garaaazis saad ka hüvitama. Ilmselgelt ei mõelda siin tasuta tööd vaid seda, et sa mingi aja reaalselt töötad seal ettevõttes kui nad näevad, et sul on päriselt huvi, eeldused ja põhioskused. Ma pakun, et kui sa suudad koha, kes abijõudu vajab leida enne kibekiire hooaja algust siis võib juhtuda, et sa saad oma sellikoha eest ka kohe tasu kui sulle on mingid lihtsamad trikid selegeks õpetatud.
Päris meistriks saad alles siis, kui oled piisva arvul tsikleid suutnud "läbi hekseldada". See, mida sa põhiliselt õpid on töövõtted ja hea tava ning sõiduki üldsine ülesehitus. Kõik muu tuleb remondimanualist. Pole mõeldav, et kui sa pole spetsialiseerunud ühele konkreetsele margile siis sa tead peast kõiki tsikleid, nende ülesehitust ning vajalikke eritööriistu.

Paned oma motivatsioonikrja ja CV kokku ning räägid põhjalikult ära oma oskused ja soovid. Selle saadad töökoja juhatajatele ja ettevõtte juhtidele välja. Ja ainult kirjaga ei saa ka piirduda. Ma siin ei hakka õpetama, kuidas koostada ja kuidas kiri peaks olema üles ehitatud, et kohe prügikasti ei läheks. Selle osa pead ise välja mõtlema või kellegi käest teenusena ostma. See kõige keerulisem osa pole mitte kokkuleppele saada selli koha saamiseks vaid otsustajale selgeks tegmine, miks see ettevõtmine tema jaoks kasulik on. Niikaua, kui ettevõtja kasu ei näe puudub tal ka huvi. Siis näeb ta ainult riske. Ja päris algatuseks peab see lihstalt huvitavalt kõlama, et üldse tähelepanu köita - igasugust tavalist sodi on meie igapäev niikuinii täis.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Teenused ja abi”