Pisut vaidleks sellele vaatenurgale vastu. Õli ja vahetus - ERITI aga see viimane ning eriti just nende isikute jaoks, kes lasevad teistel seda teha - maksab ikka küll! Ja mitte lihtsalt midagi, vaid tänasel päeval siiski juba nii mõndagi. Mis loomulikult ei tähenda, et neid vahetusi tegema ei peaks, või et peaks nendega tahtlikult jubedalt venitama. See tähendab lihtsalt täpselt seda, mida ta tähendab - et õli ei jagata poes tasuta ning vahetust kui tööd/teenust ei osutata samuti tasuta. Ma olen kohanud hirmsas kogeses tsikliomanikke, kes jahuvad nagu ühes kooris sellest kuidas nemad vahetavad üli ~3k tagant. Kui küsin, et miks??? Ei noh, igaks juhuks..."parem karta kui kahetseda", see ei maksa ju midagi jne jne. Tore teada, et oled jõukur aga korralik täissünt õli peab tsiklimootoris ikka vähemalt 2x nii palju vastu, mõnel juhul rohkem. Kui tahta "igaks juhuks" vahetada siis võid ju selle intervalli viia 5k peale aga minumeelest ajuvaba on vahetada mootoris välja täiesti korralikku õli, millel on pool elu veel (s)ees. Mitte ükski tavaline tänavatsikkel ei vaja vahetust olematu intervalliga.
Kui võtta üks keskmine eestlasest tsiklist, milline minu hinnangul vahetab oma vaikselt ringi põksutamise rattal õli umbes nii iga 3k tagant ning lisaks veel iga hooaeg (isegi kui see olematu 3k ka täis ei tule) ning arvutada palju tuleks õlivahetusi 240k peale. Mis number tuleb? 80! Palju maksab üks keskmine õlivahetus? No kui lased teha, õli ostad kust iganes, esimese ettejuhtuva hinnaga 4l kanistrti, sellest 3.1 pannakse sisse ning ülejäänu "visatakse minema" ja filtrit vahetad samuti iga kord - 100 euri läheb ikka ära. Esindustes päris kindlasti ka rohkem sest seal maksab juba töötund ligi 100eur, teine samapalju küsitakse veel materjali eest.
aga arvestame 80x100...tuleb välja, et need väga entusiastlikud õlivahetused maksaksid kokku 8000eur. see on "mitte midagi"? hästi elame siis

palju see tiiger muidu uuena maksabki?

minu mitte kehvem triumph, in fact põhimõtteliselt sama mootoriga ratas maksis igatahes viimati poes ~10k kanti kui väikse soodukaga osta.
ostad aga ise, korraga suure koguse kvaliteetset õli, kuid mõistliku liitri hinnaga ning vahetad seda ise ja mõistliku intervalliga (näiteks 7k)...ja voilaa, läheb kokku vast kuskil 1500e sellesama 240000km peale. vahe on...noh umbes nii tuttuue uue mootori hind vist, koos paigaldusega
Mootori kulumise või mitte kulumise osas, võti on selles, et sellised hiiglasliku läbisõiduga rattad ning rattaomanikud sõidavad nende ratastega pikki otsi ning järjest...või siis ilma, et mootor/õli teeks täistsükli külm/kuum/külm! Ühtlased pöörded ning minimaalne koormus mootorile on mööda maanteed matkajatel nagunii. Lisad sellele mõistlikult tehtud õlivahetused ja piisavalt hea õli (ehk teisisõnu sünteetilise, hea vastupidavusega õli) ning ega selle mootoriga saagi midagi erilist juhtuda kui tootmiskvaliteet oli üle keskmise.
Õli tuleks vahetada vastavalt vajadusele ning kasutusele. Vahetusega venitada loomulikult pole mõtet, aga üle pingutada pole samuti mõtet, eriti kui sinu sõidustiil on matkaratturi oma. Mingil põhjusel on levinud minumeelest rohkem arusaam, et õli tuleb vahetada mõttetult tihti...mitte vastupidi, et "paagiga" võib 20k ära sõita.