Õlivahetusteema (järjekordne)
-
- Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Lahe targutamisteema...
Kasutan siis ka võimalust oma püha tõdesid kuulutada. Lisan natukene illustratiivset materjali ka juurde.
Kõikidel tsiklitel olen õli vahetanud ca 5000km tagant või korra aastas, välja arvatud keskmisest suurema koormuse puhul (a'la rajapäev). Mitte ühelgi rattal (kuni 70 000km läbisõidud) pole pidanud mootori sees midagi peale klapiregulli tegema. Tegemist oli baikidega, mitte suure õlikoguse ja välbaga matkakatega. Seega - julgen väita, et nn keskmisele tsiklile on 5000 km üsna okei kilometraaž, mille tagant uus moos sisse panna.
Kõikidel oma autodel olen õli vahetanud ca 10-12000 km tagant, v.a arvatud juhul kui olen olnud reisil. Ükskord Horvaatias käies läks näiteks 4000km üle, aga ilmselgelt tripil olles ei viitsinud sellega tegeleda. Alati on sisse läinud tootja specile vastav kallima otsa täissünt (Castrol, Ligui Moly vms). Autod olen tavaliselt müünud hiljemalt 220-240 000km juures ning mitte ühegi puhul pole mootori sees midagi tegema pidanud (näiteks 2.4D Volvo, 3x 3.0D Audit, 2.5 bens Lexus). Kõikide Audi kolmeste diislite puhul mida olen omanud, on mulle näiteks täiesti võõraks jäänud ketimure. Sama õlivahetusloogikaga olen sõitnud ka praeguse 525D Xdrivega. N47 mootori kurikuulus kett on samuti endiselt pingul, nukad näevad välja nagu uued ja mootor on seest 180 000km juures hoolimata pidevast kaatri vedamisest, minu raskest jalast ja paljudest linnaotsadest vot nii ilus:


Märkus: kaas käis maha, kuna tihend hakkas lekkima.
Kaatril (kolm kümnendit vana kuid võrdlemisi värskelt rebuilditud 2.3 Fordi R4 sisemootor) vahetasin õli kuni kaks korda hooaja jooksul. Ma ei teagi, palju tavaliselt ühe õliga tunde tuli...aga VÄHE! Ehk mõnikümmend kuni kolmkümmend. Ükskord leppisin natuke kehvema õliga (sisse läks tasuta kätte sattunud poolsünt) ja sellega sain ühe olulise õppetunni - õlivahetuse välbast ehk olulisemgi on õli kvaliteet...ning õlil ja õlil on MEELETU vahe. Mõtlesin küll, et sõidan ainut natukene ja kasutan seda õli pelgalt n-ö läbi pesemiseks, kuna silindripea oli hiljuti maha käinud. Üsna vähese aja pärast hakkas aga sõna otseses mõttes nookureid lendama. Need, mis plehku panid, nägid välja kuuma saanud ja kriibitud:

Panin uued nookurid (nukad jäid õnneks terveks), kallasin täissündi sisse ja rohkem probleeme ei olnud.
Nende ja veel paljude masinate aastatepikkuse hooldamise ja remontimise kogemus kokku võetuna: vaheta õli pigem mõistlikult sagedalt ja ära koonerda (pane sisse korralik kraam). Summa summarum tuleb odavam.

Kasutan siis ka võimalust oma püha tõdesid kuulutada. Lisan natukene illustratiivset materjali ka juurde.
Kõikidel tsiklitel olen õli vahetanud ca 5000km tagant või korra aastas, välja arvatud keskmisest suurema koormuse puhul (a'la rajapäev). Mitte ühelgi rattal (kuni 70 000km läbisõidud) pole pidanud mootori sees midagi peale klapiregulli tegema. Tegemist oli baikidega, mitte suure õlikoguse ja välbaga matkakatega. Seega - julgen väita, et nn keskmisele tsiklile on 5000 km üsna okei kilometraaž, mille tagant uus moos sisse panna.
Kõikidel oma autodel olen õli vahetanud ca 10-12000 km tagant, v.a arvatud juhul kui olen olnud reisil. Ükskord Horvaatias käies läks näiteks 4000km üle, aga ilmselgelt tripil olles ei viitsinud sellega tegeleda. Alati on sisse läinud tootja specile vastav kallima otsa täissünt (Castrol, Ligui Moly vms). Autod olen tavaliselt müünud hiljemalt 220-240 000km juures ning mitte ühegi puhul pole mootori sees midagi tegema pidanud (näiteks 2.4D Volvo, 3x 3.0D Audit, 2.5 bens Lexus). Kõikide Audi kolmeste diislite puhul mida olen omanud, on mulle näiteks täiesti võõraks jäänud ketimure. Sama õlivahetusloogikaga olen sõitnud ka praeguse 525D Xdrivega. N47 mootori kurikuulus kett on samuti endiselt pingul, nukad näevad välja nagu uued ja mootor on seest 180 000km juures hoolimata pidevast kaatri vedamisest, minu raskest jalast ja paljudest linnaotsadest vot nii ilus:


Märkus: kaas käis maha, kuna tihend hakkas lekkima.
Kaatril (kolm kümnendit vana kuid võrdlemisi värskelt rebuilditud 2.3 Fordi R4 sisemootor) vahetasin õli kuni kaks korda hooaja jooksul. Ma ei teagi, palju tavaliselt ühe õliga tunde tuli...aga VÄHE! Ehk mõnikümmend kuni kolmkümmend. Ükskord leppisin natuke kehvema õliga (sisse läks tasuta kätte sattunud poolsünt) ja sellega sain ühe olulise õppetunni - õlivahetuse välbast ehk olulisemgi on õli kvaliteet...ning õlil ja õlil on MEELETU vahe. Mõtlesin küll, et sõidan ainut natukene ja kasutan seda õli pelgalt n-ö läbi pesemiseks, kuna silindripea oli hiljuti maha käinud. Üsna vähese aja pärast hakkas aga sõna otseses mõttes nookureid lendama. Need, mis plehku panid, nägid välja kuuma saanud ja kriibitud:

Panin uued nookurid (nukad jäid õnneks terveks), kallasin täissündi sisse ja rohkem probleeme ei olnud.
Nende ja veel paljude masinate aastatepikkuse hooldamise ja remontimise kogemus kokku võetuna: vaheta õli pigem mõistlikult sagedalt ja ära koonerda (pane sisse korralik kraam). Summa summarum tuleb odavam.
CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.