Õlivahetusteema (järjekordne)
-
- Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Sa unustasid täielikult märgsiduri kulumisjäägid õlis ja märgsiduri lisad motoõlides.will111 kirjutas: ↑29 Mär 2023, 23:22On vaid üks peamine põhjus miks tsiklimootoris vahetatakse õli umbes 2x sagedamini kui seda tavaliselt vahetatakse auto mootoris. Ja see põhjus ei ole see, et ühes on miski "meeletu" ~10% rohkem õli sees![]()
Auto mootor sõidab tänapäevase kvaliteetse õliga 15k vabalt ning see on täiesti normaalne vahetusvälp. Tsiklimootor sõidab samuti samasuguse kvaliteetse täissünt õliga vabalt 7-8k maha ning mingist meeletust mootori kulumisest ei ole siin küll veel mingit juttu sellise välba juures. Kui miski kulub siis ehk käigukast sest vanem ära pekstud õli ei suuda enam nii hästi pehmendada neid mehaanilisi lööke. Ja see ongi üldjoontes "kogu teadus" tsikli õli/õlivahetuse osas.
Mingi BMW GSiga saadki suvalise õliga sõiduautole sarnaseid välpasid lasta, sest seal on kuivsidrun.

+ Väiksematel tsiklimootoritel on ikka omajagu väiksemad õlikogused - see mõjutab õli omaduste pikaealisust kõvasti. Mu 690le läheb ainult 1.9L ja vanale DR800le läheb 2.4L…
@Heikik mul seesama Audi 3.0 diisel veel alles ja poole miljoni juures kett veel toimib. Õlivälp u. 15K. Nii et sama kogemus nagu sinul.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.