Õli põletamine külma mootoriga
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Õli põletamine külma mootoriga
Kontekst: XT600 kipub külmalt õli põletama, tossamine algab nii 5-10 sekundit peale käivitumist ja kohapeal madalatel pööretel kaob täiesti ära 10 minuti jooksul kuid väheneb tunduvalt juba 2-3 minutiga. Peale mootori kokkupanekut esimesed 4-5 käivitust tossamist ei toimunud, kuid ühel käivitusel viskas võimsa pilve ülesse ning peale seda on suuremal ja vähemal määral igal käivitusel tossanud. Gaasi andes tossu hulk pigem suureneb.
Mida mootoriga on tehtud:
Mootorile on paigaldatud uuema tüübi siilider + silindripea, silinder on seest mõõdetud ja hoonitud, ovaali kulunud ei olnud.
Mootorisse läks sisse kolb(ja rõngad), mis olid töödanud teise silindriga ca 1000km, visuaalselt nagu uued.
Eelmise silindriga sarnaseid probleeme ei olnud.
Mootor sai kõik uued tihendid(athena)
Klapid on värskelt sooveldatud ja vahetatud klapisääretihendid.
Peale mootori kokku panekut oli kompressioon sooja mootoriga ca 160PSI. Hiljem enam mõõtnud pole.
Mida olen peale probleemi tekkimist proovinud:
Kontrollinud õlitaset - tase normis.
Kontrollinud karterituulutust - sealt õli airboxi ei viska.
Lasknud ennem käivitamist karteri tühjaks (tegemist kuivkarteriga), et veenduda et probleem pole liigses õli koguses karteris - tossas endiselt.
Tänud
Re: Õli põletamine külma mootoriga
Re: Õli põletamine külma mootoriga
-
- Postitusi: 435
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 40 korda
- Tänatud: 111 korda
Re: Õli põletamine külma mootoriga
Kui sa ütled, et õli - st sa eeldad, et on õli aga lahkame seda siis hetkel nii.
Õli võib jõuab põlemisprotsessi kolmest kohast:
1. Klappidest - klapisääre tihendi veast, nt võib mingi pind olla kahjustatud või tihendi enda viga, et midagi mõjutas teda nii, et enam oma tööd ei tee.
2. Silku tihendi veast. Jällegi mootori soojenemisel võib mingi paisumine avasuse sulgeda või vähendada.
3. Rõngastest - õlirõngad ei suuda teha piisavalt hästi oma tööd - soojaks minnes toiumb paisumised, mis mingit pilu/vahe vähendab. Teises mootoris kasutatud rõngaid ei pruugi hästi tööle hakata uues mootoris. Sest 1000km on silku ja rõngad ennast omavahel tuttavaks teinud ja need painded ei pruugi sobida uute silkusse. Kui lugeda su kirjeldust, siis rõngaste asi 4T mootoris "järsku" tekkivat tossamist ei põhjustaks.
No neljas võimalus on ka, kui kuhugi metallipinda on tekkinud pragu/mõra...
Mina alustaks kõige odavamatest lahendustest ja välistamistest:
küünla vaatlusest + vahetus, et näha kas on segu rikas või põleb õli... kui muutustest aru ei saa, siis vähemalt oled küünlale otsa vaadanud
Seejärel survestamine ja lekke tuvastamine vastava testriga - see ei pruugi tuvastada klapisääre tihendi ja õlirõngaste viga aga saad kindluse, et kas silindri tihendid ja metallpinnad on korras/terved.
Ma ei välistaks ka toitesüsteemi ja rikast segu või selle reguleerimise süsteemi erinevatel temperatuuridel.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 3196
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 196 korda
Re: Õli põletamine külma mootoriga
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Õli põletamine külma mootoriga
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7219
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1877 korda
- Tänatud: 521 korda
Re: Õli põletamine külma mootoriga
Rõngas võib olla silmale nähtamatute kulumis jälgdeta, aga reaalselt on ta ikkagi oma kuju vana silindri järgi sisse töötanud. Uut silindrit hakkab vana rõngas kohe mingil määral rikkuma. Võid võtta korraliku kasutatud silindri ja kasutatud kolvi, kuid rõngad peaks ka sellisel juhul uued olema.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Õli põletamine külma mootoriga
Suhteliselt kindel, et tegemist õli tossuga, sinakas ja jääb pikaks õhku vinduma. Võtsin ka kollektori ning karburaatorid maha ning klapisääred olid kõik ilusti kuivad, niiet saab need hetkel pigem välistada
Endale jääb ka segaseks just see, et probleemi tekkel oli suhteliselt järsk algus, loogiline tunduks, et see jama oleks võinud juba alata 1-2 käivitusega. Ühe teooriana võiks veel arvata, et äkki on peatihend on pidune ja õlikanalist lekib kuni kinni paisumiseni silindrisse õli.
Tõsi, tõenäoliselt lähevad seekord uued rõngad. Kui visuaalselt on silinder seest OK, siis kas hoolimata oleks vaja see üle hoonida?urmas66 kirjutas: ↑09 Mai 2023, 14:40
Kasutatud kolvirõngad on ka minu meelest teema, muud asjad võib ümber tõsta, aga rõngad peaks ikka alati uued panema.
Rõngas võib olla silmale nähtamatute kulumis jälgdeta, aga reaalselt on ta ikkagi oma kuju vana silindri järgi sisse töötanud. Uut silindrit hakkab vana rõngas kohe mingil määral rikkuma. Võid võtta korraliku kasutatud silindri ja kasutatud kolvi, kuid rõngad peaks ka sellisel juhul uued olema.
-
- Postitusi: 2022
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Õli põletamine külma mootoriga
Kui eelmise hoonimise jäljed on selgelt näha, siis pole vast vaja. Vastasel juhul tuleks kasuks, muidu rõngad ei istu silindriga paika.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1945
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 179 korda
- Kontakt:
Re: Õli põletamine külma mootoriga
Ma panustaks pigem õlirõngale, seda on võimalik valesti paigaldada. Ja vaata vahetuse välpa. Domikal ( 1 pütt, 650 ) oli õlirõnga vahetus 50 000km.
-
- Postitusi: 3196
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 196 korda
Re: Õli põletamine külma mootoriga
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Õli põletamine külma mootoriga
Vint kirjutas: ↑09 Mai 2023, 15:24Eelpool mainiti surve rõngastest, neis on enamjaolt pressitud tihvt soone ülemisse või alumisele osale, seega suht võimatu valesti panna.
Ma panustaks pigem õlirõngale, seda on võimalik valesti paigaldada. Ja vaata vahetuse välpa. Domikal ( 1 pütt, 650 ) oli õlirõnga vahetus 50 000km.
Kuna lasin korraga mõõta nii vana kui uue silindri (et juhul kui uuel silindril suur kulumine, siis saab hülsi ümber visata) ning tulemused olid väga ühtlased. Kolvilt rõngaid maha ei võtnudki vaid panin lihtsalt pilud manuali järgi paika.
Igatahes homme/ülehomme saan silindri maha ja ehk saab juba mingeid kindlaid järeldusi teha.
-
- Postitusi: 435
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 40 korda
- Tänatud: 111 korda
Re: Õli põletamine külma mootoriga
Rõngaid tuleb kontrollida kogu tööpiirkonna piires lükates kolviga rõngast tasapinnal edasi.
See annab välja ka rõngaste lukuvahe, mida tuleks mõõta rõngast silindrisse asetatuna enne püsivalt koos kolviga paigaldamist silkusse, et teada, kas tolerants on tehase etteantud määras.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.