Mootor jäi sõidu ajal seisma

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
ressi
Postitusi: 55
Liitunud: 11 Juun 2014, 18:56
Tsikkel: Suzuki VS 800GL
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 3 korda

Mootor jäi sõidu ajal seisma

Lugemata postitus Postitas ressi »

Mul jäi tsiklil sõidu ajal mootor seisma, kui olin sõitnud umbes 2 km.
Bensiini oli paagis umbes 3 liitrit järgi, see ei oleks tohtinud põhjus olla.
Panin muidugi peale seda paagi päris täis.
Koha peal soojendades ei olnud probleeme. Käima läks nagu alati ja töötas stabiilselt ilma paukudeta.
Kui seisma jäi, siis keerasin kraani "reserve" asendisse. Muidu on selles "on" asendis tavaliselt.
Kas mootor võis jääda seisma selle tõttu, et paagis oli liiga vähe kütust järgi või võis mõni muu põhjus olla?
Selles "reserve" asendis hoidsin kraani, kui peale seismajäämist ootasin veidi ja uuesti käima panin ja siis tanklani
sõitsin umbes 6 km edasi.
Paak ise mahutab 12 liitrit. Kui käima panin kodus mootori, siis loksutasin ja tundus, et kütust oli veel piisavalt.
Kas vana paak võib niimoodi lekkida ka, et bensiinilõhna pole tunda ja vaikselt imbub välja kütus?
Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 316
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 52 korda

Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma

Lugemata postitus Postitas zombi »

Vot nüüd, kui paak täis, sõida. Kui veel sureb, jama. Kui ei sure, oligi kütus otsakorral, kogu müstika. See "umbes 3 liitrit" sõltuvalt paagist ongi reservi jagu.
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

Teema algataja
ressi
Postitusi: 55
Liitunud: 11 Juun 2014, 18:56
Tsikkel: Suzuki VS 800GL
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma

Lugemata postitus Postitas ressi »

Kas paagi kraan on paagi seestpoolt siis nii kõrgel, et kui 3 liitrit umbes on järgi, siis enam bensiini kätte ei saa?
Lekkida paak ei tohiks, kuna siis oleks bensiini lõhna tunda.
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1264
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 191 korda

Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma

Lugemata postitus Postitas Turist »

Pole kunagi mõõtnud ja oleneb rattast, aga tavaasendis avatud asendis võib vabalt 3 L järgi jääda. Poleks ju reservasendil mõtetki kui juba tavaasendis tühjaks imeks ja ootamatult jäädki kusagil urkas tee peale, reservi kasutades on võimalik veel kuhugi ära sõita. Tavaasendi korral tuleb kütus kraani küljes oleva (ülespoole suunatud) toru kaudu, mille ots on paagi põhjast mõned cm-d kõrgemal.

morse
Postitusi: 1436
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 280 korda
Tänatud: 225 korda

Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma

Lugemata postitus Postitas morse »

Umbes 3L on väga tavapärane reservi maht.
Ju ta ikka selle pärast välja surigi :)

nibiru
Postitusi: 3
Liitunud: 14 Nov 2020, 02:04
Tsikkel: Yamaha XVS1100

Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma

Lugemata postitus Postitas nibiru »

Bensiini lõppemine peaks ju olema tunda sõiduajal. Ja kui kohe kraan ümber keerata siis ei pea isegi seisma jääma. Oma kogemus vähemalt on selline.
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 749
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Karpa mootoriga rattal on ju väga konkreetselt tunda, kui pumbal pole enam kütet, mida üles suruda (vabavooluga peaks olema sama efekt) ning segu muutudes muutuvad ka pöörded. Mul on tavaliselt sel puhul aega ikka päris mitu sekundit, et leida küljelt käsikaudu kraan ja keerata reservile, kaotamata oluliselt kiirust... mootor pole seiskuda jõudnud.

Edit: näe, käisin vahepeal kõrval majas õlle järel ja isand nibiru jõudis ette.
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

Teema algataja
ressi
Postitusi: 55
Liitunud: 11 Juun 2014, 18:56
Tsikkel: Suzuki VS 800GL
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma

Lugemata postitus Postitas ressi »

Aitäh, sõbrad, et vastasite!
Ma poleks muidu teadnud selle reservi mahu kohta.

grahv
Postitusi: 1182
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 72 korda

Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma

Lugemata postitus Postitas grahv »

Nüüd kui panid paagi servani täis, keerad läbisõidunäidiku nulli ja sõidad uuesti sinnamaani kuni on vaja reservi peale keerata - saad täpselt teada kui palju sa ühe tankimisega sõita saad... Edaspidi hea tankimispeatusi planeerida.

G

lauri.j??rgen
Postitusi: 52
Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma

Lugemata postitus Postitas lauri.j??rgen »

Ja järgmine häkk on see et jätad meelde millise servani tangid. Püstises asendis liiga täis tankides paneb paljudel pillidel palju kütust ülesvoolu kaudu jehhat. Juhend vist käseb tankida küljejalal mingi randini mis on tankimis avast jupp maad madalamal.
Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 316
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 52 korda

Re: Mootor jäi sõidu ajal seisma

Lugemata postitus Postitas zombi »

Ei tea. Tangin ikka püsti, pealistudes, palju mahub. Ja kui panebki mingi 100g jehhat, suur asi.
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”