Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Neljane pere (äi ela bussika kõrval), kus on kõigil oma regi, pluss mõni töömasin, pluss mõni hobisõiduk, pluss vbl ka projektikas või kaks ning kollektsioonis veel mõned rariteedid.

Siis tuleb "dude" ajab hämmastusest silmad punni, et mis te halisete ? rotid äi leia nüüd mõndakümment rutsi aastas oma kolkskaageni eest maksta v?
Aru ei taipa v? Pingviinidel on palav ja püsse napib, obruk vajab maksmist. Näen täpselt oma nina otsani ja isegi sinna mitte väga hästi.
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

EH1
Postitusi: 73
Liitunud: 14 Apr 2014, 17:05
Tsikkel: -
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 11 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas EH1 »

Ajame rahva kokku ja pargime Toompea kinni kui Riigikogul suvepuhkus läbi saab? Ennem ära ei lähe kui sõidukimaksu plaan hüljatakse. Ehk äratab poliitikud mugavustsoonist ülesse ja tuletab meelde kes on nende tööandjad. Leiavad alternatiivi pangamaksu, digimaksu, reklaamimaksu vms näol.

Ducati 749S ex, MG California 1400 Custom ex


maatriks
Postitusi: 21
Liitunud: 21 Mai 2020, 11:34
Tsikkel: '14 1200GS, '05 Kawasaki Z750S
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas maatriks »

motikus kirjutas: 20 Juul 2023, 11:50
Spoiler
maatriks kirjutas: 20 Juul 2023, 11:10
motikus kirjutas: 20 Juul 2023, 11:08
Tegin oma kaherattalise jaoks ka arvutused, vastavalt siin toodud valemitele

Tühimassi ja võimsuse põhise kava järgi oleks mu aastamaks 122 eurot
CO2 põhise kava järgi oleks aastamaks 52 eurot.

Motikate jaoks ilmselt saab olema päris oluline, kumb kava lõpuks seaduseks saab.
Mootorratastele on eelnõu VTK järgi maks fikseeritud 30€/aasta.

Summasid arvestamata tundub mõistlikum see variant, mis maksustab ka elektriautosid. Aktsiisi elektriautod ei maksa, aga teid kulutavad, pargivad, ummikuid tekitavad ja toota ning utiliseerida on neid samuti tarvis.
Vanusest ja kõigest muust sõltumata? Saad lingi ka visata?
Siin on see eelnõu vtk: https://s3.documentcloud.org/documents/ ... tk-197.pdf

Seal on kirjas
9.3.2 L kategooria

L-kategooria mootorsõidukid planeeritakse maksustada aastamaksu baasosaga (30 eurot). Analüüs,
kas selle kategooria sõidukitele rakendatavat baasosa tuleks konkreetse mootorsõiduki mootori mahu
põhjal diferentseerida, ei ole väljatöötamiskavatsuse avalikustamise ajaks veel lõpetatud.

Raitsraisk
Postitusi: 302
Liitunud: 15 Mär 2007, 23:07
Tsikkel: F650
Asukoht: Laagri
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Raitsraisk »

EH1 kirjutas: 20 Juul 2023, 14:56
Ajame rahva kokku ja pargime Toompea kinni kui Riigikogul suvepuhkus läbi saab? Ennem ära ei lähe kui sõidukimaksu plaan hüljatakse. Ehk äratab poliitikud mugavustsoonist ülesse ja tuletab meelde kes on nende tööandjad. Leiavad alternatiivi pangamaksu, digimaksu, reklaamimaksu vms näol.
Ei see pööbli kisa neid kiiguta. Seevastu nööri otsas rippuv poliitik kiigub tuule käes küll.
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 727
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 111 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Raitsraisk kirjutas: 20 Juul 2023, 18:11
.... Seevastu nööri otsas rippuv poliitik kiigub tuule käes küll.
Ütle nüüd igaks juhuks, et see on kelgunöör, mille otsas talvel oma last lasteaeda vedav rohepoliitik kiikuval sammul... ripub, muidu tuleb veel riik sulle uksetaha võimu näitama (togi) .
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

Sam55
Postitusi: 156
Liitunud: 25 Aug 2006, 00:19
Asukoht: järvamaa
Tänatud: 7 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Sam55 »

yeekim kirjutas: 30 Apr 2023, 10:18
Hoi!

Praeguste spekulatsioonide järgi tuleks see max 100-120€ aastas!
Kas tõesti ei leia seda, 1 paagitäie raha :wack:
Ja kui hakatakse jahuma jälle "maarahva hädadest", siis alles oli artikkel, kus tõdeti, et u. 80% maapoodide käibest on suits ja alkohol :evil: :evil: :evil:
maal üks vanem sõidab ühele poole eesti otsa tööle, teine vanem teisele poole eesti otsa- äraelamiseks vaja ju sõita..järelikult 2-te autot juba peres vaja. Et vähem kütuse eest maksta, ostetakse vanem ökopill, sest uuema peale sellise palgaga äkki pank laenu ei anna... nüüd kui suurem pere, siis aastate lõikes ökom on osta veel lisaks üks suurem nii 7-9 kohaline, et saaks terve perega ka kuhugi minna ..seda veel ka juhuks kui üks auto peaks üles ütlema- siis on mingi variant, et ikka tööle / kooli saad lapsed toimetada. osades kohtades alla 4-veolise ei ole mõtet rääkidagi, sest muidu ei pääse talvel ja kevadel/sügisel poriga ( mõnes kohas on ikka täitsa perses need teed) üldse liikuma- teehooldus viimastel aastatel on suht nutune. Bussiliiklus on selline, et õigeks ajaks tööle ei jõua, kuna bussiliine praktiliselt pole ja kui on, võtaks 60 km läbimine aega 4 tundi...ehk siis mida ma tahan öelda- osad pered elavad niigi peost suhu ja loevad iga penni.. selle 80 prosat alkoholi ostavad ära ehk 5 protsenti sellest elanikkonnast. Ehk kui laiemalt vaadata.. kui on ikka mitu autot siis ikka lööb vast neil jalad alt küll. Näinud maal küll selliseid peresid.. Meie riigi häda ongi see, et sellised võrklaevad oma nina otsast kaugemale ei näe..Kui valitsuse ja riigikogu/ omavalitsuste tasandil priiskamise ära lõpetaksid, jääks riigile mitu milli raha üle aasta jooksul. Maainimene läheb linna suurema palga peale, maksab oma sõidud ja elamise ise kinni, aga näe vaene riigikogulane peab selleks küll sõidu, küll eluaseme hüvitisi võtma. Ise valis selle töökoha kandideeride- loogiline, et ise siis ka sõidud tööle ja elamise maksaks. Loomulikult sellise palga pealt pole see automaks probleem ( arvatavasti maksab tavakodanik selle mingi hüvitise näol kinni) ja nagu siin enne öeldi..tahaks näha kust see võrklaev selle 500 eurose 92 aasta audi asemel uue säästlikuma auto välja võlub... Inimlikult saan selle maksu vajadusest aru, kui see läheks ka õigesse kohta, aga kahjuks meie riigis need asjad nii ei käi.. raha külvatakse julmalt vasakule ja paremale ja siis korraldame iga aasta jälle jõulutunneleid, et haiglatele elutähtsaid aparatuure osta. Vot sellest loogikast ma ei saa aru
1989-punnvõrr, 1990-ise kokkuklopsitud 125-ne, 1992- Pannonia, 1996 -2006 -paus, 2006-Suzuki Bandit 1200, 2014-Suzuki Bandit 1200

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Kõrvaltfoorumist:

Et kokkuvõtteks mis meil selle jaburuse kohta teada on?

Selle on koostanud linnas eluaeg elanud kodanikud kes maale satuvad vaid turismitalusse loomi patsutama kui sedagi.
Käige maal ringi, linnast välja ja külavahele ning vaadake mis on pea iga majapidamise hoovis ja mitu neid on?
Väga harva kui neid üks on.
Enamasti on kaks sõidukorras isendit ja siis midagi mis on selline vaieldav.
Mida need maainimesed nüüd teevad et kui naisele on ostetud uuem auto millelt tahetakse võtta 100 eur ja teine on vanem mida hoitakse doonori abil elus.
See pere peab hakkama maksma 160 eur aastas!
Millest nad nüüd loobuvad?
Ilmselt doonorist aga edasi?
Kas Kia linnamaasturist mikromootori ja tomatikastiga või hallmetalikdiiselpassatist?
Kia maksis 0stes 15 000 raha ja Passat 2000.
Kia väärtus on kukkunud kolme aastaga 8000 peale ja hallmetallikpassat hakkab uue seaduse ajal maksma 800 eur sest kõik hakkavad üleliigseid autosid müüma ja hinnad kukuvad kolinal kokku.

Teine eluline näide, kus perel on maal majapidamine ja linnakõlblik auto ning mingi peetud asi nelikvedune kastiga millega sikutatakse talvel auto kraavist välja, tuuakse puud ja veel 10 asja külavahel.
Mida inimene nüüd sellega teeb kui ta ei saa teda arvelt maha võtta sest see pole võimalik ilma autot ära andmata?
Inimene elab üksi, tööl ei saa käia sest hooldab oma ema ja elab toimetulekutoetusest ning juhutöödest.
Kas häbi ei ole ta käest võtta 45+50 eur kuna tal on mõlemad autod pisut uuemad?

Kolmas näide:
Autohuviline pere, kus poeg sõidab põllukrossi, isa ehitab autosid ja tal on krossiautole doonoriks vaadatud veel 3 samasugust.
Paps aga tunneb tõmmet erilisemate autode vastu mis hakkavad vaikselt hinda minema ja nii on ta omale ostnud vana 7 BMW ja sellele vaikselt juppe otsinud ning ostnud kõrvale ka teise millelt on lõigatud keredetaile ja mida enam ei saa vanarauda viia sest vin koodi osa on kaduma läinud kui ta pealmisi plekke lahti lõikas.
Lisaks on tal Opel Rekord, millel on kere keevitatud ja ka on teine doonoriks.
Siis on tal kandiline Honda Civic haruldase 1,8 mootoriga ja teine 1,3 mootoriga kust on vaja lõigata ära tagaots ja keevitada sportmudeli kere ära.
Veel on tal kaks V6 mootoriga Sierrat ja Scorpiot mis on heas seisus ja mille väärtus järjest tõuseb ning nad on nagu investeering.
Naisel on auto mis on 5 aastat vana aga õnnetuseks suurema diiselmootoriga mis turult saada ja mis peaks olema kestev.
Mehel on aga maastur et vedada käru legaalselt (kes mäletas siis poiss sõitis krossi).
Julgeb keegi kokku arvata palju see pere peaks nüüd ära maksma ja kas nad teenivadki niipalju üldse?

Kokkuvõttes on see niiii kuradi jabir, et kui see oleks kuskil ulmefilmis oleks ka mõtlemapanev aga see on meie riigis ja päriselt kui nüüd rahvas selgelt ei väljenda oma vastuseisu!

Lisaks sellise ürituse nagu "Uunikute talveralli" võite ära unustada kui see kõik kehtima hakkab.
Vähesed on selle nimel nõus hoidma mõnda sellist autot mis sinna kvalifitseerub.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Eks ta täpselt nii ongi nagu seal kõrvalfoorumis kirjutatud on.
Ühe autoga perel tõesti äi pole mõnikümmend või isegi sada rutsi aastas mingi summa, mis nutu valla päästakas. Eeldusel, et me ignoreerime fakti, et tegemist on ilmselgelt tutvumishinnaga, mis mingis tulevikus ka osa neist peredest trammipingile tiktoki sirvima surub.

Ühtlustamine on selle nimi :) Kõik on ühepikkused ja ühesuguste vajadustega. (täpselt nii pikad ja nende soovidega, mis kuskil kõrgel kirja on saanud). Jutuga, et siledama tulemuse nimel servad saavadki rohkem pihta tuleb hakata vaatama, kas välismamees kördikausiga ka sinu väravasse tuleb, kui vana audi hella patsutuse ja võrklaeva õndsast tulevikust pajatavat oodi (uued rohelised akukannid jäävad puha müümata ja arvele võtmata kui arki silmini täis kirjutatud registrisse kohe ruumi juurde ei saa) kuulates pressialla on saadetud ja koriseva kõhuga avastad, et külmikust midagi leivale lõigata pole.
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8784
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Paadid tuleks ka nimekirja lisada. Kui, siis juba.
  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

roadriders
Postitusi: 83
Liitunud: 17 Veebr 2004, 12:24
Tsikkel: Gold Wing 1500 SE
Tänatud: 20 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas roadriders »

Samuti haagised, haagissuvilad jms. Kui sõiduk neid veab, siis suureneb kütusekulu ja sõiduk saastab rohkem. Aga murutraktorid?
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8784
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Piipz »

EH1 kirjutas: 20 Juul 2023, 14:56
Ajame rahva kokku ja pargime Toompea kinni kui Riigikogul suvepuhkus läbi saab? Ennem ära ei lähe kui sõidukimaksu plaan hüljatakse. Ehk äratab poliitikud mugavustsoonist ülesse ja tuletab meelde kes on nende tööandjad. Leiavad alternatiivi pangamaksu, digimaksu, reklaamimaksu vms näol.
Poliitikud maksavad ka makse :P
Teiseks, miks need teised maksud paremad oleks, ikka läheb ju sinu taskust. Leia üks veekindel alternatiiv, näita summa ette, saad vb Nobeli preemia.
Ning kolmandaks, "ajame rahva kokku" tähendab, et keegi võiks ajada, mitte sina.
  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8784
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Piipz »

roadriders kirjutas: 26 Juul 2023, 10:26
Samuti haagised, haagissuvilad jms. Kui sõiduk neid veab, siis suureneb kütusekulu ja sõiduk saastab rohkem. Aga murutraktorid?
Välgumihklid ka pmst. Ja akupangad, sest need erinevad elektriautodest ainult sellepoolest, et pole rattaid all.
  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

roadriders
Postitusi: 83
Liitunud: 17 Veebr 2004, 12:24
Tsikkel: Gold Wing 1500 SE
Tänatud: 20 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas roadriders »

Tasuline vihjetelefon, et naabrimees tossutab murutrimmeriga. Raha vedeleb maas, tuleb ainult kummardada ja üles korjata, nagu ütles Ostap Bender.

Tort
Postitusi: 2022
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Tort »

2715 kirjutas: 25 Juul 2023, 21:43
Teine eluline näide, kus perel on maal majapidamine ja linnakõlblik auto ning mingi peetud asi nelikvedune kastiga millega sikutatakse talvel auto kraavist välja, tuuakse puud ja veel 10 asja külavahel.
Mida inimene nüüd sellega teeb kui ta ei saa teda arvelt maha võtta sest see pole võimalik ilma autot ära andmata?
Inimene elab üksi, tööl ei saa käia sest hooldab oma ema ja elab toimetulekutoetusest ning juhutöödest.
Kas häbi ei ole ta käest võtta 45+50 eur kuna tal on mõlemad autod pisut uuemad?
Mismoodi see koos perega aga samas ka üksi elav, kõiki hooldav, töötu aga juhutöödel käiv, puujalaga, suhkruhaige, klaassilmaga, eraisiku pankrotis, vabadussõja veteran, üksikvanem, loomade varjupaiga ja haiglate püsitoetaja need 2 veidi uuemat autot on soetanud?

Maksu küsida pole kunagi häbi.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Piipz kirjutas: 26 Juul 2023, 10:28
roadriders kirjutas: 26 Juul 2023, 10:26
Samuti haagised, haagissuvilad jms. Kui sõiduk neid veab, siis suureneb kütusekulu ja sõiduk saastab rohkem. Aga murutraktorid?
Välgumihklid ka pmst. Ja akupangad, sest need erinevad elektriautodest ainult sellepoolest, et pole rattaid all.
Sa oled asjast täiesti valesti aru saanud, põhierinevus peitub selles, et elektriautosid ei saa lennukisse kaasa võtta. Muus osas pm 1:1. :mrgreen:
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

701
Toetajaliige
Postitusi: 443
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas 701 »

Macintosh kirjutas: 26 Juul 2023, 13:14
Sa oled asjast täiesti valesti aru saanud, põhierinevus peitub selles, et elektriautosid ei saa lennukisse kaasa võtta. Muus osas pm 1:1. :mrgreen:
Saab ju! Ainult maksma läheb rohkem. :D
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7201
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Kui mõni aeg tagasi oli rahandusministrile küsimus maksust suuremate autode kohta siis öeldi, et neile ei muutu midagi kunaraskeveokimaks ja teemaks on juba olemas. Nüüd, aga selline väike lisa, et teemaks siiski tõuseb varsti "kuna ettevõtjad ise tahavad seda" :)
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 533
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas kiilas »

urmas66 kirjutas: 26 Juul 2023, 15:28
...et teemaks siiski tõuseb varsti "kuna ettevõtjad ise tahavad seda" :)
Mis sa arvad, et saabuv automaks ei hakka tõusma, hetkel on lihtsalt turule sisenemiseks välja hõigatud väike tasu, et rahvas tänavale ei tuleks, kui maks juba mõnda aega peal olnud küll ta siis "rahva tungival soovil" tõusma hakkab.

Assamait
Postitusi: 197
Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
Tsikkel: Eff Zett Quus
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Assamait »

urmas66 kirjutas: 26 Juul 2023, 15:28
Kui mõni aeg tagasi oli rahandusministrile küsimus maksust suuremate autode kohta siis öeldi, et neile ei muutu midagi kunaraskeveokimaks ja teemaks on juba olemas. Nüüd, aga selline väike lisa, et teemaks siiski tõuseb varsti "kuna ettevõtjad ise tahavad seda" :)
Ma loodan, et väga puusse ei pane, vast mõni mootorrattur on rekamees ja parandab... Aga seda raskeveokimaksu tõusu tervitas kahel käel rekka-ärimeeste kartell, mis ta nimi oligi "ERAA" vms... Ilmselt mingi loogika, et "me suured saame ikka hakkama, aga Dima, kes osta.ee-st rekka ostsis ja üritab vedusid teha, vat temast saame lahti."
Sama loogika, nagu kütusekartell tervitas otsust, et kütuse jae-müügiks peab riigi kaukasse jõhkra deposiidi panema.
Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas
Kasutaja avatar

Teema algataja
Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Eesti Ekspressist: Tegelikult saaks ka Eesti näidata sõiduautode arvu järsku vähenemist. Transpordiameti andmebaasis sisaldus aastavahetusel 199 430 sõiduautot (kategooria M1 ja M1G), mis ei olnud kasutusel, kuid olid arvelt maha võtmata, sest neil puudus lammutamistõend. Sääraste fantoomautode omanikud ei viitsinud pabereid korda teha, sest neil puudus selleks motiiv. Kui arvestada, et sõiduautosid on meil kokku 849 001, saaks peatatud kandega autode mahakandmisega vähendada sõiduautode arvu 23 protsendi võrra. Samamoodi saaks kohe kärpida registreeritud väikekaubikute arvu. Ühtlasi ei oleks siis põhjust hädaldada, et Eesti autostub. Registri puhastamine, millest räägiti juba kümmekond aastat tagasi, on nüüd pandud mootorsõidukimaksu üheks eesmärgiks. Fantoomautode peremehed saavad oma asjade korda ajamiseks kaks aastat. Kui nad edasi molutavad, peavad nad tulevikus maksma ka olematute autode eest. Niisiis peaks uus maks aitama kaasa autostumise kahanemisele, kuid registrit saanuks puhtaks rookida ka maksuta.


Autosi ei jää teedel vähemaks kui fantoomid ära kustutada. :ner: :wack:
Register on oma olemuselt andmebaas, mis väljastab teavet vastavalt päringus olevale filtrile. Andmebaasis võib olla üks sõiduk või kõik maalimas kunagi toodetud sõidukid, register ei ole sellest ei puhtam ega ebapuhtam.
Omanik võiks saada lisada linnukese kui sõiduk on hävinenud, jääb vaid ajalooline jälg, et sellel taadil on kunagi datsun olnud.
Ilmselt on pinnuks silmas vähesed tehnikahuvilised, kes kolm bemmi ostavad ja nendest ühe kokku keevitavad. Neil ei ole võimalust järgijäänut turule mitte sobivat kraami kuhugi ära anda ning seda paska võib seetõttu tihti metsast leida. Head ja odavat ära andmise kohta ka ei saa luua, siis tulevad sinna oma tavaariga kõik lammutajad. Kas selle jandi pärast nüüd peab kogu rahvale omamise maksu panema on ise küsimus.

@Assamait no seetõttu ka Bolt hõõrub pihke kokku, et ikka jaa teeme suure maksu kohe :bsmile:
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

MustVälk
Postitusi: 148
Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

20 aastat maantee ametile avaldusi kirjutanud. Mis on kadunud on kadunud. Isegi politsei ei viitsi uurimist alustada ja siis lõpetada, et saaks mingi paberi.
Seaduse tegijad on ikka lühinägelikud ja olid ajad kus kuusakoski ei küsinud midagi selle kohta mis platsile veeres ja ei väljastanud ka ei midagi selle kohta mis platsile veeres.
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1940
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 180 korda
Kontakt:

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Vint »

Aga miks peaks asja tagurpidi tegema? Lihtsam lahendus oleks kui maanteeamet kustutaks kasutusest maas olnud ( X aastad ) autod ära ja need kellel tahtmist ning paberid ( reaalne auto olemas ) tõestavad hoopis selle olemasolu? Oleks vast mõistlikum?
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1468
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Ain »

MustVälk kirjutas: 26 Juul 2023, 19:33
20 aastat maantee ametile avaldusi kirjutanud. Mis on kadunud on kadunud. Isegi politsei ei viitsi uurimist alustada ja siis lõpetada, et saaks mingi paberi.
Seaduse tegijad on ikka lühinägelikud ja olid ajad kus kuusakoski ei küsinud midagi selle kohta mis platsile veeres ja ei väljastanud ka ei midagi selle kohta mis platsile veeres.
Ma ei tea mida ja mismoodi Sa teinud oled aga minul näiteks varastati üle 20a. tagasi auto ära ja välja see ei ole ilmunud.... Ma ise ei mäleta, et oleks midagi teinud aga registris ei ole seda juba ammu.. Loomulikult tegin politseisse avalduse.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

joel
Postitusi: 1802
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas joel »

Kas ta oli vana "sinise" passiga? Neid vist "rohelisele" passile üle minnes automaatselt üle ei tõstetud. Ma tean ühte autot, mis on täitsa alles, reg. nr. on alles, "sinine" pass on alles, aga mnt päring sellise numbriga autot registrist ei leia.
Joel
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7201
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Assamait kirjutas: 26 Juul 2023, 17:34
urmas66 kirjutas: 26 Juul 2023, 15:28
Kui mõni aeg tagasi oli rahandusministrile küsimus maksust suuremate autode kohta siis öeldi, et neile ei muutu midagi kunaraskeveokimaks ja teemaks on juba olemas. Nüüd, aga selline väike lisa, et teemaks siiski tõuseb varsti "kuna ettevõtjad ise tahavad seda" :)
Ma loodan, et väga puusse ei pane, vast mõni mootorrattur on rekamees ja parandab... Aga seda raskeveokimaksu tõusu tervitas kahel käel rekka-ärimeeste kartell, mis ta nimi oligi "ERAA" vms... Ilmselt mingi loogika, et "me suured saame ikka hakkama, aga Dima, kes osta.ee-st rekka ostsis ja üritab vedusid teha, vat temast saame lahti."
Sama loogika, nagu kütusekartell tervitas otsust, et kütuse jae-müügiks peab riigi kaukasse jõhkra deposiidi panema.
Tõstetakse esialgu teemaksu, mitte raskeveoki maksu. Need on meil mõlemad olemas. Teemaksu keskmine aastaks makstav summa on praegu olenevalt veokist 800-1200€ vahel. Ma üdini selle ala tegelane ja ei suuda küll kuskilt seda positiivsust leida,kuid selle maksu saavad siiski ära maksta lõppkliendid. Seda lisavad kõik veofirmad oma veohinnale kas eraldi reana või lihtsalt veohinna sees ehk see kõik tõstab kogu teenuse hinda. Meil on eraldi reana ja näiteks 300.- EUR oleval arvel selle raskeveoki ja teemaksu osa 16.-€ ehk kokku on arve 316.-+km
Mis poolt olevatesse puutub, siis eelkõige tahavad veokite müüjad seda ja ka nemad on ERAA või mõne muu organisatsiooni liikmed.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1764
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas simp »

Assamait kirjutas: 26 Juul 2023, 17:34
Ma loodan, et väga puusse ei pane, vast mõni mootorrattur on rekamees ja parandab... Aga seda raskeveokimaksu tõusu tervitas kahel käel rekka-ärimeeste kartell, mis ta nimi oligi "ERAA" vms... Ilmselt mingi loogika, et "me suured saame ikka hakkama, aga Dima, kes osta.ee-st rekka ostsis ja üritab vedusid teha, vat temast saame lahti."
Sama loogika, nagu kütusekartell tervitas otsust, et kütuse jae-müügiks peab riigi kaukasse jõhkra deposiidi panema.
See aitab kohalikel vedajatel ka natuke paremini konkurentsis püsida.
Kui Montenegro vedaja peab paari üksiku otsa eest (rohkem) maksu maksma, siis on suurem tõenäosus, et jätab need võtmata ja kohalikud saavad paremini löögile.

Leivo
Postitusi: 86
Liitunud: 21 Aug 2017, 08:46
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Leivo »

Ei ole silma jäänud ... võibolla oma funktsionaalse lugemisoskuse puudulikus või vilets googli kasutus aga kuidas on plaan maksustada üle 3500 kg tühimassiga sõidukid? Või on nad juba maksu all?
Naine unistab juba aastaid Ford F350 -t.
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3191
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Ilmselt Urmas teab paremini aga kas sellise tonnaažiga asjale juba raskeveokimaks juba ei lisandu.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 533
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Leivo kirjutas: 28 Juul 2023, 10:17
Ei ole silma jäänud ... võibolla oma funktsionaalse lugemisoskuse puudulikus või vilets googli kasutus aga kuidas on plaan maksustada üle 3500 kg tühimassiga sõidukid? Või on nad juba maksu all?
Naine unistab juba aastaid Ford F350 -t.
franz125 kirjutas: 28 Juul 2023, 13:10
Ilmselt Urmas teab paremini aga kas sellise tonnaažiga asjale juba raskeveokimaks juba ei lisandu.
See peaks N2 kategooria(3,5-12T) masin olema ja praegu tundub, et N2 on vaba nii aastamaksust kui raskeveokimaksust(rakendub alates 12T ehk N3 kategooriast)

joel
Postitusi: 1802
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas joel »

N2 kategooriale rakendub teekasutustasu.
Joel
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”