Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Siia siis kõik krossi ja enduroga seonduv.

Moderaator: Moded


2715
Postitusi: 128
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 26 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Võtaks rahvavaenlase tiitli ja küsiks kas tsikkel millega osaleda on korralik ja omanikule väärtuslik?
Kui jah siis soovitaks kaaluda mitte osaleda sest suure tõenäosusega on pärast kui pesema hakata tsiklist kahju...
Tavaliselt suudavad kogemuseta metsikusse loodusesse minejad kukutada tsikli puule kas summuti või radiaatoriga ning võibolla isegi mõne mootorikaane ära lõhkuda...
Sidur on ka võimalik ära põletada ja mootor ära keeta kui sundjahutust pole ja kiirus alla 2 käigu läheb.
Kahetaktine ei kuumene, küll aga 4t kuid 2t on summuti kallis ja õrn asi kui rattast hoolida.
Vähemalt soovitaks siduri ja pidurihoovad lenksul nii lahtiseks sättida et kukkudes liigub ära ja ei murdu.
Metallist käekaitsmed aitavad muidugi selle vastu kui on.


Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 167
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas renx »

Olen rahvavaenlane2.

Võrtsu ei ole kunagi olnud lihtne sõit. Kohe kindlasti pole, kui oled max kuu aega sõitnud.
Sa võid olla väga sportlik inimene, kuid need lihaseid ei aita sind enduros. Rada on pikk ja raske, kindlasti vesine ja pehme ning ohtrate palkide/juurikatega.
Sul peab olema mingi põhi all sõitmisega.
Ma olen äärmiselt skeptiline, et sa jõuad raja üldse läbi sõita. See mida sa kellegi gopro videos näed vs reaalsus on ikka teine.
Kahjuks magasid maha mõned kestvuskrossi sõidud kus oleksid ennast proovile saanud panna. 1-2h kestvust annab väga hea aimduse sinu võimekusest. Sinna nüüd lisa juurde enduro takistused mida ei eksisteeri kestvustel.
Raja pikkus on 63kmkm. Kontrollaeg 2.5h. Enamus enduro võistlustel kus on ~30-40% kruus/asfalt combo rajas sees on tavaliselt 70-80km ring(sõidetakse 2-3 ringi) ja aega sõiduks 1h-1.3h. Ehk siis võrtsu raja kiirus on väga aeglane ning tehniline.
Samas kui huvi on ja tahad ennast proovile panna siis aga anna tuld! :bsmile:
XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250+DR650+XT660R
Kasutaja avatar

Silver1
Postitusi: 1
Liitunud: 23 Mai 2023, 00:39
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Silver1 »

Olen julgustaja nr1

Nagu mõned juba ütlesid, mine sõida rahulikult tagumises pundis ära. Sõida seni kuni rajalt maha võetakse. Nii õpid kõige rohkem. Rohkem kui "jätad vahele, harjutad ja tuled järgmine aasta"

Rada võib küll raske olla, aga muud moodi kogemusi ei tule. Ütleme jõuad 60-70% ära teha, siis tead, mis puudu jäi. Ilmselt kogemus + tehnika mingeid x kohti läbida. Peale seda ongi kava "mida peaksin harjutama" paigas lähitulevikuks.

Kellegi gopro videost jah aimdust ei saa, kuidas lihased töötavad ja väsimus peale tuleb, aga konkreetne rada ei ole kiire ja ohtlik, et võid kuskilt alla sõita või järsult kukkuda suure kiiruse pealt. Pigem on seda tehnilist nikerdamist ja väsimusest tulenevalt masina pillamist ja kinnijäämist.

Kui kuskile kinni jääd, siis näed, mida teised mehed ees teevad, tee siis järgi. Olgu selleks siis kasvõi käsitsi masina vedamine üle palgi või mudaaugu. Lihtsalt võta rahulikult. Rapsimisega ei jõua kuhugi. Esikoha peale nagunii ju ei sõida.

P.S. kas algajad vmt ei pea vähem distantsi läbima kui ässamad mehed? Siis ei tohiks nii keeruline olla.

Viimane oluline punkt muidugi nagu ka eelnevalt välja toodud, et omanik peab teadvustama ja arvestama, et masin saab vähem rohkem pihta ning see võib kalliks maksma minna nii rahaliselt kui hingeühikutes. Kui sellega on rahu tehtud, siis mine pane hullu.

will111
Postitusi: 5157
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 354 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas will111 »

63km/2.5h see teeb tõesti päris karmi keskmise tempo, ei viitsi päris komakohtadega arvutada aga üle 25kmh. tundub muidugi väike kiirus aga arvestades mis nikerdamine seal enamus ajast on, ega seal mingit hullu kiirust ju üles väga ei saa. + siis mingid sellised kohad, nagu videotest nähtub, kus lihtsalt ootad puntras mingi oja ületuse juures, upitad oma mudaauku kukkunud ratast välja jne. neid seismisi sisse arvestades pead tegelikku keskmist sõidutempot hoidma juba üle 30'e.


tuup nüüd viskab mulle neid videoid järjest, siin on üks selline millel kohe algusest vaatama hakata näeb kuidas mitukümmend eri tüüpi ja ratast eelpool nimetatud palke ületavad
siit on ka hästi näha miks on soovitav (no tegelikult kohustuslik) paigaldada vähemalt lenksurauad ja ideaalis ja küljerauad rattale. kui sa just nii proff ei ole, et absoluutselt igaltpoolt suvalt üle lendad
krossinael tuleks ka kasuks seal vist ausalt öeldes, vaadates seda footaget :D
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2140
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 237 korda
Tänatud: 528 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Edu homseks! :bsmile:
image.png

Teema algataja
Erx27
Postitusi: 14
Liitunud: 24 Mär 2023, 10:20
Tsikkel: KTM 640 Adventure
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Erx27 »

Hei,

aitäh kõigile nõuannete ja julgustuse eest.

Sõit tehtud ja oli igati jõukohane ka algajale. Pikkus oli GPSi järgi lõpuks 67km. Erinevad klassid sõitsid põhimõtteliselt sama rada (Ironil oli üks teetammile tõus lõpus puudu ja muuli mööda ronimine oli lühem).

Peamiselt koosnes rada singlitest, aga oli ka sellist lahedat turbamaardlas kihutamist. Midagi väga tehnilist ei olnud kui aeglaselt sõita. Völja arvatud see 100m kivist muulijupp enne finišit.

Kuigi vihma sadas oli raba suhteliselt kuiv ja põhjatuid mülkaid ei märganud aga kinnijäämise oht oli mõnes kohas olemas. Mahakukkunud puud olid pigem väiksemat sorti ja sai valdavalt üle sõita.

Kokkuvõtvalt mõnusa vaibiga üritus. Korraldajale samuti suur kummardus.

PS! See segadus pikkusega ja kontrollajaga tulenes sellest, et rada muutus erinevatest põhjustest kuni lõpuni välja. Korraldaja sõnul oli 3h oodatud esimese otsa ajaks. Tegelikult oli finiš lahti viieni (ehk umbes viis tundi). Võitja aeg oli 2:29 ja rada vist oli kokkuvõttes lihtsam kui eelmistel aastatel. Mul endal läks 4:06

2715
Postitusi: 128
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 26 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Erx27 kirjutas: 23 Sept 2023, 21:08 Hei,

aitäh kõigile nõuannete ja julgustuse eest.

Sõit tehtud ja oli igati jõukohane ka algajale. Pikkus oli GPSi järgi lõpuks 67km. Erinevad klassid sõitsid põhimõtteliselt sama rada (Ironil oli üks teetammile tõus lõpus puudu ja muuli mööda ronimine oli lühem).

Peamiselt koosnes rada singlitest, aga oli ka sellist lahedat turbamaardlas kihutamist. Midagi väga tehnilist ei olnud kui aeglaselt sõita. Völja arvatud see 100m kivist muulijupp enne finišit.

Kuigi vihma sadas oli raba suhteliselt kuiv ja põhjatuid mülkaid ei märganud aga kinnijäämise oht oli mõnes kohas olemas. Mahakukkunud puud olid pigem väiksemat sorti ja sai valdavalt üle sõita.

Kokkuvõtvalt mõnusa vaibiga üritus. Korraldajale samuti suur kummardus.

PS! See segadus pikkusega ja kontrollajaga tulenes sellest, et rada muutus erinevatest põhjustest kuni lõpuni välja. Korraldaja sõnul oli 3h oodatud esimese otsa ajaks. Tegelikult oli finiš lahti viieni (ehk umbes viis tundi). Võitja aeg oli 2:29 ja rada vist oli kokkuvõttes lihtsam kui eelmistel aastatel. Mul endal läks 4:06
Mitu summutit siin ära mõlgiti ja kas omal jäi tsikkel enamvähem ellu?

Teema algataja
Erx27
Postitusi: 14
Liitunud: 24 Mär 2023, 10:20
Tsikkel: KTM 640 Adventure
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Erx27 »

2715 kirjutas: 23 Sept 2023, 22:00 Mitu summutit siin ära mõlgiti ja kas omal jäi tsikkel enamvähem ellu?
Seda ma ei tea mitu summutit ära mõlgiti, aga tagumine ots tõstis rattad lihtsalt üksteist abistades üle.

2715
Postitusi: 128
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 26 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Ma kunagi olin aktiivne igasugu võistlustel käima.
Näiteks Piksepini karikas aga mingi hetk läks asi sõitmise pealt üle tsiklite tassimisele ja siis läks isu ära.
Ootad kuskil mäeall ülessaamist, rahvas ronib troppi kokku, keegi hoogu võtta ei saa ja tulevad poolelt mäelt alla tagasi.
Katsud jätta loogilise koha, et oleks lootustki aga kõrvalt trügib veel üks mööda kes tahab ka veenduda, et ikka ilma hoogu võtmata üles ei saa.
Siis lõpuks saad hetke minna ja lähed kuid see vana kes põõsasse pani lükkab oma tsikli sulle ette soonde...
Siis mul läks fekaal keema ja otsustasin et ei taha enam.
Sellistel võistlustel kus 70 võistlejast 14 suudavad raja läbi sõita enamvähem kahel rattal mitte tsikkel seljas lihtsalt ei tõmmanud enam.
Samas ei saa ütelda et osalejatest puudus oleks ja võibolla endurosport peabki selline olema...

morse
Postitusi: 1321
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 250 korda
Tänatud: 201 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas morse »

Kuidas teiste kogemused on?
Kasutaja avatar

mathiasm
Postitusi: 26
Liitunud: 14 Okt 2019, 21:37
Tsikkel: KTM 640 Enduro
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas mathiasm »

Ma kommenteerin ka - väga äge oli, peaaegu kõik see 5h, mis rajal vastu pidasin. Ja ma ei jõudnud päris finishisse, üsna lähedale küll, aga muul ja trepid jäid võtmata; Teemaalgataja muidugi hindas oma võimeid kummalisel kombel liiga nõrgaks - kui olid võimeline selle raja läbi sõitma ja aja kirja saama, siis kindlasti ei saa nimetada end algajaks (alati sõltub, kellega võrrelda, aga algaja ei ole üldfüüsilise vormi poolest ja võrreldes sellega, kes tõesti esimest korda ratta selga istub).

Mina sõitsin sõbra rattaga, enda 640 oleks sinna kohe ära uputanud. Võinoh, ilmselt ma poleks selle pommiga isegi 45km tankimispausini jõudnud :) Mõned fotod on, kuidas ühe võistleja KTM690 on umbes 5l korral lootusetult, kaelani mudas.

Ma ise 250se 2T-sega kinni ei jäänud (v.a 1 kord, mida kohe kirjeldan), tõesti nauditav oli kuni tankimispausini (ca 2h45min, ca 45km), aga kuna ainult kickstarter, siis see kurnas jala ära, füüsiline vorm nõrk ja see karistas ära märgades kohtades ukerdades; turbaväljal kihutamine oli kogemus ja nauding omaette, tegelt tuli kõik ilusti välja v.a üks kraaviületus, kus tagumise otsa meestega mingi 7-kesi kinni olime ja kuhu olekski jäänud helikopterit ootama, kui üksteist poleks viimaste jõuvarudega välja aidanud.

Nii et tegelt Lärmi HARD endurodele ei saa mütsiga lööma minna, mul oli algusest peale lihtsalt sõidurõõmu eesmärk ja eduelamus oligi max arv kilomeetreid sõita, mitte isegi aega kirja saada.
KUI oleks tehnilise rikke tõttu või uppumise tagajärjel sinna metsa jäänud, siis ega väga naljakas poleks olnud.
Ja SAMAS võiks ALATI minna uustulnukad rajale, sest esiteks saab lõpus ikka üksteist aidata, teiseks saab väga hea trenni ja kolmandaks saad aru, kui kõvad vennad on need, kes tegelt ka aja peale seal võistlevad ;) Egole mõnus, et lase ülbeks minna, et "mul ka motikas ja teen 5m wheeliet" ;)
Kasutaja avatar

TriumphBonneville
Postitusi: 30
Liitunud: 26 Mär 2016, 20:46
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 28 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas TriumphBonneville »

Tere sellesse teemasse ka siitpoolt.

Osalesime teema algatajaga koos ning panin omad emotsioonid päevikusse kirja. Aga üritus oli tõesti vinge ja meeldejääv kahtlemata.

https://www.projectmorocco2024.com/blog ... rally-2023
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2140
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 237 korda
Tänatud: 528 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Jesper »

2715 kirjutas: 25 Sept 2023, 12:56 Ootad kuskil mäeall ülessaamist, rahvas ronib troppi kokku, keegi hoogu võtta ei saa ja tulevad poolelt mäelt alla tagasi.
Oot ei, enne tuleb ikka poole mäe peal seistes tagaratas rummuni maa sisse lasta, muidu on ringi keeramine ja alla saamine liiga lihtne :wack:

Aga jah, ma tüdinesin ka samal põhjusel sellest Tallinn-Misso otsa kündmisest ära, et tahaks ikka rohkem sõita ja vähem passida-tassida, väikesed ummikud on normaalsed, aga ükskord sai esimese mäe all mingi 45 minti veedetud, mis on kahetunnisest võistlusest ikka liiga palju, noh ja lõpuks siis esimese katsega üles, "raske tõus" indeed. Andku siis kasvõi miljon karistusminutit raja lõikamise eest vms, aga lasku sellest proovijate tropist kuidagi mööda manööverdada.

Iseenesest Lõuna-Eesti maastik on mega ja vähemalt ühe korra soovitan kõigil seal ära käia, esimene etapp peaks laupäeval olema.
Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 461
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Junzu »

Mida siis tänavused algajad osalejad tagantjärgi võiks tarkuseks öelda järgmistele algajatele peale võistluse läbimist?
Millised soovitused olid asjakohased?
SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'->EXC300 22' & 890 Adventure R 23' & EC250 22'

will111
Postitusi: 5157
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 354 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas will111 »

tee kõvasti jõusaali, et jõuaks ratta suvalises kohas kangina rinnale tõsta ning üle meetrise teepiirde visata :lol:

Teema algataja
Erx27
Postitusi: 14
Liitunud: 24 Mär 2023, 10:20
Tsikkel: KTM 640 Adventure
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Erx27 »

Ma pean end ikka algajaks. Ja Võrtsjärve Enduro ei olnud kindlasti lihtne. Aga ei olnud ka üle mõistuse raske. Mingi aeg kartsin, et äkki on nagu Aidu Hard enduro, siis oleks mul jäänud sõit juba esimese tõusu peale arvatavasti. Aga endale mõned õppetunnid mis sain (suvalises järjekorras):

1. Uus tagarehv, ostsin streetmotost Motoz Tractionator Enduro Soft Terrain (vist dot ja fim) ja pidas ikka väga vingelt võrreldes poolkulunud Michelin Enduroga. Samas äkki see pinnas ise oli nii hea pidamisega...

2. Pehme pinnas - kui tunned et hakkad kinni jääma, ära kaevu gaasitades sügavamale vaid tõsta tagaots soonest välja.

3. Sidur - kui nimetissõrm ära väsib, siis kasuta keskmist sõrme, kui see kah ära väsib siis kaks sõrme. Ma ise andsin poistele vahetustega puhkust ja vedas läbi. Aga singli peal olid sidurinäpud ikka läbi küll.

4. Pane üks käik kõrgem, on rahulikum sõita ja aita siduriga kaasa. Tegi sõidu mugavamaks aga võib olla väsitas sõrmi.

5. Sõida koos sõbraga või sõpradega. Isegi kui kogu aeg koos ei ole, siis on ikkagi kindlam tunne. Märkasin, et päris mitmed sõitsid pundis koos. Mõnel olid isegi intercommid peal.

6. Püstiseismine. Tuli välja, et ma ei oska/julge istudes sõita, aga püsti väsitas mingi hetk ära. Siis lihtsalt sundisin end istuma, et jõuaks keerulisemates kohtades seista. :) Jabur, aga nii oli. Ise defineerisin enda jaoks, et kui saad, siis istu, sest varsti peab niikuinii seisma.

7. Kui on keerulisem koht, siis hoia gaasi natuke peal ja ise tsiklist kinni ja üldiselt läheb kõik hästi. Läkski. Niikaua kui suudad ratast liikumises hoida on kõik lihtsam.

8. Puu ületused - kui esiratta suudad üle tõsta siis tagaratas võib isegi libiseda mööda puud, sellest väga midagi ei ole. Kui esiratas mööda puud libisema hakkab siis oli päris raske kontrolli alla saada.

9. Pehmemad kohad - ei pea sõitma kõige sügavamas jäljes, võib ka kõrvalt minna. See aitas viimasel kolmandikul kõvasti, et pidanud ennast kogu aeg kinni sõitma.

10. Prillid hoia ees. Kuna mul oli pulss kõrge siis higi tilkus prillide sisse ja mingi aeg võtsin prillid ära. Kiiretel otstel lõi turvast ja muda üles ja otse silma. Prillide osas mingit väga head lahendust ei leidnudki, lihtsalt pigistasin silmi kinni, aga jätkusuutlik lahendus see ei ole.

11. Igasugused keerulised terminid nagu imav matt, tehniline kontroll ja transponderite paigaldus, mis briifist lugesin ei olnud üldse teemad. Valdavalt kellelgi matti ei olnud, tehnilist kontrolli ei näinud ja mingeid transpondereid ei paigaldatud. Üldse oli kõik väga tsill.

Palju sai häid vihjeid siit foorumist, aga kõige suurem kummardus Priit Bienele, kes põhilise lahti seletas.
Kasutaja avatar

TriumphBonneville
Postitusi: 30
Liitunud: 26 Mär 2016, 20:46
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 28 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas TriumphBonneville »

Junzu kirjutas: Eile, 15:18 Mida siis tänavused algajad osalejad tagantjärgi võiks tarkuseks öelda järgmistele algajatele peale võistluse läbimist?
Millised soovitused olid asjakohased?
Erx27 kirjutas omad tähelepanekud lahti, kõik väga asjakohased. Mul pole korrata neid tarvidust, lisan vaid täienduseks:

- korralikud rehvid. Elementaarne iseenesest. Mul olid alla Michelin Enduro Mediumid koos mousse'dega. Ei oska paremaid soovida. Võibolla on olemas paremaid, kuid need olid ka väga head;

- väsimuse kuhjumise vähendamise soov(itus) istudes sõita seal, kus on lihtsalt võimalik on. Sest tegelikult, kui tahta aja peale sõita, siis peaks sellel võistlusel püsti olema nö 24/7. Aga kui Sa oled esimest korda, siis Sa ei tea, mis ees tuleb. Ehk siis tasub optimeerida ja olla püsti seal kus vaja 100% ja istuda seal, kus saab (kui Sa pole just selline selline 2.30 maratoni jooksev tüüp ehk absoluutselt kindel oma vastupidavuses). Samas mingi elementaarne vastupidavus peab ka siis all olema, kui isegi istudes optimeerid. Diivanilt tõustes läheb raskeks. Diivanilt tõusta ja osalema tulla võivad vaid need, kes on ikka väga osavad ja lasevad enamuse tööst tsiklil elegantselt sõitja eest ära teha. Ehk need, kes on eluaeg selle spordiga tegelenud;

- keegi siin ka soovitas ning kirjutan 100% alla - prillid peavad olema topeltklaasiga. Minu näide: selge, et sellele võistlusele sobivad kas "clear" või siis "heledamaks tegevad". Ostsin paar päeva enne clear -klaasiga Oakley'd ning õnneks tegin ühe proovisõidu. Ühekihilise klaasiga prillid lähevad ülikiirelt uduseks. Seetõttu olin sunnitud ostma veel ühed ning Leatt'i 6.5 Velocity (Husqvarna kirjaga) osutusid väga headeks. Kahjuks ununes kellegi soovitus võtta kaasa salvrätikuid - oleks olnud hea vahel puhastada mõlemaid pooli. Aga udu polnud probleem ja samuti vaateväli oli lõpuni hea.

- ning lisaks Erx'i soovitusele veel ühe, mida temal listis polnud: toitumine. Toitumine ehk nälga mitte-jäämine on ikka ülioluline. Mina sõin (süsivesikute rikast toitu - riis, pasta, neljaviljapuder vms) selle vältimiseks kaks korda (kell 7 ja kell 9.30) ning jõin enne starti rohkem vett, kui tavalisel päeval. Sõidu ajal tarbisin ära 3 Sponseri geeli - iga 45 min. järel. Konkreetselt peatusin, sõin oma geeli, jõin vett peale ja sõitsin edasi. Kulub 30 sek'i, aga see tasub ära. Spordigeele tarbides ei teki meeletut (huuled sinised) väsimust, mida ratturid tunnevad haamri all. Suhkur hoiab lihased hapnikuga, pigistab Sinust välja viimase jõuraasu ning üritusest jõuab välja puhata hiljem.

PS - ma arvan, et see on mul isikupärane nö viga, kuid mina pean tegelema tõsiselt alaselja treeningutega. Jalgratturina on mu asend sootuks teine, aga järgmine ja ülejärgmine päev oli alaselg täiesti väljakannatamatult kange. Seda tasub treenida ja tõsiselt võtta. Ma ei tea, kas paljudel, aga minul endal kindlasti.

:idea: Kokkuvõtteks - kui oled algaja ja küsid, et kas minna või mitte? Vastus on selge: minna. Neid mälestusi pole palju, mis jäävad meelde ... arvan, et ei pinguta üle, kui ütlen, et eluks ajaks.

morse
Postitusi: 1321
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 250 korda
Tänatud: 201 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas morse »

Äge!

Fox
Postitusi: 134
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: XChallenge
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Fox »

TriumphBonneville kirjutas: Eile, 17:46 PS - ma arvan, et see on mul isikupärane nö viga, kuid mina pean tegelema tõsiselt alaselja treeningutega. Jalgratturina on mu asend sootuks teine, aga järgmine ja ülejärgmine päev oli alaselg täiesti väljakannatamatult kange. Seda tasub treenida ja tõsiselt võtta. Ma ei tea, kas paljudel, aga minul endal kindlasti.
See vist on selles kinni, et millist kehaosa ükski rookie parasjagu valesti pinges hoiab. Mul näiteks oli algusaastatel pärast metsas ragistamist alati käsivarred ja õlavööde täitsa läbi (ometi on käed mul pigem hästi treenitud, tegelen kaljuronimisega) seljaga pole kunagi probleemi olnud.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2140
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 237 korda
Tänatud: 528 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Kui oled pikem tüüp, 180cm+, siis stock jalarauad võivad ka vales kohas olla, mingi 10mm tagasi ja/või alla on juba suur vahe. Ma panin reguleeritavad, mõttega katsetada ja siis õiged fikseeritud osta, aga noh nagu tavaliselt, ajutisest sai püsiv. Ja vähemalt KTMi ülemiste prillide sees on riseritele kahed augud, poest vist tulevad tagumises asendis, aga pikemale sõitjale on esimesed muarust paremad.

Muidugi kui Biene juba treeneriks sebitud on, siis tõenäoliselt ta oleks neid asju märganud ja maininud, ta ise ka ju pikk.

Seda on tore lugeda, et kellegi jaoks istumine raske on, ma ainult istuks koguaeg :) Mingi hetk keerasin heeblid nii ära, et istudes neid hästi kätte ei saaks, puhtalt pavlovi treenimise mõttes, et ei unustaks sadulasse end.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kross ja enduro”