Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale


Teema algataja
Erx27
Postitusi: 27
Liitunud: 24 Mär 2023, 10:20
Tsikkel: KTM 640 Adventure
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Võrtsjärve Enduro 2023 - soovitused algajale

Lugemata postitus Postitas Erx27 »

Ma pean end ikka algajaks. Ja Võrtsjärve Enduro ei olnud kindlasti lihtne. Aga ei olnud ka üle mõistuse raske. Mingi aeg kartsin, et äkki on nagu Aidu Hard enduro, siis oleks mul jäänud sõit juba esimese tõusu peale arvatavasti. Aga endale mõned õppetunnid mis sain (suvalises järjekorras):

1. Uus tagarehv, ostsin streetmotost Motoz Tractionator Enduro Soft Terrain (vist dot ja fim) ja pidas ikka väga vingelt võrreldes poolkulunud Michelin Enduroga. Samas äkki see pinnas ise oli nii hea pidamisega...

2. Pehme pinnas - kui tunned et hakkad kinni jääma, ära kaevu gaasitades sügavamale vaid tõsta tagaots soonest välja.

3. Sidur - kui nimetissõrm ära väsib, siis kasuta keskmist sõrme, kui see kah ära väsib siis kaks sõrme. Ma ise andsin poistele vahetustega puhkust ja vedas läbi. Aga singli peal olid sidurinäpud ikka läbi küll.

4. Pane üks käik kõrgem, on rahulikum sõita ja aita siduriga kaasa. Tegi sõidu mugavamaks aga võib olla väsitas sõrmi.

5. Sõida koos sõbraga või sõpradega. Isegi kui kogu aeg koos ei ole, siis on ikkagi kindlam tunne. Märkasin, et päris mitmed sõitsid pundis koos. Mõnel olid isegi intercommid peal.

6. Püstiseismine. Tuli välja, et ma ei oska/julge istudes sõita, aga püsti väsitas mingi hetk ära. Siis lihtsalt sundisin end istuma, et jõuaks keerulisemates kohtades seista. :) Jabur, aga nii oli. Ise defineerisin enda jaoks, et kui saad, siis istu, sest varsti peab niikuinii seisma.

7. Kui on keerulisem koht, siis hoia gaasi natuke peal ja ise tsiklist kinni ja üldiselt läheb kõik hästi. Läkski. Niikaua kui suudad ratast liikumises hoida on kõik lihtsam.

8. Puu ületused - kui esiratta suudad üle tõsta siis tagaratas võib isegi libiseda mööda puud, sellest väga midagi ei ole. Kui esiratas mööda puud libisema hakkab siis oli päris raske kontrolli alla saada.

9. Pehmemad kohad - ei pea sõitma kõige sügavamas jäljes, võib ka kõrvalt minna. See aitas viimasel kolmandikul kõvasti, et pidanud ennast kogu aeg kinni sõitma.

10. Prillid hoia ees. Kuna mul oli pulss kõrge siis higi tilkus prillide sisse ja mingi aeg võtsin prillid ära. Kiiretel otstel lõi turvast ja muda üles ja otse silma. Prillide osas mingit väga head lahendust ei leidnudki, lihtsalt pigistasin silmi kinni, aga jätkusuutlik lahendus see ei ole.

11. Igasugused keerulised terminid nagu imav matt, tehniline kontroll ja transponderite paigaldus, mis briifist lugesin ei olnud üldse teemad. Valdavalt kellelgi matti ei olnud, tehnilist kontrolli ei näinud ja mingeid transpondereid ei paigaldatud. Üldse oli kõik väga tsill.

Palju sai häid vihjeid siit foorumist, aga kõige suurem kummardus Priit Bienele, kes põhilise lahti seletas.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kross ja enduro”