Rumalad või segased küsimused jms
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7308
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1067 korda
- Tänatud: 1034 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ei ole otseselt rumal ega ka segane küsimus ja seostub tsiklitega pigem kaudselt aga ma ei suuda seda kuhugi mujale ka liigitada.
Mul Ryobi akusrvepesur, millel mootor tuksis. Vahetustöö võtab koduste vahenditega tunnikese. Probleem selles, et ma ei suuda Euroopast varuosa leida. Või noh, tõenäoliselt leidsin aga transa on 79€ ja mootor 33€. Lähim mõistliku hinnaga on saadaval USA-s (15€) aga ka sealt transport + k.m. + toll ei tasu ennast ära ja pigm on mõislikum uus riist osta.
Mootor iseenesest pole midagi erilist, standartne süsinikharjadega 20V DC mootor: 42mm läbimõõt 60mm pikk ja võll D=5mm. Hind sellisel mootoril 10-15€. Eriliseks teeb selle konkreetse eksemplari hammasratas võlli otsas: 7 hammast ja 12.2mm läbimõõt.
Seega küsimus: kas seda hammakat õnnestub võlli otsast kuidagi kätte saada ja teise mootori võlli otsa istutada? Kui jah siis kuidas ma ta kätte saan?
Mul Ryobi akusrvepesur, millel mootor tuksis. Vahetustöö võtab koduste vahenditega tunnikese. Probleem selles, et ma ei suuda Euroopast varuosa leida. Või noh, tõenäoliselt leidsin aga transa on 79€ ja mootor 33€. Lähim mõistliku hinnaga on saadaval USA-s (15€) aga ka sealt transport + k.m. + toll ei tasu ennast ära ja pigm on mõislikum uus riist osta.
Mootor iseenesest pole midagi erilist, standartne süsinikharjadega 20V DC mootor: 42mm läbimõõt 60mm pikk ja võll D=5mm. Hind sellisel mootoril 10-15€. Eriliseks teeb selle konkreetse eksemplari hammasratas võlli otsas: 7 hammast ja 12.2mm läbimõõt.
Seega küsimus: kas seda hammakat õnnestub võlli otsast kuidagi kätte saada ja teise mootori võlli otsa istutada? Kui jah siis kuidas ma ta kätte saan?
-
- Postitusi: 380
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 101 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Hammaka saab kätte igal juhul seda siis kergemat teed pidi või raskemat.
Kui kuskilt tihvti ei paista, siis võib see olla sälguga võlli otsas korraliku istuga. Lisaks võib seal ka kindluse mõttes liimi olla - kahtlen natuke aga mine tea.
Alustuseks võiks seda kuumutada (mitte soojendada) ma teeks ta ikka päris kuumaks ja siis tõmmitsatega tiriks otsast.
Kui see ei aita, lammuta mootor tükkideks nii, et võll koos selle otsaga jääb paistma, siis näed täpsemalt kuidas kinni. Seejärel kui uus mootor käes saad hammaka ühendamise vastavalt uue mootori võllile kujundada (kas puurid võlli välja jne..
Alternatiiv on ka see, kui mingi metallimees teeb samasuguse hammaka - selle hind on loomulikult uue survepesuri hind, kui tuttavad võlurit pole
Kui kuskilt tihvti ei paista, siis võib see olla sälguga võlli otsas korraliku istuga. Lisaks võib seal ka kindluse mõttes liimi olla - kahtlen natuke aga mine tea.
Alustuseks võiks seda kuumutada (mitte soojendada) ma teeks ta ikka päris kuumaks ja siis tõmmitsatega tiriks otsast.
Kui see ei aita, lammuta mootor tükkideks nii, et võll koos selle otsaga jääb paistma, siis näed täpsemalt kuidas kinni. Seejärel kui uus mootor käes saad hammaka ühendamise vastavalt uue mootori võllile kujundada (kas puurid võlli välja jne..
Alternatiiv on ka see, kui mingi metallimees teeb samasuguse hammaka - selle hind on loomulikult uue survepesuri hind, kui tuttavad võlurit pole

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7308
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1067 korda
- Tänatud: 1034 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Tõmmitsaga ei mahu kahjuks ligi. Vahe mootori korpuse ja hammaka vahel on ~1mm.
-
- Postitusi: 8370
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 312 korda
- Tänatud: 417 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kas tavalise laagritõmmitsa separaatoriga

Ei pääse üldse vahele?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 510
- Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
- Tsikkel: R 1250 GS Adventure
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 50 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Mine vaata Makservi, äkki mõni Makita trimmeri mootor 18V sarnane, mingitel 12V mootoritel on ka 7 hambaga mootor. Mingit hammakat saad Alist tellida vajadusel kui enda oma ära lõhud. https://www.aliexpress.com/item/4000355 ... T22mgBuaOo
-
- Postitusi: 1386
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ma mäletan et vahetasin kunagi Metabo akutrellil mootorit mis oli sarnane. Igatahes selle hammaka sealt ma maha sain kuidagi ja uuele külge ka. Töötab siiani.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 380
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 101 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Noo 1mm on ikka üüratu vahe. Hea meelega aitaks sind aga mul need tõmmitsad Rakveres - pühapäeval on olemas.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7308
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1067 korda
- Tänatud: 1034 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Mul pole kuhugi kiiret. Nädal-kaks siia sinna pole midagi elumuutvat.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7308
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1067 korda
- Tänatud: 1034 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Peab korra lehtkaliibri vahele lükkama ja vaatama, mis vahe mõõt on. Äkki sellisega isegi pääseb ligi.
Ja lehtkaliiber ütleb, et 0.85 mm.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ma ükskord sain stepperi otsast sarnase hammaka nii kätte, et toetasin mootoripoolse külje näpitsate lõikeosa poolte peale, näpitsad ise läksid avatud kruustangide peale (niiet mootor jäi alla rippu) ja siis äsasin võlli pihta alul kärniga liikuma saamiseks ja siis vist mingi needisabaga vms toksisin lõpuni (sest peenet torni polnud kuskilt võtta). Anoh mul oli vastupidi hammakast suva ja mootor oli vaja tervelt kätte saada, seega ei tahtnud võlli mootorist välja kiskuvaid jõude rakendada.
Samas kui mootorist on ükskõik, siis neidsamu näpitsaid kruustangide vahel kokku pressides peaks funktsionaalselt sellele tõmmitsale niivõrd-kuivõrd sarnase riista saama. Kokku saamise koha pealt ei oska selle eelarve juures kosta, sest laagriliimi pisike pudel oli poes vist kuhugi 10€ alla.
Samas kui mootorist on ükskõik, siis neidsamu näpitsaid kruustangide vahel kokku pressides peaks funktsionaalselt sellele tõmmitsale niivõrd-kuivõrd sarnase riista saama. Kokku saamise koha pealt ei oska selle eelarve juures kosta, sest laagriliimi pisike pudel oli poes vist kuhugi 10€ alla.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
vabsee nõuanded :O
mootori otsast on vaja kätte saada hammakas...aga mootorit ennast ju enam vaja pole?! no siis võtad relaka, 2 sekundit ja hammakas käes. eeldan, et hammakal on läbiv võlliava. võtad mingi sobiva läbimõõduga "torni" ja lööd selle võlli jäänuse sealt seest välja. valmis
kui ei ole läbiv ava...no siis puurid selle ava ise võllini läbi ja lööd jäänuse ikka samamoodi välja lõpuks. see on veel selline hammakas ka, et selle saab vajadusel isegi kruustangide vahele päris tuugalt ja korralikult kinni panna ( korra tuleb relakaga modida enne) kogu selle operatsiooni jaoks

mootori otsast on vaja kätte saada hammakas...aga mootorit ennast ju enam vaja pole?! no siis võtad relaka, 2 sekundit ja hammakas käes. eeldan, et hammakal on läbiv võlliava. võtad mingi sobiva läbimõõduga "torni" ja lööd selle võlli jäänuse sealt seest välja. valmis
kui ei ole läbiv ava...no siis puurid selle ava ise võllini läbi ja lööd jäänuse ikka samamoodi välja lõpuks. see on veel selline hammakas ka, et selle saab vajadusel isegi kruustangide vahele päris tuugalt ja korralikult kinni panna ( korra tuleb relakaga modida enne) kogu selle operatsiooni jaoks
-
- Postitusi: 3072
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 310 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Sellised hammakad pannakse tihti ainult kuumaga peale. Edu ilma kuumutamata sealt välja peksmisel.will111 kirjutas: ↑29 Sept 2023, 00:20vabsee nõuanded :O![]()
mootori otsast on vaja kätte saada hammakas...aga mootorit ennast ju enam vaja pole?! no siis võtad relaka, 2 sekundit ja hammakas käes. eeldan, et hammakal on läbiv võlliava. võtad mingi sobiva läbimõõduga "torni" ja lööd selle võlli jäänuse sealt seest välja. valmis
kui ei ole läbiv ava...no siis puurid selle ava ise võllini läbi ja lööd jäänuse ikka samamoodi välja lõpuks. see on veel selline hammakas ka, et selle saab vajadusel isegi kruustangide vahele päris tuugalt ja korralikult kinni panna ( korra tuleb relakaga modida enne) kogu selle operatsiooni jaoks
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7308
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1067 korda
- Tänatud: 1034 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ei mingit läbivat võlliava. Ma püüan algatuseks hakkama saada ilma, et ma peaks hakkama midagi läbi puurima. Mul sobiv puurpink puudub ja muud (piisavalt täpsed) vahendid ka. Puurmasin, mis mul garaazis seisab on isegi puutöö jaoks tasemel käib kah - võllilaagril on sünnist saati ja tulenevalt disainist väike loks sees.will111 kirjutas: ↑29 Sept 2023, 00:20Mootori otsast on vaja kätte saada hammakas...aga mootorit ennast ju enam vaja pole?! no siis võtad relaka, 2 sekundit ja hammakas käes. eeldan, et hammakal on läbiv võlliava. võtad mingi sobiva läbimõõduga "torni" ja lööd selle võlli jäänuse sealt seest välja.
Kuumaga jah. Ma olen paari videot vaadanud kuidas mehed 755 mootori võllide pealt läbiva auguga hammakat maha võtavad ja aru saanud, et külmast peast seda sealt mingi valemiga kätte ei saa.
Kui keegi oskab öelda, kuskohalt ma sellisse mootori, koos hammakaga saan siis see oleks lihtsaim ja kiireim lahendus. Mina igatahes pole suutnud leiada. https://www.smallenginesprodealer.com/p ... 230387001/
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 510
- Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
- Tsikkel: R 1250 GS Adventure
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 50 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Küsi neilt, väidetav ametlik maaletooja https://ee.ryobitools.eu/Macintosh kirjutas: ↑29 Sept 2023, 11:11Ei mingit läbivat võlliava. Ma püüan algatuseks hakkama saada ilma, et ma peaks hakkama midagi läbi puurima. Mul sobiv puurpink puudub ja muud (piisavalt täpsed) vahendid ka. Puurmasin, mis mul garaazis seisab on isegi puutöö jaoks tasemel käib kah - võllilaagril on sünnist saati ja tulenevalt disainist väike loks sees.will111 kirjutas: ↑29 Sept 2023, 00:20Mootori otsast on vaja kätte saada hammakas...aga mootorit ennast ju enam vaja pole?! no siis võtad relaka, 2 sekundit ja hammakas käes. eeldan, et hammakal on läbiv võlliava. võtad mingi sobiva läbimõõduga "torni" ja lööd selle võlli jäänuse sealt seest välja.
Kuumaga jah. Ma olen paari videot vaadanud kuidas mehed 755 mootori võllide pealt läbiva auguga hammakat maha võtavad ja aru saanud, et külmast peast seda sealt mingi valemiga kätte ei saa.
Kui keegi oskab öelda, kuskohalt ma sellisse mootori, koos hammakaga saan siis see oleks lihtsaim ja kiireim lahendus. Mina igatahes pole suutnud leiada. https://www.smallenginesprodealer.com/p ... 230387001/
Vanasti oli ametlik esindaja Balti Autoosad ja siis sai küll varuosi ilma suurema probleemita kui siinse turu mudel oli. Välistatud pole varuosade kattuvus ka erinevatel turgudel.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 510
- Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
- Tsikkel: R 1250 GS Adventure
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 50 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Saatsin Shipzeesse päringu, mis hinnaga nad sellelt lehelt https://www.ereplacementparts.com/motor ... 32793.html selle eestisse toimetavad. Kui vastus käes annan teada. Otse sealt lehelt tellides oli 70+€ pluss toll 20%
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7308
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1067 korda
- Tänatud: 1034 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Jah @Kiilakas tänud. Mul õnnestus lõpuks pisut lähemalt leida.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
no eks sa ise tead jah...mina ei pidanud küll üldse mingit puurpinki siinkohal silmas. sellised lihtsad asjad teen 100% alati tavalise käsi või akutrelliga. seal ei ole ju mitte mingit täpsust ka vaja, asetad puuri enamvähem keskele ja puurid võibolla max kuskil 5mm jagu sisse ning oledki "võllis". lihtsalt hammakas peab olema ilusti otse ja kindlalt kuskil vahel kinni. muidu umbes samasugune mõne, max mõnekümne sekundi operatsioon nagu hammaka mootori otsast maha lõikamine
kuuma andmiseks muidugi ma ei tea jah kas sul on aparaat olemas või mitte. aga no sellise aparaadi saab ka suvalisest ehituspoest ~10 eest. nii väikse detaili jaoks täiesti piisab see gaasipõleti
kui kuskil läheduses oleksid, võiksin sul selle asja töökojas ise ära ka teha, paar minutit ehk läheb...olen sarnaseid eemaldamisi vähemalt paar korda varem teinud ka. aga sa ilmselt tallinnas ja pole eriti pointi hakata mõnekümne km kaugusele linnast välja sõitma selle jubinaga.

kui kuskil läheduses oleksid, võiksin sul selle asja töökojas ise ära ka teha, paar minutit ehk läheb...olen sarnaseid eemaldamisi vähemalt paar korda varem teinud ka. aga sa ilmselt tallinnas ja pole eriti pointi hakata mõnekümne km kaugusele linnast välja sõitma selle jubinaga.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 161
- Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
- Tsikkel: 790ADV, Versys X300
- Asukoht: Tln
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kas keegi on aru saanud või tähele pannud, mis ajast ja mis põhjusel mootorratta arvele võtmisel märgitakse tühimassiks nö koos juhiga (vist 75kg) mass? Päris naljakas vaadata (suvaline näide) Honda CB500x 272kg:) võimsus 35kw, ja samas on võimsuse ja massi suhe toodud 0,18kw/kg. Tühimassi pealt arvutades tuleb 0,13. Mingit väiksemat massi aga pole teh andmetes olemas! Tühimass väljendatuna koos juhiga on jälle mingi eesti ametnike geniaalne leiutis, või on keegi mujal registrites sama täheldanud? Ja kui natuke loogikat jätkates, kas mootorisõidukimaks tuleb mootorrattal registris oleva tühimassi alusel või selle muu "salapärase" massi alusel?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
See on tegelt EL-i terminoloogias alati nii olnud, et juht käib tühimassi sisse, asjasse puutuv direktiiv on 97/27/EC.
Miks ARKi moroonlased 1997nda aasta direktiivi alles aastal 2023 juurutama hakkasid, seda ma ei tea ning olen üsna kindel, et ei tahagi teada
Miks ARKi moroonlased 1997nda aasta direktiivi alles aastal 2023 juurutama hakkasid, seda ma ei tea ning olen üsna kindel, et ei tahagi teada

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 161
- Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
- Tsikkel: 790ADV, Versys X300
- Asukoht: Tln
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Huvitav, et miks siis võimsuse ja massi suhe ei ole samade näitajate põhine. Et siis, mis salapärase massi pealt, mis reg.andmetest ei paista, see suhtarv saadakse? See pole oluline, samas naljakas, et mingi suvalise ajahetke pealt (nt 2a tagasi) on andmed direktiivi kohased ja varasemad teisest süsteemist, aga infot selle erisuse kohta näha ka pole. Ehk kui taas mootorsõiduki maksu peale mõelda ja tahta olla "keskkonnasõbralikum", tasub osta vähemalt 3a vanune ratas, mille mass on kirjas vana süsteemi järgi. Lubasid tehakse aga mingi muu massi alusel. Krdi moroonid 

Re: Rumalad või segased küsimused jms
Võimsuse ja massi suhte arvutamine on ka EL-i reeglitest võetud ning seal on spetsiifiliselt öeldud, et ilma juhita - miks, seda ma ei tea. Neil juhiloateemadel on meeletu ajalugu, mingi ÜRO 1948 (vist, ma ei viitsi telos rohkem otsida) konvensioonist hakkab jaskar peale ja seda siis on ajapikku täiendatud.
Samas pole ju mõtet tehnilisse passi panna liigseid andmeid, sa saad ju arvutada juhita massi kui lahutad tühimassist 75kg või jagad võimsuse võimsuse ja massi suhtega.
Samas pole ju mõtet tehnilisse passi panna liigseid andmeid, sa saad ju arvutada juhita massi kui lahutad tühimassist 75kg või jagad võimsuse võimsuse ja massi suhtega.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 161
- Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
- Tsikkel: 790ADV, Versys X300
- Asukoht: Tln
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Muidugi saab arvutada, aga milliste EE registris tsiklite puhul? et mis ajast alates peab seda "väikest" tühimassi muutust arvesse võtma? ja mis mass läheb selle koššer põneva mootorsõidukimaksu arvestusse?
edit: nt 2018 KTM 1290 adv tühimass 247kg, vs see honda CB500X 272 või mis ta oli.
edit: nt 2018 KTM 1290 adv tühimass 247kg, vs see honda CB500X 272 või mis ta oli.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ei tea, sest maksu pole veel kehtestatud, a mis sa ise arvad, kui on kaks numbrit, suurem ja väiksem, siis kumb valitakse 
Reaalselt tühimassist ju midagi ei sõltu, tehku mis tahavad, liitku Kuu mass sinna otsa kui meeldib.

Reaalselt tühimassist ju midagi ei sõltu, tehku mis tahavad, liitku Kuu mass sinna otsa kui meeldib.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 161
- Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
- Tsikkel: 790ADV, Versys X300
- Asukoht: Tln
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Selle suvalise KTM näite puhul vastab aga kw/kg arvutus registriandmete tühimassiga. Nii et põnev jah. Registris oleva tühimassi andmete pealt saab jõuda väga erineva maksusummani. Ja kw/kg andmed siis ka pole reg.andmetest mingist (suvalisest?) ajahetkest enam kontrollitavad.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 510
- Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
- Tsikkel: R 1250 GS Adventure
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 50 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ma arvan, et see CB500X on erandlik näide, töökaaslasel oli ja imestasin, et kaal suurem kui mu GSil.Mrtn5 kirjutas: ↑30 Sept 2023, 22:29Kas keegi on aru saanud või tähele pannud, mis ajast ja mis põhjusel mootorratta arvele võtmisel märgitakse tühimassiks nö koos juhiga (vist 75kg) mass? Päris naljakas vaadata (suvaline näide) Honda CB500x 272kg:) võimsus 35kw, ja samas on võimsuse ja massi suhe toodud 0,18kw/kg. Tühimassi pealt arvutades tuleb 0,13. Mingit väiksemat massi aga pole teh andmetes olemas! Tühimass väljendatuna koos juhiga on jälle mingi eesti ametnike geniaalne leiutis, või on keegi mujal registrites sama täheldanud? Ja kui natuke loogikat jätkates, kas mootorisõidukimaks tuleb mootorrattal registris oleva tühimassi alusel või selle muu "salapärase" massi alusel?
-
- Postitusi: 3072
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 310 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kevadel arvele võetud päris tühimassiga 119kg ratas sai samamoodi passi 219kg. Aga see pole veel kõik. Registrimass on passis ulmelised 335kg.kiilas kirjutas: ↑02 Okt 2023, 09:20Ma arvan, et see CB500X on erandlik näide, töökaaslasel oli ja imestasin, et kaal suurem kui mu GSil.Mrtn5 kirjutas: ↑30 Sept 2023, 22:29Kas keegi on aru saanud või tähele pannud, mis ajast ja mis põhjusel mootorratta arvele võtmisel märgitakse tühimassiks nö koos juhiga (vist 75kg) mass? Päris naljakas vaadata (suvaline näide) Honda CB500x 272kg:) võimsus 35kw, ja samas on võimsuse ja massi suhe toodud 0,18kw/kg. Tühimassi pealt arvutades tuleb 0,13. Mingit väiksemat massi aga pole teh andmetes olemas! Tühimass väljendatuna koos juhiga on jälle mingi eesti ametnike geniaalne leiutis, või on keegi mujal registrites sama täheldanud? Ja kui natuke loogikat jätkates, kas mootorisõidukimaks tuleb mootorrattal registris oleva tühimassi alusel või selle muu "salapärase" massi alusel?
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843
-
- Postitusi: 1809
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 216 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kui hammaka kätte saamise vastu endiselt soov alles, siis kuna mootor on niikuinii kottis, lõika võll hammaka tagant pooleks, pane hammakas tugeva rauatüki peale, millele sobivas suuruses auk sees ja löö võllijupp peenikese torniga välja. Hammakat võid töö kergendamise eesmärgil eelnevalt näiteks leeklambiga soojendada. Võid ka õiges mõõdus puuriga lihtsalt läbi puurida.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 8370
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 312 korda
- Tänatud: 417 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
kusjuures see on huvitav, miks eesti ametnikud nii käituvad. otsisin just välja eurodirektiivi sõiduki tühimassi määramiseks, siis seal on jah kirjas, et ka juhi kaal võetakse arvesse, aga selle väärtuseks on võetud 75 kg. kas eesti ametnikud arvavad, et vedelike kaal on 25 kg?ranel kirjutas: ↑02 Okt 2023, 09:29Kevadel arvele võetud päris tühimassiga 119kg ratas sai samamoodi passi 219kg. Aga see pole veel kõik. Registrimass on passis ulmelised 335kg.kiilas kirjutas: ↑02 Okt 2023, 09:20Ma arvan, et see CB500X on erandlik näide, töökaaslasel oli ja imestasin, et kaal suurem kui mu GSil.Mrtn5 kirjutas: ↑30 Sept 2023, 22:29Kas keegi on aru saanud või tähele pannud, mis ajast ja mis põhjusel mootorratta arvele võtmisel märgitakse tühimassiks nö koos juhiga (vist 75kg) mass? Päris naljakas vaadata (suvaline näide) Honda CB500x 272kg:) võimsus 35kw, ja samas on võimsuse ja massi suhe toodud 0,18kw/kg. Tühimassi pealt arvutades tuleb 0,13. Mingit väiksemat massi aga pole teh andmetes olemas! Tühimass väljendatuna koos juhiga on jälle mingi eesti ametnike geniaalne leiutis, või on keegi mujal registrites sama täheldanud? Ja kui natuke loogikat jätkates, kas mootorisõidukimaks tuleb mootorrattal registris oleva tühimassi alusel või selle muu "salapärase" massi alusel?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.