Aku laadimine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

will111
Postitusi: 5207
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 361 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas will111 »

jah, nii on, õigemini natuke üle 14v kui süsteem on ilusti korras ja adektvaatne. ja bulk charge reziimis on tavaliselt akulaadijate pinge üldse ~14.5 kandis. mis sobib IDEAALSELT ka kõigile liitiumakudele (sest kõik need sõidukite akud on lifepo4 keemia!), samuti nagu sobib täpselt sama ideaalselt ka natuke väiksem pinge ehk kõik 13.8 kuni 14.6 on väga fine ning mitte mingit probleemi ei teki, mingit "eri" laadijat ei ole vaja ning mingit pagana pingeregulaatorit ei ole vaja välja vahetada. arusaamatu mis pada renx siin ülevalpool ajab, see on täielik absurdikomöödia.

kui ka laadimispinge on veel väiksem (kui ~13.8) siis loll jutt on see, et liitiumaku enam ei lae, vaid siis lihtsalt võtab see laadimine sigakaua aega. see on põhjus miks sõiduki laadimissüsteem ei jaksa sel juhul akut ilmselt enam täita, juhul kui käivitad tihti ning pikalt ei sõida.

samuti on täielik lollus kõik see jutt, et "targad" laadijad "eeldavad" et nad ühendatakse 6 2v celli taha ning justkui oleks 4 3v celli nüüd mingi suur segadus. laadija ei näe mitme celli taha ta on ühendatud, laadija näeb jadamisi ühendatud paki pinget, KÕIK! mingisugust "electrical language" laadija ning akupaki vahel ei eksisteeri ehk siis see ülevalpool kopitud ingliskeelne tekst on täielik BS


Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1989
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 98 korda
Tänatud: 95 korda
Kontakt:

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas bitter »

will111 kirjutas: 30 Okt 2023, 18:22
samuti on täielik lollus kõik see jutt, et "targad" laadijad "eeldavad" et nad ühendatakse 6 2v celli taha ning justkui oleks 4 3v celli nüüd mingi suur segadus. laadija ei näe mitme celli taha ta on ühendatud, laadija näeb jadamisi ühendatud paki pinget
Minu meelest tahetigi rõhutada mitte cellide arvu vaid pingete erinevust - 6x2=12V vs 4x3,3=13,3V. Kui suur erinevus seal tegelikult on?

will111
Postitusi: 5207
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 361 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas will111 »

need numbrid ei ole korrektsed ega tõesed ega reaalsed. seega, mingit mainimisväärset erinevust, mida rõhutada, ei eksisteeri!

ühegi korras, korraliku ja enamvähem täis laetud pliiaku pinge ei ole kunagi täpselt 12v, pigem on 13v kanti. 4x3.3v EI VÕRDU 13.3v. ja lifepo4 celli nominaalpinge EI OLE 3.3v, vaid on 3.2v. nothing more to talk about here...
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8370
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 312 korda
Tänatud: 417 korda
Kontakt:

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas mx77 »

bitter kirjutas: 02 Nov 2023, 00:08
will111 kirjutas: 30 Okt 2023, 18:22
samuti on täielik lollus kõik see jutt, et "targad" laadijad "eeldavad" et nad ühendatakse 6 2v celli taha ning justkui oleks 4 3v celli nüüd mingi suur segadus. laadija ei näe mitme celli taha ta on ühendatud, laadija näeb jadamisi ühendatud paki pinget
Minu meelest tahetigi rõhutada mitte cellide arvu vaid pingete erinevust - 6x2=12V vs 4x3,3=13,3V. Kui suur erinevus seal tegelikult on?
korras tavaaku ei ole ka 12V, vaid pigem 12,6-12,8V
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 174
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas renx »

will111 kirjutas: 02 Nov 2023, 02:41
ühegi korras, korraliku ja enamvähem täis laetud pliiaku pinge ei ole kunagi täpselt 12v, pigem on 13v kanti.
Okei, ma pea igapäevaselt tegelen rasketehnika elektriga olles tehnik. Ma siis näen valesti neid numbreid. :nono:
12.4-12.6v on riiulist võetava uue aku pinge. 13v on värskelt sõidust tulnud aku pinge mis kukub varsti 12.4-8 kanti.

Isegi 24v süsteemis on mõlemal akul erinevad pinged, kuigi omavahel kokku ühendatud. Aku koos mõõdetuna 25V. 12.46v ja teisel 12.54v. Mootori töötamisel 27-28v.
XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250+DR650+XT660R
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7067
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1804 korda
Tänatud: 486 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Korras 24V süsteemis akud on üldiselt ligi 25,8-25,9-26,0V Praegu vaatasin oma pargi masinaid ja kõigil oli nii. See millega ise täna päeval hoovi peal haagiseid veeretasin ja kell 15.00 seima jäi, näitas 26,0V ja üks millel juht sees magab ning ahi töötab, näitas 23,98V. Tsikli aku on ka tavaliselt ikka 12,8-12,9 kui seisab, nutilaadijaga laeb praegu 13,6V
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 5207
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 361 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas will111 »

renx, ma ei ütle seda nokkimise pärast aga...riiulist võetud uuel akul võib olla "jumal teab" mis pinge kui sa räägid pliiakust, ja ma eeldan et seda sa antud juhul mõtlesid. ehk teisisõnu sellist terminit nagu riiulist võetud uue aku pinge ju tegelikult ei eksisteeri, ka mitte rahvafolklooris. see uus aku seal riiulis võib olla pool tundi tagasi täis laetud või siis 6 kuud seal riiulist seisnud. väga erinev lugu pingega nendel juhtudel.
liitiumakudega on natuke teistmoodi, need hoiavad pinget ja charge'i ikka suhteliselt hästi ja pikalt. mul on riiulis mingi ports 20Ah liitiumelemente, oma 3a vist juba seisnud seal. pinge on endiselt ~3.7 juures, 3a tagasi oli 3.75 (need ei ole lifepo4 keemia..)

mõõdan ka ise aegajalt oma sõidukite peal olevaid akusid ja need on ikka enamasti 12.8 ning 12.5v vahel. kui on juba alla selle siis on masin kaua seisnud näiteks. sel juhul panen laadija külge ka kohe. pliiaku mis suudab vaid ~12v hoida, kui see aku just parasjagu täitsa tühi ei ole siis on tegu juba pekkis akuga ja tuleb üldiselt välja vahetada. 12.4 võib olla "riiulist võetud" uue aku pinge tõepoolest, aga see aku on sel juhul seal riiulis ikka päris kaua seisnud ka ning on tegelikult suht tühi ja vajab ka kohe laadimist enne kasutuselevõttu. pliiaku kaotab oma laengust kuskil 30% kuus kui ma õigesti mäletan.
anyway, tegelikult ju täiesti mõttetu arutada neid 0.1v komakohti siin? on täiesti ilmselge, et pliiaku ja sellele vastava lifepo4 aku pinged on niivõrd sarnased, et midagi arutada tegelikult ei ole. kas neil on või ei ole mingi veerand volti erinevust ei mängi tegelikult ikka absoluutselt mitte mingisugust rolli ja ei muuda mitte midagi, seda olen ma siin oma jutuga tahtnud öelda
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 174
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas renx »

urmas66 kirjutas: 03 Nov 2023, 01:18
Korras 24V süsteemis akud on üldiselt ligi 25,8-25,9-26,0V Praegu vaatasin oma pargi masinaid ja kõigil oli nii. See millega ise täna päeval hoovi peal haagiseid veeretasin ja kell 15.00 seima jäi, näitas 26,0V ja üks millel juht sees magab ning ahi töötab, näitas 23,98V. Tsikli aku on ka tavaliselt ikka 12,8-12,9 kui seisab, nutilaadijaga laeb praegu 13,6V
Värskelt sõidust tulnud, massilüliti välja võetud. Aku mahutavus 90-95% mõlemal akul. Bosch, see aasta vahetatud. 25V oli nendel pinge.
Siin tuleb arvestada ka multimeetri täpsust. Kodus üks odav näitab +0.5V juurde 12v peal. Auto ise ja USB pesas olev laadija näitasid 12.2v ning multimeeter 12.56v.
Meil on Fluke multimeetrid mis maksavad poes 300-400€. Williga nõus, seda koma kohta me jäämegi vaidlema siin. Kõik sõltub erinevatest aspektidest. Kas aku on masinal peal või mitte. Kui täpne on multimeeter jne.
Voldid võivad paigas olla. Paned korra tööle, suretad välja... kõik... aku mahutavust enam pole lihtsalt. Selliseid juhuseid on väga palju.
XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250+DR650+XT660R
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1131
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 81 korda
Tänatud: 148 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas Turist »

12,9 ja üle selle üldiselt näitab pingeks suhteliselt lühikest aega peale laadimist (ka siis kui on töötava mootoriga ehk generaatorilt laetud) siis kui peale laadimist ei ole mingit koormust olnud ja see ei ole nö. õige pinge mida vaadata. Võib näidata ka üle 13 V ja see ei anna õiget infot, nimetaksin seda laadimispinge jäägiks vms, see langeb üsna kiirelt ära kui mingi tarbimine toimub ja jääb siis üsna stabiilsele tasemele pikaks ajaks seisma. Kui akut laadijaga olen laadinud, siis olenevalt aku suurusest olen peale laadimist mõnekümneks sekundiks pannud 21...60 W (21 W tsikli akule, 55/60 W pirn sõiduauto akule) pirni külge ning siis peale paariminutilist seismist näeb seda õiget pinget, mis akule nö. reaalselt sisse jäi peale laadimist. Uuel/uueväärsel on 12,8 V, vanemal ehk paar kümnendikku vähem, 12,5 tundub juba kehv olema.
Vahel ikka oma pere autodel mõõdan akude pingeid, eriti talvel. Panen laadima kui alla 12,2 V on (jällegi- ei ole mõtet mõõta vahetult peale laadimist ehk sõidust tulemist, sel juhul tuleks mõnikümmend vatti võimsust veidikeseks järgi lülitada, näiteks hõõglampidega parktuled + pidurituled vms).
:bsmile:
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7067
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1804 korda
Tänatud: 486 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

renx kirjutas: 03 Nov 2023, 12:35

Voldid võivad paigas olla. Paned korra tööle, suretad välja... kõik... aku mahutavust enam pole lihtsalt. Selliseid juhuseid on väga palju.
See problem tekib eelkõige sellest, et tänased autod tarbivad ise väga palju voolu toimimiseks ja kui veel webastot kasutada, siis ei jõua auto ise akusid täis laadida isegi kui ta igapäevaselt kasutuses on. Vajalik on lisalaadimine 1-2 korda kuus või isegi iganädalaselt.
See ülikalli multimeetri ja vahem kalli täpsuse vahe on suures osas müüt. Autodel endil on ka voltmeeter olemas ja mina jälgin üldse kaugelt ja see seade on ka pigem täpne kui ei ole. Ja kui auto oma ning see jälgimisseadme näit ka klapivad,siis on ka päriselt see näit sama.
Bosch akud (ja täna ka Varta,mis on ka Bosch teise sildiga) on veokate maailmas minu meelest out. Nende kvaliteet ehk kestvus on kehv ja garantiist ei saa sealt kunagi abi. Enne kasutasin ainult Varta akusid.
Kasutan täna Austria tootja Banner akusid, mis on rasketehnika akude puhul vähem peene tehnoloogiaga kaasa läinud ja kestavad a´poole kauem ning ka 2a jooksul on garantii probleem lahendatav reaalselt. Neid pole küll palju,aga paar korda on juhtunud ja lahendus on minu jaoks positiivne olnud. Toodetud Austrias Linzis
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2415
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 180 korda
Tänatud: 322 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Kaudselt haakub teemaga "aku laadimine".
Mul on 18V tööriista (igivana) uuesti koostatud aku (1,2V NiMH elementidest, 2020a), tsekil kirjas 2,2Ah. Tööriistaga kaasas olnud originaallaadija suri ära (vanusesse?/ ülekoormusesse?), sellel kiri 21V 0,4A (õigemini küll 400mA). Originaal akupakk oli 1,2Ah kui see oluline peaks olema.
Kui nüüd uus adapter/ laadija vaadata, siis "milline"?
Proovisin seda akut laadida makita akult - klemmi pinge tõusis ~19,5V-ni, aga tööd sai teha minimaalselt :-( ehk siis akult akule laadimine ikkagi ei toimi.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

lauri.j??rgen
Postitusi: 48
Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas lauri.j??rgen »

Maaks kirjutas: 06 Nov 2023, 13:16
Kaudselt haakub teemaga "aku laadimine".
Mul on 18V tööriista (igivana) uuesti koostatud aku (1,2V NiMH elementidest, 2020a), tsekil kirjas 2,2Ah. Tööriistaga kaasas olnud originaallaadija suri ära (vanusesse?/ ülekoormusesse?), sellel kiri 21V 0,4A (õigemini küll 400mA). Originaal akupakk oli 1,2Ah kui see oluline peaks olema.
Kui nüüd uus adapter/ laadija vaadata, siis "milline"?
Proovisin seda akut laadida makita akult - klemmi pinge tõusis ~19,5V-ni, aga tööd sai teha minimaalselt :-( ehk siis akult akule laadimine ikkagi ei toimi.
Sul on 15 elemendiga akupakk. NiMH laadimiseks on vaja elemendi pinget 1,4 kuni 1,6 volti, väiksema pingega laadima ei hakka. Ilma kontrollerite pead valima sellise adapteri, mille pinge on 21 V, kõrgema pinge korral peaks mingi juhtloogika olema mis lõpetab laadimise. Ideaalis peaks voolu ka piirama , aga kui pinge on 21 ja mitte rohkem siis ei tohiks see vool üle mõistuse suureks kasvada.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2415
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 180 korda
Tänatud: 322 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas Maaks »

lauri.j??rgen kirjutas: 07 Nov 2023, 18:49
Sul on 15 elemendiga akupakk. NiMH laadimiseks on vaja elemendi pinget 1,4 kuni 1,6 volti, väiksema pingega laadima ei hakka. Ilma kontrollerite pead valima sellise adapteri, mille pinge on 21 V, kõrgema pinge korral peaks mingi juhtloogika olema mis lõpetab laadimise. Ideaalis peaks voolu ka piirama , aga kui pinge on 21 ja mitte rohkem siis ei tohiks see vool üle mõistuse suureks kasvada.
Ise jõudsin kah samasse punkti :-)
Kahjuks oomipoe valikus 21V toitekat polnud (SEDA kaalusin pikalt), seepärast sai AliExpressist üks tark laadija ära tellitud: https://www.aliexpress.com/item/1005005231331856.html
Ehk leiab tulevikus ka kusagil mujal rakendust.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2415
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 180 korda
Tänatud: 322 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Tagasisideks niipalju, et see eespool viidatud "tark" laadija mootorratta akut laadida ei suvatse (aga võib-olla ei peagi?), tööriista akuni pole temaga kahjuks veel jõudnud (see NV võiks õnnestuda).
EDIT: Kellegi testimiseks mõnda LiPo akut laenata Tallinn/ Nõmme?
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 702
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 103 korda
Tänatud: 64 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Krt et ma enne ei vaadanud - meil oli kunagi kamraadiga üks projekt, kus sai tema hübriidi akusid redresseeritud enam vähem samasuguste iMAX B6 laadijatega paralleelselt, praegu riiulis neid 4 tükki ja oleks ühe või kaks mõne õlle eest ära andnud.
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 510
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 79 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Maaks kirjutas: 05 Dets 2023, 10:32
Tagasisideks niipalju, et see eespool viidatud "tark" laadija mootorratta akut laadida ei suvatse (aga võib-olla ei peagi?), tööriista akuni pole temaga kahjuks veel jõudnud (see NV võiks õnnestuda).
EDIT: Kellegi testimiseks mõnda LiPo akut laenata Tallinn/ Nõmme?
Mul oli kunagi sama laadija(Imax B6 nime all) drooni akude jaoks ja menüüst sai mu mäletamist valida ka tavalise pliiaku reziimi(seal oli hulgim erireziime), aga jäi tavaakul proovimata kuna teine laadija olemas. Samuti oli juhtpuldiga kaasa tulnud mingi X laadijal tavaaku reziim peal.

joel
Postitusi: 1783
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 105 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas joel »

Maaks kirjutas: 05 Dets 2023, 10:32
Tagasisideks niipalju, et see eespool viidatud "tark" laadija mootorratta akut laadida ei suvatse (aga võib-olla ei peagi?), tööriista akuni pole temaga kahjuks veel jõudnud (see NV võiks õnnestuda).
EDIT: Kellegi testimiseks mõnda LiPo akut laenata Tallinn/ Nõmme?
Kas jutt käib mootorratta liitium- või pliiakust? Milles see mitte laadimine täpsemalt väljendub? Mul mingi sarnane Bantam B6 nime kandev laadija ning see laeb 12V Pb akusid küll. Ka Aliexpressi laadija kirjelduses on märgitud Pb battery voltage 2-20V.
Joel
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2415
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 180 korda
Tänatud: 322 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Tavaline pliiaku siis, viskab ette errori "connection break" ja laadima ei hakka, juhtmed testriga üle käidud ja tester (kollane) viga ei leidnud :-)
Hetkel oli aega ja googeldasin seda errorit ja paar viidet tulid youtube, kus sama erroriga oli viga ikkagi juhtmetes ...
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

Erci
Postitusi: 750
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas Erci »

Maaks kirjutas: 05 Dets 2023, 14:02
Tavaline pliiaku siis, viskab ette errori "connection break" ja laadima ei hakka, juhtmed testriga üle käidud ja tester (kollane) viga ei leidnud :-)
Hetkel oli aega ja googeldasin seda errorit ja paar viidet tulid youtube, kus sama erroriga oli viga ikkagi juhtmetes ...
Juhtmete voolu läbimis võimekust mõõda ikka koormusega, ehk siis mõni amper voolu lase sealt läbi - näiteks hõõglambiga. Testri piiksuma panekuks piisab väga väikesest voolust, mis ei tähenda veel et juhtmed koormuse jaoks korras on.
___________________________

will111
Postitusi: 5207
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 361 korda

Re: Aku laadimine

Lugemata postitus Postitas will111 »

juhtmete tõsisemaks testimiseks tuleks nendest veel rohkem kui mõni amper läbi lasta...eeldades, et juhtmed mida testitakse on sellised vähe jämedamad (loe: mõeldud vähemalt mõnekümne ampri edastamiseks).

tark laadija viskab erroreid enamasti ilmselt siis kui leiab, et pinged ei ole sobivad (st. ei sobi valitud reziimiga kokku)
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”