Naastrehvid vs lamellid

Siit võib leida siis kõikvõimalikke teemasid, mis lahmimiseks ja fleimiks ära kiskunud...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 726
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 111 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

yeekim kirjutas: 31 Mär 2024, 08:46
Jääl, naast vs lamell?
Füüsika vastu ei saa!!!
Ütle parem, et mõistusega usu vastu ei saa ;)
Mäletamist mööda olen siin teemas juba targutanud kunagi, seega ei näe põhjust uuesti alluda provokatsioonidele :ner: .


Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638

Tort
Postitusi: 2021
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas Tort »

Ilmselt paljud naastu-usklikud ei muuda parteid selle pärast ka, et polegi proovinud lamelli või on proovinud kesk-euroopa versiooni või mingit 5 aastast Sailunit. Kesk-euroopa kohta just üks tuttav ütles, et jäite ja kõva tuulega tahtis tln-trt peal teelt minema puhuda tavakiirusel, sai pervel pidama kuidagi lipa lopa. Naast selles mõttes silmakirjalik, et suva pastel naastuga annab feik-turvatunde. Aga kes "rikaste lamelli" pole proovinud, ega see saagi aru, millest jutt. Kui on au omada erilaiuste velgedega 4wd sõidukit, siis on olukord rahaliselt veel nutusem.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3133
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 328 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas ranel »

renx kirjutas: 30 Mär 2024, 22:12
ranel kirjutas: 30 Mär 2024, 14:03


Kui naastumehi poleks, siis soolamata tänavatel naastumeesteta oleksid päris hädas. Naastrehvid karestavad jääd, lamell lihvib. Aga peale Tallinna ja Tartu on mujal ka Eestit, kus naastrehv on omal kohal.
Tüüpiline naastumehe enesekiitmine... :wack: :wack: :wack: :wack:
Kas oled üldse lamelliga kunagi sõitnud, et sellist lollust levitada saab? Ma olen sõitnud mitu aastat jäärada lamelliga. Ma olen lamelliga sõitnud ebatasasel jäätunud teel mille peal on vesi. Ma sõidan oma 90te peldikuga 5mm firemax lamelliga kõikidest uutest kontrollidega autodest mööda igapäevaselt tööle sõites(kurviline kõrvalmaantee, talvel lükatakse lahti ainult väga tugeva saju korral).
Ma ei kiida ennast, lihtsalt inimesed arvavad naastust nii hästi ning levitavad müüte. Siis teevad pidevalt pigileotust, sest üllaülla naast loobib jõhkralt pigi autole, ning imestavad miks tuled nii häguseks tõmbavad ja plastik detailid halliks lähevad.
Mis enese kiitmine? Tänavalegaalse naastu eelis lamelli ees kaob kuskil kiirusel 50-70km/h (sõltuvalt algallikast) jääl. Küll aga aeglasemal kiirusel jäistes oludes on naastul eelis. Endal ühest hooajast katsetamisest brändikaga piisas külavaheteedel+suvega kulus ülikiirelt ära. Edasi läks naastuga ikka edasi. Tegelikult pole naastrehvid tänapäeval ka enam need, mis nad kunagi olid ikka suhteliselt pika naastuga nagunii. Selle arvelt on aga igasugu kummisegud läinud lamellimeeste kasuks. Lisaks lume sees sõites ei anna ka naast ju eelist. Nii et iga asja jaoks oma sobiv rehv.
Viimati muutis ranel, 31 Mär 2024, 21:10, muudetud 1 kord kokku.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

hmm
Postitusi: 427
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 107 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas hmm »

Sai nüüd 2n tagasi alaskal käidud. Võetud rendist sõiduk terveks nädalaks. Väljastamisel öeldi, et sellel on ka talverehvid all.
Väga bro ju, väljas -15...-4. Korraks tekkis küsimus, et kas seal talverehvid polegi kohuatuslikud?
Autot võttes oli pilt hoopis teine...
Igatahes kui kinnisõidetud lumi oli, sai uisutatud, lumetuisus (kerge tuhklumi) ja kuival teel oli päris OK. Mõne risti sõitsime ikka sirgeks. Anchoragest sai ka 650km põhjapoole sõidetud Firebanksi... no 65..70 miili/h oli koguaeg rauas.
Õnneks oli Alaska liiklus väga rahulik.
Illustreerimiseks: Alaska asub oma laiuskraadilt enam vähem samal tasemel nagu Soome, Ancorage paikneks 100km Helsingist põhjas... ja Firebanks sealt siis veel 650km põhja poole.

Siin Eestis ma endale neid rehve autole küll ei paneks. Siiani sõitnud lamellidega continental wikingcontact 3....6 ja rahul.
Manused
20240310_135851.jpg
20240310_135911.jpg
20240310_114052.jpg
20240310_104508.jpg
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1208
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas Turist »

Eestis õnneks ei tohigi neid talvel kasutada, puudub see mäetippudega märgistus. Tavalisest suverehvist tibake "karvasemad" on ja omavad veidi paremat muda- ja lumevõimekust, seepärast on seal ka MS kiri, aga sisuliselt nagu suverehv, mul ühel autol ongi olnud taolised suveks, müüdi suverehvi nime all.
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2500
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas Maaks »

See meil õnneks jah ei kvalifitseeru "talverehviks". Tootja ise liigitab ta "all season" rehviks
https://continentaltire.com/tires/procontact-tx
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1208
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas Turist »

"Uuringud näitavad, et tänavatolm on seotud mitmete tervisemurede tekkimisega ja paraku ka oodatava eluea lühenemisega. Sealjuures Helsingis tehtud uuringust selgus, et 75 protsenti pealinnapiirkonna tänavatolmust on tekitanud naastrehvid," ütles Sulg pressiteate vahendusel.

"Tallinnas kogutakse igal kevadel kokku ligikaudu 5500 kuupmeetrit naastrehvidega lahti kraabitud ja üles paisatud teekatteosiseid, mis on enam kui 330 veokikoormat tervisele kahjulikku materjali," selgitas Sulg


https://www.err.ee/1609297662/naastrehv ... lli-lopuni
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1938
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 179 korda
Kontakt:

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas Vint »

Fakti vead. Ajakirjanik või keegi muu on tahtlikult kruttinud numbreid ülesse. Suurem enamus sellest on talvel laiali laotatud killustik, mis segunenud koristamata jäänud lehtede ja muu sodiga.
"Igal kevadel ja 330 veokikoormat ".

Helsingi tolmust- olen isegi 100 aastat vanu plekk katuseid maha võtnud. ( Ka vaskplekist ) Seal on tõesti laudise ja pleki vahel sellist musta kergesti lendlevat tolmu. Ei eita olemasolu ja tõepärasust aga tegu on siiski aastakümnete jooksul sinna kogunenud tolmuga. Samas ei ole see ka mingisugune mõõdupuu, mille põhjal õhu puhtust hinnata.

Ühtlasi kuulutan enda usku, sõidan lamellidega aasta ringi ja teised sõitku millega tahavad. :ner: Aamen!
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7191
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1857 korda
Tänatud: 515 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ei pea olema just suur teadlane,et märgata erinevusi teekattes meil Soomes-Rootsi jne, kus naastrehv on lubatud ja meist lõunapool. Poolas ja Saksamaal jne sealt lõuna poole ei ole sooni asfaldis. Meil ei olnud enne kui naastrehvid saabusid ka sooni, aga soomes olid need olemas kui 1989a sinna esimest korda sattusin. Kui nõukaajal oma ükskõik mis rehvidega sõitsime,siis oli talvine pori sama kergelt maha pestav, kui tänapäeval kruusatee pori. Kui Tallinnas sõites autot paar kuud ei pese on see ühtlaselt pigitatud ja seda juba niisama maha ei pese.
Ise sõidan ka lamellidega ja väidan,et nendega saab sama hästi hakkama kui naastrehviga või on paksus lumes-lörtsis isegi paremad. Autod on nii esivedu,kui nelivedu.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3190
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Suurem enamus sellest on talvel laiali laotatud killustik, mis segunenud koristamata jäänud lehtede ja muu sodiga.
+löökaukude materjal.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6614
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kas tavaliikluses on veel ilma lamellideta naastrehve?

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7191
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1857 korda
Tänatud: 515 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

yeekim kirjutas: 01 Apr 2024, 20:49
Kas tavaliikluses on veel ilma lamellideta naastrehve?
Need vis jäid 90-ndate algusse. Mul olid ühed Nokia naastud millel olid klotsid sakiliste servadega ja mõned sooned klotside sees ning naastud. Järgmised olid 1997 aastal juba Gislaved Nordfrost II ja nendel oli lamelli palju.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8781
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 128 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Lamellidega sõitjad on p***
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1208
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas Turist »

Kunagi oli kuulda mingit juttu, et (talve)rehvidele mingi vanusepiirang kehtestada, aga see vist reaalselt kuhugi seadusesse jõudnud ei ole?
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 726
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 111 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Ma kuskilt mäletan, et isegi USAs (muidugi ainult teatud osariikides) oli b2c keelatud müüa vanemat kui 6a rehvi ilma suure punase kirjata.
Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638

morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas morse »

Piipz kirjutas: 03 Apr 2024, 11:41
Lamellidega sõitjad on p***
:mrgreen:
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2500
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Piipz kirjutas: 03 Apr 2024, 11:41
Lamellidega sõitjad on p***
Ma ei taha teada läbi milliste seoste sa sellise tulemuseni jõudsid, aga kas peab alati "liigitama" kuhugile :D
Turist kirjutas: 03 Apr 2024, 16:37
Kunagi oli kuulda mingit juttu, et (talve)rehvidele mingi vanusepiirang kehtestada, aga see vist reaalselt kuhugi seadusesse jõudnud ei ole?
Mitte väga palju aastaid tagasi oli seaduses 10a piirang kõikidele rehvidele, aga see võeti välja, seega vähetõenäoline, et uuesti tuleb.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8781
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 128 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Maaks kirjutas: 04 Apr 2024, 15:23
Ma ei taha teada läbi milliste seoste sa sellise tulemuseni jõudsid, aga kas peab alati "liigitama" kuhugile :D
Ma tahtsin lihtsalt õli tulle valada. Väga ei õnnestunud.
  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Teema algataja
M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Õues päike paistab, ok temperatuur küll tiba madal, aga siiski kevad. Aga siin jauratakse talverehvide teemal, mitte "hooaeg juba avatud". :wack:

Saeme siis kah. Need mäetipud ja lumehelbekesed ei näita ka mitte muhvigi tänapäeval. Mu viimasel tööautol, mis veeres Riias asuvast VW esinduse uksest välja, olid all Nokian lamellid, kõik märgid ilusti peal. Aga kiirusindeks oli rehvil 200+ ehk ilmselgelt mitte meie kliimasse mõeldud. Lamellide arv oli näiteks võrreldes isikliku auto all olnud Good Year rehvidega väiksem ja -20 juures olid jäigad nagu puukingad ning pidamine selline "lehm libedal jääl". Ideaalne pidamine saabus ca +10-15 juures, siis mina neid Jüri ringil vilisema saada ei suutnud, kiirus hakkas juba käest liiga ära minema. Ehk siis paber või antud juhul märgistus rehvil kannatab kõike. Ja ostabki suva maamees sellised, proovib ära ning pärast kirub, et krdi lamellid on ika pask ja ilma naelata talvel ei saa.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8781
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 128 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas Piipz »

M.T. kirjutas: 04 Apr 2024, 15:53
Õues päike paistab, ok temperatuur küll tiba madal, aga siiski kevad. Aga siin jauratakse talverehvide teemal, mitte "hooaeg juba avatud". :wack:
Mõne suurema vihmaga läks juba päris heaks, kui eile järsku jälle kõik tänavad ära soolati. Ma hea meelega juba sõidaks aga ootaks siiski esimese vihma ära.
  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

MustVälk
Postitusi: 147
Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 322 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

Jepp. Hooaeg avatud juba kaks nädalat tagasi, aga tuleb järgmist hooaja avamist oodata! Pühapäevani.

Teemasse ka. Et ma olen ka jõudnud järeldusele, et on inimesi kes ei usalda lamelli ja ei piisa ka suurest propageerimisest.
Kuniks nad ise korralikult ei proovi järele seni ei teagi usaldada. Sõbral on ka sõber kes keeldub kõrval istmel ka olemast kui autol on lamellid.
Ma ka ei usaldanud kuniks kaotasin naastrehvis usu. Nüüd saan edukalt lamelliga hakkama. Mõni üksik päev kus sooviks naastrehviga olla! :)
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2500
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas Maaks »

MustVälk kirjutas: 05 Apr 2024, 00:25
Jepp. Hooaeg avatud juba kaks nädalat tagasi, aga tuleb järgmist hooaja avamist oodata! Pühapäevani.

Teemasse ka. Et ma olen ka jõudnud järeldusele, et on inimesi kes ei usalda lamelli ja ei piisa ka suurest propageerimisest.
Kuniks nad ise korralikult ei proovi järele seni ei teagi usaldada. Sõbral on ka sõber kes keeldub kõrval istmel ka olemast kui autol on lamellid.
Ma ka ei usaldanud kuniks kaotasin naastrehvis usu. Nüüd saan edukalt lamelliga hakkama. Mõni üksik päev kus sooviks naastrehviga olla! :)
Usaldada saab "reformierakonda" või "kaitsepolitseid" - rehvide omadused on mõõdetavad suurused ja neid teste korraldatakse regulaarselt.
Kõiki asju EI PEA ise ära proovima. Miks te motikale ostate alla head rehvid aga mitte "saab hakkama mustad rõngad"? :D
Oleks et KORRALIKUD lamellid oleks soodsamad kui naastud, aga ei ole ju! Mina ei suuda neid endale ära põhjendada.
Tolm linnas "tapab" hästi aeglaselt (kui sedagi ja tapab ka lammellikunne), aga "mänd lauges vasakkurvis" lõpetab teekonna järsult ja kindlalt kui sa oma "saab sõita" rehvidega teeolusid oled alahinnanud :-|||
PS Hooaja avasin 28.03 (tööandja arvas, et tööpäev võiks 3h lühem olla!) - Paldiski ring + läbi Hageri-Saku tagasi. Teed olid üllatavalt heas korras, klibu/kruusa ei täheldanud kusagil. Ärevaks tegi 2x olukorra üks Ääsmae-Hageri lõigul ees liikunud BMW kruiser, kes 2 kurvi pikaks laskis! Minu vabandused kui sa arvasid, et ma soovin võidu sõita - päris kindlasti ei soovinud! :-)
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Teema algataja
M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Maaks kirjutas: 05 Apr 2024, 09:53
Usaldada saab "reformierakonda" või "kaitsepolitseid" - rehvide omadused on mõõdetavad suurused ja neid teste korraldatakse regulaarselt.
Kõiki asju EI PEA ise ära proovima. Miks te motikale ostate alla head rehvid aga mitte "saab hakkama mustad rõngad"? :D
Oleks et KORRALIKUD lamellid oleks soodsamad kui naastud, aga ei ole ju! Mina ei suuda neid endale ära põhjendada.
Ma ostan autole ka head rehvid, aga mitte “saab hakkama” hiina lamellid. Aga sa ostad naelad ja alati testivõitjad?
Miks peavad põhjendused olema alati rahaliselt mõõdetavad, muid väärtusi elus pole? Ma eelistan lamelli näiteks vaikuse pärast, see naelrehvi heli käib närvidele ja väsitab pikemal sõidul. Ja ei ole naela, mis ei häälitseks häirivalt. Lamell seevastu on vaiksem kui suverehv. Ehk siis üks minu valiku põhjuseid on vaikus. Ja ei osta neid rehve ka iga hooaeg või 2x aastas, et see mõnikümmend EUR per rehv oleks ületamatu probleem.
Turvalisus, kui sõidad lubatu piires, pole turvalisuses mingit küsimust. Ja eks mõistust peab ka 2 kõrva vahel natuke olema. Vastasel korral ei aita naelrehvid kah. Krt mul saab isegi naine, kes sai juhiload alles 30+ vanuses ja pole lapsest saati roolis, lamelli, esiveo ja 162 kW ilma probleemideta hakkama ning ei koperda kellelgi jalus ning siis aastakümnete pikkuse sõidukogemusega mehed räägivad, et Eesti on ikka nii hullu kliimaga koht, et siin on nael ikka must be rehv. :wack:
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2500
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Miks sa arvad, et ma sõidan nagu su naine :wack: Ma arvan, et isegi mu naine ei sõida nagu su naine :ner:
Selleks ei pea ostma testivõitjaid naastrehve, et oleks parem kui (kõige parem)lamell, isegi 4.-5. koht on juba OK :mrgreen:
Kus ja kes kirjutas et ma ei saa hakkama? Ma lihtsalt ei taha. Mind naelte krõbin ei häiri - pole eriti sisse kosta :)
PS Eestis on supper kliima - hetkel aknast vaadates arktiline lausa. Aga eks tuleb kuidagi "hakkama saada" sest naastud riiulis juba :lol:
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas mx77 »

M.T. kirjutas: 05 Apr 2024, 11:32
Maaks kirjutas: 05 Apr 2024, 09:53
Usaldada saab "reformierakonda" või "kaitsepolitseid" - rehvide omadused on mõõdetavad suurused ja neid teste korraldatakse regulaarselt.
Kõiki asju EI PEA ise ära proovima. Miks te motikale ostate alla head rehvid aga mitte "saab hakkama mustad rõngad"? :D
Oleks et KORRALIKUD lamellid oleks soodsamad kui naastud, aga ei ole ju! Mina ei suuda neid endale ära põhjendada.
Ma ostan autole ka head rehvid, aga mitte “saab hakkama” hiina lamellid. Aga sa ostad naelad ja alati testivõitjad?
Miks peavad põhjendused olema alati rahaliselt mõõdetavad, muid väärtusi elus pole? Ma eelistan lamelli näiteks vaikuse pärast, see naelrehvi heli käib närvidele ja väsitab pikemal sõidul. Ja ei ole naela, mis ei häälitseks häirivalt. Lamell seevastu on vaiksem kui suverehv. Ehk siis üks minu valiku põhjuseid on vaikus. Ja ei osta neid rehve ka iga hooaeg või 2x aastas, et see mõnikümmend EUR per rehv oleks ületamatu probleem.
Turvalisus, kui sõidad lubatu piires, pole turvalisuses mingit küsimust. Ja eks mõistust peab ka 2 kõrva vahel natuke olema. Vastasel korral ei aita naelrehvid kah. Krt mul saab isegi naine, kes sai juhiload alles 30+ vanuses ja pole lapsest saati roolis, lamelli, esiveo ja 162 kW ilma probleemideta hakkama ning ei koperda kellelgi jalus ning siis aastakümnete pikkuse sõidukogemusega mehed räägivad, et Eesti on ikka nii hullu kliimaga koht, et siin on nael ikka must be rehv. :wack:
Lamell ei ole halb rehv ja kõlbab kasutada kah. Aga sinu postitus on ikka kah natuke liiga lamellide kaitseks.
Esiteks müra. Näiteks mina oma autoga (Volvo) ei suuda teha müras vahet naelte (Hankook iPike) ja lamellide vahel (Hankook iCept), mul on kaks jooksu talverehve, kuna käin talvel tihti ka Euroopas. Kas küsimus on auto heas mürasummutuses või Hankoogi vaikuses, aga nii see on.
MIs puudtab ohutust, siis näiteks TM test, mida ma pean üheks usaldusväärsemaks näiteb objektiivselt, et täpselt samades tingimustes tehtud pidurdustestis on lamelli pidurdusmaa ikka meetrites pikem. Ja mingi hetk võivad need meetrid otsustavaks osutuda.
Kasutaja avatar

Teema algataja
M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas M.T. »

mx77 kirjutas: 05 Apr 2024, 11:49
M.T. kirjutas: 05 Apr 2024, 11:32
Maaks kirjutas: 05 Apr 2024, 09:53
Usaldada saab "reformierakonda" või "kaitsepolitseid" - rehvide omadused on mõõdetavad suurused ja neid teste korraldatakse regulaarselt.
Kõiki asju EI PEA ise ära proovima. Miks te motikale ostate alla head rehvid aga mitte "saab hakkama mustad rõngad"? :D
Oleks et KORRALIKUD lamellid oleks soodsamad kui naastud, aga ei ole ju! Mina ei suuda neid endale ära põhjendada.
Ma ostan autole ka head rehvid, aga mitte “saab hakkama” hiina lamellid. Aga sa ostad naelad ja alati testivõitjad?
Miks peavad põhjendused olema alati rahaliselt mõõdetavad, muid väärtusi elus pole? Ma eelistan lamelli näiteks vaikuse pärast, see naelrehvi heli käib närvidele ja väsitab pikemal sõidul. Ja ei ole naela, mis ei häälitseks häirivalt. Lamell seevastu on vaiksem kui suverehv. Ehk siis üks minu valiku põhjuseid on vaikus. Ja ei osta neid rehve ka iga hooaeg või 2x aastas, et see mõnikümmend EUR per rehv oleks ületamatu probleem.
Turvalisus, kui sõidad lubatu piires, pole turvalisuses mingit küsimust. Ja eks mõistust peab ka 2 kõrva vahel natuke olema. Vastasel korral ei aita naelrehvid kah. Krt mul saab isegi naine, kes sai juhiload alles 30+ vanuses ja pole lapsest saati roolis, lamelli, esiveo ja 162 kW ilma probleemideta hakkama ning ei koperda kellelgi jalus ning siis aastakümnete pikkuse sõidukogemusega mehed räägivad, et Eesti on ikka nii hullu kliimaga koht, et siin on nael ikka must be rehv. :wack:
Lamell ei ole halb rehv ja kõlbab kasutada kah. Aga sinu postitus on ikka kah natuke liiga lamellide kaitseks.
Esiteks müra. Näiteks mina oma autoga (Volvo) ei suuda teha müras vahet naelte (Hankook iPike) ja lamellide vahel (Hankook iCept), mul on kaks jooksu talverehve, kuna käin talvel tihti ka Euroopas. Kas küsimus on auto heas mürasummutuses või Hankoogi vaikuses, aga nii see on.
MIs puudtab ohutust, siis näiteks TM test, mida ma pean üheks usaldusväärsemaks näiteb objektiivselt, et täpselt samades tingimustes tehtud pidurdustestis on lamelli pidurdusmaa ikka meetrites pikem. Ja mingi hetk võivad need meetrid otsustavaks osutuda.
Ma ei väidagi, et lamell ületab naelrehvi pidamise jääl jne. Ütlen vaid seda, lamelliga saab edukalt ja turvaliselt sõidetud, eriti kui sõita mõistusega. Kui lasta pidevalt üle piirkiiruse, sõita olematu pikivahega ja kurvi siseneda hooga mis antud lõigul maksimaakselt lubatud, jne., siis loomulikult naelrehv turvalisem valik.
See pidurdusmaa teema on nii ja naa. Selle paar meetrit võidab paar km/h aeglasemalt sõit ja see võib päästa ka olukorras, kus poleks ka naelrehvist enam elupäästjat olnud. Ca. 10 aastat tagasi sai käidud libedakoolitusel, kus siis sai nii ise proovida erinevaid manöövreid, ohuolukordi ja muud ning samuti näitasid neid ette need, kes koolitasid. Üheks olukorraks oli siis pidurdustest kiirustel 50 ja 60 km/h. Ma hetkel ei julge enam väita kas pidurdusmaa pikkus oli +25%, aga sinnakanti see oli. Kuid seal kus 50-ga sõitnud auto juba seisis, seal oli 60-ga sõitnud autol veel märkimisväärne kiirus sees ning jalakäija vigastused oleks ikka üsna jõhkrad olnud. Katset tehti korduvalt, et ei oleks reaktsioonikiirusest tekkinud viga lihtsalt.
Ehk siis igasugune ohutus lamell vs nael teemak, nagu siin mitmed maininud - füüsika vastu ei saa ja ei ole naelrehv ka imerohi. Alati jääb oleks-poleks faktor ka sisse.
Hankookidest rääkides, äkki on põhjus hoopis selles, et antud tootja lamellid on liiga lärmakad. Ei tea. Endal kasutusel Good Year UG lamellid viimased 10 aastat, suvisteks olnud Good Year, Michelin, Pirelli, Conti ja rehvimüra suureneb alati kui suverehv alla läheb. Autoks Passat b8.
Edit: a näiteks varasemas postis mainitud Nokian lamellid lärmasid küll rohkem kui suvekad, seal oli efekt vastupidine. Et siis jah, leidub ka seal s.tta lauljat.
Kasutaja avatar

Teema algataja
M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Maaks kirjutas: 05 Apr 2024, 11:44
Miks sa arvad, et ma sõidan nagu su naine :wack: Ma arvan, et isegi mu naine ei sõida nagu su naine :ner:
Selleks ei pea ostma testivõitjaid naastrehve, et oleks parem kui (kõige parem)lamell, isegi 4.-5. koht on juba OK :mrgreen:
Kus ja kes kirjutas et ma ei saa hakkama? Ma lihtsalt ei taha. Mind naelte krõbin ei häiri - pole eriti sisse kosta :)
PS Eestis on supper kliima - hetkel aknast vaadates arktiline lausa. Aga eks tuleb kuidagi "hakkama saada" sest naastud riiulis juba :lol:
Aga kuskohas ma olen arvanud, et sa sõidad nagu mu naine? Või üldse sinu naist maininud? (togi) Loeks ka ikka natuke :wink:
Testivõitjate küsimus tuli sinu küsimusest - Miks te motikale ostate alla head rehvid aga mitte "saab hakkama mustad rõngad"? Tekkis huvi, et ka sa ostad siis parimad naelad või naelad, mis saavad hakkama paremini kui lamellid ja see on sulle piisav?

Tort
Postitusi: 2021
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas Tort »

Huvitav, kui laiemalt oleks müügil naelutatud taldadega talvejalasid, siis kas need oleks menukad? Ma arvan, et ei oleks. Sest klõbisevad, on poepõrandal libedad ja tegelikult seda jääd nii palju ka nüüd ei ole ju.

Edit: No ütleme sama hinnaga tavalised Lloydi kingad, naeltega ja naelteta. Kas naastumees ostaks naeltega või?
Kasutaja avatar

Teema algataja
M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Tort kirjutas: 05 Apr 2024, 12:48
Huvitav, kui laiemalt oleks müügil naelutatud taldadega talvejalasid, siis kas need oleks menukad? Ma arvan, et ei oleks. Sest klõbisevad, on poepõrandal libedad ja tegelikult seda jääd nii palju ka nüüd ei ole ju.

Edit: No ütleme sama hinnaga tavalised Lloydi kingad, naeltega ja naelteta. Kas naastumees ostaks naeltega või?
Kusjuures kunagi ammu olid miskid kingad, millele sai kanna alla naelad pöörata. Sihuke liigendiga värk oli, muidu asetsesid kannakontsa ees, selles kohas mis maha ei puutu. Ja vist äkki olidki Lloyd. Kuid tänapäeval on lihtne lahendus olemas, poes müüakse mingeid naeltega kummiribasid, käivad kergelt jalanõu külge ja siseruumidesse minnes saad ära võtta.
Tegelt nali naljaks, aga jalakäijana on naelikud vajalikud küll. Naine pani hommikul tööle kõndides külje maha, lume all krt oli jää.

Edit: täitsa olemas https://images.app.goo.gl/TMjQ2BM7BJoYYa948
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2500
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Naastrehvid vs lamellid

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Ikka naeltega ostab @Tort! Kust võiks kellelgi üldse tulla haige mõte, et teadlikult talvel naastrehvide kasutajal on kusagil mõni asi, millel pole naelu sees?
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Fleim”