Keti hooldus ja eluiga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7286
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1918 korda
Tänatud: 537 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

ranel kirjutas: 21 Aug 2024, 13:23
Kõige mugavam oli sõita muidugi Scottoileriga, aga maastikule keerates on suht ruttu düüs kinni.
Ma sõidan juba üsna mitu aastat Scottoileriga ja pole kordagi veel kinni jäänud. Samas ega seal ju mingit düüsi polegi,on peenem jäik plastvoolik lihtsalt. Mul on ühepoolne otsik ja see on hammaka välisküljel. Ei ole tõesti vee all ja kõrvuni mudas sõitnud, kuid kruusateid ja vahel ka mingeid pinnasteid ikka satub.
Mu meelest parim asi, millele raha kulutada. Mul on see kõige lihtsam ehk vaakumi pealt toimiv.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Stinger
Postitusi: 208
Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
Tsikkel: Yamaha T7
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Stinger »

Arvasin ka vahepeal et scottoiler lahendab kõik keti õlitamise mured kuid loobusin sellest ikkagi. Kaks peamist põhjust: kahepoolne otsik offroadi sõites õiges asendis ei püsi ja ka ühepoolne otsik läks mõned korrad paigast. Teine teema on temperatuur vs õli vool. Kui unustad külma ja sooja vahel voolu reguleerida siis siristab sujuvalt paagi tühjaks või siis ei jookse üldse. Otsustasin keskhargi kasuks ja kasutan tööriista torus kahte pudelit millest ühes on diisel, teises manuaalkäigukasti õli, lisaks hambahari ja vana sokk. Õlitan reisidel õhtuti alles sihtkohas isegi kui on pikad sõidupäevad, kodulähedal sõites peale tankimist kodus. Ratas keshhargile, õli hambaharjale, hambahari keti siseküljele ja ajan paar korda käega ratast ringi. Sokk ümber keti ja käsitsi lükates paar ringi peale et üleliigne õli maha saada. Manuaalkäigukasti õli püsib hästi peal, ei ole liiga vedel et kohe minema lennata. Kui kett on väga must eelneb õlitamisele täpselt sama protseduur diisliga. Tulemus on see et 20 000 sõitnud Tenere-l olen ühe korra ainult ketti pingutanud, seal eluiga veel palju palju. Õlitus võtab aega minuti, puhastamine ja õlitus max 2 min. See ei ole suur aja kulu ega pingutus selle rahu eest et ketiga on hästi.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7286
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1918 korda
Tänatud: 537 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ma kasutasin enne aerosool ketiõli ja kett kestis,nüüd kasutan scottoilerit ja selle originaal õli. Regull on paigas ja pole seda üldse näppinud mitu aastat. Vahel vaatan,et kas ikka on õline. Siiani on olnud. Ilmselt see otsik on erinevatel ratastel siis nii,et mingid välised jõud selle ära suudavad keerata. Mul peaks ketikas koos kiigega ikka maa sees olema,et seda mingi asi saaks paigast ära lükata.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”