ABS mootorrattal


Antt1
Postitusi: 113
Liitunud: 03 Aug 2022, 20:29
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 29 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas Antt1 »

Jaa, seda on tihti juhtunud et kui üritada juhtunut kirjeldada on hulk isikuid kes ei usu. Tuleb ette.

Nende vastuväidete kohta - ega ma ei näinud kas soomlane ratta väljapööramise hetkel veel pidurdas või oli heebli juba lahti lasknud. Tema tahtis samuti hirvest mööda põigata mitte enne teda seisma jääda (mis poleks nagunii õnnestunud) Küll aga tõusis tagaosa pidurdamise alguses. Ilmselt siis niikaua kuni ABS rakendus või oli tal mingi erireziim lülitatud. Olen aru saanud et olenevalt rattast on see tänapäeval reguleeritav.
ABS mõte ongi ju selles et ratas ei hakka lohisema ja on juhitav. Ka autojuhid kujutavad endale ette et järsku kerkib tee keskele müür ja tuleb enne seda pidama saada. Ei kerki ja ei tule, tavaliselt on kuskil pool ruumi kuhu keerata ja see keeramine õnnestub ainult siis kui rattad pole blokeerinud.

Selle vastu muidugi ei vaidle et soomlase oskused olid minu omadest üle.

Lohisedes pidurdamine on vihje siinsamas teemas eelpool olnud pikale vaidlustele et kas end küljeli kukutades saab kiiresti pidama. Ei ole vaja liiga tõsiselt võtta. Kui on võimalik valida siis enne metslooma oleks lohisemine hea mõte sest loomad tavaliselt hüppavad üles. Autole alla lohisemine jälle mitte niiväga sest võib end sinna alla kiiluda ja see on valus. Kevadel sai meie kandis üks tüdruk surma kui sõitis vastu tõkkepuud ja see ta ratta seljast minema pühkis. Jällegi - kui jõuab mõelda ja valida siis pigem kohe küljeli maha sest siis libiseb alt läbi.

Tõtt-öelda ei olnud valus :) Ma tean küll jah et esimese matsu saab tavaliselt õlg ja sarnase rattaga Tln Laagna teel kukkudes murdis üks sõber rangluu pikemalt mõtlemata ära. Ma olin üsna paksult riides sest kavatsesingi pikemalt sõita ja augustiööd pole mitte niivõrd külmad vaid vastikult niisked. Isegi siis kui päeval on +25 . Soigusingi enne sõitma hakkamist et krt, õues on nagu Aafrikas ja selline skafander vaja selga ajada. Konkreetne kuub oli Revit ja kunagi ostsin ta alla +10 kraadiga sõitmiseks. Ehk ikka päris paks kasukas.
Vihmakombe on samuti õla kohalt kõige hullemini puruks rebenenud.

A need asjad ja ratas on Turus ja võid ise vaatama tulla. Pilte panema ei hakka. Jala peale tekkinud suur sinikas ilmselt aastakümneid ei säili ja vähe kiiremini paluks siis kui tõsine huvi on :)

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”