Honda CB400N SuperDream poob kinni kõrgemal pöördel (lahendatud)
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 52
- Liitunud: 22 Sept 2019, 20:20
- Tsikkel: Super Magna
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 6 korda
Honda CB400N SuperDream poob kinni kõrgemal pöördel (lahendatud)
Rattaks on Honda CB400N Super Dream (R2, õhkjahutus), aastast 1980. Ilma "vändata" versioon (viimane märkus nii igaksjuhuks kuna esineb karpa sisude erinevusi). Karburaatoriteks on tal CV karburaatorid, mis hetkel mulle pinnuks silmas. Proovin järgnevalt ära kirjeldada läbikäidud teekonna ja endiselt päevakohasena püsiva probleemi, millele on aegade jooksul püütud leida erinevaid lahendusi, mitmete remonttöödega.
Probleemi lühikirjeldus:
Ratas käib kohapeal ja tühipöördel nagu peab, käivitub kenasti. Küll aga gaasi andes (gaas põhja keerates) kipub ta end "kinni pooma". Justkui oleks vähe õhku või hoopis seda liiga palju. Küünlad on kenasti pruunikad, ehk ta võiks ju teoorias kenasti käia. AGA EI!
Panen siia videolingi, mis enamvähem kirjeldab ära mis rattaga gaasi andes toimub (minu filmitud ja konkreetsest rattast):
Tehtud asjad (võin midagi ka unustada), mis ei muutnud mitte midagi:
- Kraan lahti sõites ta üle ca 5k pöörde ei taha minna, kuidagi 4da käiguga meelitades ta läheb ca 6 - 6,5k pöördeni aga see on juba nõidumine.
- Kui kraan kinni keerata, juhtub mõne ajapärast mingi ime ja ratas ärkab korra elule, küll mõneks sekundiks aga probleem kaob! Justkui indikeerib, et õhku on liiga vähe peale tulemas(?) ja vähesema kütusega "saab hakkama" kuniks ta karpa kausist täiesti otsa saab? See on küsimus ja mitte väide:).
Olen ka välismaa foorumites mitmeid tunde kolanud aga kõik kes probleemiga silmitsi seisavad, ei ole seda lahendanud või leidnud abi sellest, mis minul juba asenduse saanud (süütepool, madal kompressioon, CDI hapu ja seetõttu vale ajastus, etc).
Kirjutasin teema pealkirjaks just "karburaator" ja mitte midagi muud, sest tundub, et viga on just sealt tulenev. Ratas on saanud juba liiga palju küünarnukimääret ja endal mõtted otsas. Võin ju loomulikult eksida, seega näkku ei tohi lüüa.
Minu mõtted ja retoorilised küsimused
J
Probleemi lühikirjeldus:
Ratas käib kohapeal ja tühipöördel nagu peab, käivitub kenasti. Küll aga gaasi andes (gaas põhja keerates) kipub ta end "kinni pooma". Justkui oleks vähe õhku või hoopis seda liiga palju. Küünlad on kenasti pruunikad, ehk ta võiks ju teoorias kenasti käia. AGA EI!
Panen siia videolingi, mis enamvähem kirjeldab ära mis rattaga gaasi andes toimub (minu filmitud ja konkreetsest rattast):
Tehtud asjad (võin midagi ka unustada), mis ei muutnud mitte midagi:
- - Uus kolvigrupp + puurimine/hoonimine. Nüüd kadus vähemalt tossamine ära
- Klapid soveldatud ja uued klapisääretihendid
- Uus süütepool ja küünlad + juhtmed.
- Kontrollitud CDI, ehk ajastus paistab olevad õige manuali järgselt. Paraku seda sättida ei saa, kuna CDI on masinal üks must karbike.
- Karpad ca 4x lahti võetud, tehaseseades düüsid ja kõikvõimalikud uued kummikorgid, membraanid sisse pandud, etc. Kõik võimalikud kanalid läbi puhastatud ja puhutud. Tundide viisi igaks juhuks ka YT videosid vaadatud, et midagi valesti ei teeks, kuna varem ei ole CV karpasid puutunud.
- Kogu karpa metallist silindrite/membraani süsteem tundub olevat õhutihe ja ei jäta liiga kulunud ilmet.
- Juhtmestik üle käidud ja kõik paistab olevat manualijärgne.
- NB! CDI takistusi mõõtes (laadisime enne CDI maha) me ei suutnud vist õigesti mõõta. Aga! Kuna ta oli strobojärgi "ajas", ei oska sinnapoole vaadata.
- Kraan lahti sõites ta üle ca 5k pöörde ei taha minna, kuidagi 4da käiguga meelitades ta läheb ca 6 - 6,5k pöördeni aga see on juba nõidumine.
- Kui kraan kinni keerata, juhtub mõne ajapärast mingi ime ja ratas ärkab korra elule, küll mõneks sekundiks aga probleem kaob! Justkui indikeerib, et õhku on liiga vähe peale tulemas(?) ja vähesema kütusega "saab hakkama" kuniks ta karpa kausist täiesti otsa saab? See on küsimus ja mitte väide:).
Olen ka välismaa foorumites mitmeid tunde kolanud aga kõik kes probleemiga silmitsi seisavad, ei ole seda lahendanud või leidnud abi sellest, mis minul juba asenduse saanud (süütepool, madal kompressioon, CDI hapu ja seetõttu vale ajastus, etc).
Kirjutasin teema pealkirjaks just "karburaator" ja mitte midagi muud, sest tundub, et viga on just sealt tulenev. Ratas on saanud juba liiga palju küünarnukimääret ja endal mõtted otsas. Võin ju loomulikult eksida, seega näkku ei tohi lüüa.
Minu mõtted ja retoorilised küsimused
- - Kas see võib olla ikkagi süüde?
- Kas ratas saab kuskilt lisaõhku ja kas on võimalik, et see minu arvates õhutihe karpa membraan on ikkagi mingi lekkega ja need liiguvad suurema õhu korral kehvasti üles/alla??
- Kas tõesti võib natukenegi sünkroonist väljas olevad karpad sellist asja teha? Ei usu väga..?
J
Viimati muutis SuperMagna, 31 Aug 2024, 17:08, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 478
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 19:41
- Tsikkel: BMW R45|FT500"Krants"|XT600
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: Honda CB400N SuperDream poob kinni kõrgemal pöördel (lahendatud)
Äkki ujukitase tahab muutmist? Lihtsalt arvan ja oma vanal hondal (1 sil) on sarnane probleem, et kõrgema pöörde peal jääb kas õhku või kütust väheks.
SuperMagna kirjutas: ↑22 Aug 2024, 14:54
- Kui kraan kinni keerata, juhtub mõne ajapärast mingi ime ja ratas ärkab korra elule, küll mõneks sekundiks aga probleem kaob! Justkui indikeerib, et õhku on liiga vähe peale tulemas(?) ja vähesema kütusega "saab hakkama" kuniks ta karpa kausist täiesti otsa saab? See on küsimus ja mitte väide:).
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1950
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 141 korda
- Tänatud: 180 korda
- Kontakt:
Re: Honda CB400N SuperDream poob kinni kõrgemal pöördel (lahendatud)
CDI'd ei saa jah sättida aga väntvõlli juures olev andur söödab sellele infot ette, mootori asendi kohta. Ma küll välistaksin selle. ( ei läheks ilmselt üldse käima või väga vaevaliselt. )
Mu kunagisel Honda nx650 oli karpa ja mootori vahel olev kummist lõdvik praoga ( alt ) mis tegi kummalisi anomaaliaid.
Mu kunagisel Honda nx650 oli karpa ja mootori vahel olev kummist lõdvik praoga ( alt ) mis tegi kummalisi anomaaliaid.
-
- Postitusi: 443
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 113 korda
Re: Honda CB400N SuperDream poob kinni kõrgemal pöördel (lahendatud)
Neti teel ratast parandada on kuramuse hea
mis tähendab kontrollitud CDI?
Nüüd see, et masin hakkas elama bensiini pealevoolu peatamisel - muutsid lihtsalt ujukikambris kütusetaset ning seega mingi hetk töötas vaese seguga - seda lihtsam süüdata no võib ka ise süttida.
On olnud mitu jama teiste rataste CDI-dega kus kuni 4-5tuh pöördeni töötab masin ilusti aga üle selle ja koormusega enam mitte. Peamine probleem on olnud CDI kondekate probleem või liiga palju impulsse (st häireid), et kondekad ei jõudnud ennast täis laadida.
Takistuste mõõtmine pistikutest ei anna midagi.
Impulside osas toob selguse majja oss. Strobo näitab küll ajastust ja süütehetke muutuse, kuid ta väreleb piisavalt tihedalt, et su silm ei ütle kas ebavajaliku kohapeal samuti väreles...
No lisaks ka anduri ja tema töötsooni puhastamine. Ehk on mingi nukk kuskil maas või sodi tekitanud uue (lisa) nuki.
muus osas ainult asenduse CDI - ehk välistamise temaatika.
Loomulikult võib ka muresid mujal olla
mis tähendab kontrollitud CDI?
Nüüd see, et masin hakkas elama bensiini pealevoolu peatamisel - muutsid lihtsalt ujukikambris kütusetaset ning seega mingi hetk töötas vaese seguga - seda lihtsam süüdata no võib ka ise süttida.
On olnud mitu jama teiste rataste CDI-dega kus kuni 4-5tuh pöördeni töötab masin ilusti aga üle selle ja koormusega enam mitte. Peamine probleem on olnud CDI kondekate probleem või liiga palju impulsse (st häireid), et kondekad ei jõudnud ennast täis laadida.
Takistuste mõõtmine pistikutest ei anna midagi.
Impulside osas toob selguse majja oss. Strobo näitab küll ajastust ja süütehetke muutuse, kuid ta väreleb piisavalt tihedalt, et su silm ei ütle kas ebavajaliku kohapeal samuti väreles...
No lisaks ka anduri ja tema töötsooni puhastamine. Ehk on mingi nukk kuskil maas või sodi tekitanud uue (lisa) nuki.
muus osas ainult asenduse CDI - ehk välistamise temaatika.
Loomulikult võib ka muresid mujal olla
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 825
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Honda CB400N SuperDream poob kinni kõrgemal pöördel (lahendatud)
Maadlesin sarnase probleemiga. Oli küll vähe uuem hornet. Lõpuks, häbi tunnistada, oli asi paagikorgis. Kuidagi ilmselt läbi kraani vaakumi tõmbas ka paaki vaakumi ja ei last piisavalt kütet peale. Mis sinu puhul sobiks sellega et kraan kinni keerates korraks asi paraneb, aga siis saab ujukikambrist küte otsa... seega kõige lihtsam, tee kork lahti ja proovi sõita või kuskilt pudelist otse kütet anda karpadesse
https://www.facebook.com/M3G-182376025137021/
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
-
- Postitusi: 321
- Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Honda CB400N SuperDream poob kinni kõrgemal pöördel (lahendatud)
Kas sa kasutad originaal airboxi või mingeid koonus vms. Vabalthingavaid filtreid? Viimaste kasutamine mõjutab mootori tööd just selles kõige magusamas vahemikus (kus sul probleem ilmneb) üsna tugevasti.
Ma olin sunnitud ühele suzu gs 450-le koonus svammfiltrid paigaldama ja tekkis samasugune probleem. Lahenes sellega kui idle mixture screw (tühikäigu segukruve) pool pööret koomale pöörasin. Ei maksa midagi ja alati saad tagasi keerata.
Paagikorgi mõte on ka hea, siit edasi veel üks mõttekäik. Mul on kaks korda elus olnud üsna sarnane probleem siis kui vaakumkraani membraan lekkis ja korralikult kraani ei avanud. Sellel tsiklil vist on veel ilma vaakumita kraan…
Ma olin sunnitud ühele suzu gs 450-le koonus svammfiltrid paigaldama ja tekkis samasugune probleem. Lahenes sellega kui idle mixture screw (tühikäigu segukruve) pool pööret koomale pöörasin. Ei maksa midagi ja alati saad tagasi keerata.
Paagikorgi mõte on ka hea, siit edasi veel üks mõttekäik. Mul on kaks korda elus olnud üsna sarnane probleem siis kui vaakumkraani membraan lekkis ja korralikult kraani ei avanud. Sellel tsiklil vist on veel ilma vaakumita kraan…
Honda CBR 1000 -90
Re: Honda CB400N SuperDream poob kinni kõrgemal pöördel (lahendatud)
Kui kraan kinni korraks paremaks läheb, siis viitab ikkagi rikkale segule.
Eelnev postitaja juba viitas õhufiltrile. Kui see on originaal, siis kas õhufilter on puhas (vahetatud)?
Proovi korra ilma filtrita, kas muutus on paremuse suunas?
Eelnev postitaja juba viitas õhufiltrile. Kui see on originaal, siis kas õhufilter on puhas (vahetatud)?
Proovi korra ilma filtrita, kas muutus on paremuse suunas?
-
Teema algataja - Postitusi: 52
- Liitunud: 22 Sept 2019, 20:20
- Tsikkel: Super Magna
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 6 korda
Re: Honda CB400N SuperDream poob kinni kõrgemal pöördel (lahendatud)
Tere taas.
Tänan heade mõtete ja soovituste eest.
Asendus-CDI leidmisel Eestimaa pinnalt mind ilmselt edu ei saada - antud aastakäik muudab ta üsna haruldaseks ja nende variatsioonid mudelitel samuti olemas. Võimalus on osta uus asendus UK turult mis aga üsna kulukas, seega üritaks veel meeleheitlikult potentsiaalset viga mujalt leida. Huvilistele link siin: https://www.bbbikeshop.co.uk/product/ho ... dx-cdi-box
Ujukitase sai manuali järgi paika pandud aga tõesti, mine sa tea - äkki ongi liiga lahja/rikas sel parajal hetkel ning vajab sättimist.
See lahtise paagikorgiga sõitmine on ära proovitud aga bensiinikraan on tal vaakumita ja läbipaistev voolik näitab kenasti kütuse pealevoolu. Muutust kaasa ei toonud. Kuigi "välise" kütuseallikaga ma proovinud ei ole. Äkki see paak ikkagi tekitab seda teatud hetkel. Poltergeist!
Ilma filtrita sai samuti proovitud aga asi läks pigem hullemaks - see ratas paistab eriti tundlik olevat sellele. Tal on peal tavaline shvammfilter ja kõik on originaalseades- filter, düüsid, korgid jne. Proovin filtri ära pesta/puhastada - nii igaksjuhuks, mine tea. Kuigi ta oma olekult on pigem Ok.
Müsteerium jätkub aga ka võitlus, seniks.
Tänan heade mõtete ja soovituste eest.
Asendus-CDI leidmisel Eestimaa pinnalt mind ilmselt edu ei saada - antud aastakäik muudab ta üsna haruldaseks ja nende variatsioonid mudelitel samuti olemas. Võimalus on osta uus asendus UK turult mis aga üsna kulukas, seega üritaks veel meeleheitlikult potentsiaalset viga mujalt leida. Huvilistele link siin: https://www.bbbikeshop.co.uk/product/ho ... dx-cdi-box
Ujukitase sai manuali järgi paika pandud aga tõesti, mine sa tea - äkki ongi liiga lahja/rikas sel parajal hetkel ning vajab sättimist.
See lahtise paagikorgiga sõitmine on ära proovitud aga bensiinikraan on tal vaakumita ja läbipaistev voolik näitab kenasti kütuse pealevoolu. Muutust kaasa ei toonud. Kuigi "välise" kütuseallikaga ma proovinud ei ole. Äkki see paak ikkagi tekitab seda teatud hetkel. Poltergeist!
Ilma filtrita sai samuti proovitud aga asi läks pigem hullemaks - see ratas paistab eriti tundlik olevat sellele. Tal on peal tavaline shvammfilter ja kõik on originaalseades- filter, düüsid, korgid jne. Proovin filtri ära pesta/puhastada - nii igaksjuhuks, mine tea. Kuigi ta oma olekult on pigem Ok.
Müsteerium jätkub aga ka võitlus, seniks.
-
- Postitusi: 321
- Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Honda CB400N SuperDream poob kinni kõrgemal pöördel (lahendatud)
See on nii vana tsikkel, et düüsidel olevad numbrid ei pruugi enam kaugeltki nende suurust peegeldada (kes teab kuidas ja kui palju neid mehaaniliselt varem puhastatud on). Nõeltega sama lugu. Iseenesest peaks sellele tsiklile isegi Alist karpa rem komplekti saama väga soodsalt (kui sa seda kõike juba teinud pole).
CDI viga ei tahaks hästi uskuda…
CDI viga ei tahaks hästi uskuda…
Honda CBR 1000 -90
-
- Postitusi: 1429
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 278 korda
- Tänatud: 224 korda
Re: Honda CB400N SuperDream poob kinni kõrgemal pöördel (lahendatud)
Samad mõtted, mis Henril. Ma ka ikka otsiks karpast viga, kui kork/paak ja kraan välistatud on.
Õhupuhasti võib sellista asja põhjustada, kui midagi on kasvõi natuke muudetud (näiteks mingi snorkel on õhupuhasti kaanel puudu vmt).
Nõelad ja nõelakaevud on kuluosa ja tekitavad kirjeldatud olukorda, kus teatud pööretel on segu liiga rikas…
Nõelal võiks sel juhul kulumisrant näha olla.
Kui paremaid ideid ei ole, siis võid ju proovida nõelasid allapoole lasta. Ja võibolla ka tühikäigu segu uuesti seadistada.
Mu DR puterdas sarnaselt (k.a. see kraani kinni keeramise trikk), kui nõelad jummala kulund olid.
Õhupuhasti võib sellista asja põhjustada, kui midagi on kasvõi natuke muudetud (näiteks mingi snorkel on õhupuhasti kaanel puudu vmt).
Nõelad ja nõelakaevud on kuluosa ja tekitavad kirjeldatud olukorda, kus teatud pööretel on segu liiga rikas…
Nõelal võiks sel juhul kulumisrant näha olla.
Kui paremaid ideid ei ole, siis võid ju proovida nõelasid allapoole lasta. Ja võibolla ka tühikäigu segu uuesti seadistada.
Mu DR puterdas sarnaselt (k.a. see kraani kinni keeramise trikk), kui nõelad jummala kulund olid.
Re: Honda CB400N SuperDream poob kinni kõrgemal pöördel (lahendatud)
- Kas see võib olla ikkagi süüde?
ei
- Kas ratas saab kuskilt lisaõhku ja kas on võimalik, et see minu arvates õhutihe karpa membraan on ikkagi mingi lekkega ja need liiguvad suurema õhu korral kehvasti üles/alla??
võibolla, aga vähetõenäoline, et antud juhul viga selles
- Kas tõesti võib natukenegi sünkroonist väljas olevad karpad sellist asja teha? Ei usu väga..?
pole aimugi
Kui kraan kinni pannes asjad muutuvad ja nagu ütled, et korraks lausa ime juhtub siis on täiesti ilmselgelt tegu kütuse koguse ja karpa(de) probleemiga. isiklikult ausalt öeldes vist prooviksin lihtsalt otsida kuskilt "uued" karpad ja külge keerata. palju need ikka maksta saavad, 50euri? eks võid muidugi aega parandamisele ka kulutada aga olles näinud kuidas mõnel mehel samalaadse probleemi lahendamine läheb...ratas sisuliselt seisnud nüüdseks juba 10+ aastat, siis ma väga ei soovitaks seda varianti
mingi wideband lambdaga muidu saad suht lihtsalt mõõta, et mis toimub kui gaasi peal hoiad ja see pöörete lukustumise häda parasjagu tüütab. aga noh siis pead investeerima või kuskilt laenama selle süsteemi.
ei
- Kas ratas saab kuskilt lisaõhku ja kas on võimalik, et see minu arvates õhutihe karpa membraan on ikkagi mingi lekkega ja need liiguvad suurema õhu korral kehvasti üles/alla??
võibolla, aga vähetõenäoline, et antud juhul viga selles
- Kas tõesti võib natukenegi sünkroonist väljas olevad karpad sellist asja teha? Ei usu väga..?
pole aimugi
Kui kraan kinni pannes asjad muutuvad ja nagu ütled, et korraks lausa ime juhtub siis on täiesti ilmselgelt tegu kütuse koguse ja karpa(de) probleemiga. isiklikult ausalt öeldes vist prooviksin lihtsalt otsida kuskilt "uued" karpad ja külge keerata. palju need ikka maksta saavad, 50euri? eks võid muidugi aega parandamisele ka kulutada aga olles näinud kuidas mõnel mehel samalaadse probleemi lahendamine läheb...ratas sisuliselt seisnud nüüdseks juba 10+ aastat, siis ma väga ei soovitaks seda varianti
mingi wideband lambdaga muidu saad suht lihtsalt mõõta, et mis toimub kui gaasi peal hoiad ja see pöörete lukustumise häda parasjagu tüütab. aga noh siis pead investeerima või kuskilt laenama selle süsteemi.
-
- Postitusi: 321
- Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Honda CB400N SuperDream poob kinni kõrgemal pöördel (lahendatud)
50 euroga saab heal juhul sellele tsiklile karpade remontkomplektid (igati soovitatav selle asemel, et kusagilt korraliku raha eest mingid järgmised ära kulunud tükid osta).
Sellele tsiklil on kaks karpat ja sisuliselt kaks kruvi mida saab keerata (idle mixture screw ja sünkroniseerimiskruvid). Neist esimest võid näppida ka kulunud osadega, midagi ei juhtu. Loogika peaks olema selline, et keerad tühikäigu segukruvi edasi-tagasi niikaua, kui leiad üles maksimaalsete mootori pööretega koha (kus mootor kõige kergemalt käib ja pöörded kõige kõrgemad on). Seejärel reguleerid tühikäigukruvist mootori tühikäigu pöörded paika. Selleks piisab, kui on olemas kruvikeeraja ja elementaarne kuulmine, ilmtingimata pole widebamd lambadat vajagi;)
Sellele tsiklil on kaks karpat ja sisuliselt kaks kruvi mida saab keerata (idle mixture screw ja sünkroniseerimiskruvid). Neist esimest võid näppida ka kulunud osadega, midagi ei juhtu. Loogika peaks olema selline, et keerad tühikäigu segukruvi edasi-tagasi niikaua, kui leiad üles maksimaalsete mootori pööretega koha (kus mootor kõige kergemalt käib ja pöörded kõige kõrgemad on). Seejärel reguleerid tühikäigukruvist mootori tühikäigu pöörded paika. Selleks piisab, kui on olemas kruvikeeraja ja elementaarne kuulmine, ilmtingimata pole widebamd lambadat vajagi;)
Honda CBR 1000 -90
Re: Honda CB400N SuperDream poob kinni kõrgemal pöördel (lahendatud)
kui saab (täielikud) remontkomplektid siis eks see soovitatav jah. kui aga ei saa...ehk siis hakkad ühe kaupa lihtsalt mingeid üksikuid düüse ja osasid kokku ostma ning vahetama siis on hoopis teine jutt! selline ostmine ja vahetamine võib päris kiirelt minna nii päris kalliks (koos kõiksuguste transporditasude, maksude ja mille kõigega veel) kui ka päris ajamahukaks. sellisel juhul oleks justnimelt mõistlik osta hoopis need järgmised "ära kulunud tükid". aga sellised tükid tuleks siis osta kuskilt sellisest kohast, kus on lihtsalt näiteks avariiline ratas osadeks müüa ja kaubale antakse ka mingit laadi garantii. muidugi omad riskid jäävad alati...aga see on peaaugu vältimatu nii ehk naa. isegi kui ostad kuskilt (pigem vist teoorias) täiesti tuttuued originaalkarbussid siis jääb ikkagi väike võimalus, et tegelikult viga siiski polnudki seal.
-
Teema algataja - Postitusi: 52
- Liitunud: 22 Sept 2019, 20:20
- Tsikkel: Super Magna
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 6 korda
Re: Honda CB400N SuperDream poob kinni kõrgemal pöördel (lahendatud)
Tervitus taas ja tänan kõiki vastajaid kaasa mõtlemast!
Sain üle pika aja rattaga ühe tiiru teha, et testida uuesti kõiki sümptomeid. Väheke on muutusi. Rõhk on sõnal "väheke". Nimelt on kinnise kraaniga nüüd nii nagu olema peab-- ei mingeid imesid ega paranemisi. Kütus saab otsa ja ratas hakkab surema. Kas selles on nüüd süüdi meie uus ja parem süütepool või vahetatud karpasisud, vmt, mine võta kinni. Muutujaid hetkel palju ja tagasi muutma ju ei hakka.
Küll aga sõites täpselt sama jama, pöördeid ta üle 4.5-5k ei taha. Linnas sõitmine probleeme talle ei valmista aga maanteel ongi tippkiiruseks ca 80kmh (u 5k rpm).
Tegin veidike ka pättust - proovisin kinniteibitud silindripoolsete "kummikutega", et teda kasvõi natukene õhutihedamaks teha. Muutused puuduvad ja olles neid varem käes hoidnud ja uurinud, vigu ma seal ei täheldanud. Jällegi - minu tagasihoidlik silm ja proovida tasub.
PS: Karpade sisud, ka nõelad, on tal uued. Ehk ainuke asi mis tal vana (nö kuluosadest) on membraani ümber olev plastikrõngas ja seal üks kruviga kinni käiv plastikjupp. Terved ja puhtad. Saaks ka need ju vahetada aga vaakum seal ilusti tekib ja kõik liigub. Samas jääb ju küsimus, et kas tõesti need seda põhjustasid. Viga tundub kuidagi fataalsem.
PPS: küünlad on tal pärast mõningast maanteesõitu kenad pruunid.
Peab leidma mingi kohe (Tartu ligidal), kes seda sädeme potentsiaali suudaks paremini ja täpsemalt mõõta.
Sain üle pika aja rattaga ühe tiiru teha, et testida uuesti kõiki sümptomeid. Väheke on muutusi. Rõhk on sõnal "väheke". Nimelt on kinnise kraaniga nüüd nii nagu olema peab-- ei mingeid imesid ega paranemisi. Kütus saab otsa ja ratas hakkab surema. Kas selles on nüüd süüdi meie uus ja parem süütepool või vahetatud karpasisud, vmt, mine võta kinni. Muutujaid hetkel palju ja tagasi muutma ju ei hakka.
Küll aga sõites täpselt sama jama, pöördeid ta üle 4.5-5k ei taha. Linnas sõitmine probleeme talle ei valmista aga maanteel ongi tippkiiruseks ca 80kmh (u 5k rpm).
Tegin veidike ka pättust - proovisin kinniteibitud silindripoolsete "kummikutega", et teda kasvõi natukene õhutihedamaks teha. Muutused puuduvad ja olles neid varem käes hoidnud ja uurinud, vigu ma seal ei täheldanud. Jällegi - minu tagasihoidlik silm ja proovida tasub.
PS: Karpade sisud, ka nõelad, on tal uued. Ehk ainuke asi mis tal vana (nö kuluosadest) on membraani ümber olev plastikrõngas ja seal üks kruviga kinni käiv plastikjupp. Terved ja puhtad. Saaks ka need ju vahetada aga vaakum seal ilusti tekib ja kõik liigub. Samas jääb ju küsimus, et kas tõesti need seda põhjustasid. Viga tundub kuidagi fataalsem.
PPS: küünlad on tal pärast mõningast maanteesõitu kenad pruunid.
Peab leidma mingi kohe (Tartu ligidal), kes seda sädeme potentsiaali suudaks paremini ja täpsemalt mõõta.
-
- Postitusi: 321
- Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Honda CB400N SuperDream poob kinni kõrgemal pöördel (lahendatud)
Kui sa Tartu lähedal oled siis äkki võin korra pilgu ja kõrva peale visata (saada tel nr).
Karburaatori ja ploki vaheliste muhvide tihedust saad hõlpsasti proovida brake cleaneriga, kui mootor käib siis pihusta muhvide peale, kui pöörded muutuvad siis on ebatihe.
Karburaatori ja ploki vaheliste muhvide tihedust saad hõlpsasti proovida brake cleaneriga, kui mootor käib siis pihusta muhvide peale, kui pöörded muutuvad siis on ebatihe.
Honda CBR 1000 -90
-
Teema algataja - Postitusi: 52
- Liitunud: 22 Sept 2019, 20:20
- Tsikkel: Super Magna
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 6 korda
Re: Honda CB400N SuperDream poob kinni kõrgemal pöördel (lahendatud)
Tere taas!
Tänaseks on probleemile lahendus leitud. Tegemist oli liiga väikeste düüsidega, mida tootja sinna algselt pakub: 78/108 (main jet'id).
Keerasin mixture/idle kruvi 2.5 asemel 4 pööret välja ja rattal hakkas toimuma pärast 10km sõitmist muutusi paremuse suunas. Siis läks kahtlus düüside peale ja sai proovitud eri suuruseid: hetkel tundub 82/125 väga OK. Välismaa foorumid räägivad 78/118 lahendustest aga kuna olen nüüdseks neid ca 5 korda vahetanud, riskisin enne suurema kui et väiksema seadega. Ratas käitub kenasti.
Tihti ei oska kahtlustada liiga väikeseid mõõte kui manual nõnda väidab. Küünlad olid samuti ilusad pruunid, kuigi viimaste puhul oleks pidanud kontrolli tegema kohe pärast pikemat maantee otsa ja kohe.
Suur tänu kaasamõtlejatele ja eriline tänu kasutajale @henri kes ideedega julgustas. Loodan, et kellelgi on kunagi sellest arutelust siin abi.
Tänaseks on probleemile lahendus leitud. Tegemist oli liiga väikeste düüsidega, mida tootja sinna algselt pakub: 78/108 (main jet'id).
Keerasin mixture/idle kruvi 2.5 asemel 4 pööret välja ja rattal hakkas toimuma pärast 10km sõitmist muutusi paremuse suunas. Siis läks kahtlus düüside peale ja sai proovitud eri suuruseid: hetkel tundub 82/125 väga OK. Välismaa foorumid räägivad 78/118 lahendustest aga kuna olen nüüdseks neid ca 5 korda vahetanud, riskisin enne suurema kui et väiksema seadega. Ratas käitub kenasti.
Tihti ei oska kahtlustada liiga väikeseid mõõte kui manual nõnda väidab. Küünlad olid samuti ilusad pruunid, kuigi viimaste puhul oleks pidanud kontrolli tegema kohe pärast pikemat maantee otsa ja kohe.
Suur tänu kaasamõtlejatele ja eriline tänu kasutajale @henri kes ideedega julgustas. Loodan, et kellelgi on kunagi sellest arutelust siin abi.
Re: Honda CB400N SuperDream poob kinni kõrgemal pöördel (lahendatud)
väga hea, et lahenduse ka kirja panid!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.