ABS mootorrattal


will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas will111 »

"pöörded on kõrgel ning sedasi saab kasutada mootoripidurdust tagarattal. See on ju ka ikkagi pidurdamine? Samas sellised tehnikad ja soovitused on minuarust pigem elukutselisele rinkasõitjale sobilikud, kas suvaline eesti average joe peaks ka neid oskama? ma ei tea, võibolla tõesti. "

Jah, see ongi ikkagi pidurdamine. Ja täpselt sellest ma ka enne oma jutu sees rääkisin, et kui lased gaasi täielikult maha (sisuliselt ükskõik millised mootorrattal) ja hakkad esimesega samal ajal pidurdama siis mitte midagi tegemata või millegile ise lisanduvalt mõtlemata sa NAGUNII pidurdad juba tegelikult ka tagumise rattaga. Sellepärast rinkavennad seda tagapidurit ei kasuta ka (tugevaks pidurdamiseks), küll aga kasutavad nad seda tõepoolest muudeks asjadaeks ja ka näiteks juba kuskil seal keset kurvi. See aga pole siin meie lihtsurelike kontekstis praegu absoluutselt oluline. Me räägime hädapidurdusest, mille ainuke eesmärk on maksimaalselt lühikese ajaga, ja samas võimalikult kontrollitult ja turvaliselt vähendada maksimaalselt palju ratta kmh'sid. Ja põhjus miks ma selle juures toon nii otsest võrdlust rinka ja rinkavendade tehnikaga on see, et rinkavendade max pidurdused enne kurvi keeramist on TÄPSELT ja absoluutselt sajaprotsendiliselt sama asi, mis hädapidurdus tavalise average joe jaoks. Kiirused muidugi võivad olla teised, aga pidurdamine ise, tehnika ja eesmärk on täiesti identsed.

Kui sa sellise tehnika all mõtled enne kurvi downshifti siis minumeelest ei ole mitte lihtsalt nii, et average joe peaks seda oskama vaid see justkui nagu kuulub tegelikult tsiklisõidu juurde nii ehk naa, või ei?! Average jou lihtsalt tavaliselt teeb oma downshifti mitte varakult, vaid pigem väga hilja. No on sellega kuidas on, mootoripidurdus toimub sõltumata sellest kas sa vahetad neid käike alla või mitte. Rinkavendadel, kes meeletult käike alla laovad toimub lisaks tohutule mootoripidurdusele veel ka "mootoripidurduse vähendamine" samaaegselt ja loomulikult automaatselt. Ma olen kunagi pärnus ilma slipper clutchita ka käike hoogsalt alla ladunud ja tagaots hakkas ikka hoogsalt ja koheselt lappama :D Kui õigesti mäletan siis vist isegi vaid 2 alla laotud käigu pealt. 3 pealt igatahes väga agressiivselt. Ja kõik see toimus loomulikult ilma tagapidurit hetkeski puutumata ehk täiesti puhtalt vaid mootoripidurduse pealt.

Endukaga on nii, et kui sa räägid mingist muust pinnasest kui asfalt siis kõik minu eelnev jutt unusta ära. Täitsa teised põhimõtted ja optimaalne pidurdamine käib hoopis teistmoodi. Kui asfaldist siis peamine pidurdamine on ikkagi esimesega aga jah, tagumist on vaja nüüd vähem/rohkem lisaks kasutada sõltuvalt sellest milline on parasjagu sinu esirehv, tagarehv, kui pehme on su ratta esiots jne.
Teisest küljest, ma sõidan ja teen pidevalt trenni nii rinkal (ehk asfaldil) kui ka täiesti full krossirattaga metsas. Mina olen oma krossikal tagapidurile limiteri ehitanud. See on muidugi reguleeritav, kuid tavaliselt on ta mul reguleeritud ikkagi selliselt, et kui pedaali nö. täiesti põhja vajutan siis on mingit pidurdusjõudu küll tunda, kuid ratta blokeerumisest on asi veel VÄGA kaugel. Just üleeile sõitmas käisin siis regullisin natuke lõdvemaks huvi pärast, ehk et saaks ka ratta blokeeruma. Absoluutselt igalpool ja igas võimalikus olukorras, kurvis jne oli see kehvem kui varasem regull, mis ratast füüsiliselt blokeeruda ei lase. Ehk siis teisisõnu, ka kõigil pehmematel pinnastel, kruusal jne kasutan mina ikkagi vähemalt ~80% esipidurist pärinevat pidurdusjõudu ja tagumine on rohkem selline igaks juhuks asi. Üks hooaeg oli ka täiesti küljest ära (unustasin tagasi installida peale siduri vahetust) ja ausalt öeldes suurt puudust ei tundnud. Kuigi vahel on hea mõnes kohas hetkeks loha lasta, kui on sellised hästi kitsad ja aeglased kurvid, mis väga järsult keeravad

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”