Naastud linnarattale
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 26
- Liitunud: 03 Juun 2024, 16:07
- Tsikkel: Honda CB600FA
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 2 korda
Naastud linnarattale
Mõtlesin,et võiks proovida naaste katsetada rattal talvesõiduks, kuid tundub et tänavaratastele ei ole müüa.
Kas keegi on leidnud combot:
180/55 ZR17 73W ja 120/70 ZR17 58W ?
120 laiusega on isegi müüa, aga 180 laiusega ei leia. Lähim mille leidsin on:
Metzeler KAROO 4 REAR M/C M+S TL 170/60 R17 TL 72T tagaratas, M/C . Kas selle saaks velje peale ?
Saan aru, et enamiku arvamus on, et talve jaoks on endurokas või talvel ei sõideta, kuid kuidas touringu sõitjad mägedes lumega sõidavad?
Kas keegi on leidnud combot:
180/55 ZR17 73W ja 120/70 ZR17 58W ?
120 laiusega on isegi müüa, aga 180 laiusega ei leia. Lähim mille leidsin on:
Metzeler KAROO 4 REAR M/C M+S TL 170/60 R17 TL 72T tagaratas, M/C . Kas selle saaks velje peale ?
Saan aru, et enamiku arvamus on, et talve jaoks on endurokas või talvel ei sõideta, kuid kuidas touringu sõitjad mägedes lumega sõidavad?
Re: Naastud linnarattale
Ega sa reaalselt ei taha linnas sõita? Kui tahad (ja ikka tõsiselt sõita, mitte 1 korra niisama proovimiseks kusagil olematu liiklusega kõrvaltänaval) ja tsikkel on ikka 2-rattaline, siis eriti vahet pole millised liikluses osalemiseks legaalsed rehvid alla paned, elusalt/tervelt kevadet ei näe.
-
- Postitusi: 3208
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 68 korda
- Tänatud: 357 korda
Re: Naastud linnarattale
Peavad kenasti lamellitud naastud.Turist kirjutas: ↑22 Nov 2024, 21:00Ega sa reaalselt ei taha linnas sõita? Kui tahad (ja ikka tõsiselt sõita, mitte 1 korra niisama proovimiseks kusagil olematu liiklusega kõrvaltänaval) ja tsikkel on ikka 2-rattaline, siis eriti vahet pole millised liikluses osalemiseks legaalsed rehvid alla paned, elusalt/tervelt kevadet ei näe.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 266
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 483 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: Naastud linnarattale
Mul ei ole pilte alles. Mingid kaks tüüpi sõidavad Nõmmelt Suur-Sõjamäe poole ka talvel. -20'ga.
Jalad maas ja vaikselt rahulikult ilma liikluses otseselt jalus olemata.
Mootorrattal ei ole talverehvi kohustust, aga mida karvasem ja pehmem rehv seda parem. Keerad naastud sisse niipalju kui tahad või rahakott lubab.
Muidugi harjutamiseks pigem mingi kerge krossikas, aga kui on korralikud rauad ja saapad, siis julgelt lase käia.
Jalad maas ja vaikselt rahulikult ilma liikluses otseselt jalus olemata.
Mootorrattal ei ole talverehvi kohustust, aga mida karvasem ja pehmem rehv seda parem. Keerad naastud sisse niipalju kui tahad või rahakott lubab.
Muidugi harjutamiseks pigem mingi kerge krossikas, aga kui on korralikud rauad ja saapad, siis julgelt lase käia.
Re: Naastud linnarattale
Ei ole ise proovinud, aga ega eriti ei ole küll usku, et kõigis erinevates talvistes tingimustes püsti saab jääda, kordagi kukkumata- lükkamata lumega tee, lörtsilöga, (must)kiilasjää, veega kaetud kiilasjää... sõitma peab ka kurvides ning ristmikele ja bussipeatuste lähedal veokite ja busside poolt asfalti sisse sõidetud rööbastes, kus esineb ka suvel kuivaga kukkumisi. Libedal teel ootamatult kaapima hakanud tagaratas ja gaasi maha lastes mootori pidurdamisega lohisema hakanud ratas eriti suuri võimalusi püsti jäämiseks ei luba. Rääkimata esiratta üle kontrolli kaotamisest pidurdamisel või kinni tallatud lumest tekkinud jäise serva vastas. Linnaliikluses, mitme rajaga teedel autodega külg-külje kõrval sõites on see probleem, et piisab ühest külili kukkumisest ja mootorratturist sõidetakse autoga üle.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6701
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 673 korda
- Tänatud: 434 korda
Re: Naastud linnarattale
Ära usu aga inimesed ju sõidavadTurist kirjutas: ↑22 Nov 2024, 22:44Ei ole ise proovinud, aga ega eriti ei ole küll usku, et kõigis erinevates talvistes tingimustes püsti saab jääda, kordagi kukkumata- lükkamata lumega tee, lörtsilöga, (must)kiilasjää, veega kaetud kiilasjää... sõitma peab ka kurvides ning ristmikele ja bussipeatuste lähedal veokite ja busside poolt asfalti sisse sõidetud rööbastes, kus esineb ka suvel kuivaga kukkumisi. Libedal teel ootamatult kaapima hakanud tagaratas ja gaasi maha lastes mootori pidurdamisega lohisema hakanud ratas eriti suuri võimalusi püsti jäämiseks ei luba. Rääkimata esiratta üle kontrolli kaotamisest pidurdamisel või kinni tallatud lumest tekkinud jäise serva vastas. Linnaliikluses, mitme rajaga teedel autodega külg-külje kõrval sõites on see probleem, et piisab ühest külili kukkumisest ja mootorratturist sõidetakse autoga üle.
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 3208
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 68 korda
- Tänatud: 357 korda
Re: Naastud linnarattale
Endal kogemust pole ega teadmisi pole talvel sõitmise kohta, aga arvamust vaja ikka avaldada ja maha teha. Seda nimetatakse targutamiseks.
Pidamine talvel pole probleemiks, kui arvestada sobiva kiirusega ja oludega.
Küll aga talvel on probleemiks näiteks udune kiivri visiir, naha vahele pugev külm tuul, sademed, varustusele ladestuv soolane ollus jne. Lisaks veel tehnilise poole pealt, et õlid paksud, võimsamat akut vaja jne. Lisaks veel kaasaegsed rattad kasutavad palju sulameid, mismõttu on need oksüdeerimise altid soolaga (ei roosteta üldse nagu teras, vaid visuaalselt okei metall lihtsalt pudeneb käes pulbriks.
Suuremad maanteed on talvel ka nagunii soolamärjad. Kes päris nn hardcore talvel sõitjad, siis need panevad lisaks suusad juurde külgedele.
Ja üks ilus illustreeriv video ka.
Pidamine talvel pole probleemiks, kui arvestada sobiva kiirusega ja oludega.
Küll aga talvel on probleemiks näiteks udune kiivri visiir, naha vahele pugev külm tuul, sademed, varustusele ladestuv soolane ollus jne. Lisaks veel tehnilise poole pealt, et õlid paksud, võimsamat akut vaja jne. Lisaks veel kaasaegsed rattad kasutavad palju sulameid, mismõttu on need oksüdeerimise altid soolaga (ei roosteta üldse nagu teras, vaid visuaalselt okei metall lihtsalt pudeneb käes pulbriks.
Suuremad maanteed on talvel ka nagunii soolamärjad. Kes päris nn hardcore talvel sõitjad, siis need panevad lisaks suusad juurde külgedele.
Ja üks ilus illustreeriv video ka.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Naastud linnarattale
Üks asi on kusagil olematu liiklusega teel või maastikul sõita või ilma hoolega valides linnas väike tiir teha. Iga ilmaga mitmerealisel teel autodega ja bussidega tipptunni ajal külg-külje kõrval sõitmine (näiteks hommikul tööle, õhtul tagasi) oleks midagi muud. Ma pean talvise sõitmise all silmas seda viimast, et sõidad nagu autoga, igale poole kuhu vaja ja iga ilmaga.
Paraku pole veel teema-algatajalt kuulnud, millised plaanid täpsemalt on. Arvatavasti/loodetavasti ehk ikka pigem see esimene variant.
Paraku pole veel teema-algatajalt kuulnud, millised plaanid täpsemalt on. Arvatavasti/loodetavasti ehk ikka pigem see esimene variant.
-
Teema algataja - Postitusi: 26
- Liitunud: 03 Juun 2024, 16:07
- Tsikkel: Honda CB600FA
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Naastud linnarattale
Idee oli : Jalgrattaga on neid 65+ km/h laskumisi kiilasjääga/lumega tehtud küll, et mis see samal kiirusel siis tsikliga ole. Näinud 1 tegelast igapäevaselt aasta läbi tööle sõitmas mööda linna. Ehk saab küll.Turist kirjutas: ↑23 Nov 2024, 18:42Üks asi on kusagil olematu liiklusega teel või maastikul sõita või ilma hoolega valides linnas väike tiir teha. Iga ilmaga mitmerealisel teel autodega ja bussidega tipptunni ajal külg-külje kõrval sõitmine (näiteks hommikul tööle, õhtul tagasi) oleks midagi muud. Ma pean talvise sõitmise all silmas seda viimast, et sõidad nagu autoga, igale poole kuhu vaja ja iga ilmaga.
Paraku pole veel teema-algatajalt kuulnud, millised plaanid täpsemalt on. Arvatavasti/loodetavasti ehk ikka pigem see esimene variant.
Aga mõtted mis kogunesid :
Lumeta talve sõit : Tuleb paar päeva veel sooja ilma, sulab see lumekirme ära. Ehk linnarattaga sõita ka talvel kui lund pole.
Lumega sõit : soolamure muidugi on ja ei tahaks enda ratast ära retsida . Ei leidnud oma rattale ka talvekat + ratta olemus ei soosi offroadi sõitu. Ehk selle variandi jätan vist kõrvale.
Teine ratas : odavam endurokas/dualsport osta talve jaoks ja sinna naast alla sättida. Võibolla piigid jää sõiduks.
Tänud kaasamõtlemast.
Re: Naastud linnarattale
Küsimus pole selles, mida oled teinud, vaid millistes tingimustes. Vaevalt et sa neid jalgrattaga kiilasjääl laskumisi tavaliikluses, teiste autode vahel oled teinud või teha tahaksid(?).
Lotoga ka saab võita, iga nädal päris mitu tegelast võidavad. Paraku palju suurem osa kaotavad.
Kusagil väljaspool liiklust naastudega/piikidega harjutada on muidugi tore, aga kes talvel iga ilmaga igapäevaseid sõite linnas tsikliga sõidavad- oma elu, ise teavad kuidas ja millal selle lõpetada soovivad. Loodetavasti on vähemalt elundidoonoriks registreeritud.
-
- Postitusi: 434
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Naastud linnarattale
Hea talveratas on kerge ja madal, madal selleks, et jalgadel oleks jõuõlga kui kusagil libised ja jalaga toedata tahad, mingi hetk libised nagunii. Kõige lollimad kohad on äärekivid soolalägas, kohati ei ole nende asukoht näha ja kui sinna otsa toetud, siis enamasti ollakse kummuli. Tipptund on pigem lihtne tsikliga, sest kiirused on olematud, lumistes/jäistes oludes mingit lanesplittimist suurel kiirusel nagunii ei tee...ISegi üherattalisega saab talvel vabalt hakkama, 2 rattaga ei ole teema, külm ja udu, nagu ennist mainiti on suurimad probleemid, autode poolt loobitav pasarahe ka, ülejäänud on kõik ületatav ja tehtav. Ära kuula kedagi lõpuni, kui on soov, tuleb teha ja proovida, laia rehviga ratas ei ole ilmselt parim valik üldiselt ja plastikud võiksid mitte eksiteerida või soodsad olla.
Re: Naastud linnarattale
kuskil väikeasulas ja maanteel sõitmine no OK
aga suuremas asulas tipptundidel .... no see on paras julgustükk
vaadake ise kuipalju on näha lume tulekuga ristmikel tagant otsas libisemisi just libisemisi mitte otsesetl sõitmist
kas tahad olla 2x2tonni vahel see kotlett ?
aga suuremas asulas tipptundidel .... no see on paras julgustükk
vaadake ise kuipalju on näha lume tulekuga ristmikel tagant otsas libisemisi just libisemisi mitte otsesetl sõitmist
kas tahad olla 2x2tonni vahel see kotlett ?
-
- Postitusi: 266
- Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 483 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: Naastud linnarattale
Usu mind. Kõik autojuhid panevad sind tähele ja kõik hoiavad sinust eemale.
Sama nagu siis kui ma novmbris veel sõidan. Kõik kardavad ratturi kukkumist.
Ma hoian niisamagi distantsi korralikult, aga siis hoiavad kõik miskipärast.
Sama nagu siis kui ma novmbris veel sõidan. Kõik kardavad ratturi kukkumist.
Ma hoian niisamagi distantsi korralikult, aga siis hoiavad kõik miskipärast.
-
Teema algataja - Postitusi: 26
- Liitunud: 03 Juun 2024, 16:07
- Tsikkel: Honda CB600FA
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Naastud linnarattale
Nädal tagasi Tallinna linnas (lõrtsiga) sõites autojuhid olid suhteliselt viisakad. Erandiks oli 1 auto, kes proovis mind trammirajale suruda ning 1 Volvomaastur, kes tagumikus turritas, aga see tüüp läks lõpuks ühissõuduki rajale üle.
Tõsi see on, et pannkoogiks ei taha saada, seega ratturina hoian igasugust vahet - külgvahet, pikivahet ja proovin hoida ka tagumist vahet.
Üldiselt jalgrattureid, tõukerattureid ja rollereid on linnavahel küll veel näha. Tundub, et tsiklisõitjad jäävad natuke alla (liigne mugavus, argus või mõistus), mõni üksik sõitmas veel.
-
- Postitusi: 1274
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Naastud linnarattale
Maal ei ole probleemi. Ostsin hunniku sissekeeratavaid naaste, sügisel keeran naastud rehvidesse sisse ja kevadel välja ning elu on lill.
Aga linnas... krt tsiklist ja riietest hakkab kahju, kus selle soolapasa ots...
Aga linnas... krt tsiklist ja riietest hakkab kahju, kus selle soolapasa ots...
56 486769 isakene@gmail.com
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2461
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Naastud linnarattale
Läbujutu ja targutamise vahele konkreetne soovitus ka: Kui oled kinni originaalmõõdus 120/70-17 ja 180/55-17, siis linna- ja maanteesõiduks pea ainud variant on Continental TKC80 ja sinna lasta naastutada. Oleme teinud ja toimivad, aga ega mingit sõidumõnu sellest hoolimata ei ole. Pigem enda proovilepanek, kas saan hakkama... Olen ka ise kunagi (u 20 aastat tagasi) paar talve linnas/maanteel sõitnud väiksema baigilisega ja ilma naastudeta. Siiani elus, aga 1 sõit = 1 tsiklipesu. Kui kasvõi ühe korra jätad peale sõitu pesemata, siis on pöördumatu korrosiooniprotsess algatatud.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Naastud linnarattale
Igaüks elab oma masohismi erinevalt välja
Ma oma põhirattaga ei raatsiks. Sellise võimlemise jaoks vaataks eraldi kergema ratta, mida ei ole kahju hävitada ja kogukulu jääks väiksemaks kui võidetud emotsioon. Ega sellel muud väärtust olla saa...
Ma oma põhirattaga ei raatsiks. Sellise võimlemise jaoks vaataks eraldi kergema ratta, mida ei ole kahju hävitada ja kogukulu jääks väiksemaks kui võidetud emotsioon. Ega sellel muud väärtust olla saa...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7322
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1949 korda
- Tänatud: 557 korda
Re: Naastud linnarattale
Talvise tsikli või jalgratta sõidu kohta on minu arvamus, et iga asi ikka omale ajale ja talv pole selle asja jaoks kohe kindlasti õige aeg. Talvel on palju mõnusam midagi muud teha. Kuigi sai ise põhikooliajal Kuressaares elades punnvõrridega lastud küll ja veel, aga isegi keskaajal ei tundunud see enam tore.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 434
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Naastud linnarattale
Jalgrattad rollerid ja tõuksid liiguvad aeglasemalt, sellepärast rohkem, ehk siis külm on.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.