Kiiruskaamerad AD 2025
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7417
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1096 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Kiiruskaamerad AD 2025
Ma pole vaimustuses, et hakatakse trahvima. Kihutajaks ma end ei loe aga mootorrattaga sõites hoian teadlikult natuke kiiremat tempot kui autod – mitte selleks, et adrekalaks kätte saada vaid, et tervena koju jõuda. See on mu isiklik turvapadi: “Natuke kiiremini – natuke turvalisemalt.” Püüan liiikuda lubatud kiirusest +5-10kmh kiiremini aga viimasel ajal tundub, et see on sama hea kui istuda keset maanted ja juua teed. Olgu siis küpsistega või ilma. Enamus kihutab mööda nagu oleks teel sünnitusmajja. Ma ei taha, et kaks tonni närvilist terast ja plasti mulle kuklasse hingab enne kui saab oma (täiesti ebavajaliku) möödasõidu tehtud. Aga kahetsusväärselt täpselt seda nad teevad ja täie mõnuga. Pikivahe tundub olevat keskmise autojuhi jaoks kas sõimusõna või siis alusetu linnalegend. 9/10 nendest proovivad ikka järgi, et kui lähedale täpselt nad mu tagrattale suudavad saada enne kui kokkupuude tekib. Mõni suudab päris lähedale saada. Minu jaoks kaob sel hetkel üks oluline turvakiht.
Aga ma saan aru, et riigikassa vajab täitmist ja kiiruse mõõtmine on kõige lihtsam ja kahepalgelisem tee selle eesmärgi täitmiseks. Trahvide süstemaatiline kogumine oleks minu silmis OK, kui trahviraha suunataks liiklusohutusse ja mitte eelarve aukude täitmiseks.
Aga las koerad huguvad, karavan läheb ikka edasi.
(Neile, kellele kohale ei jõudnud siis meie siin oleme koerad.)
Kui nüüd keegi arvab, et ma mõtlesin selle turvaprintsiibi ise välja siis:
Mootorratturi veidi kiirem liikumine võrreldes autodega on aktsepteeritud ja soovitatud taktika paljudes liiklusohutuse käsiraamatutes ja koolitustes:
• Sujuv eespool püsimine aitab hoida sind nähtavana, vältida ohtlikke pimealasid ja vähendab riski, et sulle tagant otsa sõidetakse.
• Lääneriikide sõidukoolitustes (nt UK Motorcycle Roadcraft, US MSF – Motorcycle Safety Foundation) räägitakse selgelt sellest, et mootorrattur peaks hoidma enda ümber „turvavööndit“ - see tähendab, et vajadusel on mõistlik mööduda ja liikuda kiiremini, selle asemel et jääda autode vahele või neile ette.
• Eestis on see samuti mõistetav praktika – paljud kogenud mootokoolitajad soovitavad mitte jääda „autode vahele kinni“ (olen ka kohanud politseinikke, kes leiavad, et see on õige ja aktsepteeritav taktika aga nende sõnade kohaselt "seadus ei näe ette erandit mootoratturitele")
See taktika ei tähenda kihutamist või reeglite põhimõttelist eiramist, vaid:
• mõõdukat kiiruseelist (nt kui piirang on 90 km/h, siis liikuda ~95-100 km/h),
• mitte jäämist autode "surve alla",
• omaenda nähtavuse ja valikuvabaduse tagamist.
Aga ma saan aru, et riigikassa vajab täitmist ja kiiruse mõõtmine on kõige lihtsam ja kahepalgelisem tee selle eesmärgi täitmiseks. Trahvide süstemaatiline kogumine oleks minu silmis OK, kui trahviraha suunataks liiklusohutusse ja mitte eelarve aukude täitmiseks.
Aga las koerad huguvad, karavan läheb ikka edasi.
(Neile, kellele kohale ei jõudnud siis meie siin oleme koerad.)
Kui nüüd keegi arvab, et ma mõtlesin selle turvaprintsiibi ise välja siis:
Mootorratturi veidi kiirem liikumine võrreldes autodega on aktsepteeritud ja soovitatud taktika paljudes liiklusohutuse käsiraamatutes ja koolitustes:
• Sujuv eespool püsimine aitab hoida sind nähtavana, vältida ohtlikke pimealasid ja vähendab riski, et sulle tagant otsa sõidetakse.
• Lääneriikide sõidukoolitustes (nt UK Motorcycle Roadcraft, US MSF – Motorcycle Safety Foundation) räägitakse selgelt sellest, et mootorrattur peaks hoidma enda ümber „turvavööndit“ - see tähendab, et vajadusel on mõistlik mööduda ja liikuda kiiremini, selle asemel et jääda autode vahele või neile ette.
• Eestis on see samuti mõistetav praktika – paljud kogenud mootokoolitajad soovitavad mitte jääda „autode vahele kinni“ (olen ka kohanud politseinikke, kes leiavad, et see on õige ja aktsepteeritav taktika aga nende sõnade kohaselt "seadus ei näe ette erandit mootoratturitele")
See taktika ei tähenda kihutamist või reeglite põhimõttelist eiramist, vaid:
• mõõdukat kiiruseelist (nt kui piirang on 90 km/h, siis liikuda ~95-100 km/h),
• mitte jäämist autode "surve alla",
• omaenda nähtavuse ja valikuvabaduse tagamist.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.