357. leht 391-st
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 01 Okt 2016, 14:41
Postitas JAWAmees
Piipz kirjutas:Kui sul väga kiire pole, siis miks mitte see:
http://www.banggood.com/Burning-Laser-3 ... 42416.html
See pole kindlasti 5mw, pigem 100 - 200, lasekiir on ikka väga võimas.
Enda oma võiksin kümpsiga ära müüa (18€ koos akuga), sest siis ma tahaks uut asemele saada. Mul on küll see päris vana, kuid sisuliselt pole seda kasutatud, seisab "igaks juhuks" kapis.
Kuna see on nii pisike asi, siis ma ise tuua ei viitsi ega saata ka mitte, peaksid õhtul Nõmme kanti järgi tulema (õhtul näeb võimsust ka väga hästi, taevasse ei julge sihtidagi, viiakse käed raudus minema).
Oleks vaja juba järgmine nädal, tellides tõenäoliselt ei jõua. Ma võtan ühendust, kui mujalt mingit lahjemat ei leia. 
J.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 01 Okt 2016, 15:06
Postitas Flipi
Kas on võimalik teha kuidagi moodi A1 ja B1 kategooria load kuidagi moodi koos..? Äkki tuleks kasvõi kuidagi odavam või ehk keegi oskab täpsemalt selgitada?
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 01 Okt 2016, 15:37
Postitas poison
Flipi kirjutas:Kas on võimalik teha kuidagi moodi A1 ja B1 kategooria load kuidagi moodi koos..? Äkki tuleks kasvõi kuidagi odavam või ehk keegi oskab täpsemalt selgitada?
Minuarust tahab riik kahte nahka
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 01 Okt 2016, 15:38
Postitas AzA
Üldteooria saad koos teha, kui kool võimaldab sellist varianti. Istud B osa ära ja siis paar tundi A-d eraldi.
Kõige arukam on autokoolist konkreetselt küsida.
Eksamid pead kõik eraldi tegema.
Ja luba mitte load, sulle ei anta kahte eraldi luba, vaid üks lipik näppu.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 01 Okt 2016, 16:08
Postitas pühak
poison kirjutas:Flipi kirjutas:Kas on võimalik teha kuidagi moodi A1 ja B1 kategooria load kuidagi moodi koos..? Äkki tuleks kasvõi kuidagi odavam või ehk keegi oskab täpsemalt selgitada?
Minuarust tahab riik kahte nahka
Liikluseksamit peaks minu teada saama ühendada. Aga see on vist ka kõik, kui konkreetne autokool mingeid ühendvariante ei paku. Reklaamidest järeldades on selliseid asju mingil ajal pakutud.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 01 Okt 2016, 17:24
Postitas zebra1188
Odiumis sai teha Teooria osa ühiselt nii A kui ka B lube korraga tehes odavamalt.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 04 Okt 2016, 15:50
Postitas Kalts
Miks ainult 180 kkm sõitnud vanakooli 8v OHC mootoril (GM/Opel Z16SE) nukad ja nookurid kulunud on? Eriti arvestades korrektset hooldusraamatut, intervalliga 15 kkm. Külmalt käivitades sinist ei viska ja praegu peaks suhteliselt vedel 5W40 sees olema.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 04 Okt 2016, 19:17
Postitas Vapsik
Kas viilkatusega majal teise korruse seina taha jääv kolmnurkne "panipaik" ka mingit ametlikku nimetust omab?
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 04 Okt 2016, 19:25
Postitas claw
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 04 Okt 2016, 19:45
Postitas Vapsik
Seep see ongi et seal on laepealne kolnurkne ruum ka ja ilge kepp on kogu aeg seletada erinevatele renoveerimisega seotud tegelastele et see läheb pööningule aga see läheb "sinna kolnurksesse "kamorkasse"".
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 04 Okt 2016, 19:54
Postitas MarekM
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 04 Okt 2016, 20:25
Postitas franz125
Kalts kirjutas:Miks ainult 180 kkm sõitnud vanakooli 8v OHC mootoril (GM/Opel Z16SE) nukad ja nookurid kulunud on? Eriti arvestades korrektset hooldusraamatut, intervalliga 15 kkm. Külmalt käivitades sinist ei viska ja praegu peaks suhteliselt vedel 5W40 sees olema.
Mingil põhjusel lahja õlitus või mingi tootmisjant.Nagu näiteks Sierradel ja VAG 2,5 V6 110kw konedel oli.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Okt 2016, 17:40
Postitas Kauri
Kalts kirjutas:Miks ainult 180 kkm sõitnud vanakooli 8v OHC mootoril (GM/Opel Z16SE) nukad ja nookurid kulunud on? Eriti arvestades korrektset hooldusraamatut, intervalliga 15 kkm. Külmalt käivitades sinist ei viska ja praegu peaks suhteliselt vedel 5W40 sees olema
Ja jõuame sinna välja et see 5w40 ei ole järjekordselt mingi näitaja. Oluline on kvaliteediklass. Pumpdüüsiga volkaril olen näinud konkreetselt mismoodi sama viskoossusega aga normidele mitte vastav õli keerab tutika nuka ja nookurid tuksi vähem kui 20 000km-ga.
Oluline on veel õli vahetamise juures aeg ja kasutustingimused. Olen kaks automootorit lahti võtnud milledel seoses tuulutuse ummistusega kogunes kondensaati niipalju, et lühikeste otstega nukkvõllid ja tõukuritoosid sõna otseses mõttes roostetasid sisse ära..
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 05 Okt 2016, 19:56
Postitas mx77
Kauri, peale SG klassi ei ole õlide määrimisomadused paremaks läinud. Pigem on tähelepanu läinud sobivusega katalüsaatorite, DPF filtrite ja muu saastevähendamisega. Ja iga õli on täna vähemalt SG.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 06 Okt 2016, 11:06
Postitas Kauri
mx77 kirjutas:Kauri, peale SG klassi ei ole õlide määrimisomadused paremaks läinud. Pigem on tähelepanu läinud sobivusega katalüsaatorite, DPF filtrite ja muu saastevähendamisega. Ja iga õli on täna vähemalt SG.
Selle kommentaari järgi siis oleks ju pohh, mida sisse valada. Et kui on SG siis sobib nagu igale poole? Sellest õlide teemast on jahutud ikka vägagi palju, sõltumatute ekspertide teste on kogu veeb täis ja kahjuks ei ole see elu nii must-valge. Eriti veel neile kes senti pooleks ajavad ja kõiki saunajutte tõepähe võtavad.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 06 Okt 2016, 11:32
Postitas mx77
Kauri, paluks fakte ja mitte umbmäärast umbluud.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 06 Okt 2016, 15:30
Postitas Kalts
Kauri kirjutas:Kalts kirjutas:Miks ainult 180 kkm sõitnud vanakooli 8v OHC mootoril (GM/Opel Z16SE) nukad ja nookurid kulunud on? Eriti arvestades korrektset hooldusraamatut, intervalliga 15 kkm. Külmalt käivitades sinist ei viska ja praegu peaks suhteliselt vedel 5W40 sees olema
Ja jõuame sinna välja et see 5w40 ei ole järjekordselt mingi näitaja. Oluline on kvaliteediklass. Pumpdüüsiga volkaril olen näinud konkreetselt mismoodi sama viskoossusega aga normidele mitte vastav õli keerab tutika nuka ja nookurid tuksi vähem kui 20 000km-ga.
Oluline on veel õli vahetamise juures aeg ja kasutustingimused. Olen kaks automootorit lahti võtnud milledel seoses tuulutuse ummistusega kogunes kondensaati niipalju, et lühikeste otstega nukkvõllid ja tõukuritoosid sõna otseses mõttes roostetasid sisse ära..
Loomulikult, VAG PD süsteemil on õlile omad nõudmised. Ei ole teada kuidas autot täpselt kasutati: tegu on firma tööautoga mille kasutajaks oli pikka aega ilmselt sama naistöötaja. Kõik hooldused on tehtud esinduses, õli(de) mark läbi aegade ei ole teada, ainult see, et algusest peale on 5W40 sisse valatud. Minu märkus 5W40 kohta oli pigem, et isegi suht-koht vedela õliga ei viska hommikul külmalt sinist.
Tuulutuse ummistus on hea märkus, kuskilt on see juba sama mootori kohta kõrva jäänud.
Üldse küsisin peamiselt seepärast, et ehk on see antud mootori kas üldine või mõne perioodi tüüpviga. Internetis on sama jama kohta kenakesti ininat, aga ei saa sotti kas on tüüpviga või mitte. Kui pole tüüpviga, siis tekib kohe küsimus millal ja miks jama tekkis ja kui sügavale kapremonti teha... Hetkel ei tea isegi seda kas mootor õli võtab, peab vist edasi kärutama.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 07 Okt 2016, 08:57
Postitas Macintosh
Milline on vaste sõnale "kuluosad" inglise keeles?
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 07 Okt 2016, 09:02
Postitas Piipz
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 07 Okt 2016, 09:05
Postitas piiks
Vapsik kirjutas:Seep see ongi et seal on laepealne kolnurkne ruum ka ja ilge kepp on kogu aeg seletada erinevatele renoveerimisega seotud tegelastele et see läheb pööningule aga see läheb "sinna kolnurksesse "kamorkasse"".
Kassipööninguks kutsutakse.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 07 Okt 2016, 09:13
Postitas urmas66
Kalts kirjutas:Kauri kirjutas:Kalts kirjutas:Miks ainult 180 kkm sõitnud vanakooli 8v OHC mootoril (GM/Opel Z16SE) nukad ja nookurid kulunud on? Eriti arvestades korrektset hooldusraamatut, intervalliga 15 kkm. Külmalt käivitades sinist ei viska ja praegu peaks suhteliselt vedel 5W40 sees olema
Ja jõuame sinna välja et see 5w40 ei ole järjekordselt mingi näitaja. Oluline on kvaliteediklass. Pumpdüüsiga volkaril olen näinud konkreetselt mismoodi sama viskoossusega aga normidele mitte vastav õli keerab tutika nuka ja nookurid tuksi vähem kui 20 000km-ga.
Oluline on veel õli vahetamise juures aeg ja kasutustingimused. Olen kaks automootorit lahti võtnud milledel seoses tuulutuse ummistusega kogunes kondensaati niipalju, et lühikeste otstega nukkvõllid ja tõukuritoosid sõna otseses mõttes roostetasid sisse ära..
Loomulikult, VAG PD süsteemil on õlile omad nõudmised. Ei ole teada kuidas autot täpselt kasutati: tegu on firma tööautoga mille kasutajaks oli pikka aega ilmselt sama naistöötaja. Kõik hooldused on tehtud esinduses, õli(de) mark läbi aegade ei ole teada, ainult see, et algusest peale on 5W40 sisse valatud. Minu märkus 5W40 kohta oli pigem, et isegi suht-koht vedela õliga ei viska hommikul külmalt sinist.
Tuulutuse ummistus on hea märkus, kuskilt on see juba sama mootori kohta kõrva jäänud.
Üldse küsisin peamiselt seepärast, et ehk on see antud mootori kas üldine või mõne perioodi tüüpviga. Internetis on sama jama kohta kenakesti ininat, aga ei saa sotti kas on tüüpviga või mitte. Kui pole tüüpviga, siis tekib kohe küsimus millal ja miks jama tekkis ja kui sügavale kapremonti teha... Hetkel ei tea isegi seda kas mootor õli võtab, peab vist edasi kärutama.
Kui auto oli manuaal kastiga,siis võib selle probleemi tekkimist otsida ka selle kasutaja sõidustiilist.Kuna tänapäevane mootor jaksab ka madalatel pööretel mingil määral vedada,siis paljud ei viitsi käikudega jannata ja pressivad pigem parema jalaga kõvemini peale.Samas kui oleks mõistlik käik või kaks alla vahetada.
Mul ka paar sellist tuttavat ja ühel oli Focusega sama probleem.Tegemist oli 1,6 bensukaga.Tüüp läks pidevalt kohalt ära teise käiguga sidurit libistades ja ega linnakiirustel 40-80 ei vahetatud ühtegi käiku.
Automaadiga seda jama ei saa tekkida.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 07 Okt 2016, 09:15
Postitas piiks
Piipz kirjutas:See pole küll otseselt rumal küsimus aga Swedbank on törtsu aeglane vastama täna: Kui firma on auto liisinud ja passis on omanikuks Swedbank aga oleks vaja sisuliselt kohe praegu auto maha müüa, siis kuidas see protsess välja näeb - kas tõesti on vaja kõigepealt dokumendid enda nimele ringi teha ja siis uuesti uuele omanikule?
Vormistada saab ikka otse uuele ostjale. Swed teeb vist volituse. Aga juriidiliselt käib nii, et praegune liisija ostab välja ja siis müüb edasi. Sellega hoiab Swed ennast eemal müüja staatusest (on alati finantseerija) ja ei võta endale müügiga kaasnevat vastutust. Näiteks, kui uueks ostjaks on eraisik, kellel on mingi õigus tehingust taganeda mingi aja jooksul, siis auto jääb sulle pihku, mitte Swedile.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 07 Okt 2016, 09:17
Postitas Piipz
Jep, eile sai see müük tehtud just täpselt nii, et swed saatis volituse, see sai allkirjastatud ja saadetud info@mnt.ee ning nüüd läheb ostja ostu-müügi lepinguga lihtsalt arki ja võtab selle enda nimele, st tal ei ole teist ostu-müügi lepingut enam vaja, see on juba mailitsi arki ära saadetud.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 07 Okt 2016, 14:06
Postitas Kauri
mx77 kirjutas:Kauri, paluks fakte ja mitte umbmäärast umbluud.
Ma ei viitsi ja ei taha hakata siin mingisugust 40 leheküljelist teemat üles ajama mingil teemal mis õli ja kuhu. Kuna ma ise ka müün õli, siis oleks see lisaks veel varjatud reklaam tagatipuks onju.
Samas see SG konkreetsele mootorile juba ei sobi, kuna jutuks oleva tähisega mootori miinimum oli juba tootmisesse minnes SJ/A3.
Lisame juurde täiesti olematu karterimahu mis jääb alla 3,5 liitri, sinna keevitame 15000 läbisõitu iga ilmaga ja vahest laseme üle ka. Pikemalt seistes jääb ülemine korrus kuivaks jne.
Selle aja jooksul tekkib mootoris täiesti piisavalt karedust tekitavat jama.
See et konkreetne mootor välimuselt näeb välja nagu 40 aastat vana, ei tähenda alati seda et asjad nii ongi. Juurde on tulnud palju asju, rohkem plastikut, materjalide optimeerimine jne.
Meist kõrgem ladvik tegeleb iga aaastaga aina rohkem selle nimel, et asjad mida me ostame kestaksid vähem ja me vahetaks need kiiremini välja. Kõik kogu tänane elu käib ainult selle ümber kuidas kedagi lüpsta onju.
Ja ma enne ütlesin, et erinevaid ja sõltumatuid teste on täis terve internet.
See õlide maailm ei ole juba viimased 15 aastat must/valge.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 07 Okt 2016, 15:19
Postitas davidsoniharald
Kas "V8 Magazine" on Eestis ka võimalik kuskilt üle leti osta? Tallinnas siis eelkõige.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 07 Okt 2016, 23:30
Postitas reimps
Replacement part(s) peaks vähe täpsem olema, consumable on rohkem siuke objekt, mis ongi mõeldud ärakulutamiseks, a la kütus jms. Kõhutunne ütleb nii vähemalt.
EDIT: Kiire google ütleb suht sama:
https://en.wikipedia.org/wiki/Spare_part
A spare part, spare, service part, repair part, or replacement part, is an interchangeable part that is kept in an inventory and used for the repair or replacement of failed units.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 07 Okt 2016, 23:59
Postitas Bastard
Kas on olemas mitmesilindrilisi mootoreid, mille silindrid on erineva mahuga? Kui jah, siis mis nendega tehakse 
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 08 Okt 2016, 11:58
Postitas davidsoniharald
Bastard kirjutas:Kas on olemas mitmesilindrilisi mootoreid, mille silindrid on erineva mahuga? Kui jah, siis mis nendega tehakse 
Võidusõidu tsiklitel on kasutatud mootoreid, millel on V asetusega viis silindrit, kusjuures esimesed kaks on suuremad ja ovaalsed
.
Väga kõrget rõhku andvatel kompressoritel on madal-, kesk- ja kõrgsurve silindrid, vastavalt siis suur, keskmine ja väike.
Aurumasinatel kasutati samuti sama lahendust, kus aur käis läbi mitmest silindrist ja nende silindrite maht suurenes vastavalt auru rõhu langusele.
Kindlasti oskab keegi siia lisada ka midagi kaasaaegset.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 08 Okt 2016, 12:47
Postitas Macintosh
Bastard kirjutas:Kas on olemas mitmesilindrilisi mootoreid, mille silindrid on erineva mahuga? Kui jah, siis mis nendega tehakse 
Ma konkreetset kasutust ei tea aga paari aasta taguset tehnoloogiauudiste voost jäi silma, et Honda patenteeris erimahuliste sindlitega V mootori. Kolvi läbimõõt oli kõikjal üks ja kubatuuri korrigeeriti väntvõlli vända pikkusega. Pidi andma ühtlasema käigu ja väiksema kütusekulu.
Re: Rumalad küsimused 2
Postitatud: 08 Okt 2016, 13:14
Postitas Vint
Ajame asja hullemaks!
Kui näiteks neljasilindrilisel mootoril, visata ühest silindrist karpa minema ja ühendada väljalase, teiste sisselaskesse, kas tuleks reaalselt toimiv turbo efekt?
Kuna, "ära näpitud" silinder jääks kõigi eelduste kuhaselt ainult õhku pumpama. 