Krossienduuro soetamine

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8460
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 342 korda
Tänatud: 439 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

mella kirjutas:
mx77 kirjutas:

Lõtk.

Kuidaspidi lõtk? ülesalla?

Jah, külejele loksub keps alati.

Üks viis on nii, et võtad kepsust ülevalt kinni nagu surnud kanast kaelapidi.

Ja annad vaba käega hea litaka vastu hoidvat kätt ülevalt alla. Kui laager läbi käib selline hele klõks. Kui korras siis ei ole mingit häält. Aga eks ta tahab harjumist ja kuulmist, st. sa pead olema kuulnud ka läbi laagriga vänta, siis oskad eristada.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

mx77 kirjutas:

Üks viis on nii, et võtad kepsust ülevalt kinni nagu surnud kanast kaelapidi.

Ja annad vaba käega hea litaka vastu hoidvat kätt ülevalt alla. Kui laager läbi käib selline hele klõks. Kui korras siis ei ole mingit häält. Aga eks ta tahab harjumist ja kuulmist, st. sa pead olema kuulnud ka läbi laagriga vänta, siis oskad eristada.

Sellise meetodiga avastad, et keps on vahetada vaja KOHE. Ja selle tuvastamiseks on vaja vänt eraldada karterist.
Ehk siis sellist meetodit rakendades võib vabalt kepsuvahetus oodata keset kõige kibedamat sõiduaega.

Palju sul aastane mootori töötundide arv on?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8460
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 342 korda
Tänatud: 439 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

mella kirjutas:
mx77 kirjutas:

Üks viis on nii, et võtad kepsust ülevalt kinni nagu surnud kanast kaelapidi.

Ja annad vaba käega hea litaka vastu hoidvat kätt ülevalt alla. Kui laager läbi käib selline hele klõks. Kui korras siis ei ole mingit häält. Aga eks ta tahab harjumist ja kuulmist, st. sa pead olema kuulnud ka läbi laagriga vänta, siis oskad eristada.

Sellise meetodiga avastad, et keps on vahetada vaja KOHE. Ja selle tuvastamiseks on vaja vänt eraldada karterist.
Ehk siis sellist meetodit rakendades võib vabalt kepsuvahetus oodata keset kõige kibedamat sõiduaega.

Palju sul aastane mootori töötundide arv on?

IRW, sellist tulukest ei ole jah välja mõeldud mis vilkuma hakkab kui kepsulaagri kokkujooksmiseni on 10 tundi jäänud :).

Aastane tundide arva ca 70-80.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

tegelikult mõõdetakse sellist tüüpi laagriga kepsul kulumist diagonaallõtku järgi (mitte ajada segi külglõtkuga).

Ehk siis kepsu ülemise serva külgsuunalise liikumse järgi, kui alumine silm on paigal. Kusagil nägin KTM jaoks ka vastavaid andmeid. Yamaha KT100 2t mootoril olid vastavad tolerantsid ka juhendis kirjas.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8460
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 342 korda
Tänatud: 439 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Kahjuks KTM neid andmeid ei anna :(.

Kasutaja avatar

Tihver
Postitusi: 374
Liitunud: 07 Juun 2005, 18:56
Asukoht: Haapsalu
Tänatud: 13 korda

Lugemata postitus Postitas Tihver »

mella kirjutas:

ma olen näinud, milline on õli peale 2h harrastussõitu. Ja milline 5h peale harrastussõitu.

EXC-l õnneks pole õlivahetus keeruline. Kaitse käib maha 3 sek, õlipunnid (3tk) max minut. Kõige keerulisem asi on korkide dünamomeetrilise võtmega kinni keeramine. Kõige ajamahukam mootori soojendamine ja õli väljavalgumise ootamine ;)

JA just dün. võti on märksõna, et keermed sellisele keeramistihedusele vastu peaksid.

Vaskseibi pole vaja uut panna, piisab vahetevahel leeklambiga punaseks ajamisest. JA vaskseib on ainult väljalaskepunnil.

mx77, ma olen veendunud, et kepsulaager on selle masina kõige õrnem koht. Eriti, kui mõelda, palju selle vahetamine maksab.

Näide: kord aastas (100h) tuleks vahetada keps ja kolb ja paar laagrit. Tavaliselt tuleb ka klapid asendada või üle teha.

Nüüd kindlasti keegi tuleb selle peale, et harrastajal pole nii tihti vaja vahetada. Minu odo näitas eelmisele aastale 120h + supermoto sõidud, mil mul andurit küljes polnud.

Ja palju maksab üks mootori "rebuild" ? juba ainuüksi juppide raha on ca 15K. Sinna juurde mootori jupitamine, pea tegemine ja kepsu vahetus.
Seega võib koos töörahaga 20K ringis olla.

Harrastaja käes võiks keps 300h vastu pidada, kui pidevalt puhas õli sees. Seega ma pigem vahetaks profülaktiliselt õli tihedamini, kui kepsu :P

Mootori "rebuild" tehtud 3,5h sõidutundi tagasi (vahetatud keps, kolb, väljalaske klapid, nukakett, tehtud pea jne.) hind ei ole küll päris nii kallis kui Mella kirjutas, aga odav lõbu see ei olnud. Just sellepärast ei olegi minu jaoks probleem tihti õli vahetada.

Kas õlivahetusel tuleks arvesse võtta ka seda kaua kasutatud õli mootoris seisnud on? Ehk siis kui sõidan 2 päeva järjest 2h siis vahepeal õli ei vaheta, aga kui sõidan üks päev 2h ja järgmine kord plaanis alles nädala paari pärast sõita vahetan vahepeal õli ära?

Kas kolb tuleb vahetada lihtsalt kindlate tundide järel või on selle vahetuse vajalikus võimalik kuidagi ka diagnoosida?

Stark Varg EX

harrypont

Lugemata postitus Postitas harrypont »

Mis rebuild maksumusse puutub, siis foorumit lugedes jäi mulje et KTM id ongi kõige kallima hooldusega rattad, tundub et võrreldes Yamudega on juppide hind kahekordne. Ehk selletõttu, et Yamule on aftermarket osad saadaval, aga KTMi asju saab vaid originaale esinudsest? Huvitav, kas mitte sellepärast ei ole mx77 oma ratta nüüd YZ vastu vahetanud :wink:
See on muidugi vaid minu oletus, ilma hinnakirju võrdlemata. USAs muide liigub Yamu uusi ja kasutatuid osi tonnide kaupa, ebayst ostes võib oluliselt kokku hoida.


Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

harrypont kirjutas:

Mis rebuild maksumusse puutub, siis foorumit lugedes jäi mulje et KTM id ongi kõige kallima hooldusega rattad, tundub et võrreldes Yamudega on juppide hind kahekordne. Ehk selletõttu, et Yamule on aftermarket osad saadaval, aga KTMi asju saab vaid originaale esinudsest? Huvitav, kas mitte sellepärast ei ole mx77 oma ratta nüüd YZ vastu vahetanud :wink:
See on muidugi vaid minu oletus, ilma hinnakirju võrdlemata. USAs muide liigub Yamu uusi ja kasutatuid osi tonnide kaupa, ebayst ostes võib oluliselt kokku hoida.

Sa ei osta ju ebayst kasutatud kolbi sellisele rattale?
http://enduro-store.de/technik/kolben/index.php
Seal lingil näha erinevate markide kolbide ja muu träna hinnad


harrypont

Lugemata postitus Postitas harrypont »

On see mingi norimine või tahad diskuteerida teemal "kes on targem"? Kolbi saab uutki odavalt, rääkides USA-st ja saksast on hinnad samade numbritega, kuid erinevas valuutas, nii et vahe 1,5-kordne, seda enam et saatmine tuleb kuidagimoodi USAst odavam :shock:


Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

harrypont kirjutas:

On see mingi norimine või tahad diskuteerida teemal "kes on targem"? Kolbi saab uutki odavalt, rääkides USA-st ja saksast on hinnad samade numbritega, kuid erinevas valuutas, nii et vahe 1,5-kordne, seda enam et saatmine tuleb kuidagimoodi USAst odavam :shock:

võttes näiteks YZ250,ega sinna palju kasutatud osi ju ei pane? Aga see selleks

Selle lingiga tahtsin öelda,et kolvikomplekti hinnaerinevus polegi teab mis suur erinevatel tootjatel.
Ja tellida võid tõesti kust iganes on odavam/lihtsam/kiirem kaupa saada.

Ja teiseks võiksid edaspidi kasutajad, kes omavad kerget enduuro ratast välja tuua konkreetselt, kui kallis remont/hooldus on. Kas ise hooldate või lasete teha.. jne.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

kui ma oma ktm remondiga ühele poole saan, lükkan teises teemas hinnad külge.

http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=256710#256710

Niipalju lisaks, et pole ainult mootori rebuild arvutatud eespooltoodud hinda, vaid kogu masina jupid. Näiteks ketijuhikud, tagaratta laagrid, kiigelaagrid.
Lisaks selgus, et ühel hammasrattal on nuudid juba tehases vildakad. Ja sisselaskeklapid ka kaussi kulunud. Need kulud + tööraha ka juurde.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8460
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 342 korda
Tänatud: 439 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

harrypont kirjutas:

Mis rebuild maksumusse puutub, siis foorumit lugedes jäi mulje et KTM id ongi kõige kallima hooldusega rattad, tundub et võrreldes Yamudega on juppide hind kahekordne. Ehk selletõttu, et Yamule on aftermarket osad saadaval, aga KTMi asju saab vaid originaale esinudsest? Huvitav, kas mitte sellepärast ei ole mx77 oma ratta nüüd YZ vastu vahetanud :wink:
See on muidugi vaid minu oletus, ilma hinnakirju võrdlemata. USAs muide liigub Yamu uusi ja kasutatuid osi tonnide kaupa, ebayst ostes võib oluliselt kokku hoida.

KTM-i tükkide hinnad on tegelikult väga normaalsed ja tasuvad oma kvaliteeti arvestades täiega oma hinna ära. Oled sa näiteks võrrelnud KTM nelari originaalkolbi ja näiteks Honda oma? Viimane on nagu s**t ja sellepärast suurt üle paarikümne tunni ei kesta ka.

Yamu võtsin lihtsalt sellepärast et ma olen ikka alla 70 kilo mees ja kaua ma selle suure karuga võitlen - väikse rattaga olid ringiajad lihtsalt niipalju kiiremad :).

Kasutaja avatar

VWman
Postitusi: 831
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas VWman »

Okay, aga räägib keegi äkki 2T hooludsest ka, sama tihti kui nelaritel?

Miks küsin? Pruugitud KTM EXC300 -d on suht mõistliku hinnaga saadaval.
Huvitav, kas neid saab meil arvele ka?

Seda ma tean, et sõita on raskem kui nelariga.

KÄIN JALA JA JOON VETT
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

teoreetiliselt peaks sama juhiga 2T tahtma tihedamat hooldust.
Aga tundub, et algaja käes on 2T 300ccm täiesti mõistliku hooldusvälbaga, kui korralikult on hooldatud ja hea õliga sõidetud.

1 suur miinus minu jaoks on pidev seguõliga möllamine.

Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Lugemata postitus Postitas fotek »

VWman kirjutas:

Huvitav, kas neid saab meil arvele ka?

2000 aasta 250 sain küll arvele. Riiklikku tüübikinnitust enne mind küll polnud, aga see tehti argis ära.

Siim
#609
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8460
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 342 korda
Tänatud: 439 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

300-ne peaks väga pommikindel olema. Saksas ja USA-s on ta väga populaarne ja just oma madalate ülalpidamiskulude tõttu.

Kasutaja avatar

susi
Postitusi: 63
Liitunud: 04 Apr 2006, 21:48
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas susi »

mx77 kirjutas:

300-ne peaks väga pommikindel olema. Saksas ja USA-s on ta väga populaarne ja just oma madalate ülalpidamiskulude tõttu.

Kuna oman ise antud ratast, siis olen selle pommikindluse väitega täitsa nõus.

KTM 300 EXC / KTM 450 EXC / Kawasaki Z750 S
Kasutaja avatar

VWman
Postitusi: 831
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas VWman »

TLN-Saku kandist , ei ole mõnd 300-se omanikku siin seda lugemas?

KÄIN JALA JA JOON VETT
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”