5. leht 5-st

Postitatud: 09 Jaan 2008, 14:54
Postitas mx77
mella kirjutas:
mx77 kirjutas:

Lõtk.

Kuidaspidi lõtk? ülesalla?

Jah, külejele loksub keps alati.

Üks viis on nii, et võtad kepsust ülevalt kinni nagu surnud kanast kaelapidi.

Ja annad vaba käega hea litaka vastu hoidvat kätt ülevalt alla. Kui laager läbi käib selline hele klõks. Kui korras siis ei ole mingit häält. Aga eks ta tahab harjumist ja kuulmist, st. sa pead olema kuulnud ka läbi laagriga vänta, siis oskad eristada.


Postitatud: 09 Jaan 2008, 15:01
Postitas mella
mx77 kirjutas:

Üks viis on nii, et võtad kepsust ülevalt kinni nagu surnud kanast kaelapidi.

Ja annad vaba käega hea litaka vastu hoidvat kätt ülevalt alla. Kui laager läbi käib selline hele klõks. Kui korras siis ei ole mingit häält. Aga eks ta tahab harjumist ja kuulmist, st. sa pead olema kuulnud ka läbi laagriga vänta, siis oskad eristada.

Sellise meetodiga avastad, et keps on vahetada vaja KOHE. Ja selle tuvastamiseks on vaja vänt eraldada karterist.
Ehk siis sellist meetodit rakendades võib vabalt kepsuvahetus oodata keset kõige kibedamat sõiduaega.

Palju sul aastane mootori töötundide arv on?


Postitatud: 09 Jaan 2008, 15:17
Postitas mx77
mella kirjutas:
mx77 kirjutas:

Üks viis on nii, et võtad kepsust ülevalt kinni nagu surnud kanast kaelapidi.

Ja annad vaba käega hea litaka vastu hoidvat kätt ülevalt alla. Kui laager läbi käib selline hele klõks. Kui korras siis ei ole mingit häält. Aga eks ta tahab harjumist ja kuulmist, st. sa pead olema kuulnud ka läbi laagriga vänta, siis oskad eristada.

Sellise meetodiga avastad, et keps on vahetada vaja KOHE. Ja selle tuvastamiseks on vaja vänt eraldada karterist.
Ehk siis sellist meetodit rakendades võib vabalt kepsuvahetus oodata keset kõige kibedamat sõiduaega.

Palju sul aastane mootori töötundide arv on?

IRW, sellist tulukest ei ole jah välja mõeldud mis vilkuma hakkab kui kepsulaagri kokkujooksmiseni on 10 tundi jäänud :).

Aastane tundide arva ca 70-80.


Postitatud: 09 Jaan 2008, 16:10
Postitas mella

tegelikult mõõdetakse sellist tüüpi laagriga kepsul kulumist diagonaallõtku järgi (mitte ajada segi külglõtkuga).

Ehk siis kepsu ülemise serva külgsuunalise liikumse järgi, kui alumine silm on paigal. Kusagil nägin KTM jaoks ka vastavaid andmeid. Yamaha KT100 2t mootoril olid vastavad tolerantsid ka juhendis kirjas.


Postitatud: 09 Jaan 2008, 16:15
Postitas mx77

Kahjuks KTM neid andmeid ei anna :(.


Postitatud: 09 Jaan 2008, 21:01
Postitas Tihver
mella kirjutas:

ma olen näinud, milline on õli peale 2h harrastussõitu. Ja milline 5h peale harrastussõitu.

EXC-l õnneks pole õlivahetus keeruline. Kaitse käib maha 3 sek, õlipunnid (3tk) max minut. Kõige keerulisem asi on korkide dünamomeetrilise võtmega kinni keeramine. Kõige ajamahukam mootori soojendamine ja õli väljavalgumise ootamine ;)

JA just dün. võti on märksõna, et keermed sellisele keeramistihedusele vastu peaksid.

Vaskseibi pole vaja uut panna, piisab vahetevahel leeklambiga punaseks ajamisest. JA vaskseib on ainult väljalaskepunnil.

mx77, ma olen veendunud, et kepsulaager on selle masina kõige õrnem koht. Eriti, kui mõelda, palju selle vahetamine maksab.

Näide: kord aastas (100h) tuleks vahetada keps ja kolb ja paar laagrit. Tavaliselt tuleb ka klapid asendada või üle teha.

Nüüd kindlasti keegi tuleb selle peale, et harrastajal pole nii tihti vaja vahetada. Minu odo näitas eelmisele aastale 120h + supermoto sõidud, mil mul andurit küljes polnud.

Ja palju maksab üks mootori "rebuild" ? juba ainuüksi juppide raha on ca 15K. Sinna juurde mootori jupitamine, pea tegemine ja kepsu vahetus.
Seega võib koos töörahaga 20K ringis olla.

Harrastaja käes võiks keps 300h vastu pidada, kui pidevalt puhas õli sees. Seega ma pigem vahetaks profülaktiliselt õli tihedamini, kui kepsu :P

Mootori "rebuild" tehtud 3,5h sõidutundi tagasi (vahetatud keps, kolb, väljalaske klapid, nukakett, tehtud pea jne.) hind ei ole küll päris nii kallis kui Mella kirjutas, aga odav lõbu see ei olnud. Just sellepärast ei olegi minu jaoks probleem tihti õli vahetada.

Kas õlivahetusel tuleks arvesse võtta ka seda kaua kasutatud õli mootoris seisnud on? Ehk siis kui sõidan 2 päeva järjest 2h siis vahepeal õli ei vaheta, aga kui sõidan üks päev 2h ja järgmine kord plaanis alles nädala paari pärast sõita vahetan vahepeal õli ära?

Kas kolb tuleb vahetada lihtsalt kindlate tundide järel või on selle vahetuse vajalikus võimalik kuidagi ka diagnoosida?


Postitatud: 09 Jaan 2008, 23:06
Postitas harrypont

Mis rebuild maksumusse puutub, siis foorumit lugedes jäi mulje et KTM id ongi kõige kallima hooldusega rattad, tundub et võrreldes Yamudega on juppide hind kahekordne. Ehk selletõttu, et Yamule on aftermarket osad saadaval, aga KTMi asju saab vaid originaale esinudsest? Huvitav, kas mitte sellepärast ei ole mx77 oma ratta nüüd YZ vastu vahetanud :wink:
See on muidugi vaid minu oletus, ilma hinnakirju võrdlemata. USAs muide liigub Yamu uusi ja kasutatuid osi tonnide kaupa, ebayst ostes võib oluliselt kokku hoida.


Postitatud: 09 Jaan 2008, 23:24
Postitas Raigo
harrypont kirjutas:

Mis rebuild maksumusse puutub, siis foorumit lugedes jäi mulje et KTM id ongi kõige kallima hooldusega rattad, tundub et võrreldes Yamudega on juppide hind kahekordne. Ehk selletõttu, et Yamule on aftermarket osad saadaval, aga KTMi asju saab vaid originaale esinudsest? Huvitav, kas mitte sellepärast ei ole mx77 oma ratta nüüd YZ vastu vahetanud :wink:
See on muidugi vaid minu oletus, ilma hinnakirju võrdlemata. USAs muide liigub Yamu uusi ja kasutatuid osi tonnide kaupa, ebayst ostes võib oluliselt kokku hoida.

Sa ei osta ju ebayst kasutatud kolbi sellisele rattale?
http://enduro-store.de/technik/kolben/index.php
Seal lingil näha erinevate markide kolbide ja muu träna hinnad


Postitatud: 09 Jaan 2008, 23:32
Postitas harrypont

On see mingi norimine või tahad diskuteerida teemal "kes on targem"? Kolbi saab uutki odavalt, rääkides USA-st ja saksast on hinnad samade numbritega, kuid erinevas valuutas, nii et vahe 1,5-kordne, seda enam et saatmine tuleb kuidagimoodi USAst odavam :shock:


Postitatud: 10 Jaan 2008, 00:40
Postitas Raigo
harrypont kirjutas:

On see mingi norimine või tahad diskuteerida teemal "kes on targem"? Kolbi saab uutki odavalt, rääkides USA-st ja saksast on hinnad samade numbritega, kuid erinevas valuutas, nii et vahe 1,5-kordne, seda enam et saatmine tuleb kuidagimoodi USAst odavam :shock:

võttes näiteks YZ250,ega sinna palju kasutatud osi ju ei pane? Aga see selleks

Selle lingiga tahtsin öelda,et kolvikomplekti hinnaerinevus polegi teab mis suur erinevatel tootjatel.
Ja tellida võid tõesti kust iganes on odavam/lihtsam/kiirem kaupa saada.

Ja teiseks võiksid edaspidi kasutajad, kes omavad kerget enduuro ratast välja tuua konkreetselt, kui kallis remont/hooldus on. Kas ise hooldate või lasete teha.. jne.


Postitatud: 10 Jaan 2008, 09:08
Postitas mella

kui ma oma ktm remondiga ühele poole saan, lükkan teises teemas hinnad külge.

http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=256710#256710

Niipalju lisaks, et pole ainult mootori rebuild arvutatud eespooltoodud hinda, vaid kogu masina jupid. Näiteks ketijuhikud, tagaratta laagrid, kiigelaagrid.
Lisaks selgus, et ühel hammasrattal on nuudid juba tehases vildakad. Ja sisselaskeklapid ka kaussi kulunud. Need kulud + tööraha ka juurde.


Postitatud: 10 Jaan 2008, 09:40
Postitas mx77
harrypont kirjutas:

Mis rebuild maksumusse puutub, siis foorumit lugedes jäi mulje et KTM id ongi kõige kallima hooldusega rattad, tundub et võrreldes Yamudega on juppide hind kahekordne. Ehk selletõttu, et Yamule on aftermarket osad saadaval, aga KTMi asju saab vaid originaale esinudsest? Huvitav, kas mitte sellepärast ei ole mx77 oma ratta nüüd YZ vastu vahetanud :wink:
See on muidugi vaid minu oletus, ilma hinnakirju võrdlemata. USAs muide liigub Yamu uusi ja kasutatuid osi tonnide kaupa, ebayst ostes võib oluliselt kokku hoida.

KTM-i tükkide hinnad on tegelikult väga normaalsed ja tasuvad oma kvaliteeti arvestades täiega oma hinna ära. Oled sa näiteks võrrelnud KTM nelari originaalkolbi ja näiteks Honda oma? Viimane on nagu s**t ja sellepärast suurt üle paarikümne tunni ei kesta ka.

Yamu võtsin lihtsalt sellepärast et ma olen ikka alla 70 kilo mees ja kaua ma selle suure karuga võitlen - väikse rattaga olid ringiajad lihtsalt niipalju kiiremad :).


Postitatud: 10 Jaan 2008, 22:31
Postitas VWman

Okay, aga räägib keegi äkki 2T hooludsest ka, sama tihti kui nelaritel?

Miks küsin? Pruugitud KTM EXC300 -d on suht mõistliku hinnaga saadaval.
Huvitav, kas neid saab meil arvele ka?

Seda ma tean, et sõita on raskem kui nelariga.


Postitatud: 10 Jaan 2008, 23:17
Postitas mella

teoreetiliselt peaks sama juhiga 2T tahtma tihedamat hooldust.
Aga tundub, et algaja käes on 2T 300ccm täiesti mõistliku hooldusvälbaga, kui korralikult on hooldatud ja hea õliga sõidetud.

1 suur miinus minu jaoks on pidev seguõliga möllamine.


Postitatud: 11 Jaan 2008, 09:18
Postitas fotek
VWman kirjutas:

Huvitav, kas neid saab meil arvele ka?

2000 aasta 250 sain küll arvele. Riiklikku tüübikinnitust enne mind küll polnud, aga see tehti argis ära.


Postitatud: 11 Jaan 2008, 09:21
Postitas mx77

300-ne peaks väga pommikindel olema. Saksas ja USA-s on ta väga populaarne ja just oma madalate ülalpidamiskulude tõttu.


Postitatud: 11 Jaan 2008, 11:49
Postitas susi
mx77 kirjutas:

300-ne peaks väga pommikindel olema. Saksas ja USA-s on ta väga populaarne ja just oma madalate ülalpidamiskulude tõttu.

Kuna oman ise antud ratast, siis olen selle pommikindluse väitega täitsa nõus.


Postitatud: 11 Jaan 2008, 14:41
Postitas VWman

TLN-Saku kandist , ei ole mõnd 300-se omanikku siin seda lugemas?